نظرات صریح پناهیان درباره وضعیت حجاب، انتخابات و بازگشت خاتمی


دو موضوع مهم سیاسی و فرهنگی از جمله محورهای سخنرانی حجت الاسلام علیرضا پناهیان در همایشی با عنوان بینش سیاسی نسل سوم بود که صبح امروز در همدان برگزار شد.

altبه گزارش رجانیوز، این استاد حوزه و دانشگاه در این همایش سخنان خود را با موضوع انتخابات اخیر آغاز کرد و در آن به  آینده‏نگری رهبر معظم انقلاب که ناشی  از شناخت عمیق ایشان از جامعه است، اشاره کرد.

"مهم‌ترین آسیب فتنه 88، در ارتباط با انتخابات و اعتماد مردم به انتخابات بود، مقام معظم رهبری بر اساس بینش خاصی که نسبت به امور جامعه دارند، با صراحت اعلام کردند که انتخابات مجلس نهم بسیار باشکوه‌تر و با حضور گسترده‌تر مردم برگزار خواهد شد، در حالی که این آینده‌نگری جدی گرفته نشد و دشمنان امیدوار بودند که مردم اعتماد خود را به انتخابات از دست بدهند و این پیام رهبری، محقق نشود."

وی در ادامه، اقدام اصلاح طلبان برای تحقق پیدا نکردن این پیش‏بینی رهبر انقلاب را این‌چنین تحلیل کرد: "نخستین اقدام مخالفان برای عدم تحقق پیش‌بینی رهبری در انتخابات سال گذشته این بود که رسماً اعلام کردند که در انتخابات شرکت نخواهند کرد تا در این انتخابات رقابتی نبوده و حالت فرمایشی پیدا خواهد کرد و بر این اساس نیز جریان اصلاحات رسماً در انتخابات شرکت نکرد تا به زعم باطل‌شان، مشارکت در این انتخابات کم شود."

بنابر گزارش فارس، پناهیان در ادامه با اشاره به برگزاری پرشور انتخابات در سال گذشته، تصریح کرد که  پیش‌بینی مقام معظم رهبری در این زمینه نیز بر اساس درایت و بینش خاصی که نسبت به جامعه و مردم دارند، کاملاً محقق شد که دیگران حتی برخی از سیاسیون ما نیز قادر به چنین بینش و پیش‌بینی خاصی نیستند.

وی یکی از وجوه ممتاز مقام معظم رهبری را همانند امام راحل(ع)، مردم‌شناسی توصیف کرد و گفت: امام درباره مردم قضاوتی داشت که هیچ یک از سرویس‌های بیگانه نیز قادر به این نوع شناخت و تحلیل از مردم نبودند.
پناهیان همچنین به هدف اصلی سران اصلاح طلب اشاره داشت که به دنبال آن بودند تا انقلابی رخ دهد تا مردم از ارز‌ش‌های خود فاصله بگیرند.
این استاد حوزه در توضیح این هدف اصلاح طلبان و پاسخ رهبر انقلاب به این خواسته گفت: اینان بر این باور بودند که در این صورت، همان‏طور که شوروی از هم پاشید، انقلاب اسلامی نیز دچار این اضمحلال خواهد شد، که در این برهه از زمان رهبر انقلاب بیان کرد که "ایمان مردم را نمی‌شود گرفت" که به این سخن همه رسانه‌های اصلاح‌طلب خندیدند در حالی که تحقق این سخن بر همگان محرز شد.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه بسیاری از سیاسیون قادر به شناخت مردم خود نیستند، خاطرنشان کرد: امام راحل و مقام معظم رهبری در مقابل جریان‌های مختلف بر اساس تفکر با بصیرت، پیش‌بینی صحیحی را ارائه کرده‌اند اما یکی از ویژگی‌های برجسته هر جریان انحرافی از اول انقلاب تا الان نظیر جریان بنی‌صدر، جریان اصلاحات و جریان فتنه این بوده که همواره قضاوت غلطی در مورد مردم داشته‏اند.
پناهیان با بیان اینکه جریان فتنه بر این گمان بودند که اگر بدون هیچ سندی به مردم بگویند که در انتخابات تقلب شده، مردم باور می‌کنند، یادآور شد: این جریان کم کم شاهد آن بودند که چندصد هزار نفری که بر اساس تبلیغات غلط بحث تقلب را باور کرده بودند به شدت به دو سه هزار نفر و در نهایت گروه‌های خشن بسیار کم تقلیل وضعیت دادند.
انتخابات اخیر، ایده‌آل بود
به باور پناهیان در انتخابات اخیر یک نوع رقابت ایده‏آل شکل گرفت، تصریح کرد: نباید بگوییم که در این انتخابات اصولگرایان از هم جدا شدند چون در واقع رقابت بین معتقدان به اصول بود در حالی که انتخابات قبل زشت بود و موجب تنش در جامعه و فضای سیاسی شد.
وی با بیان اینکه در انتخابات مجلس هیچکدام نمی‌توانستند دیگری را تکفیر کنند، گفت: این نوع عالی رقابت بود چرا که از بداخلاقی در جامعه نیز جلوگیری می‌کند چون همگان معتقد بودند که به هر کس در این انتخابات رأی داده شود، در اصل به نظام اسلامی رأی داده‌اند.
با این ظلم فرهنگی دست اندرکاران، این‏مقدار حجاب هم معجزه است
موضوع وضعیت حجاب در جامعه که با آغاز فصل گرما دوباره گرم می‏شود، دومین بخش از سخنان پناهیان در این همایش بود که در آن این پرسش‏های مقدر که آیا با وضعیت حجاب فعلی، جامعه به سمت فساد می‏رود و اینکه رشد پدیده بدحجابی دلیل مخالفت بدحجابان با انقلاب و ارزش‏های دینی است، را پاسخ داد.
وی با انتقاد تلویحی از کسانی که با دیدن تعدادی از زنان بدحجاب می‏گویند که مردم فاسد شده‏اند، تصریح کرد: اگر چه بی‌حجابی رفتار بدی است اما نمی‌توانیم بگوییم که دلیل بر بی‌ایمانی و یا ضدانقلابی بودن است، بی‌حجابی محصول ضعف‌های ما است و بیشتر مسئله فرهنگی است و دلیل اصلی‏اش این است که ما خانواده‌ها را در فضای فرهنگی تبلیغاتی جامعه، سست کرده‌ایم.
پناهیان در ادامه خاطرنشان کرد: این قوتی که خانواده‌ها در امر حجاب دارند بیشتر مربوط به فطرت و بقایای اعتقادات و رفتار دینی آنها است که رو به گسترش نیز هست، چرا که نسبت به ظلم فرهنگی که توسط برخی دست‌اندرکاران فرهنگی، در این جامعه به مردم ما شده، این مقدار حجاب هم عجیب است، مگر می‌شود با این رسانه‌ها و سینما زندگی کرد و تا این اندازه حجاب داشت، 33 سال است که یک فیلم درست و حسابی در باب حجاب ساخته نشده است، نگهداشتن حجاب در جامعه تا این اندازه، معجزه است، چون در حال حاضر نیمی از فیلم‌های ما ارزش‌های حجاب را در جامعه به صورت‌های مختلف کاهش داده‌اند اما باز هم حجاب در جامعه وجود دارد چون مردم از شعار خسته می‌شوند.
این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با طرح این سئوال که تا کنون چند کار فرهنگی درست در خدمت نماز در جامعه صورت گرفته است، تصریح کرد: حوزه‌های علمیه در این زمینه چقدر خدمات شایان توجه داشتند، چرا که ما در زمینه نماز در جامعه کار ویژه‌ای نکرده‌ایم و این مقدار نمازخوان در دانشگاه‌های ما که طبق آمار دقیق نیز بر تعداد نمازخوان‌ها در دانشگاه‌ها افزوده می‌شود، عجیب است.
رابطه شناخت عالم، زمان و مردم
پناهیان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شیعه باید عالم‌شناس باشد، عنوان کرد: یکی از وجوه عالم‌شناس بودن از دید امام، زمان‌شناس بودن و از وجوه زمان‌شناسی نیز مردم‌شناسی است که به معنای شناخت نگرش‌ها و گرایش‌های مردم است.
وی با بیان اینکه برخی متأسفانه به دنبال غش به سمت بی‌دینی و ناامیدی بوده و برای این بحث دنبال فرصت هستند، تصریح کرد: یکی از کارهای شیطان ناامید کردن است و در این زمینه نیز باید میزان پیشرفت کشور از دوران انقلاب تاکنون مورد توجه قرار گیرد چرا که یک معجزه است که نه تنها جوانان ما انقلابی باقی ماندند بلکه انقلابی‌تر از انقلابیون گذشته در عرصه‌های مختلف حضور دارند.
این استاد حوزه و دانشگاه با یادآوری اظهارات وزیر سابق امور خارجه امریکا مبنی بر اینکه همه نقشه‌های کامل و کارشناسی شده ما با یک سخنرانی رهبر ایران به هم می‌ریزد، گفت: خیلی از جوانان ما هنوز هم جرأت نمی‌کنند بگویند که مدیریت در کشور ما قوی‌تر از آمریکا است، که این نشان از ضعف تبلیغاتی و ضعف بصیرت کسانی است که در رسانه‌های فرهنگی کشور فعال هستند.
وی همچنین به روند روند تصاعدی اسلام‌خواهی و گرایش به اسلام از سی سال پیش تاکنون اشاره کرد و گفت: یقیناً اگر این سیر تصاعدی ادامه داشته باشد تا 10 سال آینده اسلام، نیمی از جهان را فرا خواهد گرفت.
خاتمی اگر دوباره بیاید از "جامعه مدنی" می‌گوید یا "جامعه زدنی"؟
این استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یک جامعه اسلامی برای رشد، سه دوره را پشت سر می‌گذارد، گفت: نخستین دوره، دوره مبارزه با کفر است که به درستی ایران اسلامی این مرحله را پشت سر گذاشته و مرحله دوم، مبارزه با نفاق است که در این مرحله ممکن است افرادی که همه موازین را قبول داشتند، الان قبول نداشته باشند، دو پهلو صحبت کنند و نوعی التقاط ایجاد شود که در دولت اصلاحات، ایران اسلامی این دوره را تجربه کرد.
پناهیان با بیان اینکه شنیده‌ام که خاتمی دوباره درصدد است فعالیت سیاسی را شروع کند گفت: می‌خواهم بدانم که آیا آقای خاتمی دوباره از "جامعه مدنی" صحبت خواهد کرد یا از "جامعه زدنی" چراکه خود غربی‌ها نیز دیگر از جامعه مدنی و دموکراسی دفاع نمی‌کنند.
وی با بیان اینکه خاتمی گفته باید برای دانش علمی که از اصلاحات حمایت می‌کند، فکری بکنیم، افزود: خاتمی در یکی از سخنرانی‌های خود در غرب، به واقع ذلت را برای ملت ایران خرید چرا که گفت "ما به سوی دموکراسی در حرکت هستیم" در حالی که علاوه بر عالمان بلکه بر احمق‌های عالم نیز ثابت شده است که دموکراسی غربی دروغ است.
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در حال حاضر کسی به دنبال نقد تفکر و اندیشه غربی نیست، تصریح کرد: دوره سوم جامعه اسلامی، مبارزه با یکدیگر است که هم می‌تواند مودبانه یا غیرمودبانه، منصفانه یا غیرمنصفانه، با رعایت اخلاق و یا به حالت تهاجمی و بر اساس اتهام و برچسب در فضای سیاسی باشد که در انتخابات اخیر اوج این نوع مبارزه بود اگر چه در انتخابات ریاست جمهوری هم بود.



 

فیلم‌های هالیوودی درباره‌ی ایران

هر دو فیلم جدید «شرایط» و «جاودانه‌ها» را باید تلاش دوباره‌ی سینمای غرب برای تخریب جامعه‌ی ایران و کشور ایران دانست. تلاشی که نمی‌توان آن را بدون پشتوانه‌ی فکری قلمداد کرد، بلکه فضاهای هدف‌دار سیاسی در هر دو این فیلم‌ دیده می‌شود. برای بررسی رویکردهای هالیوودی و پیوند آن با اهداف سیاست خارجی غرب به ویژه آمریکا درباره‌ی ایران نگاهی تحلیلی داریم بر جدیدترین فیلم‌های هالیوود درباره‌ی ایران از جمله فیلم «جاودانه‌ها (IMMORTAL)» محصول سال ۲۰۱۱م. و فیلم «شرایط (CIRCUMSTANCE)» محصول ژانویه‌ی ۲۰۱۱م. که به نوعی می‌توان آن را یک فیلم اجتماعی-سیاسی دانست. گروه فرهنگی-اجتماعی برهان/رضا فرخی؛ رسانه‌ها در جهان امروز به یکی از قدرتمندترین ابزار تغییر افکار عمومی تبدیل شده‌اند. در این میان آنچه که در کنار این تأثیرگذاری باید مد نظر قرار گیرد، جایگاه اخلاق و رعایت قوانین حرفه‌ای رسانه‌‌ای است. این موضوع از نظر اهالی مستقل رسانه‌ای آن چنان مهم به نظر می‌آید که شاید این دست کارشناسان بر هیچ مسأله‌ای تأکید این چنینی نداشته‌اند. در این میان اهمیت این مسأله از آن جا چندین برابر می‌شود که بحث استقلال رسانه‌های مختلف از دستگاه‌های سیاسی در عرف حرفه‌ای رسانه‌ها بسیار حائز اهمیت است. این مسأله در حالی مطرح می‌گردد که در چندین سال اخیر بسیاری از رسانه‌های غربی برخلاف عرف‌های حرفه‌ای رسانه در موارد متعددی بر طبق منافع و دستورالعمل‌های سیاسی رفتار کرده‌اند. سندهای این موضوع آن قدر زیاد است که بیان همه‌ی آن‌ها در این بحث نمی‌گنجد. چرا که به هر صورت بر طبق عقیده‌ی بسیاری از افراد از جمله نظریه‌پردازان جنگ نرم مانند «جوزف نای»، رسانه‌ها باید در راستای اهداف سیاسی گام بردارند. این گونه نظریه‌پردازی از سوی افرادی مانند جوزف نای به تدریج سبب ابزار گونگی رسانه‌ها در غرب شده که این مسأله، این رسانه‌ها را به سمت «ماکیاولیست رسانه‌ای» سوق داده است؛ یعنی به تعبیری برخی از این رسانه‌ها در موارد قابل توجهی بدون رعایت عرف‌ها و با توجیه وسیله تنها به هدفی فکر کرده‌اند که مد نظر دستگاه دیپلماسی و سیاسی کشورهای غربی بوده است. برای درک بهتر این مسأله و به نوعی بیان یک مسأله‌ی روز و قابل توجه می‌توان به رویکرد رسانه‌ای مانند سینمای غرب و در رأس آن هالیوود درباره‌ی ایران پرداخت. هالیوود که از همان روزهای ابتدایی پس از وقوع انقلاب اسلامی ایران جهت‌گیری خاصی را نسبت به ایران پیدا کرد تا کنون تولیدات متعددی با محوریت سیاسی-اجتماعی درباره‌ی ایران داشته، فیلم‌هایی مانند «بدون دخترم هرگز»، «خانه‌ای روی شن و مه»، «سیصد» و «شبی با پادشاه» از فیلم‌های مهمی محسوب می‌شوند که هالیوود تا به امروز درباره‌ی ایران تولید کرده و در هر کدام از آن‌ها به گونه‌ای با پس زمینه‌های مشترک، به ایران و جامعه‌ی ایرانی نگاه کرده است. در این میان برای بررسی عمیق‌تر رویکردهای هالیوودی و نگاهی به پیوند این رویکردها با اهداف سیاست خارجی غرب به ویژه آمریکا درباره‌ی ایران باید به تولیدات جدیدتر هالیوود علاوه بر محصولاتی که در بالا ذکر شد، نگاهی داشت. با توجه به این مسأله می‌توان به دو فیلم از جدیدترین محصولات هالیووی اشاره داشت، فیلم «جاودانه‌ها (IMMORTAL)» محصول سال ۲۰۱۱م. که در ژانر تاریخی تولید شده و دیگری فیلم «شرایط (CIRCUMSTANCE)» محصول ژانویه‌ی ۲۰۱۱م. که به نوعی می‌توان آن را یک فیلم اجتماعی-سیاسی دانست. جاودانه‌ها، نسخه‌ی تازه‌ی سیصد فیلم «جاودانه‌ها» به کارگردانی «برایان سینگ» مانند فیلم‌های «سیصد» و «شبی با پادشاه» در ژانر تاریخی تولید شده و به نوعی نگاه خاصی مانند هر دوی این فیلم‌ها به بحث تاریخ ایران و تقابل آن با دیگر کشورها داشته است. داستان این فیلم جنگ افسانه‌ای و اسطوره‌ای میان یونانیان و سپاه جاودانه‌ها را روایت می‌کند. فیلم از آن جایی شروع می‌شود که «هایپریون» فرمانده‌ی سپاه جاودانه‌ها به دنبال سلاح قدرتمندی است که در یونان پنهان شده، این سلاح به او کمک می‌کند تا او به قدرت خارق‌العاده‌ای برای جهان گشایی خود دست یابد. در این بین یکی از اساطیر یونانی یعنی «تیتیوس» که از نظر فرهنگ چند خدایی المپیا، یک نیمه خدا محسوب می‌شود، در اثر کشته شدن مادرش به دست هایپریون وارد جنگ با او می‌شود. این ورود او به جنگ با سپاه جاودانه‌ها در حالی رخ می‌دهد که «اوراکل» پیشگوی افسانه‌ای پیشاپیش این مسأله را پیش‌بینی می‌کند که تنها «تیتیوس» نیمه خدا، می‌تواند هاپیریون را شکست دهد. در این بین هایپریون در این فیلم شخصی به نمایش گذاشته می‌شود که تنها به بدترین شکل ممکن سرزمین‌ها را ویران و خون ریزی می‌کند و مردم کشورش هم در این راه با عضو شدن در سپاه «جاودانه ها،IMMORTALS» او را در این موج خون و وحشت، همراهی می‌کنند. این ترسیم و کلیت داستان فیلم در حالی مطرح می‌شود که در تاریخ غرب به ویژه در اسناد تاریخ نویسانی مانند «هرودوت»، سپاه جاودانه‌ها به فرماندهی هایپریون تنها در مورد ایران ذکر شده و در واقع تنها تمدنی که در زمان افسانه‌هایی مانند تیتیوس وجود داشته، ایرانیان بوده‌اند. در همین راستا فیلم بدون توجه به واقعیت تاریخی و حتی پشتوانه‌ی افسانه‌ی جاودانه‌ها و یا هر گونه سند دیگری تنها در یک راستای خاص تولید شده، به نحوی که سکانس به سکانس فیلم در همین راستا شکل می‌گیرد. از همان ابتدایی‌ترین لحظات این مسأله به عینه مشاهده می‌شود که مخاطب قرار است فیلمی پر از صحنه‌های خشن و مشمئز کننده را ببیند که در آن ایرانیان که نماد آن‌ها هایپریون و سپاه جاودانه‌ها است، همه را به خاک و خون می‌کشد و بدون توجه به هیچ معیار اخلاقی تمام دنیا به ویژه یونان که به نوعی نماد غرب تلقی می‌شود را ویران می‌کند. در این میان شخیت هایپریون هم که نماد شیطانی ایرانی در این فیلم محسوب می‌شود، فوق العاده ددمنش و وحشی به نمایش در می‌آید و در مقابل کاراکتر تیتیوس که از افسانه‌های نیمه خدایی یونان است فردی قهرمان و سلحشور که در پی نجات جهان می‌کوشد به تصویر کشیده شده است. هالیوود که از همان روزهای ابتدایی پس از وقوع انقلاب اسلامی ایران جهت‌گیری خاصی را نسبت به ایران پیدا کرد تا کنون تولیدات متعددی با محوریت سیاسی-اجتماعی درباره‌ی ایران داشته، فیلم‌هایی مانند «بدون دخترم هرگز»، «خانه‌ای روی شن و مه»، «سیصد» و «شبی با پادشاه» از فیلم‌های مهمی محسوب می‌شوند که هالیوود تا به امروز درباره‌ی ایران تولید کرده و در هر کدام از آن‌ها به گونه‌ای با پس زمینه‌های مشترک، به ایران و جامعه‌ی ایرانی نگاه کرده است. ماجرای کمان اپیروس و شباهت‌های آن به مباحث سیاسی روز در این بین بحث کمان اپیروس هم فوق العاده در پی بردن به نقاط مهم این فیلم هدف‌دار بسیار مهم می‌باشد. چرا که در این فیلم کمان اپیروس سلاح مهلکی محسوب می‌گردد که هایپریون در کنار سپاه جاودانه‌ها که نماد مردمش است به دنبال دست‌یابی به آن تمام دنیا را زیر و رو می‌کند و در نهایت به یونان می‌رسد. با این تفاسیر مسأله‌ای که در اولین گام با نگاهی تحلیل گرایانه به این بحث به ذهن متبادر می‌شود این است که «برایان سینگ» (کارگردان) در این فیلم به دنبال نماد سازی تاریخی با شرایط فعلی می‌باشد. چرا که گویی نویسندگان فیلم‌نامه یعنی «ولس پارل اپاندنیس» و «چارلی پارل اپاندنیس» می‌خواهند این کمان را به بحث‌های امروزی که در مورد ایران در مسایل بین الملل مطرح است، پیوند دهند. با نگاهی به مسایل امروز جهانی متوجه می‌شویم که بحث هسته‌ای از به روزترین مسایل بین المللی در مورد ایران محسوب می‌شود. با این توصیف به نظر می‌رسد کمان اپیروس که در این فیلم به تعبیر نویسنده‌ی آن، قرار است در اختیار خون ریزی به نام هایپریون قرار گیرد، شباهت عجیبی با بحث هسته‌ای دارد. چرا که در این فیلم این گونه وانمود می‌شود که جاودانه‌ها همیشه به دنبال سلاح برای ویرانگری در تمام جهان هستند و نمود بارز این موضوع را می‌توان در برخورد آنان با یونان که نماد تمدنی غرب می‌باشد به عینه مشاهده کرد. این به نمایش گذاشتن ایران به صورت کاملاً خشن در حالی در فیلم «جاودانه‌ها» رخ می‌دهد که در این فیلم یونانیان و در رأس آن فرمانده‌ی آن‌ها یعنی تیتوس نماد و مظهر پاکی و مبارزه با دشمنان بشریت نشان داده می‌شوند تا پازل ایران هراسی و در کنار آن اسطوره سازی از غرب کامل شود. در واقع در این فیلم تیتیوس یونانی مانعی است که تلاش می‌کند جلوی دست‌یابی هایپریون به کمان اپیروس را بگیرد و از این راه بشریت را نجات دهد. نکته‌ی جالب این جاست که به تعبیر این فیلم حتی خدایان المپ هم به کمک او می‌آیند. از سویی در تیزرهای اینترنتی این فیلم، یک جمله به صورت کاملاً هدف‌دار تکرار می‌شود و این جمله عبارت است از: «روزگار، روزگار جنگ و خون ریزی است. جنگ بر سر قدرت میان خدایان و تایتان‌ها بالا گرفته و امید به برقراری عدالت و آرامش دمی بود که از بین رفته بود. سالیان سال بود که مردم به جنگ و کشته شدن فرزندان، برادران و همسرانشان عادت کرده بودند.اما در نهایت اتفاقی افتاد که همه را شاد نمود و آن پیروزی خدایان بر تایتان‌ها بود. همه گمان می‌بردند که دیگر آرامش به زندگیشان خواهد آمد غافل از آن که این بار موجودی شیطان صفت به نام «پادشاه هایپریون» آمده و قصد دارد با کمک لشکریان خون‌خوارش سلاحی مرگ بار را به دست آورد که نسل بشر را نابود خواهد کرد. وحشت بر همه مستولی شده، آیا نجات دهنده‌ای خواهد آمد؟ شباهت‌های زنجیره‌ای برای القای پیامی مشخص با نگاهی به این جملات دقیقاً متوجه نکاتی که در بالا ذکر شد، می‌گردیم. در کنار این مسأله هم حائز اهمیت می‌باشد که فیلم شباهت‌های قابل توجهی با فیلم «سیصد» دارد. آن چنان که در هر دوی این فیلم‌ها سپاه ایرانیان خشن و خون ریز و همراه با ماسک‌هایی دیده می‌شوند که گویی سمبل بدویت و توحش است. نکته‌ی جالب دیگر آن که در هر دوی این فیلم‌ها سپاهیان ایران که در آن جا تحت فرماندهی «خشایارشاه» بودن و در این جا تحت فرماندهی «هایپریون» با لباس‌های بلند عربی ترسیم شده‌اند که بیننده را بیش از هر چیزی به سمت اسلام و چنین فرهنگی سوق می‌دهد. در کنار این موضوع سکانس پایانی فیلم کاملاً پایانی معنادار به نظر می‌رسد چرا که در این سکانس صحنه‌ای از آسمان و آینده نشان داده می‌شود که در آن تیتیوس‌ها و هایپریون‌ها باز هم در مقابل هم می‌ایستند. گویی که کارگردان تلاش دارد تا این موضوع را به بیننده بباوراند که «جاودانه‌ها» که سمبل ایرانیان هستند همیشه خون ریز خواهند بود و یونانیان که نماد غرب هستند، منجیانی هستند که در مقابل این خون ریزی‌ها می‌خواهند بایستند و در این راه جان فشانی می‌کنند. در این میان نباید فراموش کرد که سکانس پایانی فیلم سیصد هم دقیقاً چنین مفهومی را القا می‌کند چرا که در آن فیلم هم در پایان مرگ «لئونیداس» یونانی که منجی فیلم است به همراه یارانش بسیار حماسی به تصویر کشیده می‌شود که این مسأله دقیقاً پازل ایران هراسی را کامل کرده و در مقابل همان چهره‌ی اسطوره‌ای را از غرب به نمایش می‌گذارد که دقیقاً مد نظر سیاستمداران غربی می‌باشد. وقتی هالیوود به سراغ ژانر اجتماعی با محوریت ایران می‌رود اما در کنار فیلم «جاودانه‌ها» که به نوعی می‌توان آن را یک فیلم ضدایرانی در ژانر تاریخی دانست، سینمای آمریکا در جدیدترین فیلمی که در ژانر اجتماعی-سیاسی درباره‌ی ایران تولید کرده با نگاهی هدف‌دار و کاملاً با پس زمینه‌های سیاسی مشخص به ایران و جامعه‌ی ایرانی نگاه داشته است. این فیلم که «شرایط (circumstance)» نام دارد توسط یک شخص ایرانی به نام «مریم کشاورز» تولید شده، داستان این فیلم درباره‌ی دو دختر به نام عاطفه ( نیکول بوشهری) و دوست صمیمی‌اش شیرین (سارا کاظمی)است که در ایران زندگی می‌کنند. آن چنان که در این فیلم نشان داده می‌شود هر دوی این افراد به شدت به شرکت در پارتی و مصرف مشروبات الکلی و دیگر رفتارهای این چنینی علاقه دارند و بیش‌تر وقت خود را در این میهمانی‌ها با هم‌دیگر می‌گذرانند. اما به تدریج با هم بودن این افراد به سمت و سوی دیگر سوق پیدا می‌کند و این دو فرد به سمت انحراف‌های دیگری مثل هم‌جنس بازی می‌روند و بر اساس آنچه که در این فیلم مشاهده می‌شود، به تدریج علاوه بر دوست، هم‌دیگر را شریک جنسی خود می‌پندارند. در ادامه‌ی ماجرا برادر عاطفه که از بازپروی برگشته به شکل عجیب و غریبی عقایدش تغییر کرده و به تعبیر قصه‌ی این فیلم به یک فرد تندرو افراطی در امور دینی تبدیل شده که هر رفتاری از سوی عاطفه را با خشونت پاسخ می‌دهد و از طرف دیگر به تعبیر این فیلم به فردی مرموز تبدیل شده است. سرانجام برادر عاطفه با حربه‌هایی که در این فیلم از عاطفه خواهرش و دوستش سارا به دست می‌آورد پس از مدتی سارا را مجبور به ازدواج با خود می‌کند. در پایان هم فیلم در جایی تمام می‌شود که این دو تصمیم می‌گیرند از کشور خارج شوند. به نظر می‌رسد که سینمای آمریکا برای سیاه نمایی درباره‌ی جامعه‌ی ایران این بار به صورت کاملاً غیرحرفه‌ای و ناشیانه عمل کرده که حتی خود کارگردانان غربی هم این چنین فیلمی را نمی‌پذیرند. چرا که اولین چیزی که جدای از سیاسی بودن فیلم «شرایط» به نظر می‌رسد، بی اطلاعی کارگردان و دیگر دست‌اندرکاران این فیلم از جامعه‌ی ایرانی است؛ البته این ماجرا نباید چندان غیرطبیعی هم به نظر برسد چراکه مریم کشاورز، کارگردان این فیلم فارغ التحصیل دانشکده‌ی فیلم «نیویورک» بوده و بیش‌تر عمر خود را هم در خارج از ایران زندگی کرده است. از طرف دیگر نگاه این فیلم علاوه بر مغرضانه بودن هیچ ارتباطی با جامعه‌ی امروز ایران ندارد. آن چنان که در برخی از صحنه‌های فیلم بیننده کاملاً حس می‌کند که فیلم تنها یک هدف دارد و آن هم تخریب جامعه‌ی ایرانی و حکومت ایران آن هم به شکل ناشیانه‌! «شرایط (circumstance)» نام فیلمی است که توسط یک شخص ایرانی به نام «مریم کشاورز» تولید شده، داستان این فیلم درباره‌ی دو دختر به نام عاطفه ( نیکول بوشهری) و دوست صمیمی‌اش شیرین (سارا کاظمی)است که در ایران زندگی می‌کنند. آن چنان که در این فیلم نشان داده می‌شود هر دوی این افراد به شدت به شرکت در پارتی و مصرف مشروبات الکلی و دیگر رفتارهای این چنینی علاقه دارند اما به تدریج با هم بودن این افراد به سمت و سوی دیگر سوق پیدا می‌کند و به تدریج علاوه بر دوست، هم‌دیگر را شریک جنسی خود می‌پندارند. فیلمی که تنها تخریب می‌کند و دیگر هیچ... در یکی از سکانس‌ها دختران سوار بر ماشین خود در حال تردد در خیابان هستند که ناگهان ماشینی به آن‌ها نزدیک می‌شود و افراد داخل ماشین فریاد می‌زنند: کمیته! و یا در صحنه‌ی دیگری به عنوان مثال رییس بسیج که «مهران» (برادر عاطفه) برای آن‌ها کار می‌کند، فردی مذهبی است اما در لحظاتی از فیلم، مهران وی را به یک پارتی که مملو از مشروبات الکلی و خانم‌های بی‌حجاب است، دعوت می‌کند و حیرت تماشاگران ایرانی را بر می‌انگیزد! و یا در جایی دیگر در حالی که عاطفه همراه پدرش به رادیو گوش می‌دهد، این خبر پخش می‌شود که امروز برادران سپاهی یک گروه ضد انقلاب را دستگیر کردند! این گونه صحنه‌ها باعث شده که مخاطب در بخش‌هایی از فیلم حتی آن را به شوخی بگیرد چرا که چنین مسایلی حتی در زمان انقلاب هم به این صورت مطرح نبوده چه برسد به زمان حال که شرایط تفاوت می‌کند. از سوی دیگر مطرح کردن مسأله‌ای مانند هم‌جنس بازی بین دو دختر که در این فیلم بارها بر آن تأکید می‌شود، جزو دیگر مسایل پوچی است که بیننده اصلاً به آن توجهی نمی‌کند و حتی این سؤال پیش می‌آید که آیا در فرهنگ ایرانی-اسلامی که در اکثریت خانواده‌های ایرانی وجود دارد، اصلاً مسایل این چنینی جایی دارد؟ در همین راستا سیاه نمایی‌های مغرضانه در این فیلم پس از گذشتن زمان کوتاهی از زمان فیلم به شدت بیننده را مأیوس می‌کند و این احساس به بیننده دست می‌دهد که گویی به تماشای فیلمی به اصطلاح درباره‌ی ایران نشسته که در آن هیچ اطلاعاتی از جامعه‌ی ایران وجود ندارد و فیلم کاملاً در فضایی خلاگونه ساخته شده است. این در حالی است که مسایلی که در فیلم مطرح می‌شود اصلاً هماهنگی فرهنگی هم با اکثریت فرهنگ خانواده‌های ایرانی ندارد و همین موضوع سبب شده که بسیاری از کارشناسان، این فیلم جدید هالیوود را یک فیلم نه چندان منصفانه‌ی سیاسی و سطحی بخوانند. به نظر می‌رسد که هر دو فیلم جدید «شرایط» و «جاودانه‌ها» را باید تلاش دوباره‌ی سینمای غرب برای تخریب جامعه‌ی ایران و کشور ایران دانست. تلاشی که نمی‌توان آن را بدون پشتوانه‌ی فکری قلمداد کرد، بلکه فضاهای هدف‌دار سیاسی در هر دو این فیلم‌ دیده می‌شود. از طرف دیگر نکته‌ی بسیار مهمی که این فیلم‌ها را بیش از حد هدفمند نشان می‌دهد، خالی بودن هر دوی آن‌ها از هر گونه انصاف و برخورد و قضاوت صحیح درباره‌ی ایران است. گویی که سازندگان هر دوی این فیلم‌ها، چشم‌های خود را بر همه چیز بسته‌اند و یک خط مستقیم یعنی تخریب بی‌سند ایران، جامعه و فرهنگ آن را دنبال کرده‌اند. نکته‌ای که در کنار تمام این مسایل باید به آن اشاره داشت، این است که بی شک این محصولات آخرین تولیدات سینمای آمریکا درباره‌ی ایران نخواهند بود اما بدون تردید این روند آسیب جدّی به این سیستم خواهد رساند. چرا که کاملاً از روند حرفه‌ای هنر خارج شده و در اختیار سیاستمداران و اهداف سیاسی آن‌ها قرار گرفته است. شاید بتوان بهترین دلیل برای اثبات این موضوع را دو فیلم اخیر هالیوود درباره‌ی ایران دانست چرا که آنچه در هر دوی این فیلم‌ها مشاهده می‌گردد، تلاش همه جانبه برای تخریب ایران آن هم بدون هیچ استناد و یا مدرک خاصی است. در واقع گویی هالیوود تنها به هدفی سیاسی فکر می‌کند تا به یک فیلم مستدل و قابل اعتنا درباره‌ی ایران، هر چند که این رویکرد بدون شک در اعتبار حرفه‌ای هالیوود تأثیر نزولی شدیدی خواهد گذاشت.

 

منافقین در آستانه فروپاشی

عضو فراکسیون الاحرار در مجلس نمایندگان عراق تاکید کرد که گروهک تروریستی منافقین در حال نابودی و اضمحلال است و همه جنایات آنها علیه مردم این کشور رو شده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور) به نقل از شبکه خبری العالم، «حسین کاظم همهم» در گفت وگو با «صوت الحقیقه» انتقال گروهک تروریستی منافقین از اردگاه اشرف را، سیلی محمکی بر آن دسته از سیاستمداران عراقی دانست که از این گروهک تروریستی حمایت می کردند. در همین حال خانم «عتاب الدوری» عضو فراکسیون فهرست العراقیه نیز گفت العراقیه از حضو گروهک منافین در عراق حمایت نمی کند و بلکه خواهان اخراج آن از خاک عراق است، زیرا قانون اساسی عراق اجازه ماندن این گروه در خاک عراق را نمی دهد. «سیروس مرسل پور» چند روز پیش از اعضای این گروهک تروریستی از پادگاه اشرف فرار کرد و به نیروهای پلیس عراق پناه آورد و خود را تسلیم کرده است؛ همچنین خبرهای تایید نشده ای نیز حاکی از آن است که ۵ نفر از اعضای این گروهک شب جمعه از اردوگاه لیبرتی در نزدیکی بغداد گریخته اند. جدا شدگان از این گروهک از نارضایتی شدید در بین اعضای آن خبر می دهند و علت آن نیز وجود اختلافات میان مریم رجوی مسئول این گروه با دیگر مسئولان این گروهگ گزارش شده است. «ریاض غریب» نماینده ائتلاف دولت عراق در پارلمان نیز گفت: دادگاه عالی جنایی عراق بر محاکمه اعضای این گروهک به علت جنایت هایی که علیه مردم عراق مرتکب شده است، تاکید می کنند. غریب تاکید کرد که اسناد و مدارکی وجود دارد که حجم جنایت های گروهک تروریستی منافقین را نشان می دهد.

 

فهرست العراقیه خواستار حفظ کرامت منافقین شد

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)، «مشعان السعدی» عضو فهرست العراقیه روز گذشته با تکرار ادعهای قبلی اعضای این فهرست در حمایت از منافقین خواستار حفظ کرامت منافقین و مراعات حقوق آنها شد.

السعدی که به نظر می رسد تحت تأثیر حمایت های مالی منافقین قرار گرفته است با ادعای این مطلب که منافقین خود به دنبال خروج از عراق هستند از دولت عراق خواست کرامت آنها را حفظ کند و از نقل و انتقال آنها در داخل کشور خودداری کند.

اعضای فهرست العراقیه بارها در سخنانی تکراری با حمایت از گروهک منافقین موجب انتقادات شدید مردم و جریان های سیاسی عراق شده اند.

گفتنی است چندی پیش نیز خبر پرداخت حقوق ماهیانه توسط منافقین به سخنگو و برخی از اعضای این فهرست که در ازای حمایت از این گروهک صورت می گرفت، افشا شد که واکنش برخی از اعضای این لیست را در پی داشت.


 

پیشینه نظریه ولایت فقیه از چه زمانی است

استاد سطح عالی فقه سیاسی حوزه علمیه قم با پاسخ به اینکه پیشینیه نظریه ولایت فقیه به چه زمانی باز می‌گردد، از وجود ادله قرآنی و رجوع به فقهای دینی سخن به میان آورد و عمر «ولایت فقیه»‌ را همزمان با ظهور تشیع دانست. هامون به نقل از خبرگزاری فارس: آیت‌الله محسن اراکی، مؤسس مرکز اسلامی انگلیس و عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت در گفت‌وگو با خبرنگار آیین و اندیشه فارس با بیان اینکه پیشینه نظریه ولایت فقیه به زمان حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صلی الله علیه وآله وسلم بر می‌گردد، اظهار داشت: نظریه ولایت فقیه در زمان ائمه اطهار علیهم‌السلام از سوی خود آن بزرگوراران هم در عمل و هم در گفتار اشاره شده است، به طوری که ‌در عمل هر جا می‌خواستند کاری را با وکالت افرادی انجام دهند، فقهای عادل را به عنوان وکلای خود بر می‌گزیدند، چنانچه در زمان امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام، نمونه‌ «مالک اشتر» و در زمان سیدالشهدا علیه‌اسلام این نقش را در «مسلم بن عقیل» شاهد هستیم. وی افزود: همچنین در گفتار ائمه معصومین علیه‌السلام، روایات بسیار زیادی در باب رجوع به فقهای عادل بیان شده است، به طوری که این بزرگواران فقهای عادل را وصی خود قرار دادند، روایتی از رسول اکرم صلی الله علیه وآله وسلم در منابع شیعه و سنی نقل شده است که فرمودند: «خدایا بر جانشینان من رحم کن»، گفته شد: «ای رسول خدا چه کسانی جانشینانت هستند؟»، فرمودند: «کسانی که بعد از من می‌آیند و حدیث و سنت مرا روایت می‌کنند». آیت الله اراکی با اشاره به حدیثی از امام صادق علیه‌السلام، ابراز داشت: «عمربن حنظله» می‌گوید: از امام صادق علیه‌السلام پرسیدم: دو تن از دوستان ما، در دین ما میراث اختلاف داشتند به نزد سلطان و یا قاضی بردند و از آنان خواستند که بین آن دو حکم کنند، آیا این کار رواست؟»، امام فرمود: «هرکس داوری از آنها بخواهد، چه حق باشد و چه باطل، در حقیقت از طاغوت دادخواهی کرده و هر چه را به حکم آنان باز ستاند،حرام، هر چند حق وی باشد»، پرسیدم: «پس چه باید بکنند؟»، فرمود: «باید بنگرند که از شما چه کسی حدیث ما را روایت کرده، حلال و حرام ما را شناخته است، پس رضا دهد و خوشنود به داوری او شود که من نیز او را حاکم بر شما قرار دادم». وی در ادامه به روایتی دیگر از امام عصر(عج) اشاره کرد و ادامه داد: «عن اسحاق بن یعقوب، قال: سألت محمد بن عثمان العَمرْى ان یوصل لى کتاباً قد سألت فیه عن مسائل اشکلت علىّ، فورد التوقیع بخط مولانا صاحب الزمان علیه السلام: «اما ما سألت عنه – ارشدک اللَّه و ثبتّک – من امر المنکرین لى من اهل بیتنا و بنى عمّنا… و اما الحوادث الواقعة فارجعوافیها الى رواة حدیثنا، فانهم حجتى علیکم و انا حجّة اللَّه علیهم»؛ «شیخ صدوق روایت مى‌کند که اسحاق بن یعقوب نامه‌اى براى امام زمان (عج) می‌نویسد و از مشکلاتى که برایش رخ داده سؤال مى‌کند، امام زمان عجل الله تعالی فرجه‌الشریف جواب نامه را به خط مبارکشان صادر مى‌کنند: «اما آنچه تو – که خداوند ارشادت کند و ثابت قدمت کند – از امر منکرین من از اهل‌بیت و پسرعموهاى ما پرسیده‌اى… اما در حوادث واقع شده به راویان حدیث ما رجوع کنید، زیرا آنها حجّت من بر شمایند، و من حجّت خدا بر ایشانم…». نویسنده کتاب «الولایة الإلهیّة وولایة الفقیه» با بیان اینکه قرآن کریم هم در باب رجوع به ولایت فقیه آیاتی را ذکر کرده است، خاطرنشان کرد: قرآن مجید می‌فرماید: «إِنَّا أَنزَلْنَا التَّوْرَاةَ فِیهَا هُدًى وَنُورٌ یَحْکُمُ بِهَا النَّبِیُّونَ الَّذِینَ أَسْلَمُواْ لِلَّذِینَ هَادُواْ وَالرَّبَّانِیُّونَ وَالأَحْبَارُ بِمَا اسْتُحْفِظُواْ مِن کِتَابِ اللّهِ وَکَانُواْ عَلَیْهِ شُهَدَاء فَلاَ تَخْشَوُاْ النَّاسَ وَاخْشَوْنِ ...»(مائده/۴۴)؛ «همانا ما تورات را نازل کردیم (که ) در آن هدایت و نور است، پیامبران الهی که تسلیم فرمان خدا بودند، بر طبق آن برای یهود حکم می‌کردند، و (همچنین ) مربّیان الهی و دانشمندان، بر طبق این کتاب آسمانی که حفاظت آن به آنان سپرده شده بود و بر آن گواه بودند، داوری می‌کردند، پس (ای علما!) از مردم نترسید (و احکام خدارا بیان کنید) و از (مخالفت با) من بترسید...»، در اینجا می‌فرماید که ما نبیین و ربانیون - اوصیای نبیین- عالمان به کتاب هستند، را حاکمان به تورات قرار دادیم، بعد علت می‌آورد که ما به این دلیل آنان را حاکمان به تورات قرار داده‌ایم که آنها حافظان، عالمان و عاملان به کتاب هستند. وی با اشاره به اینکه ادله‌های فراوانی در باب نظریه ولایت فقیه وجود دارد، افزود: در زمان غیبت صغری که ولی عصر ارواحناه فداه چهار تن از فقهای عادل را به عنوان نواب خاص خود معین کردند، بعد از آن هم در زمان غیبت کبری و از همان آغاز فقیه عادل را به عنوان نماینده تام و عام خودشان معین کردند، باید گفت که نظریه ولایت فقیه مختص به زمان حال نیت بلکه علمای متقدمین نظیر «مرحوم کلینی»، «شیخ صدوق» و «شیخ مفید» به صراحت یا با کنایه بر نظریه ولایت فقیه تاکید داشتند، لذا نظریه ولایت فقیه، نه تنها نظریه تازه‌ای نیست،‌ بلکه نظریه‌ای است که علاوه بر اینکه عقل آن را تایید می‌کند، نکته‌های قرآنی و روایی فراوانی در این باب وجود دارد.

 

علل نتیجه نگرفتن اپوزیسیون بعد از گذشت 33 سال از انقلاب از زبان مجری سلطنت طلب

عدم وجود یک تشکیلات دموکراتیک و منسجم و منضبط و بالنده و سراسری که بتواند مأوایی برای نسل جوان متفرق و بی اعتماد به نیروهای موجود باشد از دیگر علت های ضعف اپوزیسیون است. // هامون به نقل از جام نیوز: در برنامه ای که در تاریخ (Apvil11)23 فروردین از شبکه سلطنت طلب ایران آریایی پخش شد، مجری برنامه "مراد معلم "در سخنانی گفت: «علت اینکه سازمانهایی که جهت مبارزه با نظام اسلامی تشکیل شده اند بعد از گذشت 33 سال از انقلاب نتیجه ای نگرفته اند چند چیز است1 فقدان منش دموکراتیک مبارزین. این عده گفتار و بینش دموکراتیک دارند اما منش دموکراتیک ندارند و نسخه ای که خود می پیچند از آن استفاده نمی کنند و به همین علت هم در بیرون با گروه های دموکراتیک دیگر نمی توانند رابطه ای برقرار کنند. 2 فاصله زمانی و مکانی نیروهای سنتی از نسل جوان و مسائل روزمره ایران. چون مسائل ایران را آن طور که هست درک نکرده اند نمی توانند تحلیل درستی از اوضاع داشته باشند و می بینیم که بسیاری از شعارها همان شعارهای سال 57 است. 3 عدم بالندگی جنبش ها و فرسودگی نیروهای مبارز سنتی. 4 فقدان مقیاس و معیار اصولی جهت پذیرش اعضاء مثلاً اگر فردی مثل گنجی و آرش غفوری اگر بخواهند به جبهه ملی بروند به راحتی آنها را قبول می کنند. 5 رخنه کردن عوامل نفوذی جمهوری اسلامی در تمامی جریانات سنتی به گونه ای این امر واضح است که بر سر همین موضوع در برخی گروه ها درگیری وجود دارد. 6 عدم وجود یک تشکیلات دموکراتیک و منسجم و منضبط و بالنده و سراسری که بتواند آینده ای برای نسل جوان متفرق و بی اعتماد به نیروهای موجود باشد. » ابتدا باید به این علل مطرح شده این مطلب را هم افزود که اپوزیسیون جمهوری اسلامی متشکل از نیوهایی است که در پی منفعت شخصی خویش هستند و از مردم استفاده ابزاری می کنند.

 

ما در خانه نمی دانستیم «رضا» فرمانده لشکر است

تا قبل از شهادت رضا، نمی‌دانستیم او فرمانده لشکر است؛ وقتی به مأموریت می‌رفت، خیلی طول می‌کشید تا برگردد. برادر بزرگم می‌گفت «فکر کنم رضا یک مسئولیتی دارد که وقتی به مأموریت می‌رود دیر به دیر به خانه می‌آید». هامون به نقل از خبرگزاری فارس: محمد چراغی برادر شهید «رضا چراغی» فرمانده لشکر 27 محمدرسول‌الله(ص) در گفت‌وگو با خبرنگار ایثار و شهادت باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: رضا دوره آموزشی با تانک را در لشکر 92 زرهی اهواز گذراند و از آژدان شهید اقارب‌پرست بود؛ زمانی که امام خمینی (ره) فرمودند «پادگان‌ها را خالی کنید» او هم از پادگان فرار کرد. وی ادامه داد: ساعت 4 بعد از ظهر در خانه بودیم که حکومت نظامی اعلام شد؛ دیدیم رضا از سر تا پا خون‌آلود به منزل آمد؛ مادرم ترسید و گفت «رضا چی شده؟» گفت «هیچی نشده؛ برای چی هول می‌کنید». او نشست و برای ما تعریف کرد «سربازهای شاه با تانک روی بدن ملت می‌رفتند؛ بعضی از مبارزان رفته بودند روی ساختمان بلندی که روبروی ساختمان رادیو بود، اما گاردی‌ها به طرف آنها هم شلیک می‌کردند؛ خودم را بالای ساختمان رساندم؛ یک ژ 3 برداشتم و به بچه‌ها گفتم فقط شما گلوله به من برسانید؛ هر طرف که می‌دیدم از اسلحه دود بیرون زده بود، به آن سو شلیک می‌کردم؛ که بعد از این ماجرا و عقب‌نشینی سربازهای شاه، مردم تکبیرگویان به طرف ساختمان رادیو رفتند». برادر شهید «رضا چراغی» بیان داشت: رضا به خاطر خلوص نیتش از هر بابت معلم اخلاق بود؛ خانواده ما تا قبل از شهادت رضا، نمی‌دانستند او فرمانده لشکر است؛ رضا وقتی به مأموریت می‌رفت، خیلی طول می‌کشید تا برگردد. برادر بزرگترم می‌گفت «فکر کنم رضا یک مسئولیتی دارد که وقتی به مأموریت می‌رود دیر به دیر به خانه می‌آید». وی با اشاره به اینکه رضا به پدر و مادرم و مردم خیلی احترام می‌گذاشت و آنها را از صمیم قلب دوست داشت، افزود: پدرم روزهای دوشنبه، پنچشنبه و جمعه روزه می‌گرفت؛ هر موقع که رضا به مرخصی می‌آمد، به پدرم می‌گفت «شما با این روزه گرفتن‌هایتان بالاخره نمی‌گذارید ما به آن جایی که می‌خواهیمْ، برسیم» اما در روزی که خبر شهادت رضا را برای پدرم آوردند،<


تاریخ: سه شنبه 29 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط arman
رسانه های عربی از تجاوز هوایی مجدد ارتش آمریکا به جنوب یمن و نقض آشکار حاکمیت این کشور خبر دادند.
مهر، شبکه العربیه در خبری فوری از حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به منطقه لودر در جنوب یمن خبر داده است.

 
بر اساس گزارش خبرنگار العربیه، در این حمله هوایی، 12 نفر کشته شدند.

 
نقض حاکمیت یمن از سوی آمریکا به بهانه های واهی همچنان ادامه دارد.

 

تقديم به ارواح مطهر شهيدان صياد و آويني


حسين قدياني
نزديكي سالگرد شهيدان صياد و آويني در دهه سوم فروردين هر سال، اگر نيك بنگري، قرابت معناداري است. شهيدي كه دلاورانه جنگيد و شهيدي كه صادقانه روايت كرد. آويني و صياد، نماد «انسان انقلاب اسلامي» اند. اصلا مهم نيست اسلحه روي دوش اين انسان باشد، يا دوربين. آنچه اهميت دارد قدرت انقلاب اسلامي در پرورش انسان هم تراز خويش است. به جنگيدن صياد نگاه مي كنم؛ جنگ نمي بينم، خدا مي بينم. «روايت فتح» نگاه مي كنم؛ مستند نمي بينم، خدا مي بينم. آويني و صياد، با يكي دو برگ اختلاف، بهترين همسايه هاي سررسيد انقلاب اسلامي اند. جنگ نبود، ظاهرا بهار صلح و آرامش بود، اما راه هر دو شهيد، از كربلا گذشت. اين روزهاي تقويم، «قطعه اي از بهشت» است؛ هنوز مانده تا دهمين شب ماه قشنگ ارديبهشت كه بچه هاي «الي بيت المقدس» به خط بزنند. چيست اما راز ماندگاري شهدا؟ چرا هنوز خون شان به جوش است و خودشان، محل حرف و حديث؟ همين آويني و صياد كه اين چنين به شكل ويژه، زنده و تاثيرگذار مانده اند، علت چيست؟
يك: انقلاب اسلامي در كنار اصول ثابت، نه فقط خود را نو به نو مي كند، بلكه شهداي خود را نيز تازه تر از قبل مي كند. اين هنر انقلاب اسلامي است. اين هنرآفريني را ما تا ابد مديون و ممنون خميني و خامنه اي هستيم. نو به نو شدن شهداي نظام، اما ناظر بر 2 مفهوم است. اولا در نظام مقدس جمهوري اسلامي، در باغ شهادت هرگز بسته نيست. وقتي مصطفي احمدي روشن در سال 90 به خيل شهدا مي پيوندد، خون اين شهيد كمك مي كند به تر و تازگي خون شهداي جبهه و جنگ. اين كمك، البته دو سويه است. هيچ كس مثل شهدا هواي هم، بلكه هواي خون هم را ندارند! اصلا شهادت، قصه شيرين هم افزايي خون سرخ در رگ روزگار است. ثانيا شهيد با اينكه علي الظاهر دستش از دامان دنيا كوتاه مي شود، اما شهادت، نقطه مرگ شهيد نيست؛ نقطه عطف، به عبارتي سالروز تولد دوباره اوست. آويني در 20 فروردين سال 72 يك سال سنش از آويني در 20 فروردين سال 73 كمتر است، چرا كه شهيد، بدون تعارف، زنده است. حيات شهيد اما فرق مي كند با زندگي ما. شهيد اگرچه بر سن و سالش افزوده مي شود، اما اين مهم، خللي بر بهار عمر او وارد نمي كند. اين ما هستيم كه با اضافه شدن سن و سال مان، به خزان عمر خود نزديك مي شويم، ليكن شهدا مثل صياد و آويني و حسين غلام كبيري و احمدي روشن و همت و باكري و آن شهيد گمنام روستايي، هر بهار، سالي از پي هم زياد مي كنند، بي آنكه اجازه دهند روزگار بر ايشان بوزد. آري! اين شهيد است كه بر روزگار مي وزد و الا اين همه سال از شهادت صياد گذشته. نگاه كن به چهره اش! صياد پير شده، يا من و تو؟! اينكه مي گويند شهدا «حيات جاودان» دارند، البته از درك ما عاجز است؛ شايد با همين نگاه، بفهميم مسئله را.
دو: شهدا انسان انقلاب اسلامي اند. اشبه الناس به انقلاب اسلامي، شهداي اين نظام اند. مگر ممكن است انقلاب اسلامي، خار چشم دشمنان دين خدا باشد، اما ياد شهدا فراموش شود؟! مهم ترين راز ماندگاري شهداي ما، خود انقلاب اسلامي است. مفهوم انقلاب اسلامي و مفهوم شهادت، خدمات شان به يكديگر «خدمات متقابل» است. انقلاب اسلامي، چه جنگ باشد و چه نباشد، راه شهادت را باز نگه مي دارد، اما خون شهيد هم، جايي جز شجره طيبه انقلاب اسلامي را آبياري نمي كند. درختي اگر هميشه بهاري است، ريشه در ريشه اش بايد جست. گاهي ريشه درخت، همان قدر تنومند و زنده است، كه خود درخت. درخت بي ريشه، بي درختي است و براي سرنگوني اش تيشه لازم نيست. اينكه هر انقلابي، انقلاب اسلامي ملت ايران نمي شود، يكي هم به خاطر زنده بودن ريشه آن است. درخت انقلاب اسلامي، به عدد شهداي نظام، ريشه دارد. ريشه اي كه اگر چه حياتش در دل خاك، - شايد هم در اوج افلاك!- گاهي از چشم ظاهربين من و تو، دور مي ماند، اما هست! تر و تازه و بكر و تميز! «فرعها في السماء» جمهوري اسلامي در آسمان بيداري اسلامي، حتي تا عمق خاك آمريكا، آنجا كه عكس مصطفاي شهيد و عليرضا، دست مردم آمريكا ديده مي شود، محصول «اصلها ثابت» خون شهداست. حيات درخت، جداي از حيات ريشه نيست. راز ماندگاري يكي، راز ماندگاري دومي است.
سه: شهدا مثل هم اند. آويني اگر لازم بود بجنگد، مثل صياد مي جنگيد. صياد اگر لازم بود، مستند بسازد، روايت فتح مي ساخت. مهم ترين وجه مشترك همه شهدا، شهيد بودن شان است. در منظومه شهادت، خيلي مهم نيست، صياد، اميرسپهبد ارتش باشد و آويني، هنرمند متعهد. همين آويني، روزگاري در جهاد، بيل هم زده است، و همين صياد، روزگاري در ارتش، به فكر تدوين تصاوير جبهه و جنگ در واحد تلويزيوني ارتش بود. براي شهيد، آنچه مهم است كار خالصانه براي خداست. خود را زدودن و خدا را ديدن. كدام كار، مهم نيست؛ اخلاص در انجام وظيفه مهم است. برترين خصوصيت اخلاص، زنده نگه داشتن كار است. هم صياد و هم آويني، در روزگار حيات شان -حيات قبل از شهادت!- نام خود را فداي عمل خالصانه، و اسم خود را قرباني رسم گمنامي كردند. اين روزها اما برترين خصوصيت اخلاص، خوب دارد جلوه نمايي مي كند. اينك، نه صياد گمنام مانده و نه آويني. پس اخلاص، راز ماندگاري شهداست.
چهار: شهدا هيچ اصلي را فداي فروع نكردند. حاشيه را هرگز بزرگ تر از متن نديدند. در خدمت جبهه اصل كاري انقلاب اسلامي بودند. جبهه آفريني نكردند، اگرچه خط شكني زياد مي كردند. درگير تكليف بودند، اما به همين بهانه، دچار خودبزرگ بيني نشدند. خوب بودند، ليكن خودشان را قسيم نار و جنه نمي دانستند. ذوب در جبهه حق بودند. موضع گيري مي كردند، اما «جبهه» را «جبهه ها» نمي كردند. جواب غفلت زده ها را مي دادند، اما وحدت را خراب نمي كردند. آويني هم لابد مي توانست در روايت فتح، چيزهاي ديگري نشان دهد، اما براي او جبهه، يكي بود و جنگ هم يكي! همچنان كه براي صياد.
¤¤¤
اينگونه باشي، بعد از عمري گمنامي، خدا تو را «حيات جاودان» مي دهد و حتي اگر جنگ نباشد، راه تو را از كربلا مي گذراند. خدا داناي كل قصه شهادت است. خدا بهتر از من و شما مي داند كه چگونه پاداش مردان بي ادعا را بدهد؛ مين و فكه و زمين جلوي در خانه هم نبود، خدايي كه ما مي شناسيم، آويني و صياد را جز با شهادت نمي برد. حالا حساب كن ببين، آويني و صياد چند ساله شده اند؟! حالا اما حساب كن و ببين، روزگار بر چه كسي گذشته؟! من جايي نديده ام حسادت در قبال مقام شهدا، گناه باشد! كار ما جاماندگان از غبطه گذشته است! اي شهيد! اي آنكه بر كرانه ازلي و ابدي وجود برنشسته اي... اي بالايي! اي آسماني! اي كه بر روزگار مي گذري و بر باد مي وزي! مقام تو، حسادت ما را توجيه مي كند. اين «گناه» ما نيست؛ «نگاه» ماست. پس دستي برآر و ما قبرستان نشينان عادات سخيف را نيز از اين منجلاب بيرون كش.

 

 



وزير علوم روز سه شنبه در سفر به قم با برخي از مراجع تقليد ديدار و گفت وگو كرد. افتتاح پارك علم و فناوري و مركز رشد علوم انساني استان قم از ديگر اقدامات دانشجو در اين سفر بود.
مرصاد به نقل از کیهان به گزارش فارس، كامران دانشجو روز سه شنبه در ديدار با آيت الله نوري همداني با بيان اينكه راه اندازي شوراي تحول در علوم انساني از اقدامات ارزشمند و در راستاي اصلاح علوم انساني در دانشگاه ها است، اظهار كرد: طرح ها و برنامه هايي را در راستاي اصلاح علوم انساني به شوراي تحول در علوم انساني ارائه كرده ايم كه اگر تاييد شود طرح هاي جايگزين ارائه خواهد شد.
وزير علوم تحقيقات و فناوري در ادامه اين سفر با آيت الله جعفر سبحاني ديدار كرد وي در اين ديدار با اشاره به اينكه بايد از بحث مشاركت علمي تا اختلاط تعريف مشخصي داشته باشيم، خاطرنشان كرد: سعي خواهيم كرد اختلاط همراه با معصيت نباشد و مشاركت علمي صورت گيرد.
دانشجو با بيان اينكه بتوانيم مناسبات درون دانشگاه ها را به مناسبات اصولي و اسلامي تبديل كنيم، اضافه كرد: اميدواريم احكام الهي در دانشگاه ها جاري شود.
كامران دانشجو پس از ديدار با آيت الله نوري همداني در جمع خبرنگاران با بيان اينكه جامعه دانشگاهي كشور، جامعه اي انقلابي و علمي توامان با ايمان است، اظهار كرد: در هر جامعه دانشگاهي اساتيدي هستند كه يا از روي ناآگاهي يا از باب اينكه تصورشان اين هست پايگاه انديشه اي غرب بهتر و درست است، افكار غربي و سكولاريسم را ترويج مي كنند.
وي با اشاره به اينكه از ابتداي آغاز فعاليت خود در وزارتخانه تأكيد داشته ام كساني كه در معاندت با نظام هستند جايي در دانشگاه ها ندارند، تصريح كرد: كساني كه احياناً تفكري غير اسلامي دارند اما تفكر خود را تبليغ و ترويج نمي كنند و فقط علم را به دليل ابزاري براي رساندن معلوم استفاده مي كنند و در اختيار جوانان قرار مي دهند مشكلي نداريم.
وزير علوم، تحقيقات و فناوري ادامه داد: قطعاً مردم اين اجازه را نمي دهند كه اساتيدي به ترويج تفكرات غيراسلامي بپردازند و ما هم اجازه نخواهيم داد كه منابع و امكانات را در اختيار افرادي قرار دهيم كه احياناً معاندت با نظام دارند.
دانشجو اضافه كرد: در پي كار ايجابي بيشتري در دانشگاه ها هستيم و سعي مي كنيم شناخت و معرفت بيشتري را نسبت به آموزه هاي اسلامي در دانشگاه هاي سراسر كشور ايجاد كنيم.
وي در پاسخ به سؤالي مبني بر برنامه هاي وزارت علوم براي افزايش بومي گزيني در استان ها گفت: مقرر شده است بومي گزيني را در سال جديد در اولويت قرار دهيم و بومي گزيني از نظر فرهنگي، اقتصادي و آموزه هاي اسلامي سازگاري دارد و از طرفي هم خانواده ها علاقه بسياري دارند تا تحصيل فرزندانشان در كنار آنها صورت گيرد و ما هم از اين نظر در همه استان ها دانشگاه هاي خوبي داريم و بومي گزيني در حال اجرا است.
وزير علوم، تحقيقات و فناوري با تأكيد بر اينكه برنامه ريزي هايي صورت گرفته است تا بومي گزيني افزايش يابد، خاطرنشان كرد: به همين دليل آئين نامه نقل و انتقال دانشجويان را بسيار آسان كرده ايم.
دانشجو با بيان اينكه 45هزار متقاضي انتقالي و مهمان به شهرهاي محل سكونت دانشجويان داشته ايم، تصريح كرد: هر دانشجويي و به ويژه دانشجويان دختر كه در اولويت قرار دارند مي توانند به نزديك ترين دانشگاه محل سكونت خود به صورت سه ترم مهمان شده و اگر معدل دانشجو متوسط ميانگين ورودي باشد، دانشجو مي تواند انتقالي بگيرد.
وي در ادامه بيان كرد: در پايان سال گذشته ابلاغيه اي را به تمام دانشگاه هاي كشور ارسال كرديم مبني بر اينكه دانشجويان دختري كه باردار مي شوند تا پايان دو سالگي فرزند خود مي توانند بدون احتساب سنوات قبلي مرخصي بگيرند.
همچنين به گزارش ايرنا وزير علوم در مراسم افتتاح پارك علم و فناوري و اولين مركز رشد واحدهاي فناوري علوم انساني درقم با تاكيد بر استخدام اساتيد متخصص و در عين حال متعهد در دانشگاه ها اعلام كرد: كساني كه در فتنه سال 88 فعال بوده و بعد از اتمام حجت رهبر معظم انقلاب در نمازجمعه تير ماه همان سال همچنان به فتنه گري ادامه دادند، حق ورود به دانشگاه ها را ندارند.
كامران دانشجو افزود: در صورتي كه اين افراد جذب دانشگاه ها شوند، ما پاسخي براي مردم قهرمان و بسيجي ايران كه حماسه 9 دي را آفريدند، نداريم.
دانشجو در عين حال از برخورد با برخي از اساتيد بسيجي در دانشگاه ها انتقاد كرد و خواستار اصلاح برخي رويه ها در اين زمينه شد.
پارك علم و فناوري استان قم، با هدف ارتقاي سطح علمي و فناوري اين استان از طريق توسعه مؤسسات خصوصي و خودگردان دانش بنيان، هدايت فناوري مولد در جهت پايه ريزي اقتصاد دانش محور، ترغيب واحدهاي تحقيق و توسعه صنايع به سرمايه گذاري در توليد و تجاري سازي دانش، در شهرك «پرديسان» قم آغاز به كار كرد.
اولين «مركز رشد واحدهاي فناور علوم انساني» كشور نيز با هدف جذب و حمايت از راه اندازي كسب و كارهاي دانش بنيان و صاحبان ايده در حوزه علوم انساني، كاربردي كردن و بومي سازي يافته هاي علوم انساني به منظور كمك به پيشرفت علوم انساني با رويكرد اسلامي و پاسخ به نيازهاي جامعه و جهان اسلام در علوم انساني در قم افتتاح شد.


 


نشست گروهي از عناصر فراري در واشنگتن، ضمن اينكه باعث برخي مجادلات شد، سر درد دل درباره بحران اپوزيسيون را ميان محافل ضدانقلاب باز كرد.
مرصاد به نقل از رکیهان: عليرضا نوري زاده درگفت وگو با شهرام همايون مجري «كانال يك» گفته است: به خاطر اينكه بعضي ها شخصيت من را «كاريزماتيك» مي دانند، گفته بودند كه اگر نوري زاده در اين نشست حضور داشته باشد حاضر به شركت نيستند؛ چون با حضور نوري زاده جلسه اپوزيسيون به هم مي ريزد.»
وي افزود: «اين كنفرانس دو روزه با حضور اشخاصي از طيف هاي كومله، ماركسيست، اصلاح طلب ميانه رو و اصلاح طلب تندرو با موضوع هماهنگي ميان طيف هاي مختلف اپوزيسيون مقيم خارج برگزار شد. موارد مختلفي در اين جلسه مطرح شد؛ بعضي ها پروژه عبور از جمهوري اسلامي را خواهان بودند و اعتقاد به براندازي نظام موجود داشتند. اما عده ديگري كه از اصلاح طلبان ميانه رو بودند، قائل به باقي ماندن جمهوري اسلامي بودند و فقط اصلاحات جزئي را مطالبه مي كردند.»
وي همچنين به ترتيب دهندگان نشست گفت اگر آنها به كوته فكري هاي خودشان ادامه بدهند، عليه آن ها افشاگري مي كنم. من نمي دانم اين آدم ها وقتي اينطور كوته فكر هستند چطور مي خواهند ايران را نجات بدهند؟ به قول يكي از دوستان ما كه به اين آقايان گفته بود «اينقدر براي آزادي ايران عجله نداشته باشيد. يك كم صبر كنيد من كارهايم را در آمريكا انجام بدهم تا بتوانم با شما به ايران بيايم»!
حسن شريعتمداري از شركت كنندگان در نشست هم به بي بي سي گفت: برخي فكر مي كنند امكان همكاري بين جريان برانداز و كساني كه مي خواهند درون نظام اصلاحات كنند فراهم نيست. در ميان طرح هايي كه پيشنهاد شد، اصلاحات از درون نظام با كمترين استقبال حضار مواجه شد.
آرش غفوري نيز به بي بي سي گفته است: اگر مي دانستم نشست دنبال طرح هاي براندازانه است از اول شركت نمي كردم.
در اين ميان حسين باقرزاده عضو جدا شده سازمان منافقين معتقد است: اپوزيسيون دچار يك بحران است، بحران نمايندگي از طرف مردم ايران. البته مدعيان نمايندگي كم نيستند. حتي كساني هم تلاش كرده اند از راه دور (خارج كشور) شانس خود را بيازمايند و مردم را به حركت نمادين فرا بخوانند اما پاسخ چنداني نگرفته و انزواي بيشتر خود را به نمايش گذاشته اند.
وي در سايت «ايران امروز» نوشت: دستاورد نشست استكهلم و واشنگتن ديدار افرادي با ديدگاه هاي متضاد بود. [اما] براي بسياري كه در اين جلسات حضور ندارند سؤال منطقي پيش مي آيد مبني بر اينكه اينها چه كساني هستند و چه صلاحيتي براي شركت در آن داشته اند؟ به همين دليل اولين و عمومي ترين واكنش در برابر اين نشست ها، اعتراض و تخطئه و شايعه پردازي است. البته احتمالاً عوامل اطلاعاتي رژيم نيز در پخش اين بدگماني ها و تهمت زني ها و شايعه پراكني ها سهم كمي ندارند. ولي، نقد و اعتراض هاي منطقي و بي غرضانه به اين نشست ها و تركيب شركت كنندگان در آن ها نيز كم نبوده است.
«ايران امروز» در نوشته ديگري خاطرنشان كرد: اغلب نشست هاي ساليان اخير در خارج كشور جنجال آفرين و حاشيه ساز بوده اند. شايد به اين دليل كه، برخلاف شفاف مند بودن مالي/ هزينه اي و آشكار بودن و علنيت خبري/ رسانه اي در كنفرانس ها و همايش هاي برگزار شده توسط احزاب و سازمان هاي سياسي يا نهادها و مؤسسات مدني در كشورهاي اروپايي يا آمريكا، نسخه هاي مشابه چنين كنفرانس هايي كه در همين كشورها توسط ايرانيان (اپوزيسيون) برگزار مي شود، نه تنها شفاف نبوده بلكه همواره با برگزاري هر كنفرانس جديدي، انبوهي از ابهامات و سردرگمي هاي جديدتر برآنچه تا پيش از آن تلنبار شده بود، افزون مي شود.
اين ارزيابي ناظر به برخي گزارش هاي رسانه هاي وابسته به اپوزيسيون است كه از هدايت اطلاعاتي و مالي دو نشست واشنگتن و استكهلم توسط سرويس موساد و استخبارات عربستان سعودي خبر داده بودند.
ايران امروز با بيان اينكه «پرسش هاي روشن اما بي جواب وجود دارد» نوشت: نتيجه اين نشست ها و هزينه هاي مالي و ارتباطي صرف شده، به چه ميزان به كار مبارزه مي آيد و چه قدر مخاطب دارد؟ چه قدر به اپوزيسيون در خارج اعتبار مي بخشد؟ مروري اجمالي بر تجربه تلاش هايي از اين دست در يكي دو دهه اخير حاكي از آن است كه در برابر پرسش هاي مذكور، آن سان كه بتوان با نگاه به پشت سر گام هاي بعدي را با احساسي توأم با رضايتمندي و كامبيابي برداشت، پاسخ هاي مجاب كننده و مثبتي نمي توان يافت.
نويسنده همچنين خاطرنشان كرد: در طول سالهاي اخير بخش قابل تأملي از مجموعه مواضع و رويكردها و طرح ها و فراخوان هاي سياسي، به فاصله كوتاهي پس از ارائه به افكار عمومي به دليل عدم انطباق با شرايط واقعي و مؤلفه هاي عيني دست اندركار تكوين روندهاي جاري، رنگ باخته و بلاموضوع شده اند.
همين تكرار رنگ باختگي و بي ثمر و بي اثر ماندن مواضع و طرح ها به فاصله كوتاهي پس از دسترسي افكار عمومي به آنها، نه فقط باعث عميق تر شدن خندق بي اعتمادي در درون مجموعه هاي سياسي مي گردد، بلكه منجر به سلب مجدد اعتماد عمومي مي شود.


 

(خبر ويژه)

يك عضو اقليت مجلس گفت اشتباه اصلاح طلبان در انتخابات رياست جمهوري سال 88 باعث حذف آنان از صحنه سياست شد.
خباز در عين حال گفته است اصلاح طلبان با محوريت خاتمي به عرصه انتخابات بازمي گردند. اما محمد هاشمي دبير سياسي حزب كارگزاران معتقد است با روند فعلي حضور اصلاح طلبان بعيد است و بايد منتظر اعلام استراتژي كشور درباره انتخابات رياست جمهوري ماند.
محمدرضا خباز عضو حزب اعتماد ملي به خبرگزاري مهر گفت: اشتباه اصلاح طلبان در انتخابات رياست جمهوري 88 منجر به حذف هميشگي آنان از صحنه سياست شد. اشتباه استراتژيك اصلاح طلبان به همراه حربه هاي تهديد و تحريم رقيب منجر به سنگين شدن هزينه و حذف اصلاح طلبان از صحنه سياست شد.
وي گفت: علت حضور كم رنگ اصلاح طلبان در انتخابات مجلس، فقدان محور در تهران بود تا بتواند بين نيروهاي اصلاح طلبي در سراسر كشور هماهنگي ايجاد كند.
خباز با بيان اينكه خاتمي بايد نقش محوريت اصلاح طلبان را براي بازسازي و حضور مجدد به عهده بگيرد گفت: حضور خاتمي در انتخابات مجلس باب جديدي را در جريان اصلاحات براي بازگشت مجددش به صحنه سياست باز كرد؛ بنابراين اگر نظام نيز كمك كند يك بازي و رقابت جدي در جامعه براي انتخابات رياست جمهوري شكل خواهد گرفت.
وي با بيان اينكه چهره اي جز خاتمي براي بازسازي جبهه اصلاحات وجود ندارد، گفت: فكر نمي كنم ديگر حزب اعتماد ملي برپا شود و فعاليت سياسي داشته باشد چرا كه دبيركل آن حق فعاليت سياسي ندارد و تا قائم مقام حزب از اعضا دعوت نكند اعضا نمي توانند فعاليت حزبي داشته باشند.
عضو اقليت مجلس با اشاره به اشتباه استراتژيك اصلاح طلبان در انتخابات نهم و دهم رياست جمهوري گفت: تعدد كانديداي اصلاح طلب يكي از اشتباهات ما در انتخابات بود كه آرا شكست و چندكاسه شد لذا اين اشتباه ديگر نبايد تكرار شود و اگر محوري براي وحدت و جمع كردن نيروهاي معتدل و ميانه روي اصلاح طلب پيدا شود بايد به كانديداي حداقلي راضي باشيم.
اما محمد هاشمي معتقد است: اصلاح طلبان براي شروع مجدد فعاليت خود در انتخابات رياست جمهوري آينده منتظر استراتژي كشور براي اين دوره انتخابات باشند.
دبير سياسي حزب كارگزاران سازندگي در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: اگر درباره اين موضوع انتخابات مجلس نهم را الگو قرار دهيم بايستي گفت احزاب در اين دوره نقش فعالي نداشتند و بيشتر برخي تشكل ها در قالب جبهه ها در اين دوره تاثيرگذار بودند.
وي افزود: در صورتي كه اين روند همچنان ادامه داشته باشد به طور حتم حضور اصلاح طلبان بعيد به نظر مي رسد لذا بايستي منتظر ماند تا استراتژي كشور نسبت به انتخابات رياست جمهوري اعلام شود.
گفتني است انتخابات رياست جمهوري خرداد سال آينده برگزار مي شود.
اخيرا برخي فعالان جبهه اصلاحات و از جمله كساني چون عباس عبدي و محمد قوچاني و... از سران اين جريان خواسته اند پيش از بازگشت مجدد به فضاي سياسي، صراحتا تكليف خود را با تحركات راديكال 3 سال گذشته تحت عنوان جنبش سبز به رفتارهاي ساختارشكنانه و ادعاهايي نظير تقلب در انتخابات كه در تعارض با ادعاي اصلاح طلبي و پايبندي به نظام و قانون اساسي قرار داشت، مشخص كنند.

 




تاریخ: پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط arman

شیپور مرگ در امریکا دمیده شد

 

 

پس از آن که وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد کشورمان با تحریم ها خداحافظی کرده است وزیر خزانه داری امریکا بغض خود را شکست و گفت با این روند اقتصاد امریکا به گل خواهد نشست.

altبه گزارش "محدوده" رسانه ها ی غربی نیز از شکست کامل غرب در تحریم نف ایران خبر می دهند. سی ان ان در گزارشی اعلام کرد تحریم های غرب بر ضد ایران طی ماههای اخیر موجب رشد فزاینده قیمت نفت شده است و این مساله موجب بحران انرژی سوخت در کشورهای غربی شده است.

نفت خوشبخت

بهای هر بشکه نفت خام سبک ایران در بازارهای آسیایی، با افزایش حدود 2 دلار و 12 سنتی به 125 دلار و 22 سنت به مشتریان آسیایی تحویل داده شده است.

مدیریت امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران هم با انتشار گزارشی درباره آخرین وضعیت قیمت فروش نفت خام سبک و سنگین صادراتی ایران، اعلام کرد: سوم ماه آوریل سالجاری میلادی نفت خام سبک ایران برای عرضه در بازارهای شمال غرب اروپا، حوزه مدیترانه و آفریقای جنوبی به ترتیب به 121 دلار و 74 سنت، 120 دلار و 35 سنت و 121 دلار و 75 سنت به مشتریان خارجی تحویل داده شده است.

میانگین قیمت نفت خام سبک صادراتی ایران از ابتدای ماه آوریل 2012 میلادی تاکنون، حدود 124 دلار و هشت سنت به مشتریان خارجی تحویل داده شده است.

در همین حال، بهای نفت خام سنگین ایران هم پس از کاهش چند دلاری در بازارهای چهار گوشه جهان بار دیگر در معاملات سوم آوریل حدود دو دلار افزایش یافت؛ به طوری که نفت خام سنگین ایران با بهای 123 دلار و 10 سنت به مشتریان آسیایی فروخته شده است.

قیمت نفت خام سنگین ایران برای عرضه در بازارهای شمال غرب اروپا، حوزه مدیترانه و آفریقا به ترتیب به 124 دلار و 74 سنت، 120 دلار و 35 سنت و 121 دلار و 75 سنت معامله شده است.

ذخایر استراتژیک

در این میان، امریکا قصد دارد با آزاد کردن بخشی از ذخایر استراتژیک خود قیمت ها را کاهش دهد که با موضع گیری غیر رسمی غول های نفتی جهان رو به رو شده است. به همین علت هیلاری کلینتون از سعودی ها خواسته تا اگر چنین اتفاقی افتاد تولید خود را کاهش ندهد تا مسکن موقت بازار نفت را خنثی نکند. منابع آگاه صنعت نفت گفتند که عربستان سعودی حتی در صورت عرضه ذخایر استراتژیک از سوی کشورهای مصرف کننده نفت، احتمالا تولید بالای خود را حفظ خواهد کرد، ولی دیگر به مشتریان تخفیف نخواهد داد.

منبع آگاه دیگری گفت که حتی در صورت عرضه ذخایر استراتژیک تولید عربستان بعید است که نسبت به سطح کنونی تغییر کند زیرا عرضه این ذخایر تاثیر چندانی نخواهد داشت.

این در شرایطی است که کشورهایی همچون ایران،ونزوئلا و الجزایر ممکن است صادرات نفت خود را کاهش دهند تا قیمت های بالا از بین نرود. روسیه هم بارها نشان داده است در موقعیت های مشابه تولید را کاهش می دهد تا در رقابت اقتصادی خود با کشورهای صنعتی نهایت بهره را ببرد.

بدهی نفتی

همچنین شنیده می شود با افزایش بدهی نفتی شرکت شل به بیش از یک میلیارد دلار، ایران خواستار وصول این بدهی‌ها شده است و پیش بینی می شود در صورت ادامه شرایط موجود، فروش نفت توسط ایران به این شرکت انگلیسی – هلندی متوقف شود.

شرکت انگلیسی- هلندی شل یکی از بزرگترین خریداران نفت خام ایران است به طوری که تا پیش از افزایش تحریمها به طور متوسط روزانه بین 150 تا 200 هزار بشکه نفت ایران به این شرکت چند ملیتی فروخته شده است.

در همین حال اخیرا یکی از مدیران شل به رویترز گفته است: شل به سختی در جست و جوی راهی برای پرداخت بدهی خود به شرکت ملی نفت ایران است.

معاون وزیر نفت درباره شرایط فروش نفت به شرکت‌های انگلیسی همچون شل و bP انگلیس تاکید کرده بود: اگر این شرکت‌ها خواستار خرید نفت خام از ایران باشند و تعهد دهند که نفت ایران را به فرانسه و انگلیس منتقل نکنند حاضر به امضای قراردادهای نفتی با آنها هستیم.

در همین حال، ایران در روزهای اخیر صادرات نفت به شرکتهای بزرگ نفتی یونان را به دلیل عدم توانایی در پرداخت پول قطع کرده است.

این در حالی است که رستم قاسمی با بیان اینکه ذخایر نفت و گاز آمریکا و اروپا با جمهوری اسلامی ایران قابل مقایسه نیست، اظهار داشت: هم اکنون 600 میلیارد بشکه نفت درجا داریم که اگر به روش فعلی برداشت شود تا یکصد سال آینده ایران غنی از منابع نفتی خواهد بود.وی با اشاره به اینکه ایران اکنون به عنوان صادرکننده شایسته فرآورده های نفتی در جهان تبدیل شده، از ادامه صادرات نفت ایران به برخی کشورهای اروپایی در سالجاری خبر داد.

 

حتي حمله نظامي نيز مانع دستيابي ايران به فناوري هسته‌اي نخواهد شد

 

 

پوشکوف که شکل‌گیری سامانه دفاع موشکی مشترک آمریکا و شش کشور عرب خلیج فارس را نشانه امکان حمله نظامی به ایران دانسته بود، حتي حمله نظامي به ايران را نيز مانع از دستيابي ايران به فناوري هسته‌اي ندانسته و تاكيد كرد: «با فرض این‌که ایران یک برنامه گسترده اتمی دارد که تقریبا هم کامل شده است، هیچ کارشناسی این استدلال را باور ندارد که حمله نظامی...

بولتن نيوز: آلکسی پوشکوف، رئیس کمیته امور بین‌الملل در دومای دولتی روسیه روز جمعه، ۱۸ فروردین ماه در سخناني به صورت تلويحي به قدرت نظامي ايران در مقابله با تهديدات نظامي اشاره كرد و گفت: «من فکر می‌کنم ایران جدی بودن تهدید نظامی را دست کم می‌گیرد.»

پوشکوف که شکل‌گیری سامانه دفاع موشکی مشترک آمریکا و شش کشور عرب خلیج فارس را نشانه امکان حمله نظامی به ایران دانسته بود، حتي حمله نظامي به ايران را نيز مانع از دستيابي ايران به فناوري هسته‌اي ندانسته و تاكيد كرد: «با فرض این‌که ایران یک برنامه گسترده اتمی دارد که تقریبا هم کامل شده است، هیچ کارشناسی این استدلال را باور ندارد که حمله نظامی علیه تأسیسات اتمی ایران، پایان بخش برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی خواهد بود.»

alt


وی افزود: «کارشناسان معتقدند که حمله نظامی تنها برای سه سال این برنامه را به حال تعلیق در می‌آورد و پس از آن ایران بار دیگر تلاش‌های خود را از سر می‌گیرد.»

وی با تأکید بر این‌که حمله به ایران می‌تواند به جنگ منطقه‌ای منجر شود گفت که آمریکا به وضوح از این خطر اطلاع دارد.

در همين حال سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ضمن رد كردن هرگونه گزينه نظامي عليه ايران خطاب به دشمنان جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: شرایط جهان و منطقه و اقتدار و بازدارندگی جمهوری سالامی ایران، ‌اهریمن جنگ را از فضای این کشور عبور داده است سخن از جنگ جز هذیان صهیونیستهای اشغالگر قدس که در صف مرگ بسر می‌برند از کسی شنیده نمی‌شود.

فیروزآبادی تاکید کرد: ما به عنوان سربازان ولی امر و سیاستگذاران دفاع از سرزمین ایران و اسلام ناب محمدی(ص) ضمن اینکه باور داریم اهریمن جنگ از محیط امنیتی ایران بزرگ دور شده است لیکن به همه اعلام می‌کنیم نیروهای مسلح مقتدر جمهوری اسلامی ایران همیشه بر اساس وظیفه ذاتی خود در حال آمادگی بسر می‌برند و ما دائماً حیله‌ها، توطئه‌ها و اتاق‌های فکر و هرزه‌گویی‌های جنگ طلبان را رصد می‌کنیم بهتر است مقامات صهیونیستی، به حرف رئیس خود گوش بدهند و دست از هذیان‌گویی بردارند اگر اسرائیل دست از پا خطا کند ما بسیاری از نقاط مهم سرزمین‌های اشغالی را که محمل صهیونیست‌های غارتگر و جنایت‌کار است شخم خواهیم زد.

alt

به گزارش بولتن نيوز استفاده رواني از گزينه حمله نظامي به ايران به حدي است كه حتي سياسيون و اساتيد آكادميك غرب نيز به آن اشاره كرده اند. براي مثال چندي پيش اندیشکده انگلیسی «چتم هاوس» مصاحبه‌ای را با 3 تن از کارشناسان مسائل ایران و خاورمیانه انجام داد و به بررسی راهبرد ایران در خصوص تحریم‌ها علیه این کشور، انقلاب‌های عربی و برنامه هسته‌ای خود پرداخت. در اين مصاحبه، دکتر شهرام چوبین مدیر تحقیقاتی مرکز سیاست امنیت مرکز ژنو و کارشناس امور خاورمیانه و ایران عنوان کرد: در مورد مسئله ایران، چند سوال وجود دارد. آیا ایران با وجود این تفکر که قدرت غرب در سراشیبی قرار گرفته و رو به کاهش است، و بیشتر تهدیدهای آن‌ها بلوف است، تهدید نظامی از سوی غرب را جدی تلقی می‌کند؟ از نظر من پاسخ این سوال منفی است. سوال دیگر اینکه آیا ایران برای جلوگیری افزایش تحریم‌ها حاضر به امتیازدهی می‌شود؟ در این رابطه ایران باید یک تصمیم گیری راهبردی انجام دهد، آن هم تصمیم گیری فراتر از صرفا مسئله هسته‌ای. جواب من به این سوال هم منفی است.

چوبین در ادامه به ذکر این سوال پرداخت که عکس العمل ایران در برابر «انقلاب‌های عربی»، تهدید به حمله نظامی، و تحریم‌ها چیست؟ وی در پاسخ گفت: به نظر من پاسخ ایران، گسترش حضور در منطقه و متنوع کردن این نوع سرمایه‌گذاری‌هاست.

alt

به نظر من، سیاست خارجی ایران از سال 2005 به بعد و با روی کار آمدن احمدی‌نژاد، با تغییرات عمده روبرو شد و از حالت تدافعی و عقب نشینانه سابق که به زمان تصدی‌گری خاتمی نسبت داده می‌شد، حالتی پیشرو و فعال به خود گرفت. در این روند جدید، ایران عنوان می‌کند که باید سیاست خارجی فعال داشته باشد، به نحوی که بتواند نقاط قوتی برای ایران خلق کند. هیچ مسئله منطقه‌ای نباید بدون حضور و در نظر گرفتن نقش ایران، مطرح شود. همچنین مسئله فلسطین، به عنوان مسئله‌ای راهبردی برای ایران در نظر گرفته شد. بر این اساس مردم فلسطین به عنوان خط اول مقاومت در برابر اسرائیل مطرح می‌شوند.

نکته بعد واکنش ایران در برابر انقلاب‌های عربی است. ایران در برابر این پدیده سه واکنش اصلی انجام داد. اولین واکنش ایران، به کار بردن عبارت «بیداری اسلامی» و اشاره به مبدا اسلامی قیام‌های مردمی در منطقه بود. ثانیا ایران از مداخله مستقیم در اوضاع این کشورها خودداری کرد؛ و در نهایت سومین واکنش ایران افزایش سرمایه‌گذاری‌هایی بود که انجام داده بود. قدرت و نقش ایران را می‌توان در نقاط مختلف نظیر یمن، سودان، و سوریه مشاهده کرد.

 

نقش خانواده هاشمی در فتنه ۸۸ در قلاده های طلا

 

 

روانبخش گفت : حقیقت دیگری که در این فیلم به تصویر کشیده شده است نافذ بودن کلام رهبری در آحاد مردم ایران و همچنین با اهمیت بودن ترس دشمن از نفوذ کلام رهبر انقلاب در بین مردم ایران می باشد.

یکی از نکاتی که فیلم قلاده های طلا بیان می دارد در خصوص کشته سازی ها در حوادث سال ۸۸ بود که نقش عوامل دشمن در این کشته سازی ها به خوبی نشان داده می شود. همچنین نکته ی دیگری که در این فیلم به درستی نشان داده شده است نقش خانواده آقای هاشمی در حوادث فتنه ۸۸ می باشد که خود آقای هاشمی با نامه سرگشاده اش و خانواده ایشان، همسر آقای هاشمی و فائزه هاشمی در این فتنه نقش داشتند. 

به نقل از 598 ،  شرايط فتنه شرايطي است كه حق بودن طرف حق و باطل بودن طرف باطل بنابه دلايلي از شفافيت افتاده و تشخيص دشوار گردیده است . فتنه ۸۸ به عنوان نمود بارز این غبار آلودگی فضای سیاسی و هجمه همه جانبه دشمنان انقلاب اسلامی که با مدیریت و درایت رهبر فرزانه انقلاب و همچنین بصیرت مردم کشورمان، دقیقا خلاف خواست دشمنان این نظام رقم خورد.

حال با گذشت بیش از دو سال از وقایع پس از انتخابات سال ۸۸، ابولقاسم طالبی کارگردان انقلابی و خوش ذوق سینمای ایران با ساخت فیلم قلاده های طلا توانسته است سیاسی ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را به نام خود رقم بزند.

حال در پی اکران این فیلم و استقبال کم نظیر مردم ایران از قلاده های طلا به منظور نقد و بررسی ساخته ابوالقاسم طالبی خبرنگار پایگاه ۵۹۸ در مصاحبه ای با حجت الاسلام و المسلمین قاسم روان بخش عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) و همچنین عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی به گفتگو نشسته ایم .

حجت الاسلام روانبخش در خصوص آخرین ساخته ابوالقاسم طالبی اظهار داشت: باید از کارگردان فیلم قلاده های طلا، جناب آقای ابوالقاسم طالبی تشکر کرد که فیلم جدی را در خصوص فتنه ۸۸ و زمینه های این فتنه را به تصویر کشیدند. از جهات مختلفی می توان فیلم قلاده های طلا را نقد و بررسی کرد و با توجه به نظر کارشناسان کلیت فیلم قلاده های طلا از لحاظ فاکتورهای سینمایی قوی و هنرمندانه به نظر می رسد و سوژه بسیار سوژه ای خوبی است.

عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی (ره) افزود: یک نکته ای که در فتنه ۸۸ به وضوح دیده می شد و مقام معظم رهبری هم بارها به آن اشاره فرمودند حضور دست های خارجی در فتنه ۸۸ و مشخص شدن نحوه دخالت بیگانگان در آینده نزدیک و پس از خوابیدن غبار فتنه است که در این دوسال گذشته اعتراف هایی را از سوی بیگانگان در این خصوص را شاهد بودیم و نقش انگلستان در این بین و سرویس هاس جاسوسی بریتانیا بسیار پررنگ بود که این نکته در فیلم قلاده های طلا به خوبی نشان داده شده است.

وی گفت: البته نقدی را که می توان در خصوص نکته مذکور به این فیلم داشت که چرا فقط به MI۶ اشاره می شود و از نقش آفرینی مستقیم سازمان سیا نشان داده نمی شود البته می توان عامل تاکید آقای طالبی بر نقش MI۶ را بنا بر مجری بودن سفارت انگلیس در ایران در حوادث فتنه سال ۸۸ دانست.

alt



عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در تحلیل فیلم قلاده های طلا بیان داشت: نکته ی دیگری که در قلاده های طلا به آن پرداخته شده است این است که سرویس های جاسوسی به تنهایی نمی توانند کاری را انجام دهند و نیاز به عوامل داخلی که به مزدوری بیگانگان مشغول اند نیاز دارند مانند سلطنت طلب ها و سازمان منافقین و گروه های دیگر معاند. عوامل داخلی مذکور که به کمک انگلستان در این فتنه نقش آفرینی می کنند بدون کمک عوامل نفوذی در ارگان های نظام همانند وزارت اطلاعات ، نیروی انتظامی و ... نمی توانند به موفقیت های مقطعی دست پیدا کنند و بنابراین کمک های عناصر خود فروخته زمینه را برای فعالیت عناصر خارجی را فراهم می کند.

روانبخش افزود: حقیقت دیگری که فیلم قلاده های طلا بیان می دارد در خصوص کشته سازی ها در حوادث سال ۸۸ بود که نقش عوامل دشمن در این کشته سازی ها به خوبی نشان داده می شود و همان که امام خمینی می فرمودند که منافقین خودشان کشته درست می کنند و یا با فیلم از شکنجه هایشان تهیه می کنند و آن را برای مظلوم نمایی این کشتار و شکنجه ها را به نظام اسلامی نسبت می دهند و این امر در این فیلم به خوبی به تصویر کشیده شده است.

دبیر سیاسی هفتنه نامه پرتو اظهار داشت: نکته ی دیگری که در این فیلم به درستی نشان داده شده است نقش خانواده آقای هاشمی در حوادث فتنه ۸۸ می باشد که خود آقای هاشمی با نامه سرگشاده اش و خانواده ایشان، همسر آقای هاشمی و فائزه هاشمی در این فتنه نقش داشتند و حتی متروی تهران که در آن زمان توسط یکی از فرزندان آقای هاشمی اداره می شود نقش خوبی را برای اغتشاشگران ایفا می کند که در فیلم نیز به تصویر کشیده شده است.

وی گفت: البته حقیقت فتنه را نمی توان در یک فیلم سینمایی کاملا به تصویر کشید و نیاز به دها و صدها ساعت تولید فیلم دارد ولی با توجه به تهیه تنها یک اثر در خصوص فتنه ۸۸ بهتر بود از زمینه های پیشین این فتنه هم چیزی به میان می آمد. در این فیلم عناصر وزارت اطلاعات به دنبال دستگیری عاملان نفوذی و عوامل بیگانه هستند ولی عناصر داخلی که پیدا و هویدا هستند همانند کسانی که فرمان حمله را صادر می کنند کسی به سراغ آنها نمی رود و برخوردی با آنها صورت نمی گیرد و در واقع عوامل اصلی داخلی فتنه را رها کرده و عوامل اجرایی درجه چندم را دنبال می کنند.

روانبخش در ادامه بیان داشت: حقیقت دیگری که در این فیلم به تصویر کشیده شده است نافذ بودن کلام رهبری در آحاد مردم ایران و همچنین با اهمیت بودن ترس دشمن از نفوذ کلام رهبر انقلاب در بین مردم ایران می باشد. حتی درگیری هایی که بین اعضای خانواده ها بر سر مسائل و حوادث انتخابات سال ۸۸ به وجود آمده است با سخنان فصل الخطاب رهبری معظم پایان می پذیرد.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با توجه به کمبود فیلم های سینمایی با محوریت موضوع انقلاب اسلامی افزود: در عصه سینما افرادی کمی را می توان یافت که دغدغه هایشان متناسب با دغدغه های انقلاب باشد و حتی نیروهای انقلابی هم که به این عرصه ورود پیدا می کنند چندان مورد حمایت مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد واقع نمی شوند و لذا می بینیم با گذشت سال ها از جنگ هنوز در ساخت فیلم هایی با موضوع دفاع مقدس دچار کاستی های فراوانی هستیم.

وی گفت: پول های هنگفتی که وزارت ارشاد هزینه می کند در حمایت از فیلم های سینمایی باید در جهت حمایت از فیلم های تاثیر گذار و با محتوا باشد نه اینکه مروج پوچی و نا امیدی باشد.

قاسم روان بخش در ادامه سخنانش اظهار داشت: جبهه پایداری انقلاب اسلامی زمانی که گفتمان انقلاب اسلامی را مطرح می کند شعار نمی دهد بلکه هدف دارد در حوزه های مختلف با این گفتمان ورود پیدا کند و از امکاناتی که در کشور وجود دارد در جهت ترویج این گفتمان تلاش شود و مردم هم دوستدار این گفتمان هستند و مردم بر گفتمان امام و انقلاب پایداراند. حضور نمایندگان آرمانگرا انشاء الله می تواند در مجلس حرکت های جدی را در خصوص ترویج این گفتمان در عرصه فرهنگ و هنر صورت دهد.

 

دور جدید فعالیت مسیحیان تبشیری در روستا و شهر های کوچک ایران

 

 

چندى است که فرقه یا گروهای جدید مسیحیان تبشیری مشغول فعالیت در روستاها و شهرستان های کوچک ایران هستند.

altبه گزارش خبرنگار «محدوده» ، این تیم های تبلیغی که با حمایت فکرى و مالى مؤسسات آمریکایى و غربى در کشور ارمنستان سازمان دهی می شوند ، بعد از محدود شدن در شهرهای بزرگ ایران ، به روستاها و شهرستان های کوچک روی آورده اند تا ضمن تبلیغ برنامه‏ها و ایده‏هاى خود ، در جذب نیروهاى جدید از دل مردم کم سواد تلاش کنند.
به نظر می رسد دور جدید فعالیت مبلغان تبشیری در ایران ، در راستای دستورات مدیران شبکه ای آنها در کشور هایی نظیر ارمنستان صورت می گیرد که با هدف افزایش یارگیری از میان مسلمانان و تخریب این دین در میان مردم جهان پی ریزی شده است .
تبلیغات مذکور که در قالب توزیع جزوه، کتاب، CD ، کلیساهای خانگی و غیره توسط این افراد صورت می‌گیرد، طی چند ماه اخیر در برخی روستاهای شمالی و شمال غربی کشور به اوج خود رسیده است .
گزارش های رسیده از فعالیت این گروه های زنجیره ای نشان می دهد که ، غالب نیرو های انسانی این پروژه را ، زنان مبلغ تشکیل می دهند که با حضور در مراکز تجمع زنان و مردان ، با سخنرانی و دعوت به جلسات محفلی ، آنان را به این گرایش دین مسیح تشویق می کنند  .
گفتنی است ، فعالیت های چند ساله اخیر مسحیان تبشیری با بودجه مستقیم کنگره آمریکا برای پیگیری جنگ نرم علیه اسلام و ایران در کشورمان به اوج خود رسیده است و کلید آن با تاسیس چندین شبکه ماهواره ای فارسی زبان در فضای رسانه و تاسیس صفحات فیس بوک و ... زده شد و با پیاده و روانه سازی مبلغان به داخل کشور با مدیریت و کنترل ارمنستان به اوج خود رسید .

لازم به ذکر است تا کنون اقدامات زیادی برای متوقف کردن اینگونه فعالیت‌ها صورت گرفته که به تعطیلی چند کلیسایی خانگی در تهران و چند شهر بزرگ دیگر نیز انجامیده است اما به نظر می رسد ، با شناسایی و رسیدن خبر های جدید از فعالیت این گروها در روستا و شهر های کوچک کشور به دامنه فعالیت این گروه های منحرف روز به روز گسترده تر شود.

 




تاریخ: یک شنبه 20 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط arman
 

 

 
يكي از همكاران حلقه لندن فاش كرد طيفي از عناصر فعال در فتنه سبز با اين اميد كه بتوانند به ايران بازگردند، صرفاً با نام مستعار در رسانه هاي اپوزيسيون خارج كشور قلم مي زنند.
مرصاد به نقل از کیهان: احمد صدري كه خود از همكاران دايمي ارگان حلقه لندن (جرس) است در واكنش به يكي از مطالب انتقادي اين سايت با نام مستعار نوشت: «آقا مشكلي داريم به نام بي نامي نويسندگان. پناه گرفتن در پس نام مستعار چيز تازه اي نيست. همه مي دانيم كه نصف دوستانمان در فيسبوك يكباره بعد از جنبش سبز اسم فاميل خودشان رابه «ايراني» تغيير دادند و بعضي حتي اسم نخست خود را هم عوض كردند. حرجي بر آنان نيست چون همه مي خواهند حتي الامكان به ايران برگردند و گفته مي شود كه اينترنت موش دارد و موش هم گوش- و از همان مأخذ منقول است كه «كار از محكم كاري عيب نمي كند.»
وي مي نويسد: اشكال از آنجاست كه عده اي با سوء استفاده از سنگر بي نامي، ديگراني را كه خطر كرده و با اسم حقيقي خود در عرصه عمومي باقي مانده اند آماج نقد، توهين و يا لااقل استيضاح قرار مي دهند. آسيب شناسي قضيه از وقتي آغاز مي شود كه وبسايتهاي زيادي براي گرمي بازار خود اين قبيل مقالات را منتشر مي كنند. اينجا به صراحت بگويم كه منظور من از اين وبسايتها جرس نيست. نگراني من از اينست كه اين رفتار چنان عادي شود كه اماكني مانند جرس هم به آن آلوده گردند.
صدري مي افزايد: اجازه بدهيد براي آن دوستاني كه صابون تهاجم از سنگر بي نامي به تنشان نخورده چند سطري بنويسم. اين بنده حقير مدتها در سايتي مقاله مي نوشتم كه اجازه مي داد در قسمت كامنتها عده اي با نامهائي قلابي از قبيل «فرد» و «ممد» و چند نام پهلواني از شاهنامه بيابند و هر چه فحش و فضيحت بود نثار اين نگارنده بنمايند و بروند. به مدير آن سايت نوشتم كه مقاله نويسي در مسائل كلي ولو به اسم مستعار اشكالي ندارد ولي اگر كسي خواست به شخصي با اسم حقيقي حمله كند بايد خودش هم اسمش را بنويسد. آنكه ضربتي زد بايد آماده باشد كه ضربتي نيز نوش كند. آن ويراستار محترم به اين سخن وقعي نگذاشت و من هم عطاي آن سايت را به لقايش بخشيدم. چرا بايد باعث رونق بازار كساني شد كه اجازه مي دهند موجودات ترحم انگيزي با نامهاي مسخره اي مانند «آريوبرزن» و «رستم دستان» (به مصداق «زلفعلي» خواندن آدم كچل) و بدون تحمل كوچكترين هزينه اي آنچه به قلمشان مي آيد نثار شخصيتهاي حقيقي كنند؟
خاطرنشان مي شود «جرس» يكي از سايت هايي است كه نيمي از مطالب منتشر در آن داراي اسامي مستعار است.

 


 

 

 

رسانه دولتی انگلیس از مخاطبانش خواست که سگ‌های خود را به محل کارشان ببرند. این رسانه نوشت: 'سگ خود را به محل کار ببرید تا نگرانی‌تان کمتر شود'!

مرصاد به نقل از جهان، بی بی سی فارسی مدعی شد: نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد که بردن حیوانات خانگی به محل کار می تواند استرس ناشی از محیط کار را کاهش دهد.


بی بی سی به نقل از کسانی که محقق آمریکایی توصیف کرد، نوشت: کارمندانی که در طول ساعات کار به سگ خانگی خود دسترسی داشته اند از استرس کمتری نسبت به همکاران خود برخوردار بوده اند... حضور سگ در کنار صاحبش در محیط کار در بهتر کردن روحیه، وجدان کاری و کاهش استرس صاحب سگ اثر داشته است!

نتایج این تحقیق از پژوهش بر روی ۷۵ کارمند آمریکایی و سگ باز به دست آمده است.

تبلیغ آبجو و الکل

بی بی سی فارسی پیش از این هم مدعی شده بود که نوشیدن مقدار زیادی الکل برای رفع خستگی مهره‌های کمر انسان و آرتروز روماتیسمی مفید است!

این رسانه دولتی انگلیس همچنین به نقل از کسانی که محقق توصیف کرده، نوشته بود: آبجو شکم را بزرگ نمی کند و خوردنش هم اتفاقا خیلی مفید است. 

بر پایه این رویدادهاست که گفته می شود یکی از دستورکارهای رسانه های غربی تلاش برای جایگزین کردن فرهنگ مبتذل غربی با فرهنگ ایران اسلامی و سست کردن پایه‌های دینی جوانان است.

 

 

مجری شبکه من وتو از اینکه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران هنگام تحویل سال برنامه هایی را پخش کرد که رنگ وبوی مذهبی داشتند، ابراز تاسف کرد.
مرصاد به نقل از جام نیوز، شبکه من وتو در برنامه ای که در قالب طنز به تمسخر و توهین جمهوری اسلامی ایران می پرداخت از عملکرد صدا و سیما در لحظه تحویل سال انتقاد کرد.
در این برنامه با پخش تصاویری از شبکه های مختلف صداوسیما در لحظه تحویل سال 1391 که مردم ایران با حضور در اماکن مذهبی از جمله مشهد مقدس منتظر تحویل سال نو بودند و همچنین پخش بیانات مقام معظم رهبری به مناسبت آغاز سال نو، مجری ضمن انتقاد از صدا و سیما، عنوان کرد: «این رسانه ملی است که قبل و بعد لحظه تحویل سال نو هیچ برنامه مفیدی ندارد.»
گفتنی است همزمان با تحویل سال نو شبکه من وتو ویژه برنامه ای را به مدت 4ساعت پخش کرد که تمامی آن رقص و آواز زنان و مردان، همراه با پوشش مبتذل بود و در حین این برنامه برنامه های طنزی را که رفتارهای زشت و روابط غیر اخلاقی را ترویج می کرد، پخش کرد.
سوال اینجاست که آیا برنامه های مفید از منظر شبکه انگلیسی من وتو پخش برنامه های مبتذل و غیر اخلاقی می باشد؟!!
مردم با فرهنگ و مذهبی ایران با حضور در اماکن مذهبی آغاز سال خود را با توسل به اهل بیت(ع) و توکل به خداوند متعال آغاز می کنند و با شنیدن توصیه ها و بیانات مقام معظم رهبری سال جدید خود را برنامه ریزی می کنند.

 

 

 

 

مدیر كل رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از توقف فعالیتهای دفتر خبرگزاری رویترز در تهران تا اطلاع ثانوی خبر داد.

مرصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران،این تصمیم به دنبال تهیه فیلمی توسط بخش ویدئویی دفتر این خبرگزاری در اواخر سال گذشته در خصوص فعالیت های ورزشی تعدادی از بانوان ورزشكار ایرانی در رشته نینجتسو و معرفی آنان به عنوان تروریست، اتخاذ شده است .

وی ادامه داد : این درحالی است كه این بانوان بعضا دانش آموز، دانشجو یا خانه دار می باشند و صرفا به دلیل علاقه شخصی به این رشته ورزشی روی آورده اند.

مدیر كل رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت :خبرگزاری رویترز تیتر مجعول ' هزاران زن نینجا به عنوان قاتلان ایرانی آموزش می بینند ' را برای فیلم ویدئویی خود انتخاب و آن را در اختیار مشتركان تصویری قرار داده كه متاسفانه بازتاب بسیار منفی در دیگر رسانه های خارجی داشته است .

آقا جری با اشاره به هجمه تبلیغاتی منفی رسانه های وابسته به نظام سلطه ، در خصوص فعالیت های ورزشی بانوان اظهار داشت :درنظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، این امكان برای بانوان ایرانی علاقمند به ورزش فراهم است تا با حفظ ارزش های اسلامی، در رشته ورزشی مورد علاقه خود، تا سطوح عالی و قابل رقابت در عرصه بین المللی پیشرفت كنند اما متاسفانه انتخاب چنین تیتری با موضوع آموزش های آدمشكی و تروریستی در ایران و گزینش بخش های از مصاحبه با ورزشكاران زن ایرانی در راستای القای این گونه آموزش های تروریستی، نشان از تمایل این خبرگزاری به انحراف افكار عمومی جهانی داشته است .

مدیر كل رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : این اداره كل پس از اطلاع از اقدام مغرضانه بخش تصویری رویترز و با توجه به شكایت بانوان ورزشكار در این رشته به مرجع قضایی ، فعالیت دفتر این خبرگزاری را تا بررسی كامل موضوع ، متوقف كرده است .


 

 




تاریخ: سه شنبه 15 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط arman

 

 
 
فیلم قلاده‌های طلا که به بررسی حوادث پس از انتخابات ۸۸ می‌پردازد علی‌رغم استقبال در سالن سینماها مورد توهین و تحریم جریان موسوم به سبز در صفحات اجتماعی قرار گرفته و از بازیگران این فیلم با الفاظ رکیکی یاد می‌شود.
مرصاد به نقل از ندای انقلاب به نقل از فارس، اکران فیلم قلاده‌های طلا که بر اساس حوادث واقعی رخ داده بعد از انتخابات ریاست جمهوری ساخته و هم‌اکنون بر پرده سینماهای تهران و شهرستان‌هاست بازتاب‌های زیادی را در داشته است که یکی از این فضاها صفحات اجتماعی چون فیس بوک است.

برخی از افراد وابسته به جنبش موهوم سبز که عموما نیز در خارج از ایران سکونت دارند با راه‌اندازی صفحات تحریم قلاده‌های طلا درصدد کاهش فروش این فیلم هستند. این حرکت همانند حرکتی است که سال گذشته در برابر اکران نوروزی اخراجی‌های۳ رخ داد و نتیجه آن فروش ۶میلیاردی آن فیلم بود.

نکته جالب توجه این است که اکثر اداره‌کنندگان این فیلم قلاده‌های طلا را ندیده‌اند و صرفا بر اساس فرضیاتی که می‌گویند این فیلم تحریف جنبش سبز ایران است. هر چند برخی از افراد از این فیلم در این صفحات دفاع می‌کنند اما با توهین‌های بیشمار مدعیان آزادی بیان مواجه می‌شوند.

ضمن این که برخی صفحات برای تحریم و توهین به بازیگران این فیلم نیز ایجاد شده که در آنها توهین‌های بیشرمانه‌ای به بازیگران این فیلم شده است.

این نکته نیز قابل توجه است که طی دو سال اخیر فیلم‌های زیادی با نگاهی جانبدارانه به جنبش سبز در سینمای ایران ساخته شده و که اتفاقا از کمک‌های مالی دولتی نیز بهره برده بودند اما این که چند فیلم مخالف نظرات عده معدودی فیس‌بوک نشین قرار می‌گیرد و جنبش تحریم علیه یک فیلم راه می‌افتاد از اقتضائات مدعیان آزادی بیان و دموکراسی‌خواهان است.

در ذیل برخی نظرات این صفحات در پی می‌آید که برخی از آنها به دلیل شدت توهین های غیرقابل انتشار است.

* شریفی‌نیا. تو یه موجود بی شرف و کثیفی

* سرنوشت پایان نامه منتظر قلاده های طلا هم هست

* درس عبرت میشه واسه کسایی که در آینده میخوان به هر دلیلی به خون نداها و سهراب ها توهین کنن... از حق خودمون میگذریم ، ولی از حق اونا نه

* آنها که "بخاطر یک مشت دلار" هنر خود را فروختند و قلاده ای از طلا بر گردن انداختند.

* دیدن فیلم = خیانت به تمام خون های ریخته شده !

* با شرف‌ها با حیاها این فیلم و تحریم می کنن.

* میترسم این موج منفی سبب بشه که افراد بیشتری از سر کنجکاوی برن فیلم رو ببینن که چیه که این همه سروصدا کرده، کپی خیابونی این فیلم داره توزیع میشه، این افراد می‌تونن استفاده کنن.

* قلاده گردن شماهاست که ندیده تحریم میکنید بابا ۱ سکانکس به بی گناهی ندا اختصتص داره

* محسن جان خفه شو لطفن

* اینجا پیج تحریم قلاده‌های طلاست، پس اینا که میان طرفداری میکنن دلیلش چیه؟ خوب تابلوست که شما ساندیس خورای شورای نظارت بر فضای مجازی هستین، راستی ساعتی چند می‌گیرین؟

* لعنت به تمام بازیگرای ... این فیلم

* قلاده‌های طلا= تعدادی ... مثل شریفی نیا



* ننگ بر وطنفروشانی که حاضرند خود را بفروشند و هنر و هنرمند را لکه‌دار کنند.

* مثه اینکه قرار نیست سلحشورها و ده‌نمکی‌ها و شریفی‌نیاها و شمقدری‌ها و حامد کلاهداری ها تمام شوند. واقعا متأسفم واسه مملکتی که دیگه سینماش هم داره خریده میشه. امسال هم جشنواره فجر فیلم های خوبی داشت ولی فیلمی بانام قلاده های طلا کاری ازابوالقاسم طالبی آنچنان باتبلیغات سوء دربوق شیپور مافیای سینما قرارگرفت و آنچنان برای فروش آن درتهران تبلیغ شده بود که من و برخی دوستانم دربرف وباد مشهد درصف دیدن این فیلم ایستادیم و زمانیکه به داخل سینمارفتیم بسیارخوشحال بودیم.



*داشتم باخودم می‌گفتم ایکاش همون موقع که اسم شریفی‌نیا رو در شروع فیلم دیدم سالن رو ترک می‌کردم.

* چقدر تعصب چشماتونو کور کرده!!! فیلمی رو که ندیدید باهاش مخالفت می‌کنید!!! زنده باد این دموکراسیتون!! زنده باد "زنده باد مخالف من" گفتنتون!!

* آخه چرا الکی حرف مفت می‌زنی برادر من؟! سالنهای اکران "گشت ارشاد" از قلاده‌های طلا هم بیشتره.اصلا حالا کی گفته این دو فیلم برابر هم هستند؟!!

* امین حیایی نیز مثل محمدرضا شریفی‌نیا یک خائن به مردم است... ما از امین حیایی متنفریم.... او دستش آغشته به خون مردم است....

* ما فلانی رو تحریم می‌کنیم، آخ مامان جون،احتمالا تحریم شما مثل تحریم نفتی غربی‌هاست، به خودتون برمیگرده.

* بابا بس کنید این مرده باد زنده بادها رو ... چیکار کرده بیچاره مگه ... فراموش کردید اونم یه انسانه و در امدش از همین راهه بازیگریه .... !

* تنفر از امین حیایی خیلی‌های دیگه هم بازیگر هستند....

* بعضی‌های اسمشون حیا داره ولی بی‌حیا هستند و برخی هم در اسمشان شریف هست ولی از همه بی‌شرف‌تر هستند.



با توجه به حملات ضد انقلابی فوق الذکر پیش بینی می شود، فروش فیلم قلاده های طلا بیش از پیش افزایش یابد.


چرا مجريان اخراج شده بخش فارسي صداي آمريكا، به روند اخراج ها در اين رسانه اعتراض نمي كنند؟
مرصاد به نقل از کیهان: گويانيوز با طرح اين پرسش نوشت: صداي آمريكا كه خاموش است. بهارلو و چالنگي پاسخگو باشند. اگر در زماني كه احمدرضا بهارلو با سابقه اي عالي رتبه، از صداي آمريكا يعني خانه دوم خودش به كنار گذاشته شد و مايه بهت و حيرت بينندگان يكي از برنامه هاي مهم يعني ميزگردي با شما فراهم گرديد، امثال چالنگي و سياوش آذري و حسن اردشير زارع به جاي سكوت، اعتراض مي كردند شايد امروز نوبت به يكايك اين عزيزان نمي رسيد كه به همان سرنوشت مبتلا گردند.
گويانيوز همچنين نوشت: بايد پرسيد چرا در زمان تظاهرات بعد از انتخابات سال 88 در خارج كشور، صداي آمريكا تجمعات را به صورت كاملا سليقه اي و انتخابي نشان مي داد به نحوي كه صداي اعتراض نوري زاده نسبتا محافظه كار در برنامه زنده به هوا برخاست؟! چرا از نشان دادن تجمعات اپوزيسيون با پرچم شير و خورشيد طفره مي رفت و بايكوت خبري واضحي در جريان بود ولي نمايش اكبر گنجي (با ممنوعيت حضور پرچم ملي شير و خورشيد)، با برنامه هاي ويژه! زنده و غير زنده و مصاحبه هاي متعدد همراه مي شد؟ چرا رنگ و بوي تحليل هايي از جنس سيروس آموزگار، سيامك شجاعي، عليرضا ميبدي، حسين فرجي و امثال اين تفكرات برانداز و معارض تماميت نظام اسلامي در صداي آمريكا اندك اندك رنگ باخت و جاي خود را به ديگراني داده كه همه مي بينيم؟
نويسنده تحليلي گويانيوز البته فراموش كرده كه همكاران رسانه هاي راه اندازي شده از سوي دولت هاي غربي، به تعبير گردانندگان راديو زمانه، صرفا بردگان رسانه اي محسوب مي شوند و حق هيچ اعتراضي را ندارند و حالا بايد از گويانيوز پرسيد چرا وقتي مقامات رسمي غرب گروه هاي اپوزيسيون ايراني را «برده» هاي خود ناميدند اعتراضي نكرديد! البته در پاسخ اين سؤال بايد گفت؛ حرف حساب جواب ندارد.


 

 

مشاور اسبق امنيت ملي آمريكا تصريح كرد 16 سال تشديد تحريم ها عليه ايران، عملاً به يك راهكار شكست خورده تبديل شده است.
مرصاد به نقل از کیهان: گري سيك در تحليلي كه براي سي ان ان نوشته، تأكيد مي كند: هنگامي كه تحريم ها آغاز شد، برنامه هسته اي ايران در مراحل ابتدايي، بدون حتي يك سانتريفيوژ قادر به غني سازي اورانيوم بود اما امروز، 16 سال پس از تحريم هاي هر چه شديدتر، آژانس بين المللي انرژي اتمي گزارش مي دهد كه ايران داراي يك برنامه اساسي هسته اي با حدود 8 هزار سانتريفيوژ در حال كار در دو سايت عمده، و ذخيره حدود 5 تن اورانيوم غني شده با غلظت كم است. اين امر گواه يك راهكار شكست خورده است.
وي همچنين درگيري با ايران را داراي هزينه هاي هنگفت و غيرقابل جبران براي ايران دانسته و مي افزايد: مسلماً پاسخ ايران به تهديد و تحريم هاي تازه، تسليم يا دست روي دست گذاشتن نخواهد بود.
گري سيك با اشاره به اين كه «مدير اطلاعات آمريكا تأييد مي كند ايران تصميمي براي ساخت بمب هسته اي نگرفته»، قدرت بازدارندگي و تلافي ايران را مورد بررسي قرار مي دهد و مي نويسد: ايراني ها توانستند دو هواپيماي بدون سرنشين ما را سرنگون و يك هواپيماي رادارگريز را سالم به زمين بنشانند. ايران به طور گسترده در يك ساختار قدرتمند اما نسبتاً كم هزينه دفاعي سرمايه گذاري كرده كه هر مهاجم بالقوه اي را با هزينه هاي بسيار هنگفت رودررو مي كند. ايران همچنين سال هاي بسياري را صرف تكامل فنون جنگ نامتقارن، مانند جنگ هاي چريكي در خشكي و به كارگيري قايق هاي تندرو در دريا كرده كه موجب سردرگمي و شايد غلبه بر كشتي هاي بسيار بزرگتر مي شوند. ايران توليد انواعي از موشك هاي كروز را توسعه بخشيده كه بطور نسبي سلاح هايي ساده هستند اما هنگامي كه بصورت انبوه عليه يك هدف بزرگ استفاده شوند مي توانند بسيار مؤثر باشند.
وي اضافه مي كند: جنگ مجازي حوزه ديگري از تخصص ايراني هاست. به خلاف دستگاه هاي بزرگ نظامي، اينترنت بطور نسبي يك زمين بازي هموار است و ايران پيش از اين مهارت خود را در اين محيط نشان داده است. ايران داراي شمار بالايي از مهندسان جوان و خبره فناوري اطلاعات است كه آنها را در يك ارتش سايبري نيمه مخفي جاي داده است. اين نيرو مي تواند به آساني تبديل به سلاحي براي پاسخ دادن به دشمنان ايران شود. اخيراً بانكي اسرائيلي مورد حمله يك هكر قرار گرفت. هزاران حساب كارت اعتباري اسرائيلي ها در معرض ديد عام قرار گرفت. سپس، حمله هاي سايبري عليه بازار سهام اسرائيل و خطوط هواپيمايي ال عال انجام شد. آيا شما هرگز مي توانيد مطمئن باشيد كه چه كسي در اينترنت به شما حمله مي كند و چرا؟ كارشناسان امنيت اينترنت بطور دردناكي آگاهي دارند كه به نحوي مجازي همه سيستم ها از سد گرفته تا كارخانه ها، از ضايعات دستگاه هاي مصرفي تا سيم هاي برق وابسته به كنترل رايانه اي هستند و اين كنترل ها غالباً خيلي كم از اينترنت جدا مي باشند.
گري سيك، سلاح نفت را سلاح واقعي كشتار جمعي ايران خواند و نوشت: بهاي نفت، سلاح كشتار جمعي است. به كارگيري اين سلاح حتي نياز به بستن تنگه هرمز هم ندارد. هم اكنون اروپا ناگزير است 600 هزار بشكه نفت از ايران وارد كند و بخش بزرگي از اين تقاضا مربوط به كشورهاي اروپايي آسيب پذير است. در آغاز ژانويه 2012 و در پي تبادل تهديدها بين ايران و ايالات متحده درباره تنگه هرمز، بهاي نفت بيش از 6 درصد افزايش يافت و پس از آن در اين قيمت بالا باقي ماند. اين امر بدون شليك يك گلوله يا اعمال هرگونه تحريم جديد بود. چنانكه همه مي دانند، افزايش هاي بهاي نفت اثر خود را بر اقتصاد جهاني مي گذارد و تاثير آن نه فقط بر بهاي از نظر سياسي حساس بنزين، بلكه غيرمستقيم بر هر چيزي كه ساخته يا جابجا مي شود، مشهود خواهد بود. حالا هم غيرممكن است كه پيش بيني كنيم قيمت نفت تا چه حد بالا خواهد رفت. اين اثر تحريم هاي فلج كننده مورد ادعا عليه ايران است.
وي درباره درگيري نظامي نيز گفت: هم اكنون بر چهره مردم آمريكا نشانه هاي واقعي از خستگي جنگ را مي توان ديد. آن هم بعد از دو جنگ زميني در بيش از يك دهه كه با استقبال نظاميان هم روبرو نمي شود. جنگي كه از لحاظ مالي نسبت به جنگ عراق و افغانستان هزينه هايش نامشخص تر و غيرقطعي تر است.


 



شبيه سازي، جنگ با ايران نشان داد درگيري نظامي با ايران، اتفاقي مهلك براي آمريكاست.
مرصاد به نقل از کیهان: هفته نامه فرانسوي لوپوئن در تحليلي كه به گزارش روزنامه نيويورك تايمز نيز مستند شده، نوشت: آمريكا از بر افروخته شدن آتش تازه در خاورميانه هراسان است. يك شبيه سازي بروز چنين اتفاق احتمالي، موضع مخالفان حمله به ايران در وزارت دفاع آمريكا و كاخ سفيد و در راس آن ها اوباما را مورد تاييد قرار داده است. اين شبيه سازي حكايت از آن دارد كه در صورت وقوع درگيري، واشنگتن خواسته يا ناخواسته به جنگي مهلك كشيده خواهد شد.
لوپوئن به نقل از نيويورك تايمز نوشت: در اين شبيه سازي يك ناو آمريكايي بر اثر اصابت به يك اژدر يا مين دريايي ايران در خليج فارس منهدم مي شود.
لوپوئن افزود: اين تمرين بار ديگر بيم و نگراني مقامات واشنگتن در مورد اينكه در صورت مداخله نظامي اسرائيل تمام منطقه به آتش كشيده خواهد شد و پيامدها و خسارات مادي و انساني براي كشورهاي غربي بويژه آمريكا خواهد داشت را برانگيخته است. اگر سازمان دهندگان اين شبيه سازي اطمينان مي دهند هدف از اين كار به هيچوجه تدارك حمله احتمالي به ايران نيست و تنها سناريوي ممكن نيز فرضيه ابراز شده نمي باشد اما نتيجه گيري ها موقعيت منتقدان جنگ در پنتاگون و كاخ سفيد بويژه شخص اوباما را تقويت مي كند.
يادآور مي شود براساس نظرسنجي چندي پيش شبكه سي بي اس، 69درصد مردم آمريكا معتقدند اين كشور نبايد وارد جنگ افغانستان مي شد و اين در حالي است كه 4 ماه پيش، 53 درصد آمريكايي ها با جنگ افغانستان مخالف بودند. همچنين 68 درصد آمريكايي ها معقتدند جنگ در افغانستان به سمت «بدتر شدن» با «خيلي بدتر شدن» پيش مي رود.


 



تاریخ: سه شنبه 15 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط arman

اثرات گفتن بسم الله

 

نام دیگر این سوره فاتحه است چون قرآن و نماز با آن شروع می گردد. دیگر نام این سوره جامع و ام الکتاب و ام القرآن است چون معظم بلکه کل معانی قرآن را شامل است و عرب هر جامعی را ام می نامند و همچنین به چیزی که تقدم بر دیگران داشته ام اطلاق می کند و این سوره شریفه بر سایر سوره های قرآن تقدم دارد.

شبستان: قرآن کریم این معجزه شگفت و گنجینه تمام نشدنی از معارف الهی، کتاب تعلیم و قرائت نسخه شفابخش تمام بیماری ها و درماندگی ها است.


به گزارش ، جائز است و می توان برای دردها به آن تمسک جست؟

خداوند تعالی در قرآن می فرمایند: ما آنچه از قرآن فرستادیم شفا و رحمت الهی برای مومنین است (اسراء آیه 82)

با توجه به آیات و روایات ذکر شده شفا جستن از آیاتی و دعاهایی که از اهل بیت (ع) وارد شده هیچ اشکالی ندارد ولی باید زمینه را که توجه به لقمه حلال، پاک ساختن باطن و ذکر و فکر از وسوسه های شیطانی است برای تاثیرگذاری این دعاها آماده کرد.

تاثیر گفتن بسم الله

عبدالله بن یحیی که از دوستان امیرمومنان علی (ع) بود به خدمتش آمد و بدون گفتن بسم الله بر تختی که در آنجا بود نشست، ناگهان بدن وی منحرف شد و بر زمین افتاد و سرش شکست علی (ع) دست بر سر او کشید و زخم او التیام یافت بعد فرمود: آیا نمی دانی که پیامبر (ص) از سوی خدا برای من حدیثی نقل کرد که هر کار بدون نام خدا شروع شود بی سرانجام می ماند.

گفتم: پدر و مادرم به فدایت باد می دانم و بعد از این ترک نمی کنم امام علی (ع) فرمود: در این حال بهره مند و سعادتمند خواهی شد.

امام صادق (ع) می فرمایند: بسیاری اتفاق می افتد که بعضی از شیعیان ما بسم الله را در آغاز کارشان ترک می گویند و خداوند آنها را با ناراحتی مواجه می سازد تا بیدار شوند و ضمنا این خطا از نامه ی اعمالشان شسته شود.

فضایل و خواص سوره مبارکه فاتحة الکتاب

این سوره مبارکه به جهت رفعت و شرافتش تقریباً بیست و اندی اسم دارد ما تنها به چند نام مشهور آن اکتفا می کنیم.

یکی از آنها به نام حمد است که به مناسبت حمد و ستایشی است که در این سوره از پروردگار یکتا خداوند تبارک و تعالی به عمل آمده است.

امام صادق (ع) می فرمایند: سوره حمد سوره ای است که اول آن ستایش و میانه آن اخلاص و آخر آن نیایش می باشد.

نام دیگر این سوره فاتحه است چون قرآن و نماز با آن شروع می گردد. دیگر نام این سوره جامع و ام الکتاب و ام القرآن است چون معظم بلکه کل معانی قرآن را شامل است و عرب هر جامعی را ام می نامند و همچنین به چیزی که تقدم بر دیگران داشته ام اطلاق می کند و این سوره شریفه بر سایر سوره های قرآن تقدم دارد.

از دیگر نامهای شریف این سوره شفا است زیرا پیامبر (ص) درباره این سوره می فرمایند: ام الکتاب شفاء من کل داء. سوره حمد شفای هر درد و بیماری است.

از امام صادق (ع) نقل شده است که هر کسی در صبح قبل از آنکه حرف بزند هفت بار سوره مبارکه حمد را بخواند هر ناخوشی و مرضی که دارد برطرف گردد و هرگاه در آن روز ناخوشی و مرضی زایل نگردد در روز دیگر بعد از نماز صبح و قبل از حرف زدن هفتاد مرتبه این سوره را با اعتقاد کامل بخواند من ضامن شفا او خواهم بود.

پیامبر (ص) می فرمایند: هر کس سوره حمد را بخواند چنان است که دو سوم قرآن را خوانده و ثواب آن کسی که بر همه مومنان تصدق کرده باشد به او داده می شود و نیز ایشان می فرمایند: هر کس به صدای قاری این سوره گوش دهد به اندازه یک سوم ثواب آن به وی داده می شود.

در خواص این سوره از پیامبر (ص) نقل است که هنگام خواب بر پهلو بخوابید و سوره های حمد و توحید را بخوانید از همه بلایا ایمن خواهید بود و هر کس در حین ورود به منزل خود سوره های حمد و اخلاص را بخواند خداوند فقر و تنگدستی را از او برطرف و خیر و رکت بسیار به وی عطا می کند.

در روایتی امام صادق (ع) می فرمایند: هرگاه که هفتاد مرتبه سوره حمد را بر یک دردی خواندم آن درد تسکین یافت.

از امام محمد باقر (ع) نقل است اگر سوره حمد را بر میتی هفتاد مرتبه خوانده شود و آن میت زنده شود جای تعجب ندارد.

از پیامبر (ص) نقل است جهت کم شدن تب، این سوره را چهل بار ظرف آبی بخوانید و بر روی آدم تب دار فشار دهید و در جای دیگر امده است هر کس بعد از عطسه سوره حمد را بخواند آنگاه به کف دست خود بدمد و به صورت خود بمالد از سردرد و چشم درد و آمدن خون بینی در امان خواهد بود.

نقل است شیطان در مدت عمر خود چهار ناله جانکاه کرد: وقتی که طناب لعنت بر گردنش افتاد و زمانی که از بهشت رانده شد و وقتی که رسول اکرم (ص) به رسالت مبعوث شد و هنگامی که سوره حمد نازل شد.


 

وقتی وزارت ارشاد ضد ارشاد می شود!

 

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی! به عنوان یكی از نهادهای فرهنگی كه وظیفه خود را پاسداری از دستاورد های نظام مقدس جمهوری اسلامی می داند، باید ظرفیت های خود را در اختیار فعالیتهای ضد ارزشی قرار نداده و برابر با فرهنگ جامعه اسلامی و تعاریف اجتماعی لحاظ شده در جمهوری اسلامی ایران گام بردارد. موضوعی که گویی این روزها به مزاج برخی ارشادیها خوش نیامده و در یک حرکت ساختار شکن سعی در برخورد با آن را دارند.

بولتن نیوز- در پی ادامه‌ نیافتن اکران تعدادی از فیلم‌های نوروزی در استان‌ها، اداره‌ کل نظارت و ارزشیابی سینمای حرفه‌ای با صدور اطلاعیه‌ای به این امر واکنش نشان داد. این در حالی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی! به عنوان یكی از نهادهای فرهنگی كه وظیفه خود را پاسداری از دستاورد های نظام مقدس جمهوری اسلامی می داند، باید ظرفیت های خود را در اختیار فعالیتهای ضد ارزشی قرار نداده و برابر با فرهنگ جامعه اسلامی و تعاریف اجتماعی لحاظ شده در جمهوری اسلامی ایران گام بردارد. موضوعی که گویی این روزها دست اندرکاران و سیاستگذاران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مزاجشان خوش نیامده و در یک حرکت ساختار شکن سعی در برخورد با آن دارند و  تصمیم عاجل گرفته اند که نسبت به تغییرات اساسی در آن همت گمارند.! چالشی که بخش بزرگی از جامعه ارزشی ایران را بر نتابیده و در حال تبدیل به خیزشی اجتماعی در راستای حفظ و حراست از شعائر اسلامی ملت شهید پرو ر ایران است.


 


 

البته در این راستا و در پی ادامه‌ نیافتن اکران تعدادی از فیلم‌های نوروزی در استان‌ها که به علت ناهمجنسی ساختار ارزشی آنها با قالبهای موجود در فرهنگ حال حاضر جامعه اسلامی ایران صورت گرفته است. اداره‌ کل نظارت و ارزشیابی سینمای حرفه‌ای نیز با صدور اطلاعیه‌ای واکنش نشان دادکه امید است از سوی بالادستی ها هم مورد توجه قرار گیرد!.

در این اطلاعیه خطاب به مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها آمده است: «هرگونه تغییر و جابجایی در اکران فیلم‌ها در سطح استان‌ها می‌بایست با نظارت سازمان سینمایی کشور صورت پذیرد و این‌گونه نیست که با تصمیم شخصی، بتوان جلوی اکران آثار را گرفت. اختیار ادارات کل در جابجایی اکران سینماها منحصر به آثاری است که با محدودیت سنی اکران شده باشند. بنابر این فیلم‌های خارج از این شرایط نباید بدون مجوز سازمان سینمایی دستخوش تغییر در اکران قرار گیرند».


 


 

این اطلاعیه در حالی از سوی اداره‌ کل نظارت و ارزشیابی سینمای حرفه‌ای منتشر شده است که حوزه هنری سازمان سینمایی سوره نیز همراه با بسیاری از ادارات کل وزارت ارشاد استانهای کشور با انتشار اطلاعیه ای نمایش دو فیلم " گشت ارشاد" به كارگردانی سعید سهیلی و " خصوصی " به كارگردانی محمد حسین فرح بخش در سالن های زیر مجموعه خود در سراسر كشور را متوقف كرد . توقفی که در متن اطلاعیه آن حرفهای ناگفته بسیاری برای خواندن و شنیده شدن از سوی مسئولین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته و امید می رود همانگونه که خطیب نماز جمعه تهران هم گفت به آن توجه ویژه شود. نکته ای که در این ابتدای امر با یک عذر خواهی قابل بازگشت ! ولی در آینده نزدیک با اعتراضات بیشتر و  ناهمجنس با قلوب رئوف امت حزب الله همراه خواهد بود.


 


 

در متن اطلاعیه حوزه هنری سازمان سینمایی سوره آمده است :

 

بسم الله الرحمن الرحیم

كلید پیشرفت كشور به میزان زیادی دست سینماگران است،چرا كه دست اندر كاران هنر فاخر سینما با توجه به تاثیر گذاری و جهت دهی این هنر می توانند با تولیدات خود روح امید ، شوق پیشرفت ،انگیزه كار و تلاش،اعتماد به ارزش های اسلامی و ملی را در جامعه ترویج كنند. ( مقام معظم رهبری)

رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه ای بارها در سخنان خود به نقش موثر سینما در غنای فرهنگی جامعه اسلامی اشاره فرموده اند.همچنان كه ایشان تاكید داشته اند سینمایی مورد تائید است كه روح امید و اعتماد را به كشور تزریق كند .سینما گران ایرانی هم بر این باورند و یكی از رسالت های خود را حركت در مسیر رشد و شكوفایی ایران اسلامی می دانند.

در آغاز سال تازه و همزمان با شروع اكران 91، نمایش دو فیلم "گشت ارشاد" و " خصوصی..." همراه با حاشیه هایی بوده است ،موضوع و نوع نگاهی كه در این آثار مطرح شده حساسیت هایی را در جامعه به وجود آورده است . موج نگرانی ها بابت نمایش این دو فیلم در اغاز سال این روزها به اوج رسیده و طبیعی است كه حوزه هنری به عنوان یكی از نهادهای فرهنگی كه وظیفه خود را پاسداری از دستاورد های نظام مقدس جمهوری اسلامی می داند، ظرفیت نمایش سالن های سینمایی خود را در اختیار فیلم های ضد ارزشی قرار ندهد.

سازمان سینمایی سوره حوزه هنری با توجه به فضای موجود و در راستای صیانت از ارزش های انقلاب اسلامی ، نمایش این دو فیلم را در سالن های سینمایی خود در سراسر كشور متوقف خواهد كرد.


 

 

این بار بلند‌تر فریاد می‌زنم، شاید بعضی‌ها کر هستند. صدای من را شاید نشنیده‌اند. می‌بینم که هنرمندان زن و دختر دارنددر این سینما بی‌سیرت می‌شوند. دارم می‌بینم که ناموس خیلی‌ها در این سینما آلات دست خیلی‌ از سینماگر‌ها شده است. هرچند در کنار این‌ها سینماگران خوب و سالم که اخلاق را رعایت می‌کنند، هستند، که البته استثناء‌اند.
 فردا: با فرج‌الله سلحشور در اولین روزهای سال در مورد سینما و حواشی آن گفتگو کردیم و او از دغدغه هاو نگرانی‌هایش درباره سیما و سینما گفت. گفتگویی که متفاوت و جنجالی از آب درآمد. هرچند او گفت حرف‌ها و نظریاتش را بار‌ها و بار‌ها گفته اما کسی به حرف‌های گوش نکرده و یا بهتر بگوییم گوش شنوایی برای حرف‌های او وجود ندارد، او فیلمساز است اما خودش را سینماگر نمی‌داند و می‌گوید باید این سینما را اصلاح کرد و تنها راهکار اصلاح آن را هم رجعت قرآن و اسلام است.

شما همیشه از اصلاح در سینما صحبت کردید و همیشه گفتید سینمای جهانی را فراماسونر‌ها و صهیونیست‌ها هدایت می‌کنند، به عنوان یک مصلح به نظر شما این اصلاح چگونه باید صورت بگیرد؟

با اجازه شما مطلبتان را اصلاح می‌کنم، من خودم را مصلح نمی‌دانم اما به عنوان یک مسلمان معتقدم سیما و سینما فرهنگ‌ساز دو رسانه فرهنگ‍ساز هستند و در اخلاق و ایمان و نوع نگرش و رشد عمقی جامعه تاثیر دارند. اگر دو وسیله فرهنگ‌ساز آلوده باشند، جامعه را آلوده کرده و باعث فساد می‌شوند بنابراین باید این‌دو را درست کنیم. من، نه به‌عنوان یک مصلح بلکه به‌عنوان یک شهروند که این فیلم‌ها را چه در تلویزیون، چه در سینما به همراه خانواده‌ام می‌بینم، می‌خواهم ازطریق اسلام این مشکلات حل شوند. منظور این‌است که بطور کلی باید همه اصول زندگی را، در ابعاد اقتصادی، فرهنگی و سیاسی، با اسلام منطبق کرده و مو‌به‌مو از آن الگوبرداری کنیم. اسلام مدعی است در همه زمینه‌ها راهکار دارد، یکی از مشکلاتی که قصد حل آن را داریم و اسلام بایستی راه آن را نشان دهد، سیما و سینماست. به‌طورکلی باید همگی از دید اسلام به مسائل بنگریم.

بر اساس این نگرش چگونه می‌توان راهکاری برای سینمایی که یک پدیده‌ای غربی است، ارائه داد؟

راهکاری که مسئولین فرهنگی ارائه می‌دهند با رعایت مشروعات حاکم بر جامعه و فرهنگ تحمیلی‌ست که بر سیما و سینما، هنرمندان و فضای حاکم بر مطبوعات منطبق است. اما اگر شما از اسلام بپرسید، اینطور نگاه نمی‌کند، و نظر بر این است که خداوند این راه را پیشنهاد داده است و می‌خواهد هنرمندان، مطبوعات و رسانه‌های حامی آن‌ها و همینطور حامیان خارج ازمرز‌ها، سایت‌ها و تلویزیون‌های حامی آن‌ها خودشان از این منظر بهره ببرند. اسلام برای همه این‌ها راهکار خودش را دارد و جایی برای مصلحت‌اندیشی ندارد و نگذاشته است. برای اسلام مصلحت مردم و جامعه مهم است. برای مثال دانشگاه‌های ما با حوزه علمیه و بانک‌های ما با اقتصاد اسلامی در تضاد هستند. ما مجبور به اسلامی کردن همه این‌ها هستیم. دانشگاه‌های ما درحال اشاعه فرهنگ اومانیسم و ماتریالیسم است، درحالی‌که برای حوزه‌های علمیه ما خدامحوری و ارزش‌گرایی مهم است و دانشگاه‌‌ها از نظر مادی رو به رشد هستند. سینما هم همین مصداق را دارد، و ما آن را به عنوان یک کشور اسلامی نساخته‌ایم و بنیان‌گزاران آن مسلمین و مومنین نبودند. سینما را غرب اختراع کرده و قواعد حاکم برآن‌ها را نیز تنظیم کرده‌اند. کمپانی‌های هالیوودی و صهیونیستی به این سینما خط می‌دهند. و این تنها درباره سینمای ما صدق نمی‌کند بلکه تمامی سینماهای دنیا در راستای اهداف صیهونیسم گام برمی‌دارند. بحث فقط سینمای ایران نیست. این روند توسط سینماگری که در این راستا فعالیت کرده و به عنوان بازوی انحرافی این جریان در حرکت است، نمی‌تواند اصلاح شود. اشکال مسئولین سینمای ما این است که هرگاه اقدام به اصلاح سینما می‌کنند به سراغ‌‌ همان سینماگر فاسد می‌روند، که با اصلاحگران مشکل دارد. بنابراین باید به دنبال اسلام‌شناس‌ها و فرهنگ‌ساز‌ها بود تا بینش اسلامی را در سیما و سینما دخیل کرده و راهکار ارائه دهند.

بهتر اینست تا یکی از دغدغه‌های رییس‌جمهور این باشد تا اسلام‌شناسانی که با فرهنگ سینما و تلویزیون بیگانه‌اند، دور هم جمع کرده و از آن‌ها راهکار بخواهد، که متاسفانه این کار انجام داده نشده است. البته ما راهکار‌ها را از قرآن پیدا کرده و به مسئولین مملکتی ارائه داده‌ایم اما متاسفانه علاقه‌ای به آن‌ها نداشته‌اند، همانطور که به اصلاح دانشگاه‌ها و بانک‌ها میلی ندارند. ایشان حتی حاضر به شنیدن این راهکار‌ها نیستند واگر می‌شنوند هم بی‌توجه هستند و مصداق مثل یک گوش در و دیگری دروازه است.

نکته در اینجاست که در دوره جدید اینطور به نظر می‌رسد که مسئولینی که شما اشاره می‌کنید از همفکران طیفی هستند که دغدغه اصلاح سینما را دارند یا حتی با امثال شما هم همفکر هستند. برای همین است که برخی استدلال می‌کنند اگر این مسئولین گرایش سیاسیشان مانند دولت‌های قبلی بود گفته شما صحیح بود اما دولت‌های نهم و دهم همگی از نزدیکان فکری و سیاسی شما هستند پس چرا انتقاد می‌کنید. این شبهه به نظرم جای پاسخ دهی اساسی دارد!

ببینید. ظاهرا ما هم‌فکر و هم‌عقیده هستیم اما در عمل نه. عمل با کلام فرق می‌کند. به‌عنوان نمونه ده‌ها بلکه صد‌ها بچه حزب‌الهی وارد عرصه سینما شدند ولی هم‌اکنون مدافع همین سینما هستند و ‌حاضر به تغییری در این جریان نیستند که این موضوع در خیلی حوزه‌‍‌های دیگر نیز صدق می‌کند. آقایان مسئولین فرهنگی به نوعی تسلیم شده‌اند و حاضر نیستند همت کرده و سختی بکشند، سخنان دوست و دشمن را بشنوند و هزینه‌ای پرداخت کنند، در حالیکه انسان‌های مومن و مذهبی‌ای هستند، اما ایمان و عمل در کلام خلاصه نمی‌شود.

 اساسا به نظر می‌رسد طیفی که معتقد به اصلاح در روتدهای این سینما است در اقلیت است، نه در اکثریت!

در بین کدام قشر... مردم مذهبی‌، عالمان دینی یا سینما گر‌ها؟

نه به طور کلی به نظر می‌رسد حتی طیف معتقد به مبانی مکتبی هم در برخی موارد حساسیت‌هایی کلان از خود نشان نمی‌دهد. بنابراین اعتراض‌های انفرادی فرج ا... سلحشور نتوانسته است ایده‌ها و افکار او را کاملا به جامعه تعمیم بدهد، حتی با وجود همفکرانی مثل شهریار بحرانی، جمال شورجه یا اصلا هیئت اسلامی هنرمندان...

من خودم هیئت اسلامی هنرمندان را راه‌اندازی کردم تا بچه مسلمان‌هایی که به دنبال امور فرهنگی هستند با مذهب فاصله نگیرند. هدف اصلاح بود اما مشکلات و حواشی مارا از هدف اصلی دور کرد، هدف اصلی که‌‌ همان اسلامی‌سازی هنر سینما و تلویزیون بود، به حاشیه رانده شد. اما هنوز هستند، کسانی که یار و یاور ما هستند. غیر از این، پانزده، شانزده سال است که مرکزی راه‌اندازی شده و نزدیک به صد نفر از بچه مسلمان‌ و مذهبی و علاقمند به هنر جمع کردیم و همین تئوری عملیاتی شد. و مبانی سینمای غرب و سینمای اسلامی تعریف شد. پس از پیدا کردن قصه و تبدیل آن به سناریو، چند فیلم کوتاه سی‌و‌پنج تا چهل دقیقه‌ای ساخته‌ایم. هنرمند، استاد و مدیر تربیت کردیم. اما این حرکت ما، رسانه‌ای نشده است و مسئولین حتی حاضر به حمایت از این حرکت نیستند. بطوری که به‌دلیل کمبود بودجه این حرکت و تئوری که از صفر شده شده بود، متوقف شد.

در این میان البته کسانی هم هستند که از شما انتقاد می‌کنند که چه حقی دارید همه چیز را زیر سوال ببرید، وقتی رهبری ازفیلمی تعریف می‌کنند (رهبری در دیدار با سینماگران از سه فیلم آژانس شیشه‌ای، لیلی با من است، اخراجی‌ها تعریف کردند) شما این فیلم‌ها را زیر سوال بردید؟

من سی‌وچهار سال است که در عرصه هنر مذهبی دارم فعالیت می‌کنم و غیر از کارهای مذهبی و ارزشی کار دیگری نکردم و به عنوان یک مسلمان یک ایرانی و علاقمند به انقلاب اسلامی و ظیفه دارمکه در جهت اصلاح سینما و تلویزیون تلاش بردارم. حال من چکاره‌ام؟، همانقدر کاره‌ای هستم که دیگران هم هستند. منتها دیگران دنبال نان و آب و غیره خودشون هستند. اما من موفقیت خودم اصلا مهم نیست. چون برای من مردم مملکتم انقلاب‌ام مهم هستند. دیگران به من اعتراض می‌کنندکه چرا شغل مارا به خطر می‌اندازی، چرا می‌خواهی مارا از نون خوردن بیاندازی. سینما و تلویزیون به عنوان یک فرهنگ‌ساز به کشور و انقلاب و مردم ضربه و لطمه دارد می‌زند. اگر سینما و تلویزیون درست شود بسیاری از این آدم‌های ناصالح جایی در این دو رسانه ندارند و اعتراض می‌کنند. و حتما لازم نیست من کاره‌ای باشم همه وظیفه دارند که به‌دنبال اصلاح باشند.

شما چندی پیش بعد از صحبت‌هایی که در رسانه‌ها منعکس شد، سینمای ایران را فاحشه‌خانه‌ای بزرگ نامیده‌اید. این حرف‌های شما سیلی از انتقادات و تمجید‌ها را روانه شما کرد. خیلی‌ها از شما خرده گرفتند و خیلی‌ها از آنچه را که شجاعت شما نامدیدند تمجید کردند. کمی راجع به این امر توضیح دهید؟

راجع به این امر با خانم پروانه معصومی صحبت می‌کردم، ایشان فرمودند که این حرفی که شما زدید منو ناراحت نکرد. اما چوب را که برداری گربه دزده حساب کار دستش می‌آید. این جمله یک زن سالم و معتقد به سینماست. این خانم به من می‌گویند این حرف به من برنخورد. به کسانی برخورد که مصداق همون گربه دزده هستند. خیلی از زن‌های مومن سینما نیز این حرف را زدند و من از آن‌ها عذرخواهی هم کردم. اگرچه مطمئن بودم که آن‌ها می‌دانند که من منظورم با آن‌ها بودند خیلی از علمل و بزرگان همچون آیت ا.. علم الهدی و سینما گر‌ها ومتدینین با من همراهی کردند و گفتند فلانی درست می‌گوید. منتها قبلا کسی به زبان نمی‌آورد. اما حال یکی به زبان آورده است. من از آنهایی که اعتراض کردند به حرف‌های من و آن‌ها را توهین قلمداد می‌کنند، سوالی دارم آیا فقط اینکه سلحشور توهین کند بد است، یا هرکسی توهین کند بد است؟

البته قبول کنید این ادبیات تا به سابقه نداشت!

حال من عریان‌تر از این هم می‌گویم آیا گلشیفته فراهانی با عملش صحبت کرد یا سلحشور؟ کدامیک از این آدم‌ها که به حرف من اعتراض کردند، آیا به عمل گلشیفته فراهانی هم اعتراض کردند؟... هیچکدام! صحبت این نیست که چرا به سینما بد گفتی؟ چرا آب توی لانه زنبور ریختی؟ خیلی از چیز‌ها را مردم نمی‌دیدند، حال حال همه‌چیز را مردم و متدینین می‌دانند. و ما نمی‌توانیم کار‌هایمان را زیر زیرکی انجام دهیم، این‌ها از این ناراحت هستند. من خبرهای خیلی دردناک‌تر و ناراحت‌کننده‌تری از پشت صحنه سینما و خانه سینما دارم. این را به شما می‌گویم، نشانه‌های وقیخانه‌تر از آنچه که گفتم دارم. اگر به این حرف من علما، مردم و جامعه، مطبوعات و هنرمندان اهمیت ندهند، من باید چه‌کار کنم؟ سکوت کنم؟ بگویم به من چه؟ هر کثافت‌کاری که دوست دارید در سینما انجام بدید، آیا وظیفه من این است، نه! اینبار بلند‌تر فریاد می‌زنم، شاید بعضی‌ها کر هستند. صدای من را شاید نشنیده‌اند. شاید براساس این سینما کاری بکند.

 چون دارم می‌بینم که هنرمندان زن و دختر دارنددر این سینما بی‌سیرت می‌شوند. دارم می‌بینم که ناموس خیلی‌ها در این سینما آلات دست خیلی‌ از سینماگر‌ها شده است. هرچند در کنار این‌ها سینماگران خوب و سالم که بسیار اخلاق را رعایت می‌کنند، هستند، که البته آن‌ها استثناء هستند. حالا بد‌تر ازین که هزاران زن و دختری که دارند در این سینما فاسد می‌شوند میلیون‌ها دختر و زن دیگر در جامعه توسط این سینما و تلویزیون تهدید می‌شوند. جامعه درحال ازبین رفتن است. خانواده‌ها دارند از هم می‌پاشند. عشق‌های مثلثی، خیانت به شوهر، خیانت به زن، دارد عادی می‌شود. روابط دختر و پسر عادی می‌شود. روابط بین زن و مرد در ادارات دارد عادی می‌شود.

 حال بحث ماهواره یک بحث است و اینکه بچه مسلمان‌ها آثار فاخر و باارزش بسازند بحث دیگری است. وظیفه دیگر ما این است که با وضعیت موجود بجنگیم. سکوت نکنیم وگرنه این از بی‌غیرتی ماست. ماهیت سینما بر اساس فساد است. یعنی اینکه سینما برای منحرف و فاسدکردن انسان‌ها خلق شده است. اما اینکه بسیاری از علما، حزب اللهی، متدینین، قاریان قرآن، مداحان سکوت کردند را نمی‌فهمم. نمی‌دانم غیرت‌ها کجا رفته است؟ چه اتفاقی برای متدینین افتاده است که نمی‌بینند و درباره کثافت‌کاری‌ها سکوت کرده‌اند. این رو من نمی‌فهمم. داد می‌زنم که شاید ازخواب بیدار شوند. وظیفه خودم می‌دانم ایشان را متوجه سازم. مگر روزی که علما و بزرگان به من بگویند، خفه شو! من آن‌روز ساکت می‌شوم. دیگر وظیفه‌ای برای خودم قائل نیستم، می‌روم و می‌نشینم کنج خانه مثل خیلی‌ها ساکت می‌شدم. فقط در این صورت من ساکت می‌نشینم. اگر رهبرم، عالمان دینی و مراجع به من بگویند شما وظیفه‌ای ندارید، من ساکت می‌شوم.
 
به نظر شما راه کار اساسی برای حل این بحران چیست؟ بالاخره نمی‌شود که سینما یا تلویزیون را کلا تعطیل کرد..

راهش این نیست و شما اگر بخواهید یه انسان کافر را مسلمان کنید. می‌کشیدش؟ قطعا نه؟ او را قانع می‌کنیدوبرایش دلیل و منطق می‌آورید تا شهادتین بگوید و مسلمان شود. سینما هم همینطور است. یکسری مبانی را باید درست کنیم. مبانی اگر تغییر کند. بخش اعظمی از افرادی که در این سینما و تلویزیون مشغول به کار هستند عضوی از سینما ارزشی می‌شوند. راهش این نیست همه را از هم متلاشی کنیم. کما اینکه شما سریال یوسف را ببینید. این عوامل را از کره ماه نیاوردیم همه دست اندرکاران و فعالین این سینما هستند. با همین‌ها بسیاری ا زآثار ماندگار ارزشی را ساخته‌اند. آثاری مثل مریم مقدس، آژانس شیشه‌ای، توبه نصوح، اصحاب کهف، پرواز در شب و... پس این سینما گر می‌تواند بازدهی خوبی داشته باشد. اما به شرطی که جریان سالمی آن‌ها را هدایت کند. نه اینکه افراد معلوم الحال و فاسدینی آن راهدایت کنند. افرادی که سینما و تلویزیون را به وضیعت فعلی دچار کرده‌اند.

ما وارث انقلابی هستیم که سه دهه از آن می‌گذرد چرا در این سه دهه همیشه این حرف‌ها را زدیم. الان دیگه طاغوت نیست همیشه نمی‌تونیم بگوییم آمریکا و اسرائیل مقصرند، مدیران تربیت شده همین نظام‌اند، آدمهایی که در مسند ریاست هستند افراد همین نظام‌اند. مقصر کیست؟ همش بگوییم استکبار، صهیونیسم به نظر شما این فرافکنی نیست؟ من توجه شما را به صحبت‌های یک ادم مخالف انقلاب و اسلام جلب می‌کنم که می‌گفت: شما انقلاب کردید. پیروز شدید و مست پیروزی هستید و خیالتان راحت است که همه چی درسته اما ما درصدد پیروزی هستیم. ما مثل شما که انقلاب کردید تا طاغوت را از بین ببرید ما هم داریم تلاش می‌کنیم که شما رو ساقط کنیم. که البته این ارزو را دشمنان نظام وانقلاب به گور خواهند برد اما از جهتی این حرف درسته چرا؟ چون که شمابرای بچه‌های مذهبی و آنهایی که این انقلاب را به وجود آوردند نمی‌توانید حرف از فرهنگ اسلامی انقلابی بزنید. چون این‌ها اسلام مجسم هستند. چون مذهبی هستند و همه چیز‌ها شون بر اساس تعالیم دینی هست. فکر می‌کنند که پس همه چیز درست است و اگر مشکلاتی هم هست چیز مهمی نیست.

هنوز بمب در خانه این افراد منفجر نشده. اگر بمبی هم منفجر شده در قشر خاکستری جامعه بوده است. به عنوان مثال فیلمی که ساخته شده بود به نام «مارمولک». تازه خیلی از علما و روحانیون فهمیدند که به آن‌ها توهین شده و تازه از وضعیت سیما و سینما آگاه شدند. وقتی فهمیدند تازه اعتراض‌ها شروع شد. پس این اتفاق باید در جامعه مذهبی ما هم بیفتد تا آن‌ها هم بفه‌مند که موضوع از چه قرار است. ازطرفی مسئولین ما کاره‌ای نیستند در عرصه فرهنگ و هنر. ما بچه‌های مذهبی‌ها و هیئتی هاو علما نه اهل تئا‌تر بودیم نه اهل سینما و غیره. ما این‌ها را قرتی بازی می‌دانستیم!

 هر موقع خواستیم اعتراض کنیم چون سوادش و فرهنگش را نداشتیم نتوانستیم ورود نکردیم و نتوانستیم راهکار ارئه بدهیم. وقتی هم به آن‌ها اعتراض کردیم که آقای سینما گر، اقای خانه سینما راهت اشتباه هست و اون در جواب گفت راهش چیه؟ ما جواب نداشتیم پس آن‌ها سوار شدند برما. گفتن حالا که شما راهکار ندارید پس حرف نزنید. در این وضعیت هنرمند در این مملکت همه کاره است. بعد از هم با اعتراض فیلم خودش را اکران می‌کنند مسئولین ما کاره‌ای نیستند. تو این ۳۰ سال کاره‌ای نبودیم همه کاره هنرمند و سینما گر بوده است. مسولین فرهنگی ما جاده صاف کن و سرویس دهنده آقایان شده بودند. اصلا متاسفانه الان همه کاره هنرمند است. اما وضعیت باید عوض شود. چرانباید این سینما و تلویزبون در خدمت اسلام و انقلاب باشد؟ چرا سینمای دهه ۶۰ بهتر از دهه ۸۰ هست.؟ راهکار وجود دارد اما گوش شنوا خیر. البته من به آینده خوشبین هستم چه بخواهیم و چه نخواهیم بچه حزب الهی این سینما و سیما را درست خواهند کرد من ایمان دارم چه مسئولین بخواهند چه نخواهند امیدوارم که روسیاهی به زغال نماند اقای مسئول. به خودت بیا از چی می‌ترسی؟ من به اینده خوش‌بین هستم.

 شما و طیف معتقد به مبانی قبل از قضیه اسکار هم انتقادهای بسیاری به فیلم جدایی داشتید اما بعد از گرفتن اسکارتوسط اصغر فرهادی دختر شما به وی تبریک گفت و این امر را جریان رسانه‌ای که در خط تایید روند‌های این سینماست به شدت برجسته کرد. با این حال سوال این است که یک دختر و پدر در تضاد هستند؟ برخی می‌گویند فرج اله سلحشور که نتوانسته روی دخترش و خانواده‌اش تاثیر بذارد چطور می‌خواهد روی سینما و تلویزیون تاثیر مثبت بگذارد؟

 خیلی از مسئولین مملکت ما هم فرزندانشان آنطور که می‌خواهند نشده‌اند. البته من دو تا از فرزندانم طلبه هستند و در سینما نیامده‌اند و توانستم ان‌ها را حفظ کردم. اما اونی که توی سینما اومد من در تربیتش سهیم نبودم. سینما بچهٔ من را تربیت کرد. مضاف بر اینکه من آن موقع هنوز به این درک از سینما نرسیده بودم و برای سینما راهکار نداشتم اما در مورد فیلم فرهادی، من کاری ندارم که فیلمش خوب بوده یا بد بوده. من با معیار حرف می‌زنم. آیااقدامات امریکا و اسکار در جهت اصلاح جامعه بشریت بوده؟ چه شده می‌آیند به آقای فرهادی جایزه می‌دهند ولی از آن سمت دانشمندان هسته‌ای ما رو ترور می‌کنند؟ اگر این‌ها طرفدار فرهنگ و پیشرفت و علم، تکنولوزی و صنعت هستند چرا دانشمندان ما رو می‌کشتند وبه فیلمسازان ما رو جایزه می‌دهند؟ رهبری بیش از ۱۰ بار به سینما گران گفته‌اند: دلتان رو به اینجایزه‌ها خوش نکنید این‌ها حساب شده جایزه می‌دهند. درحالی که سینماگر ۱۸۰ درجه برعکس عمل می‌کند و انچه که کعبه آمال و آرزوهای ان‌ها است. هالیوود و اسکار است نه انقلاب و اسلام!

و سینماگران ما تقریبا بلا استثتا یکی از آرزو هاشون اینه که در جشنواره‌های خارجی مطرح بشوندو داخل ایران برایشان مهم نیست. امام می‌فرمایند: هر موقع دشمن از شما تعریف کرد به خودتان شک کنید. حالا من از شما می‌پرسم؟ آمریکا دوست شما هست؟ اسکار دوست شما هست؟ هالیوود دوست شما هست؟ حالا در جامعه ما مسئولین از اقای اصغر فرهادی تعریف می‌کنند. جشن می‌گیرند. هوار می‌کشند.. اماحقیقت عوض نمی‌شودامریکا و اسکار هالیوود و کمپانی‌های صهیونیستی در طول صد و اندی سال گذشته همه دنیا را به لجن کشیده‌اند حالا چطور طرفدار فرهنگ شده‌اند؟. طرفدار راستی و صداقت در اثر آقای فرهادی شده‌اند؟ یا آن‌ها درست شده‌اند و آقای فرهادی تغییر کرده؟

 آقای علیشان استون در دفتر بنده بود و من از ایشان فیلم گرفتم و آن فیلم را برای برنامه هفت فرستادم اما آن‌ها پخش نکردند! خبر نگار‌ها از آقای استون پرسیدند: نظرتان درباره کاندید شدن آقای فرهادی در اسکار چی هست؟ ایشان گفتند: اگر کسی در جهت امریکا و اسرائیل حرکت نکند به او جایزه نمی‌دهند. شک نکنید که فیلم ایشان در عمل به عقاید آن کشور است. این صحبت یه فیلمساز امریکایی بود نه ایرانی! در ضمن برای اینکه انسان اگر بخواهد راستی را ترویج دهد باید مملکت خود را دروغ گو معرفی کند؟ بگوید ایران جای دروغ گو هاست و آمریکا جای خوبی‌ها؟ و باید فرار کرد و رفت آمریکا؟

اینجا باز‌‌ همان بحث نقد و سیاه نمایی خود را نشان می‌هد. در واقع مرز بین این ۲ امر باید ترسیم شود...

من یک سوال از شما دارم؟ اگر کسی یه راهکار کسی پیشنهاد داد و مخصوصا اگر آن پیشنهاد رو رهبری داد ما باید به کدام رهنمود توجه کنیم؟ مقام معظم رهبری به سینما گران ما فرمودند: معنی انتقاد سیاه نمایی نیست. انتقاد یعنی، شما ایرادی را در جامعه‌ای مطرح کنید و راهکاری هم برای حل آن طرح کنید. تخریب یعنی آن کسی که فقط بدی‌ها رو می‌بیند وهیچ راهکاری ندارد. به سینما گران فقط یاد دادن که تو ایراد بگیر – اشکال بگیر – وظیفه تو این است-آقای سینما گر تو مثل مگس می‌مانی فقط باید روی کثافت بشینی؟ تو مثل زنبور و پروانه نیستی که روی گل بنشینی. آیا تو مثل لات‌ها باید فقط فحاشی و چاقو کشی می‌کند؟ آیا این سینما است؟ انتقاد را باید کسی انجام دهد که شعور ارائه راه حل را داشته باشد. به صراحت می‌گویم هر لات و چاقو کشی می‌تواند ایراد بگیرد؟ اما آن کسی که ایراد می‌گیرد و راهکاری هم ارائه می‌دهد. آن فرد جزو انسانهای فرهیخته‌ای هست که دارای بصیرت هم هست. متاسفانه بخش اعظم سینماگران ما منهای تعداد اندک آن‌ها، فقط سیاه نمایی و زشتی‌ها رو می‌بینند و توان دیدن زیبایی‌ها رو ندارند کسی با انتقاد مخالف نیست! من فیلمی بازی کردم که از جامعه ایران انتقاد کردم. اسم این فیلم «مجاهدت خاموش» هست که فقط برای مقام معظم رهبری و مسئولین پخش شد. پس می‌شود فیلم انتقادی ساخت و بازی کرد.

پس چرا این فیلم برای مردم پخش نشد؟

برای اینکه آقای هاشمی که اون زمان مسئول تلویزیون بودند اجازه پخش ندادند. چون اسم چند سفارت خانه مطرح شده بود و ایشان گفتند: آبروی ایران می‌رود و نگذاشتن اکران عمومی بشود. در حالی که مقام معظم رهبری فرمودند پخش کنید. پس چرا به حرف رهبری گوش ندادند؟ اگر تمام حرف‌های رهبری را گوش بدهیم جامعه ما این طور پیش نمی‌رود. کشور بهشت می‌شود. متاسفانه در کنار این همه مومنین که در سطح رهبری حرکت می‌کنند یک عده‌ای هم هستند که اتفاقا بیشتر در سینما و تلویزیون بنا ندارند در جهت رهبری حرکت کنند. اگر چه در‌‌ همان سینما و تلویزیون یکسری مومنین هم هستند که از رهنمود‌های مقام معظم رهبری پیروی می‌کنند.

 
 
میبدی دیروز: حتما جنگ می شود
میبدی امروز: به هیچ وجه جنگ نمی شود
میبدی فردا !!!؟؟؟

 

 

بازپرسی از ۱۳ ایرانی به خاطر عکاسی در نیویورک!!

 یک مقام ارشد پلیس نیویورک: پلیس این شهر طی هفت سال گذشته ۱۳ ایرانی را که با دولت ایران ارتباط داشته اند به دلیل عکاسی از نقاط مختلف شهر مورد بازپرسی قرار داده است.

مرصاد به نقل از جام نیوز، سایت بی بی سی فارسی 22 مارس (3فروردین) نوشت: «پلیس نیویورک این احتمال را مطرح کرده که ایران با پوشش دیپلماتیک برای گردآوری اطلاعات در نیویورک فعالیت می کند.»

یک مقام ارشد پلیس نیویورک به مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «پلیس این شهر طی هفت سال گذشته 13 ایرانی را که با دولت ایران ارتباط داشته اند به دلیل عکاسی از نقاط مختلف شهر مورد بازپرسی قرار داده است.»

میچل سیلبر مدیر اطلاعات پلیس نیویورک روز چهارشنبه به کنگره آمریکا گفت: «اهمیت بین المللی نیویورک و جمعیت زیاد یهودیان در این شهر آن را هدفی بالقوه برای حملات تروریستی از سوی ایران و حزب الله می کند.»

بی بی سی فارسی مدعی شد: «این اولین بار نیست که این مقام پلیس نیویورک چنین اتهاماتی را مطرح می کند.»

سیلبر به کنگره آمریکا گفت: «با توجه به توطئه برای ترور یک دیپلمات خارجی در واشنگتن که ایران به آن متهم است، و نیز با در نظر گرفتن لفاظی های خصومت آمیز این کشور که روز به روز بیشتر می شود، پلیس نیویورک باید در شناسایی و منحل کردن هر گونه حمله توسط ایران و عواملش هوشیار باشد.»

بی بی سی فارسی در ادامه اتهامات خود علیه ایران مدعی شد: «پیتر کینگ نماینده جمهوری خواه نیویورک که برگزار کننده جلسه روز چهارشنبه کنگره در کمیته امنیت ملی مجلس بود ایران را متهم کرده که با استفاده از عوامل خود در حزب الله به دنبال حملات خرابکارانه در خاک آمریکاست. علیرغم بازپرسی پلیس نیویورک از این سیزده ایرانی، هیچکدام از این افراد متهم نشده اند و همگی در نهایت پس از بازپرسی آزاد شده اند.»

نیویورک شهری توریستی است و دیدن کسانی که با دوربین عکاسی یا فیلمبرداری از نقاط مختلف این شهر عکس و فیلم می گیرند صحنه ای بسیار طبیعی است. با این همه نگرانی از تکرار حادثه تروریستی دیگری در نیویورک باعث حساسیت بیشتری در رفتار پلیس نیویورک شده است.

به نظر می رسد افزایش تنش بین ایران و آمریکا و چند مورد طرح خرابکارانه در آمریکا، تایلند و هند که ایران به آن متهم شده به نگرانی ها در آمریکا دامن زده است.

ژانت ناپولیتانو، وزیر امنیت داخلی آمریکا چندی پیش در پاسخ به نمایندگان کنگره که نگران حمله حزب الله لبنان به آمریکا بودند گفت: «هیچ نشانه ای از توطئه ای جدی توسط حزب الله برای این کار نیست و آمریکا تمام فعالیت های حزب الله را زیر نظر دارد.»


 

نظر رسمی ارشاد درباره اکران دو فیلم جنجالی

 
سازمان سینمایی کشور با صدور اطلاعیه‌ای بدون اشاره مستقیم به حاشیه‌های اکران دو فیلم "گشت ارشاد" و "خصوصی" که تا به امروز باعث محدودیت اکران این آثار در چند استان شده‌است، تأکید کرد: تغییر و جابه‌جایی در اکران فیلم‌ها در سطح استان‌ها منوط به نظارت این سازمان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روابط عمومی سازمان سینمایی در خبری اعلام کرد اداره کل نظارت و ارزشیابی سینمای حرفه‌ای اطلاعیه‌ای خطاب به مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها صادر کرده است.

در این اطلاعیه آمده‌است: هر گونه تغییر و جابه‌جایی در اکران فیلم‌ها در سطح استان‌ها می‌بایست با نظارت سازمان سینمایی کشور صورت پذیرد و این گونه نیست که با تصمیم شخصی بتوان جلوی اکران آثار را گرفت.
 



تاریخ: یک شنبه 6 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط arman

خوزستان طلایه‌دار کاروان‌های راهیان نور

خوزستان به‌ واسطه هشت سال دفاع مقدس علاوه بر داشتن پدیده‌های طبیعی و بناهای تاریخی به جای‌مانده از تمدن‌های پیشین، میزبان کاروان‌های راهیان نور در دو هفته نخست سال نو شمسی است.
خبرگزاری فارس: خوزستان طلایه‌دار کاروان‌های راهیان نور

 

 

هامون به نقل از خبرگزاری فارس:

سرزمین ایران در فصل بهار برای مسافران نوروزی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری بسیار فراوان دارد که استان خوزستان به‌واسطه هشت سال دفاع مقدس علاوه بر داشتن پدیده‌های طبیعی و بناهای تاریخی به جای‌مانده از تمدن‌های پیشین، میزبان کاروان‌های راهیان نور در دو هفته نخست سال نو شمسی است.

این استان با مساحتی بالغ بر 67 هزار و 282 کیلومتر مربع در جنوب غربی ایران قرار دارد که از شمال به استان لرستان، از شمال شرق به استان اصفهان، از شمال غرب به استان ایلام، از شرق و جنوب شرقی به استانهای چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد، از جنوب به خلیج فارس و از غرب به کشور عراق محدود می‌شود.

ج‍م‍‍ع‍ی‍ت‌ ک‍ن‍ون‍‍ی‌ ‌است‍‍ان‌ 4 م‍ی‍ل‍ی‍ون‌ و 234 ‌ه‍ز‌ار ن‍ف‍ر ب‍ر‌آورد ش‍ده‌ ک‍ه‌ 33 درص‍د ‌آن‌ ر‌ا روس‍ت‍‍ایی‍‍ان‌ ت‍ش‍ک‍ی‍ل‌ م‍‍ی‌د‌ه‍ن‍د؛ ‌ه‍م‍چ‍ن‍ی‍ن‌ ‌از م‍ج‍م‍و‌ع‌ ج‍م‍‍ع‍ی‍ت‌ ‌اس‍ت‍‍ان‌، 92/50 درص‍د ر‌ا م‍رد‌ان‌ و 8/49 درص‍د ‌آن ر‌ا زن‍‍ان‌ ت‍ش‍ک‍ی‍ل‌ د‌اده‌‌‌ان‍د. ‌آب‌ و‌ ه‍و‌ا‌ی‌ ت‍‍اب‍س‍ت‍‍ان م‍ن‍‍اطق‌ ک‍و‌ه‍س‍ت‍‍ان‍‍ی‌ و م‍رت‍ف‍‍ع‌‌ اس‍ت‍‍ان‌ خ‍وزس‍ت‍‍ان‌ م‍‍ع‍ت‍دل‌ و زم‍س‍تان‌های آن س‍رد است.

در ن‍و‌اح‍‍ی‌ ک‍و‌ه‍پ‍‍ای‍ه‌ا‌ی‌ این استان اقلیم‌ ‌ ن‍ی‍م‍ه‌ ب‍ی‍‍اب‍‍ان‍‍ی‌ دارد و ن‍و‌اح‍‍ی‌ پ‍س‍ت‌ و ج‍ل‍گ‍ه‌ ‌ا‌ی‌ ج‍ن‍وب‌ و ج‍ن‍وب‌ ش‍رق‍‍ی‌ خوزستان آب و هوا ب‍ی‍‍اب‍‍ان‍‍ی‌ است.

زم‍س‍ت‍‍ان‍‍‌‌ه‍‍ا‌ی‌ ‌این اس‍ت‍‍ان ب‍ه‌وی‍ژه‌ در ن‍و‌اح‍‍ی‌ ج‍ن‍وب‌ و ج‍ن‍وب‌ ش‍رق‍‍ی‌ ‌اس‍ت‍‍ان‌ ‌ع‍م‍دت‍‍ا ک‍وت‍‍اه‌، م‍‍ع‍ت‍دل‌ و ت‍‍اب‍س‍ت‍‍ان‍‍ ه‍‍ا‌ی‌ ‌آن‌ طولان‍‍ی‌ و گ‍رم‌ ‌اس‍ت‌ ب‍ه‌ طور‌ی‌ ک‍ه‌ ح‍د‌اک‍ث‍ر م‍طل‍ق‌ درج‍ه‌ ح‍ر‌ارت‌ در ش‍‍ه‍ر‌ه‍‍ا‌ی‌ ‌ا‌ه‍و‌از، ‌آب‍‍اد‌ان‌ و دزف‍ول‌ در ت‍‍اب‍س‍ت‍‍ان‌ ب‍ه‌ ت‍رت‍ی‍ب‌ 50 و 41 و 50 درج‍ه‌ م‍‍ی‌رس‍د؛ م‍‍ع‍م‍ولا در ت‍ی‍رم‍‍اه‌ ب‍ه‌ ب‍‍الات‍ری‍ن‌ ح‍د خ‍ود و در ب‍‍ه‍م‍ن‌‌م‍‍اه‌ ب‍ه‌ پ‍‍ایی‍ن‌ت‍ری‍ن‌ م‍ی‍ز‌ان‌ خ‍ود در طول‌ س‍‍ال‌ م‍‍ی‌رس‍د و در ‌ای‍ن‌ ن‍‍اح‍ی‍ه‌ ت‍‍ع‍د‌اد روز‌ه‍‍ا‌ی‌ ی‍خ‍ب‍ن‍د‌ان‌ ب‍س‍ی‍‍ار ‌ان‍دک‌ ‌اس‍ت‌.

در خوزستان به علت ارتفاع پایین بخش‌هایی از این استان، در قسمتی از کرانه‌ها توسط دریا و در سایر نقاط به واسطه جریان رودخانه‌ها، باتلاق‌های وسیعی به وجود آمده که به واسطه آب دائمی و زیاد به اسم «هور» معروفند و هورالعظیم، هور مزرعه و هور دورق از این جمله هستند.

* هنوز هم باور نبودن همت برایم سخت است

شب وحشتناکی بر من گذشت. به هر مشقتی که بود، صبر کردیم تا صبح. دیگر برای مان یقین حاصل شد که حتما برای او اتفاقی افتاده. بعد از نماز صبح، عباس کریمی گفت: «سعید، تو همین جا بمون، من می رم به سر قرارگاه نجف، ببینم موضوع از چه قراره!»

رفت و اصلا نفهمیدیم چقدر گذشت، که برگشت؛ با چشم هایی مثل دو کاسه خون، خیس از اشک، عباس، عباس همیشگی نبود. به زحمت لب باز کرد و گفت: «همت و یک نفر دیگر سوار بر موتور، سمت «پد» می‌رفتند که تانک بعثی آن ها را هدف تیر مستقیم قرار داد و شهید شدند».

درحالی که کنار آمدن با این باور که دیگر او را نمی بینم، برایم محال به نظر می رسید. کم کم دستخوش دلهره دیگری شدم؛ این واقعه را چطور می بایست برای بچه رزمنده های لشکر مطرح می کردیم؟! طوری که خبرش، روحیه لطیف آن ها را تضعیف نکند.

هنوز هم باور نبودن همت برایم سخت است، بدجوری ما را چشم به راه گذاشت ... و رفت.

*شلمچه همیشه بوی خوش عطر بهار را دارد

شلمچه خاک و بویش عطر شهادت را در خود دفن کرده و این مکان تجلیگاه زوار و عاشقان بسیاری است که هر ساله با هر نوع پوشش و عقیده‌ای از هر قشر و در هر سنی دل به دریای شهادت این خاک مقدس زده و با پای برهنه همچون سبک‌بالان عاشق کربلایی، راه شهادت را از لابه‌لای ذرات طلایی آن می‌جویند.

این مکان علاوه بر زیبایی ظاهر، باطنی سرشار از جلوه و ایثار در خود نهفته که زوار عازم کربلای معلی را از چشمان نافذ و سهمگین خود عبور می‌دهد.

این مهم هر ساله با فرا رسیدن سال نو و حضور کاروان‌ها راهیان نور و مسافر نوروزی بیشتر رنگ و بو پیدا کرده و مردم اقصی نقاط کشور را به تکاپو برای رسیدن به الگو شهید راه حق رهنمون می‌کند.

عشقی که در چشمان این زائران موج می‌زند و پاهایشان را بی‌اراده با سختی‌های مسیر پرقوام؛ بسیار بی‌وصف و باورنکردنی است.

اگر کنج خلوتی بیابی، چشم‌ها را ببندی و گوش به سکوت شلمچه بسپاری، ترانه غم‌انگیز شهدا را به خوبی خواهی شنید؛ آنها که از خاکریزهای جنون گرفته شلمچه گذشتند و دیگر بازنگشتند.

به راستی زیبایی را در اینجا باید جست و رنگ گلگون کفن شقایق‌های آرام و بی‌جان را باید در اینجا شست؛ در جایی که بهشت، برزخ و دوزخ هر سه را می‌توان با خاک پاکش غسل داد و معطر ساخت.

اما به راستی شلمچه همیشه بوی خوش عطر بهار را با خود به همراه دارد.

============

گزارش از: مریم خبازی


 

نمایش فیلم‌های «گشت ارشاد» و «خصوصی» در سینماهای حوزه هنری متوقف شد

سازمان سینمایی سوره حوزه هنری با انتشار اطلاعیه‌ای نمایش فیلم‌های " گشت ارشاد" و " خصوصی " را در سالن‌های زیر مجموعه خود در سراسر کشور متوقف کرد.
خبرگزاری فارس: نمایش فیلم‌های «گشت ارشاد» و «خصوصی» در سینماهای حوزه هنری متوقف شد

 

 

هامون به نقل از خبرگزاری فارس:

به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری سازمان سینمایی سوره حوزه هنری با انتشار اطلاعیه‌ای نمایش فیلم‌های " گشت ارشاد" و " خصوصی " را  در سالن‌های زیر مجموعه خود در سراسر کشور متوقف کرد.

سازمان سینمایی سوره حوزه هنری  سازمان تبلیغات اسلامی در اطلاعیه خود با اشاره به اینکه کلید پیشرفت کشور به میزان زیادی در دست سینماگران است، افزوده است: از نظر مقام معظم رهبری دست اندرکاران هنر فاخر سینما با توجه به تاثیر گذاری و جهت دهی این هنر می‌توانند با تولیدات خود روح امید، شوق پیشرفت، انگیزه کار و تلاش و اعتماد به ارزش‌های اسلامی و ملی را در جامعه ترویج کنند.

صادر کنندگان این اطلاعیه در ادامه با تأکید مجدد بر مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با هنر سینما اظهار داشته‌اند: رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بارها در سخنان خود به نقش موثر سینما در غنای فرهنگی جامعه اسلامی اشاره فرموده‌اند و همچنان که ایشان تاکید داشته‌اند سینمایی مورد تائید است که روح امید و اعتماد را به کشور تزریق کند .

در ادامه این اطلاعیه ضمن اظهار همراهی سینما گران ایرانی با باورهای رهبر معظم انقلاب آمده است: سینماگران کشور، یکی از رسالت‌های خود را حرکت در مسیر رشد و شکوفایی ایران اسلامی می‌دانند.

این اطلاعیه با اشاره به شروع اکران نوروزی سال 1391 به حواشی نمایش فیلم‌های "گشت ارشاد" و " خصوصی..." پرداخته و در این باره می‌گوید: موضوع و نوع نگاهی که در این آثار مطرح شده حساسیت‌هایی را در جامعه به وجود آورده است . موج نگرانی‌ها بابت نمایش این دو فیلم در آغاز سال، این روزها به اوج رسیده و طبیعی است که حوزه هنری به عنوان یکی از نهادهای فرهنگی که وظیفه خود را پاسداری از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌داند، ظرفیت نمایش سالن‌های سینمایی خود را در اختیار فیلم‌های ضد ارزشی قرار ندهد.

در پایان اطلاعیه سازمان سینمایی سوره حوزه هنری نیز آمده است: با توجه به فضای موجود و در راستای صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی، نمایش این دو فیلم را در سالن‌های سینمایی خود در سراسر کشور متوقف خواهد شد.


 

بود و نبود موسوی و کروبی برای مردم تفاوتی ندارد

اگر به 17 بیانیه موسوی نگاه کنیم، در 13 بیانیه اول می گوید بیایید همه با هم باشیم و مواظب باشیم که غیرخودی وارد صفوفمان نشود. یعنی قائل بود به نوعی صف بندی و درجه بندی خودی و غیرخودی...
//

هامون به نقل از جام نیوز:

کارشناسان سیاسی شبکه اندیشه، پنجشنبه 22مارس (3فروردین) مروری گذرا بر پرونده جنبش سبز داشتند.
"فرهنگ هلاکویی" در این رابطه اظهار داشت: «در جریان اعتراضات، موسوی و کروبی مرکزیت داشتند اما رهبر نبودند چراکه آن ها مردم را به صحنه نیاوردند بلکه جنبش آن ها را به صحنه آورد.»
"حسین لاجوردی" دیگر کارشناس شبکه نیز گفت: «اگر به 17 بیانیه موسوی نگاه کنیم، در 13 بیانیه اول می گوید بیایید همه با هم باشیم و مواظب باشیم که غیرخودی وارد صفوفمان نشود. یعنی قائل بود به نوعی صف بندی و درجه بندی خودی و غیرخودی...»
وی در قسمت پایانی سخنانش عنوان کرد:
«سال گذشته عده ای فکر می کردند که اگر موسوی و کروبی دستگیر شوند چه فاجعه ای به وجود می آید. اما هیچ فاجعه ای به وجود نیامد و دیدیم که بود و نبود موسوی و کروبی برای مردم تفاوتی ندارد.»

 

شبکه سلطنت طلب پارس: دست جمهوری اسلامی و غرب در یک کاسه است!!

قاضی سعید: قرار بود سازمان های بیمه گر، محموله های نفتی ایران را بیمه نکنند. اگر این اتفاق می افتاد هیچ تشکیلات کشتیرانی حاضر نمی شد نفت ایران را به مقصد بنادر اروپایی ترانزیت کند اما اتحادیه اروپا درست سر بزنگاه اعلام می کند که سازمان های بیمه گر می توانند مجددا کشتی های نفتی را از بنادر ایران تا اروپا و دریاهای آزاد بیمه کنند.
//

هامون به نقل از جام نیوز:

"پرویز قاضی سعید" مفسر سیاسی تلویزیون سلطنت طلب پارس (Parstv) شنبه 24مارس (5 فروردین) ضمن ابراز تأسف نسبت به عقب نشینی ملموس غرب از تحریم نفتی ایران، اظهار داشت: «قرار بود سازمان های بیمه گر، محموله های نفتی ایران را بیمه نکنند. اگر این اتفاق می افتاد هیچ تشکیلات کشتیرانی حاضر نمی شد نفت ایران را به مقصد بنادر اروپایی ترانزیت کند و در نهایت این امر می توانست مانع پرداخت دلار و ارزهای دیگر به جمهوری اسلامی ایران شود. اما اتحادیه اروپا درست سر بزنگاه اعلام می کند که سازمان های بیمه گر می توانند مجددا کشتی های نفتی را از بنادر ایران تا اروپا و دریاهای آزاد بیمه کنند.»
وی اضافه کرد: «تمام کسانی که از قوه تحلیل مناسب برخوردارند، می دانند که تمام این اتفاقات به خاطر چاه های نفت و ذخایر گاز است وگرنه تنها مسأله ای که برای غرب -به خصوص اتحادیه اروپا- مطرح نیست، مردم ایران هستند که صاحبان اصلی این ذخایرند.»
وی در انتها با عصبانیت شدید مدعی شد: «دست جمهوری اسلامی و غرب در یک کاسه است. اینها پشت دشمنی هایشان یک نوع روابط داخلی با همدیگر دارند...»!!!

 


 

«زندگی خصوصی» جریان انحرافی

صحنه‌های مستهجن فیلم «زندگی خصوصی» تنها شگردی است برای تجاری‌سازی و فروش فیلم و در واقع پیام اصلی فیلم همان "تعطیلی اخلاق در حکومت اسلامی به منظور اجرای احکام" است! هامون به نقل از خبرگزاری فارس: آنچه در ذیل می‌آید نقدی است سیاسی به قلم «عبدالله عبداللهی» بر فیلم «زندگی خصوصی» که اخیراً در سینماهای کشور به اکران در آمده است: زندگی خصوصی فیلمی جنجالی به کارگردانی محمدحسین فرح‌بخش است. وی ساخت فیلم‌هایی همچون کما و آواز قو را نیز در کارنامه خود دارد که جزء آثار برجسته وی محسوب می‌شوند. زندگی خصوصی روایت زندگی فردی به ظاهر متعصب دینی است که در ابتدای انقلاب جزء‌ افراد به شدت تندرو و خودسر بوده و با برداشت‌های سطحی و ناصحیح از دین، زنان بدحجاب را در خیابان‌ها مورد ضرب و شتم قرار داده و بر پیشانی آنها پونز فرو می‌کند. اما همین فرد طی گذر زمان ابتدا دچار نوعی دگردیسی اعتقادی و در نهایت اخلاقی می‌شود و ... فرهاد اصلانی بازیگر نقش اول مرد (ابراهیم کیانی) این فیلم است که تغییرات اعتقادی وی در این فیلم را می‌توان از اندازه ریش‌های وی نیز فهمید. فیلم اینگونه آغاز می‌شود که ابراهیم کیانی با ظاهری کاملاً مذهبی، با پیراهن به اصطلاح یقه آخوندی و با ریشی بلند، به همراه برخی دوستان از جنس خودش در خیابان با چند خانم بدحجاب روبرو می‌شود؛ ابراهیم به همراه دوستانش با فریاد زدن برداشت‌های سطحی خودشان از دین، این زنان را در خیابان مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند و در نهایت یکی از زن‌ها که قصد داشت از دست ابراهیم و دوستانش فرار کند با یک بدشانسی در بن‌بستی گرفتار می‌شود و همین امر موجب می‌شود که ابراهیم با فرو کردن پونزی در سر این خانم، وی را تنبیه کند! این فیلم با یک پرش به سال‌ ۹۰ ادامه می‌یابد. ابراهیم این بار عقایدش هم مانند ظاهرش تغییری محسوس یافته. فردی با کت و شلوار شیک، با ریش‌های آنکادر شده که از محل کار خود به دلیل برخی رفتارهای سیاسی خود اخراج شده و در گفت‌وگو با خبرنگاران تهدید به افشاگری می‌کند. ابراهیم در ادامه ماجرا در نقش مدیرمسئول یک روزنامه (ایران امروز) ظاهر می‌شود که به دلیل مقالات بسیار تند و تیزش درباره شرایط کشور مشهور شده و مورد انتقاد شدید دوست‌داران نظام قرار دارد. وی در ادامه فیلم با دختری به نام پریسا زندی (هانیه توسلی) آشنا می‌شود. پریسا دختری است که در انگلیس زندگی کرده و علاقه اصلی اش نویسندگی است و به همین دلیل بسیار علاقه دارد با مدیرمسئول روزنامه ایران امروز همکاری کرده و نوشته‌هایش را در این روزنامه منتشر کند! همین آشنایی ابتدایی پریسا با ابراهیم آغاز اتفاقات جدید در فیلم می‌شود. پریسا پس از آشنایی مقدماتی با ابراهیم وی را به خانه ای که در آن به تنهایی زندگی می‌کند می‌برد. ابراهیم که همسر و فرزندش در مسافرت به سر می‌برند، همان شب پریسا را صیغه کرده و چند روزی را با وی سپری می‌کند و در نهایت پس از چندی مشخص می‌شود که پریسا از ابراهیم باردار شده است. پریسا بارها از ابراهیم می‌خواهد مسئولیت عملکرد خود را برعهده گرفته و برای فرزندی که چندماه دیگر متولد خواهد شد، شناسنامه بگیرد. اما ابراهیم به دنبال دفن این برهه از زندگی خود و دست به سر کردن پریسا است تا اینکه با رفتارهای اعتراضی پریسا از جمله آتش زدن ماشینش و تهدید پریسا به بازگویی همه ماجرا به همسر ابراهیم روبرو می‌شود و در نهایت فیلم با قتل پریسا به دست ابراهیم و خروج ابراهیم از کشور خاتمه می‌یابد. اما این فیلم جنجالی حاوی پیام‌های خاصی است که در ادامه به آن اشاره خواهد شد. بدون شک هر فردی با آگاهی سیاسی متوسط، شخصیت اول فیلم که دچار یک دگردیسی بزرگ اعتقادی و اخلاقی شده است را با اکبر گنجی(فعال سیاسی و روزنامه نگار اصلاح طلب) تطبیق می‌دهد. اکبر گنجی که سرنوشتی مشابه ابراهیم دارد. اکبر گنجی که به دلیل تندوری‌های فراوان ابتدای انقلاب و ارتکاب اعمالی نظیر اعمال ابراهیم کیانی به «اکبر پونز» شهرت یافته بود، پس از چندین سال طی یک تغییر اساسی، به فردی تندرو در جبهه مقابل تبدیل شد و تا آنجا پیش رفت که علاوه بر پناه بردن به دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی، وجود مقدس امام زمان(عج) را نیز انکار کرد. از جمله صحنه‌های فیلم که تطابق شخصیت ابراهیم با اکبر گنجی را مشخص‌تر می‌کند، صحنه حضور ابراهیم کیانی در کارگاه تراشکاری یکی از رفقای خود در انقلاب و از سرداران دفاع مقدس است. وی در این صحنه با انتقادات شدید از ابراهیم و توصیه به وی برای بازنگری در رفتار خود، می‌گوید: "شنیده‌ام در روزنامه‌ات نوشته‌ای امام عسگری اصلاً فرزند نداشت!" با این وجود بدون تردید فیلم زندگی خصوصی، یک فیلم انتقادی صرف از مدعیان اصلاح‌طلبی امروز نیست بلکه این فیلم طیف اصولگرایان و در پاره‌ای از صحنه‌ها برخی رفتارهای اصولی حاکمیت را نیز به چالش می‌کشد. در صحنه‌ای از این فیلم، پیام انتقادی فیلم درباره طیف اصولگرایان در گفت‌وگوی بین فرهاد اصلانی و آتیلا پسیانی القا می‌شود. هرچند در این فیلم هیچ نام صریحی از کیهان آورده نمی‌شود اما آتیلا پسیانی در واقع نقش مدیرمسئول این روزنامه(حسین شریعتمداری) را ایفا می‌کند که با انتقادهای شدید ابراهیم روبرو می‌شود. در این صحنه از فیلم، گویی ابراهیم در نقش یک منتقد حق به جانب نشسته و شریعتمداری را به تندوری، عدم رعایت اخلاق، اتهام زنی ناجوانمردانه و ناصحیح به همگان، همه منافق پنداری، همه ضدانقلاب پنداری و ... متهم می‌کند. البته در اثنای همین گفت‌وگوی ابراهیم و آتیلا پسیانی، نوعی انتقام‌جویی سازندگان فیلم نسبت به صفارهرندی وزیر سابق ارشاد نیز نمایان می‌شود؛ آنجا که ابراهیم خطاب به پسیانی می‌گوید: "همین سردبیر سابق شما که از طریق روزنامه شما به وزارت رسید، کاری جز شخم زدن فرهنگ کشور انجام داد؟" بنابراین، زندگی خصوصی نه فیلمی اصولگرایانه علیه طیف اصلاح‌طلبان و نه فیلمی اصلاح‌طلبانه علیه اصولگرایان است بلکه فیلمی است با رویکرد حمایت از دیدگاهی دیگر که قصد دارد با نفی این دو دیدگاه، جایی برای خود در عرصه اجتماعی کشور باز کند و بدون شک می‌توان گفت که این فیلم کاملاً منطبق بر دیدگاه جریان انحرافی است. چه آنکه اغلب پیام‌هایی که این فیلم قصد دارد هنرمندانه به مخاطب القا کند، پیش از این توسط افراد متعلق به این جریان انحرافی به صورت شفاهی بیان و برای جا انداختن آن مقاله ها و یادداشت‌هایی توسط ایادی آنان در برخی روزنامه ها نوشته شده است. در بخش‌های مختلفی از این فیلم، همانند فیلم هم‌سنخش یعنی گشت ارشاد، نسبت به برخی اقدامات در زمینه بالابردن عفاف و حجاب در جامعه انتقاداتی عریان و تند و تیز صورت می‌گیرد. صرف‌نظر از برخی صحنه‌های مستهجن موجود در فیلم (اعم از نشان دادن برخی صحنه های قبل از اعمال زناشویی، صحنه های آرایش هانیه توسلی، سخنان بعضاً جنسی و ...)که شاید بتوان آن را یکی از شگردهای تجاری‌سازی فیلم توسط کارگردان و تهیه کننده این فیلم تفسیر کرد، اما مشکل فیلم به هیچ وجه فقط مربوط به این صحنه‌ها نیست. یکی از مهمترین صحنه‌های فیلم، صحنه حضور ابراهیم کیانی در کارگاه تراشکاری یکی از سرداران دفاع مقدس است. این سردار دفاع مقدس که ظاهراً به شدت انسانی متواضع و مردم دوست است، بسیار عریان و تندوتیز از برخی اقدامات صورت گرفته در راستای عفاف و حجاب اعم از مقابله با بدحجابی و همچنین مقابله با ماهواره به شدت انتقاد می‌کند. که دقیقاً همان سخنان عوامل وابسته به جریان انحرافی است. جریانی که پیش از به نمایش درآوردن برخی اعتقادات ناصحیح خود در این فیلم و فیلم گشت ارشاد، همین مواضع را در نشریاتی همچون موج اندیشه و خاتون منتشر کرده بود. اما یکی از انحرافی‌ترین، عجیب‌ترین، ناشیانه‌ترین و بدترین پیام‌های این فیلم، باز هم در صحنه ذکر شده توسط سردار دفاع مقدس ایراد می‌شود. آنجا که وی می‌گوید: "در این ۳۰ سال بعد از انقلاب چسبیدیم به اجرای احکام، غافل از این که اسلام دین اخلاق نیز هست" در واقع اصلی‌ترین پیام فیلم زندگی خصوصی را شاید بتوان همین یک جمله سعید نیک پور(بازیگر نقش سردار دفاع مقدس)، دانست که همانگونه که ذکر شد انحرافی‌ترین پیام فیلم می‌توان لقب داد. مغالطه تفاوت بین احکام اسلامی و اخلاق، از جمله موضوعاتی است که اخیراً برخی عناصر ضدانقلاب نیز به شدت بر روی آن مانور داده و از همین طریق مدعی شده اند که "حکومت بر اساس تئوری ولایت فقیه یعنی اجرای احکام و تعطیلی اخلاق!" آرش نراقی ضدانقلاب خارج نشین از جمله افرادی است که چندی پیش طی مقاله‌ای با عنوان "نقد اخلاقی تئوری ولایت فقیه" بر این موضوع تأکید کرده و هم اینک متأسفانه همین پیام به شکلی البته نرم تر و هنرمندانه‌تر! در فیلمی با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر روی پرده‌های سینماهای اکران می‌شود. و البته بسیاری از مخالفان این فیلم بدون توجه به این پیام انحرافی آن تنها بر صحنه‌های مستهجن فیلم اشاره و مشکل اصلی را همین صحنه‌ها عنوان می‌کنند؛ حال آنکه همانگونه که ذکر شد این صحنه‌های مستهجن تنها شگردی است برای فروش فیلم و در واقع پیام اصلی فیلم همان "تعطیلی اخلاق در حکومت اسلامی به منظور اجرای احکام" است! نتیجه آنکه، فیلم زندگی خصوصی فیلمی نه اصولگرایانه و نه اصلاح‌طلبانه، بلکه فیلمی است با پیام‌های مورد علاقه جریان انحرافی که با نفی هر دو گروه یاد شده سعی بر اثبات خود دارد و البته بسیاری از پیام‌های این فیلم برای اهالی آشنا به سیاست پیام‌های غریب و ناشناخته‌ای نیست، چه آنکه این پیام‌ها را بارها از زبان عوامل اصلی جریان انحرافی شنیده‌اند. برای مشاهده نقد چنین تفکر انحرافی می‌توانید از لینک‌های ذیل کمک بگیرید: http://www.borhan.ir/NSite/FullStory/News/?Id=1330 http://www.borhan.ir/NSite/FullStory/News/?Id=1336

 

اگر پول ندهید در تلویزیون ام تخته می شود

این عنصر سلطنت طلب در آستانه عید نوروز با اعلام ابن خبر که دیگر توانایی مالی برای پرداخت هزینه های این شبکه را ندارد از طرفداران خود خواست تا . . .
شهرام همایون مدیر شبکه تلویزیونی کانال یک که به قعالیت علیه نظام جمهوری اسلامی می پردازد باردیگر اعلام ورشکستگی کرد.

 

هامون به نقل از صراط:

این عنصر سلطنت طلب در آستانه عید نوروز با اعلام ابن خبر که دیگر توانایی مالی برای پرداخت هزینه های این شبکه را ندارد از طرفداران خود خواست تا بخشی از هزینه ها را برای حیات جنبش های ضد نظام جمهوری اسلامی تقبل کنند!

این درخواست شهرام همایون در حالی مطرح می شود که کنگره آمریکا بودجه تلویزیونی قابل توجهی برای تاسیس شبکه های تلویزیونی که علیه نظام جمهوری اسلامی فعالیت می کنند را مصوب کرده است.
شهرام همایون به بینندگان شبکهٔ لس آنجلسی بی مخاطب و منفعل کانال یک هشدار داده است که اگر از طرف مردم حمایت مالی نشود ، شبکه تلویزیونی خود را بعد از تعطیلات عید نوروز تعطیل خواهد کرد.
گفتنی است شهرام همایون” که پیش از این در کلیپی طنز توسط مهران مدیری به تمسخر گرفته شده بود، مدتی از اجرای برنامه خودداری کرده و اعلام کرده که قهر کرده چرا که یک عامل رژیم ایران! به او توهین کرده است.
لازم به ذکر است که وی به علت تشویق بینندگان کانال یک به انجام اعمال تروریستی تحت تعقیب پلیس بین الملل قرار دارد .

  




تاریخ: یک شنبه 6 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط arman
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 22
بازدید ماه : 57
بازدید کل : 8857
تعداد مطالب : 181
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1