با انتشار پيامي خطاب به تظاهرات‌كنندگان "روز نكبة "؛
سيد حسن نصرالله: فلسطيني‌ها ثابت كردند كه اسرائيل "رو به زوال " است

خبرگزاري فارس: دبيركل حزب‌الله لبنان در پيامي با اشاره به جنايات ديروز صهيونيست‌ها تاكيد كرد كه ملت فلسطين ثابت كرد كه اسرائيل رو به زوال است و قطعنامه‌ها و ابتكارها اين رژيم را حفظ نخواهد كرد.


به گزارش فارس به نقل از الانتقاد نت، سيد "حسن نصرالله " دبيركل حزب‌الله لبنان در پيامي خطاب به تمام كساني كه ديروز در تظاهرات ضد صهيونيستي در مرزهاي سرزمين‌هاي اشغالي و داخل فلسطين شركت كردند، تصريح كرد كه بايد در برابر شجاعت، ايمان و قهرماني تمام اين افراد كه با سينه‌هاي عريان و سر بلند در برابر طغيان ارتش دشمن ايستادند، سر تعظيم فرود بياوريم.

وي ادامه داد: با شهادت دهها نفر از اين تظاهرات كنندگان و زخمي شدن صدها نفر ديگر، آنها موضع قاطع خود را با خون پاك خود با صداي بلند به تمام جهان اعلام كرده و تصريح كردند كه در برابر اين كشتارها كوتاه نخواهند آمد و گذشت سالها و كم بودن ياوران آرمان فلسطين و بالا بودن تعداد توطئه‌چينان عليه اين آرمان آنها را از پا نينداخته است.

دبيركل حزب‌الله خطاب به حاضران در اين تظاهرات گفت: اي مردم شريف، شما ديروز روز نكبت را به روز ديگري تبديل كرديد و معاني آنها را تجديد كرديد، شما به دوست و دشمن ثابت كرديد كه پايبندي به حقوقتان غيرقابل سازش و فراموشي و تضييع است و بازگشتتان به كشور اصلي هدف و يقيني است كه براي آن خونهاي زياد و قربانيان بزرگي داده‌ايد.

نصرالله در اين پيام افزود: شما به دوستان اين پيام قوي را رسانديد كه به يك كشور جايگزين براي فلسطين راضي نشوند و از اسكان دائمي فلسطيني‌ها در كشورهايشان نترسند، چرا كه هدف قطعي شما بازگشت به ميهن است.

وي ادامه داد: ‌پيام محكم شما به دشمنان نيز اين است كه در آزادسازي سرزمينتان هر قدر هم كه پر هزينه باشد مصمم هستيد و سرنوشت رژيم صهيونيستي به سوي زوال است و ابتكارها و توافقنامه‌ها و مرزها آن را از اين سرنوشت قطعي باز نمي‌دارد، شما ثابت كرديد كه حتما به فلسطين باز خواهيد گشت و اين بازگشت از هر زمان ديگري به شما نزديكتر شده است.

نصرالله در ادامه ضمن اعلام همبستگي با ملت فلسطين تاكيد كرد: ما با شما هستيم، با شادي شما شاد و با غم شما غمگين مي‌شويم و همان آرمان‌ها و دردهاي شما را داريم و همراه با شما در مسير مقاومت گام بر مي‌داريم تا درهاي پيروزي را به صورت كامل به روي خود باز كنيم و تمام سرزمين‌ها و مقدسات خود را آزاد نماييم.

دبيركل حزب‌الله لبنان تصريح كرد: ما با همراهي شما وجدان صادق امت را به آنها باز مي گردانيم و خاطرات آنها را زنده كرده و آنها را در برابر آرمان اصلي و مسئوليت تاريخي‌شان قرار مي‌دهيم تا از سردرگمي به جبهه واقعي و مبارزات با نتيجه قاطع وارد شوند.

وي براي شهداي جنايات ديروز صهيونيست‌ها رحمت الهي و علو درجات و براي زخمي‌ها شفاي عاجل را خواستار شد و به خانواده‌هاي شهدا تبريك و تسليت گفت، وي براي ملت مجاهد و مقاوم فلسطين نيز پيروزي نزديك را از خداوند متعال خواستار شد.

در يورش ديروز رژيم صهيونيستي به تظاهرات‌كنندگان خشمگين كه به مناسبت 63 سال اشغال فلسطين در مرزهاي لبنان، سوريه، اردن و داخل سرزمين‌هاي اشغالي تجمع كرده بودند، در مجموع 21 نفر به شهات رسيده و صدها تن ديگر نيز زخمي شدند.
 

يك سازمان حقوقي با انتشار اسنادي خبر داد:
گورهاي جمعي در يمن؛ جنايت جديد ديكتاتور

خبرگزاري فارس: يك سازماني حقوقي در يمن با انتشار اسنادي از اقدام رژيم صالح مبني بر ربودن انقلابيون، شكنجه، كشتن و در نهايت دفن كردن‌ آنها در گورهاي جمعي خبر داد.


به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري "التغيير نت "، سازمان دفاع از حقوق و آزادي‌ها در يمن موسوم به "هود " از وجود اسناد و اطلاعاتي مبني بر وجود گورهاي جمعي براي دفن كردن انقلابيون يمني كه توسط مزدوران صالح كشته مي‌شوند، خبر داد.

اين سازمان طي يك نشست خبري اسناد مختلفي از جنايات رژيم "عبدالله صالح " عليه انقلابيون را فاش كرد كه به شرح زير است.

1- ربودن انقلابيون يمني و دفن آنها در گورهاي جمعي: حقوق‌دانان و انقلابيون يمني همواره اعلام مي‌كردند كه تعداد زيادي از تظاهرات‌كنندگان در تعقيب و گريزهاي نيروهاي امنيتي ناپديد مي‌شدند و بيشترين تعداد ناپديد شدگان مربوط به چهارشنبه گذشته بود كه انقلابيون قصد داشتند به سمت كاخ رياست‌جمهوري يمن پيشروي كنند.
اين منابع اعلام كردند كه 50 جوان انقلابي كه توسط نيروهاي امنيتي و گارد رياصت‌جمهوري ربوده شده‌اند، كشته و دفن شده‌اند.
بر اساس اين اسناد ده‌ها تظاهرات‌كننده يمني در طي چند روز گذشته كشته شده‌اند و در گورهاي جمعي در منطقه "آرتل " دفن شده‌اند. خبرهاي موجود حاكي از آن است نيروهاي امنيتي با نقض تمام قوانين بين‌المللي و قوانين مربوط به حقوق بشر تمام انقلابيون زخمي را كه قادر به فرار نبوده‌اند، دستگير و سپس پاكسازي و دفن كرده‌اند.
طبق اسناد موجود، نيروهاي امنيتي يك جنايت جنگي ديگر در تاريخ 2011/04/09 در مركز صنعاء انجام دادند كه طي آن 8 انقلابي كشته شدند و صدها تن زخمي شدند كه اين 8 نفر به بيمارستان تحويل داده شدند، اما صدهاي زخمي ديگر به مكان‌هاي نامعلومي منتقل شدند و بسياري از آنها پس از شكنجه، به قتل رسيدند و تاكنون معلوم نيست كه پيكرهاي اين انقلابيون در كجا دفن شده‌اند.

2- استفاده از بمب‌هاي دودزاي تاريخ مصرف گذشته عليه انقلابيون: برخي اسناد نيز وجود دارد كه وزير كشور يمن از فرمانده امنيت مركزي يمن خواسته است كه نيروهايش ديگر از بمب‌هاي دودزا عليه تظاهرات‌كنندگان استفاده نكنند زيرا بر اساس آزمايشهاي پزشكي، تاريخ مصرف اين بمب‌ها به پايان رسيده است و پيامدهاي خطرناكي براي كساني كه از اين دودها استشمام مي‌كنندف به همراه دارد.

3- حمله به آمبولانس‌ها و ربودن انقلابيون زخمي: سازمان هود همچنين يك سند ديگر را منتشر كرد كه طي آن اداره كل عمليات در وزارت كشور از مدير امنيتي صنعاء و مقامات امنيتي استانهاي ديگر يمن خواسته است تا به آمبولانسهاي حامل زخمي‌ها حمله كنند و زخمي‌ها را دستگير كنند.

4- تحت تعقيب قرار دادن انقلابيون در هر مكاني: از جمله ديگر اسناد منتشر شده اين است كه اداره عمليات وزارت كشور يمن حكم بازداشت ساكنان "الحدب بني مطر " در هر مكاني صادر كرده است.

5- كمك نظامي آمريكا به صالح براي سركوب انقلابيون: اين سازمان همچنين سندي منتشر كرده است كه بر اساس آن نيروهاي امنيتي صالح از سوي آمريكا تجهيز مي‌شوند و اخيرا يك هواپيما حامل انواع مختلف سلاح براي سركوب تظاهرات‌كنندگان از جمله آر.‌پي.جي، بمب‌هاي ويژه براي نيروهاي امنيتي و سلاح‌هاي سبك ديگر براي تجهيز نيروهاي امنيت مركزي، يگان مبارزه با تروريسم از سوي آمريكا در فرودگاه صنعاء فرود آمده است.
 


مصر حمله رژيم‌صهيونيستي به تظاهرات كنندگان لبناني را محكوم كرد


خبرگزاري فارس: وزير خارجه مصر مسئوليت مستقيم ناامني‌هاي سرزمين‌هاي اشغالي را متوجه رژيم صهيونيستي دانست و حمله نظاميان صهيونيست به تظاهرات‌كنندگان لبناني را محكوم كرد.


به گزارش فارس به نقل از فلسطين اليوم، نبيل العربي روز گذشته تاكيد كرد: مصر كاملا حق ملت فلسطين در مبارزه مسالمت‌آميزش عليه رژيم صهيونيستي و دفاع از قضيه فلسطيني را به رسميت مي‌شناسد.

وزير خارجه مصر همچنين سركوب خشونت‌بار تظاهرات مسالمت‌آميز بزرگداشت سالروز نكبت در مرزهاي لبنان كه منجر به شهادت 10 لبناني شد، را محكوم كرد.

العربي اين اقدام رژيم صهيونيستي را نشات يافته از عدم درك تغيير و تحولات روي داده در منطقه كه فلسطينيان نيز از آن به دور نبوده‌اند، توسط مقامات رژيم صهيونيستي دانست.

وزير خارجه مصر با تاكيد بر اين كه مسئوليت مستقيم ناامني موجود در سرزمين‌هاي اشغالي بر عهده رژيم صهيونيستي است، از رژيم صهيونيستي خواست بر اساس قوانين و موافقتنامه‌هاي بين‌المللي و حقوق بشر با راهپيمايي‌هاي مسالمت‌آميز برخورد و از روي آوردن به خشونت پرهيز كند.

از سوي ديگر "منحه باخوم " سخنگوي وزارت خارجه مصر نيز در گفتگويي مطبوعاتي تاكيد كرد: تظاهرات فلسطيني‌ها با اين شكوه و عظمت پس از گذشت 63 سال از نكبت فقط مي‌تواند يك پيام را به جهانيان برساند، اين كه همه بايد براي پايان دادن به اشغالگري و تجاوز اقدام كنيم.

 

در سايه شكاف در ارتش صنعاء؛
30 نيروي گارد رياست‌جمهوري يمن به انقلابيون پيوستند

خبرگزاري فارس: 30 نيروي گارد رياست‌جمهوري يمن كه تحت فرمان پسر ديكتاتور بودند، ديروز در صنعاء اعلام كردند كه به انقلابيون پيوسته‌اند.


به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري "التغيير نت "، 30 تن از نيروهاي گارد رياست جمهوري كه تحت فرمان "احمد " پسر ديكتاتور يمن بودند ديروز اعلام كردند كه به صف انقلابيون پيوسته‌اند.

اين 30 نيروي گارد رياست‌جمهوري يمن ديروز در ميدان "التغيير " صنعاء حاضر شدند و اعلام كردند كه از انقلابي كه خواستار بركناري صالح و محاكمه او بدليل ارتكاب جنايات جنگي عليه انقلابيون هستند، حمايت مي‌كنند.

اين افراد از همقطاران خود در پايگاه‌هاي نظامي مختلف يمن خواستند تا هرچه سريعتر به صف انقلابيون بپيوندند و يكصدا سرنگوني رژيم حاكم را فرياد بزنند. آنها همچنين اعلام كردند كه براي هرگونه جانفشاني براي انقلاب يمن آماده‌اند و اعلام كردند كه در روز حركت براي تصرف كاخ رياست‌جمهوري در صف نخست انقلابيون قرار خواهند گرفت.

اين نظاميان شعار مي‌دادند كه ملت سرنگوني رژيم حاكم را مي‌خواهد و ملت محاكمه خونريز را مي‌خواهد.

اين پيوستن اعضاي گارد رياست‌جمهوري به صف انقلابيون در سايه ايجاد شكاف و دو دستگي در ارتش يمن صورت مي‌گيرد. از سوي ديگر نيروهاي امنيتي و ارتش تحت فرمان ديكتاتور يمن همچنان در حال آماده‌باش كامل به سر مي‌برند تا مانع پيشروي انقلابيون به سوي كاخ رياست‌جمهوري يا دستيابي به دستاوردهاي بيشتر شوند.

 

خالد‌البطش در گفت‌وگو با فارس:
راه‌حل تشكيل دو دولت تنها به نفع رژيم صهيونيستي است

خبرگزاري فارس: يكي از رهبران برجسته جنبش جهاد اسلامي ضمن مخالفت با طرح تشكيل كشور مستقل فلسطين در مرزهاي سال 1967 بر گزينه "جهاد و مقاومت " براي آزادي اراضي اشغالي تاكيد كرد.


"خالد البطش " در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در غزه گفت: ما اساسا ايده تشكيل كشور فلسطين در اراضي اشغالي سال 1967 را مطرح نكرديم؛ نمي‌توان اين ايده را پذيرفت، ما معتقديم كه كل فلسطين سرزمين عربي و اسلامي است و ملت فلسطين صاحب آن هستند.
وي افزود: اين سرزمين تقسيم‌بردار نيست نه براي دو ملت و نه براي دو دولت؛ ما ملتي اشغال شده هستيم و گزينه ما نيز بازپس‌گيري وطن‌مان از طريق جهاد و مقاومت است بنابراين با هر گونه راه‌حل سياسي كه در نهايت به مسئله به رسميت شناختن "اسرائيل " در مرزهاي سال 1948 منتهي مي‌شود، مخالفيم.

* ايده تشكيل دو دولت اصلا به نفع ملت فلسطين نيست

وي تصريح كرد كه راه‌حل تشكيل دو دولت در درجه نخست به نفع صهيونيست‌ها است و اين طرح اصلا به نفع ملت ما نيست زيرا 78 درصد مساحت فلسطين به نفع دشمن اشغالگر مصادره مي‌شود.
البطش تاكيد كرد كه جهاد اسلامي هرگز اين طرح را نخواهد پذيرفت بلكه خواهان ادامه مبارزه و انتظار كشيدن براي تغيير موازنه قدرت است بنابراين وظيفه مجاهدين در سرزمين فلسطين ادامه راه مقاومت و باقي ماندن ريشه درگيري با اشغالگري است.

*احياي روحيه جهاد و مقاومت با آشتي ملي

وي درباره آشتي ملي فلسطينيان نيز گفت: آشتي بايد بر پايان دادن به دودستگي و اختلافات، بازسازي سازمان آزادي‌بخش فلسطين، توافق بر سر برنامه ملي و سياسي يكپارچه و آماده‌سازي فضاها براي فلسطينيان جهت احياي روحيه مقاومت و جهاد منجر شود.

* نبود شروطي از سوي كميته چهارجانبه عامل آشتي ملي فلسطين

وي تحقق ناگهاني آشتي بين فتح و حماس را به چند عامل مرتبط دانست كه نخستين آن تغيير و تحول بزرگي است كه در مصر رخ داد زيرا پرونده آشتي فلسطينيان در دوره رژيم سابق خوب مديريت نمي‌شد و جانبداري از يك طرف در مقابل طرف ديگر كاملا مشهود بود و از عوامل ديگر نيز تمايل واقعي فتح و حماس به آشتي، فشار مردمي براي پايان دادن به اختلافات و نبودن شروطي براي آشتي از جمله شروط كميته چهارجانبه مبني بر به رسميت شناختن "اسرائيل " از سوي حماس بود.

* مذاكرات سازش اشتباه تاريخي بود كه اعراب گرفتار آن شدند

اين رهبر برجسته جهاد اسلامي در ادامه هشدار داد كه اين آشتي پوششي براي آغاز روند سازش سياسي جديد باشد و تاكيد كرد كه جهاد اسلامي مخالف آن است.
وي افزود: روند سازش سياسي يك اشتباه تاريخي بود كه فلسطينيان و اعراب با پذيرش مذاكره با دشمن و به رسميت شناختن "اسرائيل " گرفتار آن شدند.

*با انقلاب هاي مردمي موازنه قدرت در منطقه تغيير كرده است

البطش در ادامه ضمن ابراز خوش‌بيني نسبت به انقلاب‌هاي عربي گفت: در حال حاضر "موازنه قدرت " تغيير كرده است، شرايط كنوني و انقلاب‌هاي مردمي در جهان عرب خبر از يك تغيير آشكار در مواضع رسمي در قبال قضيه فلسطين مي‌دهد بويژه اينكه سنگرهاي امنيتي رژيم اشغالگر[رژيم حسني مبارك] از هم فروپاشيد و پشت دشمن آشكار شد.

 

درپي جنايت ديروز صهيونيست‌ها؛
لبنان عليه رژيم صهيونيستي به شوراي امنيت شكايت كرد

خبرگزاري فارس: با ادامه بي‌توجهي‌هاي جامعه جهاني و افزايش جنايات صهيونيست‌ها عليه ملت لبنان، اين كشور بار ديگر در سازمان ملل متحد عليه تل‌آويو شكايت كرد.


به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري المنار، نماينده لبنان در سازمان ملل متحد در نيويورك در پي حمله رژيم صهيونيستي به تظاهرات كنندگان لبناني در منطقه مارون الرأس كه ديروز در سالروز روز نكبت انجام شد، عليه اين رژيم شكايت كرد.

لبنان در اين شكايت‌نامه اين اقدام رژيم صهيونيستي را اقدامي تجاوزطلبانه دانست كه بار ديگر بر ناديده گرفتن تماميت ارضي لبنان از سوي تل‌آويو و نقض قطعنامه‌هاي سازمان ملل از سوي اين رژيم تاكيد مي‌كند.

هيئت لبناني از سازمان ملل خواست تا به وظايف خود در زمينه حفظ صلح و امنيت بين‌الملي و فشار بر اسرائيل براي توقف سياست‌هاي تجاوزطلبانه و تحريك‌آميز خود عليه لبنان عمل نمايد و اين رژيم را مسئول كشتار مردم و غيرنظاميان و تجاوز به آنها معرفي كند.

پيشتر دولت لبنان بارها به علت نقض مكرر حريم هوايي ، زميني و فعاليت جاسوسي رژيم صهيونيستي در خاك لبنان، عليه اين رژيم شكايت كرده كه با اهمال و بي توجهي سازمان ملل در اين زمينه مواجه شده است.

در حمله رژيم صهيونيستي به تظاهرات‌كنندگان خشمگين لبناني كه ديروز در مرز اين رژيم در جنوب لبنان واقع در منطقه مارون الرأس تجمع كرده بودند، ده نفر به شهادت رسيده و 112 تن ديگر زخمي شدند. حال برخي از زخمي‌ها وخيم گزارش شده است.

رژيم صهيونيستي حملات مشابهي نيز در مرزهاي سوريه، اردن و داخل سرزمين‌هاي اشغالي عليه تظاهرات كنندگان داشت كه در مجموع 21 نفر در اين حملات به شهات رسيده و صدها تن ديگر نيز زخمي شدند.
 

حمله نيروهاي امنيتي مصر به تظاهرات‌كنندگان حامي ملت فلسطين


خبرگزاري فارس: تلاش نيروهاي امنيتي مصر براي متفرق كردن هزاران تظاهرات ‌كننده در برابر سفارت رژيم صهيونيستي در قاهره 15 مجروح برجاي گذاشت.


به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري الوفد،‌ اقدام نيروهاي امنيتي مصر براي متفرق كردن هزاران تظاهركننده مصري كه روز گذشته براي اعلام حمايت از انتفاضه سوم ملت فلسطين در برابر سفارت رژيم صهيونيستي در قاهره تجمع و تظاهرات كرده بودند، 15 مجروح برجاي گذاشت.

نيروهاي امنيتي مصر براي متفرق كردن تظاهرات كنندگاني كه قصد يورش به سفارت رژيم صهيونيستي و اشغال آن را داشتند، از گاز اشك‌آور و گلوله‌هاي پلاستيكي استفاده كردند كه موجب آسيب ديدن 15 نفر از تظاهرات كنندگان شد.

نيروهاي امنيتي مصر براي ممانعت از يورش تظاهرات كنندگان به سفارت رژيم صهيونيستي در اطراف اين سفارت مستقر هستند.

 

مخالفت نمايندگان كويت با پيوستن اردن به شوراي همكاري خليج‌فارس


خبرگزاري فارس: تعداي از نمايندگان پارلمان كويت ضمن مخالفت با پيوستن اردن و مراكش به شوراي همكاري خليج فارس، خواستار پرسيدن نظر ملت‌هاي عرب خليج فارس در اين زمينه شدند.


به گزارش فارس، نمايندگان پارلمان كويت در آخرين جلسه اين پارلمان ضمن مخالفت با پيوستن اردن و مراكش به شوراي همكاري خليج فارس، اين اقدام را مقدمه‌اي براي عادي سازي روابط با رژيم صهيونيستي اعلام كردند.

"مسلم براك " سخنگوي فراكسيون عمل مردمي پارلمان اردن در هيمن راستا گفت: نمايندگان با پيوستن اردن و مراكش به شوراي همكاري خليج فارس مخالف هستند؛ زيرا اين شورا داراي بعد جغرافيايي و تاريخي است و چنانچه دلايل ديگري در پس اين عضويت وجود دارد، بايد ملت‌ها در جريان آن قرار بگيرند.

"معصومه مبارك " نماينده پارلمان اردن نيز با رد مساله عضويت اردن به شوراي همكاري خليج فارس گفت: عضويت اردن در اين شورا به هيچ وجه پذيرفته نيست؛ زيرا كشورهاي خليج فارس قادر به تامين امنيت خود هستند و عضويت كشورهاي خارج از محدوده خليج فارس، امنيت و وحدت اين منطقه را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

"صالح عاشور " ديگر نماينده پارلمان اردن نيز با ابراز نگراني از پيوستن اردن و مراكش به شوراي همكاري خليج فارس تصريح كرد: اين عضويت بي دليل نبوده و در حقيقت مقدمه اي براي عادي سازي روابط با رژيم صهيونيستي است.

شوراي همكاري خليج فارس در آخرين نشست خود در هفته گذشته با درخواست اردن جهت پيوستن به اين شورا موافقت كرد و از وزراي خارجه خود خواست تا جهت پذيرفتن شروط عضويت، با "امان " وارد مذاكره شوند.

اردن نيز ضمن استقبال از پذيرفته شدن در شوراي همكاري خليج فارس، اعلام كرد كه به زودي "ناصر جوده " وزير امور خارجه اين كشور جهت بررسي شروط عضويت، با وزراي خارجه شوراي مذكور وارد مذاكره خواهد شد.
 

سوزان مبارك زير تيغ عمل جراحي


خبرگزاري فارس: معاون وزير بهداشت مصر اعلام كرد، در صورت عدم بهبودي دردهاي قفسه سينه سوزان مبارك همسر حسني مبارك، وي تحت عمل جراحي قبل باز قرار خواهد گرفت.


به گزارش فارس به نقل از الاهرام،‌ عادل العدوي تاكيد كرد، يك تيم پزشكي متخصص قلب شب گذشته اقدام به معاينه وضعيت رگ‌هاي قلب سوزان مبارك در بيمارستان بين المللي شرم الشيخ كردند.

وي افزود: در كنار اين تيم پزشكي يك تيم پزشكي ديگر نيز حضور داشت تا در صورت وجود مشكل جدي در قلب سوزان مبارك وي را تحت عمل قلب باز قرار دهد.

العدوي گفت: معاينات انجام شده با اين كه نشان مي‌داد، لخته‌هاي خوني در رگ‌هاي قلب سوزان تشكيل شده اما با مرتقع نمودن و از بين بردن آنها نياز به عمل قلب باز فعلا درباره وي مرتفع شده است.

معاون وزير بهداشت مصر افزود: سوزان مبارك پيش از با ناراحتي خوني دست به گريبان بود و اكنون از درد در قفسه سينه و فشار خون و تنگي نفس شكايت مي‌كند.

العدوي با اشاره به آمادگي بيمارستان بين المللي شرم الشيخ گفت: درصورت تشديد اين دردها و تشخيص پزشكان سوزان مبارك تحت عمل جراحي قلب باز در اين بيمارستان قرار خواهد گرفت.

العدوي گفت: حال سوزان مبارك رو به بهبود بود، اما به محض اين كه از خبر انتقالش به زندان القناطره مطلع شد، حالش رو به وخامت گذاشت.
 

 
استمداد عبدالله صالح از متحدين غربي خود


خبرگزاري فارس: رئيس رژيم يمن در حالي كه مدعي بود خطر القاعده در اين كشور تشديد شده از دوستان غربي‌اش خواست تا براي كمك به ثبات در يمن وارد عمل شوند.


به گزارش مانيتورينگ فارس، علي عبدالله صالح رئيس رژيم يمن در گفت‌وگو اختصاصي با شبكه بي‌بي‌سي عربي با تكرار ادعاهاي سابق خود درباره انقلاب مردم اين كشور بر ضد رژيم وي، اعلام كرد كه آماده كناره گيري از قدرت است ولي تنها از طريق صندوق‌هاي راي كناره‌گيري مي‌كند.

وي در ادامه غرب را مورد انتقاد قرار داد و تصريح كرد كه رويكرد رسانه‌هاي غربي نسبت به يمن تغيير كرده است.

علي عبدالله درحالي كه معيارهاي غربي را دوگانه توصيف مي‌كرد، مدعي شد كه غرب شورش را خواست مردم مي‌نامند.

وي طرح شوراي همكاري خليج فارس براي مصالحه در يمن را معالجه‌اي موقت ناميد و تصريح كرد كه در صورتي كه ساز و كارهايي مناسب در طرح شوراي همكاري خليج فارس ارائه شود از آن استقبال مي‌كند.

رئيس رژيم يمن در ادامه ادعاهاي خود از جوانان يمني خواست تا حزب جديدي را تشكيل دهند و در مسير گفت‌وگو وارد شوند.

وي در ادامه تلاش براي ايجاد اختلاف بين مخالفانش احزاب يمن را متهم كرد كه بر موج اعتراضات جوانان سوار شده‌اند.

علي عبدالله مدعي شد كه همزمان با آشفته شدن اوضاع در يمن گروه القاعده توانسته بر تعدادي از پايگاه‌هاي نظامي اين كشور مسلط شود و خطر مستقيمي وجود دارد.

وي در پايان از دوستان غربي خواست تا براي كمك به آنچه حفظ ثبات در يمن ناميد وارد عمل شوند.
 
عمليات شهادت طلبانه در مركز تل آويو


سرويس خارجي-
در جريان يك عمليات شهادت طلبانه در مركز تل آويو يك صهيونيست به هلاكت رسيد و 16 تن ديگر زخمي شدند.
بر اثر حمله دو دستگاه كاميون فلسطيني در مركز شهر تل آويو تعدادي از صهيونيست ها را زير گرفت كه در جريان آن يك صهيونيست به هلاكت رسيد و 16 تن ديگر مجروح شدند.
يكي از اين كاميون ها با يك دستگاه اتوبوس حامل شهرك نشينان صهيونيست برخورد كرد و كاميون ديگر صهيونيست ها را زير گرفت و باعث مجروح شدن تعدادي از آنها شد.
اين عمليات شهادت طلبانه در سالگرد روز نكبت (فاجعه اشغال فلسطين) صورت گرفت.
پليس رژيم صهيونيستي پس از اين حادثه به تعقيب و گريز رانندگان كاميون ها پرداخت و آنها را دستگير كرد.
منابع پزشكي اسرائيل پس از انتقال مجروحان به بيمارستان اعلام كردند كه حال برخي از مجروحان وخيم است.


اعتراض حزب الله به مداخلات واشنگتن در امور لبنان


سرويس خارجي -
حزب الله لبنان دخالت آشكار واشنگتن در امور داخلي لبنان و مانع تراشي در راه تشكيل دولت جديد را محكوم كرد.
حزب الله لبنان در واكنش به ديدار اخير سفير آمريكا در بيروت با نجيب ميقاتي نخست وزير لبنان و دخالت اين كشور در امور داخلي لبنان تاكيد كرد، بهتر است آمريكا به جاي دخالت در امور داخلي ديگر كشورها براي مشكلات داخلي خود راه چاره اي پيدا كند.
«محمد يزبك» عضو شوراي مركزي حزب الله گفت، دولت جديد نتيجه راي اكثريت است و آمريكا بايد به اراده لبناني ها و نظام دموكراسي آنها احترام بگذارد.
وي افزود، آمريكا و غرب در لبنان دخالت مي كنند و اگر اين فشارها نبود تاكنون شاهد تشكيل دولت بوديم.
عضو شوراي مركزي حزب الله در مورد جايگاه مقاومت در كشور نيز گفت، اگر مقاومت نبود اكنون لبنان از آرامش و استقلال برخوردار نبود.
گفتني است «مورا كانلي» سفير آمريكا در بيروت در ديدار با نجيب ميقاتي نخست وزير جديد لبنان اظهار داشت كه آمريكا روابط خود را با دولت جديد لبنان براساس تركيب كابينه و برخورد با دادگاه حريري تنظيم خواهد كرد.
وي از ميقاتي خواسته بود دست از حمايت مقاومت بردارد و به دادگاه حريري پايبند باشد.
لبنان حدود چهار ماه است كه دولت ندارد و نجيب ميقاتي مامور تشكيل كابينه به دليل كارشكني هاي آمريكا و جريان غربگراي 14 مارس نتوانسته دولت را تشكيل دهد.

با شكست مزدوران قذافي در مصراته انقلابيون ليبي به 150 كيلومتري پايتخت رسيدند


با شكست مزدوران قذافي در اطراف مصراته، انقلابيون ليبي، پيشروي خود را به سوي غرب اين كشور آغاز كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، انقلابيون ليبي با شكست دادن مزدوران قدافي در اطراف مصراته، به سمت شهر «زليتن» در غرب اين كشور پيشروي كرده و در الجبل الغربي در 150 كيلومتري طرابلس مستقر شدند. به گزارش شبكه خبري «الجزيره» شهر زليتن و منطقه سوق الجيشي الجبل الغربي داراي اهميت خاصي براي نيروهاي قذافي است و به شدت از آن محافظت مي كنند. براساس اين گزارش، فرماندهي مزدوران قذافي براي تحكيم موقعيت خود و جلوگيري از پيشروي انقلابيون به سمت پايتخت، اقدام به جابجايي 500 تن از اعضاي گردان هاي امنيتي قذافي از منطقه سراج در طرابلس به منظور استقرار آنها در استحكامات اطراف الجبل الغربي و زليتن كردند.
در همين حال نيروهاي تونسي با عناصر گردان هاي قذافي كه وارد خاك تونس شده بودند، مقابله كردند، چرا كه هدف عناصر قذافي از ورود به خاك تونس، دور زدن انقلابيوني بود كه گذرگاه «وازن» را تحت سيطره خود دارند.
كشته شدن جلاد زاويه
منابع آگاه از كشته شدن «سرهنگ ميلاد حسين الفقهي» سخنگوي نظامي ليبي كه به جلاد شهر زاويه معروف است در جريان بمباران ساختمان اطلاعات در طرابلس خبر دادند.
الفقهي كه به گفته انقلابيون مسئول جنايت هاي قذافي در جريان درگيري هاي شهر زاويه است، در هنگام بمباران ساختمان اطلاعات ليبي در آن قرار داشت و در دم كشته شد.
به گفته مخالفان قذافي وي از 35 سال پيش تاكنون به عنوان يكي از اركان اساسي رژيم ليبي و از وزنه هاي مهم در تصميمات نظامي قذافي بود و خارج شدن وي از صحنه سياسي و نظامي ليبي تأثير زيادي بر روند امور خواهد داشت. دولت ليبي هنوز هم خبر كشته شدن الفقهي را تأييد نكرده و در اين مورد سكوت اختيار كرده است.
حمله ناتو به طرابلس
خبرگزاري آلمان گزارش داد هواپيماهاي سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) روز شنبه به مخفيگاهي در شهر البريقه در شرق ليبي حمله كردند.
دولت ليبي پس از اين حمله در روز يكشنبه مدعي شد كه 16 غير نظامي كشته و تعدادي نيز مجروح شدند.
البريقه كه بندرگاهي نفتي به حساب مي آيد، در حال حاضر تحت كنترل نيروهاي معمر قذافي قرار دارد و حمله هوايي ناتو تأثيري در معادلات نظامي منطقه نداشته است.
همچنين هواپيماهاي جنگنده ناتو مناطق «بئرالغنم»، «نجيله»، و العزيزيه واقع در جنوب غرب طرابلس را بمباران كردند و يك منبع نظامي بدون ذكر جزئيات بيشتر گفت: افراد نظامي و غير نظامي در اين حمله كشته شده و خسارات مادي و جاني فراواني برجا مانده است.
اين در حالي است كه ناتو از ماه مارس تاكنون با هدف قرار دادن اهدافي در ليبي و پايتخت آن طرابلس مدعي است معمر قذافي را هدف قرار داده است، اما شاهدان عيني از كشته شدن ده ها شهروند غير نظامي در اثر اين بمباران ها خبر دادند.
خبرگزاري فرانسه نيز گزارش داد: ژنرال «ديويد ريچارد» فرمانده ستاد كل ارتش انگليس در مصاحبه اي با روزنامه «ساندي تلگراف»، تشديد بمباران هاي هوايي در ليبي را با هدف افزايش فشار بر معمر قدافي خواستار شد.
ريچارد گفت: از آغاز بمباران هاي ناتو در خاك ليبي، عرصه بر قذافي تنگ شده است و ما قصد داريم با افزايش بمباران ها، حلقه فشار را بر او تنگ تر كنيم.
رئيس ستاد كل ارتش انگليس افزود: ناتو مستقيم قذافي را هدف قرار نمي دهد، اما ممكن است وي در يك مركز فرماندهي و كنترل باشد كه در هنگام حمله براثر بمباران ها كشته شود.
شوراي انتقالي
به دنبال كسب مشروعيت
پس از سفر دوره اي «مصطفي عبدالجليل» و به رسميت شناخته شدن شوراي ملي انتقالي ليبي از سوي كاخ سفيد، «محمود جبرئيل» مرد شماره 2 مخالفان قذافي، در كاخ «اليزه» با «نيكلا ساركوزي» رئيس جمهور فرانسه ديدار و درباره چشم انداز انتقال قدرت در ليبي با وي گفت وگو كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني «روماندي نيوز» محمود جبرئيل كه سمت نخست وزير شوراي انتقالي مخالفان قذافي را برعهده دارد، در اليزه علاوه بر ديدار با ساركوزي، با «فرانسوفيون» نخست وزير و آلن ژوپه وزير خارجه فرانسه ملاقات و رايزني هايي را برگزار كرده است.
فرانسه پيش از اين نيز شوراي انتقالي ليبي را به عنوان طرف مورد مذاكره پذيرفته و به طور غير رسمي تماس هايي با مسئولان آن داشته بود.
خبر ديگر اينكه «عبدالله خطيب» فرستاده ويژه دبير كل سازمان ملل روز يكشنبه به ليبي سفر كرد.
خطيب در چارچوب تلاش هاي سازمان ملل براي ارسال كمك هاي انساندوستانه به آوارگان و مردم محاصره شده ليبي به طرابلس سفر كرده است، اما هنوز نه سازمان ملل و نه دولت ليبي در اين مورد جزئيات بيشتري منتشر نكرده اند.
همچنين روزنامه «مصري اليوم» به نقل از «عبدالقادر محمد بن مسعود» سخنگوي رسمي جبهه «انقلابيون 17 فوريه» اعلام كرد: «فرج العريبي» يكي از نزديكان به كنسولگري ليبي در قاهره از رژيم قذافي جدا شده و روز يكشنبه به بنغازي رفت.
براساس خبرهاي تأييد نشده از سوي انقلابيون، احتمالاً العريبي در شوراي انتقالي ليبي مشاركت خواهد داشت، اما هنوز مشخص نيست كه چه پستي را خواهد داشت.

همزمان با آغاز هفته سرنوشت ساز
مردم يمن : بزودي دنيا را غافلگير مي كنيم

سرويس خارجي ـ
تظاهرات معترضان يمني در هفته سرنوشت ساز با تيراندازي لباس شخصي ها به خاك و خون كشيده شد.
ده ها هزار تن از معترضان يمن با برگزاري تظاهرات گسترده در 17 شهر يمن در هفته سرنوشت ساز سرنگوني علي عبدالله صالح را يكصدا فرياد زدند.
اين در شرايطي است كه بر اثر حمله لباس شخصي ها و نيروهاي امنيتي به تظاهركنندگان و تيراندازي مستقيم به سوي آنان دست كم پنج نفر كشته و حدود 40 نفر ديگر مجروح شدند.
انقلابيون يمني با اعلام اين كه هيچ طرحي را نمي پذيرند و به غير از بركناري علي عبدالله صالح ديكتاتور يمن خواسته اي ندارند تاكيد كردند كه؛ در روزهاي آينده جهان را غافلگير خواهيم كرد.
علماي يمن نيز با صدور فتوا از جوانان و مردم يمن خواستند بيش از پيش در برابر رژيم مقاومت كنند.
علماي ديني يمن همچنين طرح شوراي همكاري خليج فارس را فريبكارانه و سازشكارانه توصيف كرده و اعلام كردند كه اين طرح توطئه اي با صحنه گرداني آمريكا براي نجات ديكتاتور يمن است.
اين در حالي است كه همزمان با ادامه اعتراضات مردمي در يمن فرستاده ويژه شوراي همكاري خليج فارس روز گذشته وارد صنعا پايتخت اين كشور شد.
هدف از سفر فرستاده ويژه شوراي همكاري خليج فارس به يمن گفت وگو براي يافتن راه حلي به منظور پايان بخشيدن به وضع موجود در اين كشور اعلام شده است ليكن معترضان با سفر فرستاده ويژه شوراي همكاري مخالف هستند و اعلام كردند كه وضعيت يمن در خيابان ها تعيين خواهد شد، نه پاي ميز مذاكره.
معترضان يمني همچنين تاكيد كردند كه در هفته سرنوشت ساز تظاهرات و اعتراضات خود را افزايش خواهند داد. هفته سرنوشت ساز از روز شنبه آغاز شده است.


مردم مصر : اسرائيل را به رسميت نمي شناسيم


هزاران تن از جوانان مصري با تجمع در ميدان مركزي قاهره از آرمان هاي مردم فلسطين حمايت كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، تجمع كنندگان مصري كه در ميدان التحرير گرد هم آمده بودند، با شركت در تجمع شكستن محاصره نوار غزه، حمايت هاي مادي و معنوي خود را از ملت فلسطين در برابر رژيم صهيونيستي اعلام كردند. به گزارش ايرنا، در اين تجمع كه همه احزاب و گروه هاي مصري حضور داشتند، «تشكل جوانان انقلاب 25 ژانويه» با انتشار اطلاعيه اي با عنوان «اسرائيل را به رسميت نمي شناسيم و فلسطين را فراموش نخواهيم كرد، بر حمايت خود از مبارزات ملت فلسطين عليه اشغالگران رژيم صهيونيستي تاكيد كردند.»
بر پايه اين گزارش، شركت كنندگان در اين تجمع، خواستار آزادي زندانيان مصري از زندان هاي رژيم صهيونيستي شدند.
 

 




تاریخ: دو شنبه 26 ارديبهشت 1390برچسب:,
ارسال توسط arman

تشديد اعتصاب و اعتراض در يمن براي ساقط كردن رژيم علي عبدالله صالح


سرويس خارجي -
شهرهاي مختلف يمن همچنان شاهد تظاهرات، اعتصابات، نافرماني مدني و ناآرامي است، اين در حالي است كه ديكتاتور علي عبدالله صالح تاكيد كرد كه به هيچ وجه قصد عقب نشيني و كناره گيري از قدرت را ندارد.
هزاران يمني روز گذشته در شهرهاي مختلف استان صعده در شمال يمن تظاهرات كردند و كناره گيري علي عبدالله صالح رئيس جمهور اين كشور را خواستار شدند تظاهركنندگان طرح هاي شوراي همكاري خليج فارس را محكوم و اعلام كردند كه اين طرح ها براي حمايت از عبدالله صالح ارائه مي شود.
در ميدان التغيير شهر صنعا پايتخت يمن نيز انقلابيون تجمع كرده و اعلام كردند كه تا سرنگوني علي عبدالله صالح خيابان ها را ترك نخواهند كرد.
تحصن كنندگان شعارهايي عليه عبدالله صالح سر دادند و تاكيد كردند كه فريب طرح هاي بيگانگان را نخواهند خورد.
شبكه خبري العربيه نيز از اعتصاب هاي عمومي در شهرهاي تعز، عدن و استان هاي جنوبي يمن براي سرنگوني رژيم علي عبدالله صالح خبر داد.
العربيه افزود، اعتصابات و نافرماني مدني يمن را فلج كرده و بسياري از طرح ها را از كار انداخته است.
در همين رابطه وزير نفت و معادن يمن هشدار داد كه كشورش در آستانه فروپاشي كامل اقتصادي است.
وي افزود، فعاليت پالايشگاه ها متوقف شده، شركت هاي نفتي خارجي كشور را ترك كرده اند و خرابكاري در خطوط لوله هاي نفت و برق اوضاع اقتصادي را مختل كرده است و اگر مشكل ادامه يابد دولت نمي تواند نيازهاي اساسي شهروندان را برآورده كند.
سخنگوي نيروهاي نظامي هوادار انقلابيون نيز گفت، هر روز نظاميان بيشتري از دستورات علي عبدالله صالح سرپيچي و به جمع انقلابيون مي پيوندند.
وي افزود، عبدالله صالح مي خواهد بين مردم جدايي بيندازد و كشور را به جنگ و درگيري و خشونت بكشاند ولي نيروهاي مسلح با اين كار مخالفند.
وي تاكيد كرد، هفته آينده تظاهرات سراسري در يمن با عنوان هفته پايداري برگزار خواهد شد و اين تظاهرات تا سقوط نظام عبدالله صالح ادامه خواهد يافت.
اين مقام نظامي همچنين تصريح كرد، مخالفان در مقابل نهادهاي دولتي تظاهرات خواهند كرد ولي به سوي كاخ رياست جمهوري نمي روند.
گفتني است كميسارياي حقوق بشر وابسته به سازمان ملل اعلام كرد كه به زودي يك هيئت حقيقت ياب براي بررسي خشونت عليه تظاهركنندگان يمني به اين كشور اعزام خواهد شد.اين در حالي است كه عبدالله صالح ديكتاتور يمني در واكنش به اصرارها براي كناره گيري از قدرت اعلام كرد كه به هيچ وجه عقب نشيني نخواهد كرد و از قدرت كنار نخواهد رفت.
وي به جاي پذيرش شكست خطاب به مخالفان گفت، با آتش بازي نكنيد و مخالفت هاي خود را پايان دهيد.

كاخ سفيد شوراي انتقالي ليبي را به رسميت شناخت




آمريكا شوراي ملي انتقالي ليبي را به عنوان نماينده مردم اين كشور به رسميت شناخت و اعلام كرد جنگ عليه «معمر قذافي» را تا سقوط وي ادامه مي دهد.
به گزارش واحد مركزي خبر، كاخ سفيد ضمن استقبال از هيئت اعزامي شوراي ملي انتقالي ليبي، اين شورا را نماينده مشروع و مورد اعتماد ملت ليبي دانست، جمعه گذشته هيئتي از شوراي ملي انتقالي ليبي با مشاور امنيت ملي آمريكا در كاخ سفيد ديدار كرده بود. اين شورا دو خواسته داشته است: اول اينكه آمريكا اموال بلوكه شده قذافي و خانواده اش را به شورا تحويل دهد و دوم، شورا را به عنوان نماينده مردم ليبي به رسميت بشناسد. آمريكا با مورد دومي موافقت كرده است. اما در مورد موافقت با تحويل اموال بلوكه شده به انقلابيون، گزارشي نرسيده است.
در همين حال، «باراك اوباما» رئيس جمهوري آمريكا، در ديدار با دبيركل ناتو، اعلام كرد كه جنگ در ليبي ادامه مي يابد. وي بار ديگر، علت آغاز جنگ ناتو در ليبي را حفاظت از جان غيرنظاميان ذكر كرد.
طي آخرين حملات ناتو به ليبي، شش انفجار شديد صبح ديروز در حومه طرابلس شنيده شده است. به گفته شاهدان، در پي اين حمله، دود غليظي از محل هاي هدف قرار گرفته مشاهده شده است. جنگنده هاي ناتو پنجشنبه گذشته يك مجتمع مسكوني متعلق به معمر قذافي را هدف قرار دادند. در پي اين حمله كه به كشته شدن سه نفر و جراحت 27 تن ديگر انجاميد، وزير خارجه ايتاليا مدعي شد قذافي زخمي شده و طرابلس را ترك كرده است. ديكتاتور ليبي نيز به اين اظهارات واكنش نشان داد و گفت: به بزدلان صليبي مي گويم شما هرگز قادر نخواهيد بود به جايي برسيد كه من در آنجا هستم. وي همچنين، گفت كه از طرابلس فرار نكرده است.
«موسي ابراهيم» سخنگوي دولت ليبي نيز اخبار منتشر شده مبني بر اينكه قذافي در حمله نيروهاي ناتو زخمي شده است را رد كرد و گفت: اين اخبار تنها براي ايجاد تشويش است و صحت ندارد.
در ارتباط با درگيري هاي داخل ليبي، «پل گيبسون»، كارشناس نظامي گفت: اوضاع در ليبي به نفع انقلابيون و به ضرر نيروهاي قذافي پيش مي رود.
ساير رويدادها
¤ رهبران مخالف قذافي با نمايندگان 15 شهر ليبي در بنغازي ديدار كردند.
¤ روسيه خواستار انجام مذاكره ميان رژيم قذافي و انقلابيون ليبي شد.

با شنيدن خبر حكم بازداشت همسر حسني مبارك سكته كرد




همسر رئيس جمهور مخلوع مصر به اتهام كسب ثروت نامشروع و فساد مالي به 15 روز حبس محكوم شد و با شنيدن اين خبر، سكته كرد.
به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاري شرق الاوسط، دستگاه قضايي مصر، حكم بازداشت سوزان ثابت همسر حسني مبارك را براي بررسي ثروت و رانت خواري صادر كرده است.
براساس اين گزارش، همسر رئيس جمهور مخلوع مصر، متهم به سوء استفاده از موقعيت خود و ثروت اندوزي از طريق نامشروع است.
همچنين خبرگزاري مصر اعلام كرد: مردم مصر با شنيدن خبر صدور حكم بازداشت سوزان ثابت در ميدان التحرير قاهره ابراز شادماني كردند.
روزنامه عربستاني الوطن نيز نوشت: سوزان ثابت به محض شنيدن خبر حكم بازداشت 15 روزه اش دچار مشكل قلبي شد و دكتر «محمد فتح الله» مدير بيمارستان شرم الشيخ اعلام كرد: مسئولان بيمارستان، سوزان را به بخش مراقبت هاي ويژه منتقل كردند تا تحت مراقبت پزشكي قرار گيرد.
اين در حالي است كه نيروهاي امنيتي به همسر مبارك اجازه دادند تا بهتر شدن حال جسماني اش، در بيمارستان بماند و پس از آن به زندان قناطره در حومه قاهره انتقال داده خواهد شد. جمال و علاءمبارك فرزندان سوزان نيز هم اكنون به جرم اختلاس، حيف و ميل كردن اموال عمومي و تيراندازي به سوي مردم در زندان قناطره به سر مي برند.حسني مبارك رئيس جمهور مخلوع مصر پس از سه دهه حكومت، در روز 25 ژانويه با انقلاب مردمي از قدرت بركنار شد و به شرم الشيخ پناه برد.

مبارزان بحريني عليه آل خليفه و آل سعود مسلح مي شوند




سرويس خارجي -
جوانان انقلابي اعلام كردند كه اگر نيروهاي آل خليفه و آل سعود به كشتار مردم پايان ندهند دست به سلاح مي برند.
انقلابيون بحرين با توجه به ادامه كشتار و سركوب ددمنشانه ملت مظلوم بحرين توسط نيروهاي رژيم آل خليفه و اشغالگران آل سعود اعلام كردند كه ديگر وقت آن رسيده كه ملت نيز دست به سلاح برده و به قيام مسلحانه عليه آل خليفه و آل سعود بپردازند.
فعالان بحرين هنوز دست به اين كار نزده اند ليكن مذاكراتي با رهبران احزاب مخالف و سياستمداران اين كشور به ويژه رهبران شيعه در جريان است تا در صورت توافق نهايي مبارزان دست به اسلحه ببرند.
انقلابيون بحريني از روز آغاز قيام تاكنون به صورت مسالمت آميز قيام و انقلاب خود را ادامه داده اند و تا اين لحظه دست به سلاح نبرده اند ليكن كشتار و سركوب ددمنشانه رژيم آل خليفه باعث شده كه مبارزان به روش هاي ديگر مقاومت نيز بينديشند.
معترضان بحريني در تمامي دوران مبارزه با دست خالي در مقابل گلوله نيروهاي بحريني و سعودي ايستاده اند.
اين در حالي است كه درگيري ها، سركوب ها و شكنجه ها در بحرين همچنان ادامه دارد و نيروهاي آل خليفه با همكاري آل سعود به مردمي كه خواسته هاي خود را به صورت مسالمت آميز بيان مي كنند حمله ور مي شوند و آنها رامورد ضرب و شتم قرار داده و يا به شهادت مي رسانند.
نيروهاي رژيم بحرين براي متفرق كردن تظاهركنندگان به غير از گازهاي اشك آور و خفه كننده از گلوله هاي جنگي نيز استفاده مي كنند و با تيراندازي مستقيم به سوي مخالفان آنها را به خاك و خون مي كشند.
در جريان سركوب هاي خونين بحرين تاكنون ده ها تن از جمله شماري از فعالان حقوق بشر و همچنين شماري از زنان كشته، مفقود، شكنجه و يا زنداني شده اند.
«سعيد الشهابي» مبارز بحريني در اين باره گفت، بيش از 90 زن اعم از دكتر، وكيل و روزنامه نگار در زندان هاي بحرين مورد تجاوز، بي اخلاقي، هتك حرمت و ضرب و شتم قرار گرفته اند.
وي افزود، از زماني كه ارتش وهابي سعودي به بحرين وارد شده جنايات هم بيشتر شده است.
آيت الله شيخ عيسي قاسم از مراجع شيعه بحرين با هشدار به حكومت بحرين اظهار داشت، سياست سركوب و كشتار واكنش شديدي به دنبال دارد كه باعث متشنج شدن اوضاع مي شود و در نهايت به درخواست كمك از خارج براي مداخله در امور كشور منجر مي شود.
وي از ملت بحرين خواست در مقابل مستكبران و هم پيمانان آنها تسليم نشوند و همچنان به مقاومت خود عليه حكومت ظالم آل خليفه ادامه دهند.
نيروهاي بحريني براي تحت فشار قرار دادن معترضان بحريني و همچنين ايجاد فتنه طايفه اي در اين كشور اماكن مذهبي از جمله مساجد و حسينيه ها را تخريب مي كنند از آغاز اعتراض هاي مردمي در بحرين از 14 فوريه نيروهاي بحريني با حمايت نيروهاي عربستاني ده ها مسجد و حسينيه را تخريب و ده ها جلد قرآن كريم را به آتش كشيده اند.
اين در حالي است كه يك عضو مجلس اعيان انگليس گفت، فاجعه در بحرين شديدتر از ليبي است.وي از سازمان ملل و ديگر سازمان هاي بين المللي خواست نسبت به نقض حقوق بشر در بحرين موضع گيري كنند و در قبال اين فجايع و بي تفاوت نباشند.
نماينده دايم پرتغال در سازمان ملل متحد نيز درباره لشكركشي و دخالت نظامي عربستان سعودي در بحرين گفت، به طور يقين در زمان مناسب پاسخ روشني به اين مسئله خواهيم داد.

معترضان در 3 شهر عمان عليه سلطان قابوس شعار دادند




تظاهرات در عمان با دخالت نيروهاي امنيتي به خشونت كشيده شد.
اعتراضات در عمان كه در چند روز گذشته به صورت تجمعات مسالمت آميز صورت گرفت طي دو روز گذشته با دخالت نيروهاي امنيتي به خشونت كشيده شد و شماري از تظاهركنندگان مجروح و يا دستگير شدند.
شهرهاي جنوبي و شمالي عمان روز جمعه و شنبه شاهد تظاهرات گسترده مردمي بود كه به كم كاري دولت در مورد اصلاحات اعتراض كردند.سلطان قابوس پادشاه عمان طي دو ماه گذشته از زمان شروع اعتراضات مردمي وعده داده بود كه اصلاحات سياسي و اقتصادي را به مرحله اجرا درخواهد آورد و براي بيكاران شغل ايجاد و با فساد مالي مقابله خواهد كرد ولي در اين مدت به هيچ يك از وعده هاي خود عمل نكرده است.
به همين دليل معترضان در خيابان هاي شهرهاي صلاله، صحار و مسقط تظاهرات كردند و با نيروهاي امنيتي درگير شدند.
نيروهاي امنيتي عمان براي متفرق كردن تظاهركنندگان از گاز اشك آور و شليك گلوله استفاده كرد كه در جريان اين درگيري عده اي مجروح شدند.
تعداد زيادي از معترضان نيز توسط پليس و نيروهاي امنيتي دستگير شدند.معترضان خواستار اصلاحات دموكراتيك در دولت، كاهش بيكاري و افزايش دستمزد هستند.
ارتش عمان شهر صحار و صلاله را به محاصره خود درآورده است و تردد در سطح شهر به شدت تحت كنترل است.
شبكه هاي اينترنتي و مخابراتي قطع شده و منازل برخي از فعالان سياسي به شدت كنترل مي شود.

كربلا؛ اولين استان عراقي كه عقب‌نشيني آمريكا را جشن گرفت


خبرگزاري فارس: استان كربلا ديروز با تحويل گرفتن آخرين مقر امنيتي از نيروهاي آمريكايي، عقب‌نشيني كامل نيروهاي آمريكايي از اين استان را جشن گرفتند.


به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري "اصوات العراق "، استان كربلا اولين استان عراقي است كه خروج نيروهاي آمريكايي از اين منطقه را جشن گرفت چرا كه ديروز آخرين مقر آمريكايي به نيروهاي ارتش عراق تحويل داده شد. به اين ترتيب كربلا اولين استاني است كه طبق توافقنامه امنيتي بطور كامل از حضور اشغالگران آمريكايي رهايي يافت.

"آمال الدين الهر " استاندار كربلا ديروز در گفت‌وگو با اصوات‌العراق گفت: امروز يك مناسبت ملي به شمار مي‌آيد زيرا كربلا اولين استان عراقي است كه ارتش آمريكا از آن بطور كامل عقب‌نشيني كرده است و تمام مقرهاي امنيتي و نظامي آن بطور كامل در دست ارتش عراق و نيروهاي امنيتي اين كشور است.

وي افزود: كليد مقر نيروهاي آمريكايي در منطقه "الحسينية " واقع در 20 كيلومتري شمال كربلا، به نيروهاي نظامي عراق تحويل داده شده است.

"عثمان الغانمي " فرمانده عملياتي "الفرات " نيز در اين‌باره گفت: اين عقب‌نشيني نيروهاي آمريكايي بيانگر توانمندي نيروهاي امنيتي عراق براي تامين امنيت است و ارتش عراق با تحويل گرفتن اين مقر در كنار نيروهاي امنيتي ديگر عراق مسئول حمايت از امنيت عراق و ملت آن است.

غاني افزود: نيروهاي عراق به خوبي آموزش و دوره ديده‌اند و اين آموزش‌ها همچنان ادامه دارد و مي‌توان گفت كه نيروهاي آمريكايي به خوبي از عهده تامين امنيت كشور و دفع هرگونه تهديدي از سوي دشمنان بر مي‌آيند.

نويسنده و تحليلگر برجسته عرب عنوان كرد:
تشكيل جبهه جديد؛ نقشه شاه عربستان براي مقابله با انقلابهاي منطقه



خبرگزاري فارس: "عبدالباري عطوان " نويسنده و تحليلگر برجسته عرب با اشاره به پيشنهاد تازه سعودي ها براي پيوستن اردن و مغرب به شوراي همكاري خليج فارس گفت كه حمايت از حكام عرب براي مقابله با انقلاب هاي مردمي از جمله اهداف طرح اين پيشنهاد است.


به گزارش فارس، "عبدالباري عطوان " سردبير روزنامه فرامنطقه اي القدس العربي چاپ لندن در سرمقاله‌اي به تلاش رژيم سعودي براي تشكيل جبهه جديدي به منظور مقابله با انقلاب هاي مردمي در جهان عرب پرداخت.

وي در اين مقاله اعزام نيروهاي سعودي به بحرين براي سركوب قيام مردم اين كشور را در همين راستا توصيف كرد.

عبدالباري عطوان به پيشنهاد غيرمنتظره مسئولان سعودي براي پيوستن اردن و مغرب به شوراي همكاري خليج فارس اشاره كرد و نوشت: طرح ها و ايده هاي غيرمنتظره زيادي از شهر "رياض " پايتخت عربستان سعودي مي رسد كه آخرين آن دعوت از اردن و مغرب براي پيوستن فوري و بدون ترديد به شوراي همكاري خليج فارس است.

وي افزود: اين پيشنهاد به منزله صاعقه‌اي در داخل و خارج از اين شورا از نظر زمان مطرح شدن يا اهداف مبهم آن بود.

اين نويسنده و تحليلگر عرب نوشت: خالق اين پيشنهاد شخص شاه سعودي است و او مي خواهد تا با اجراي آن محور جديدي را در منطقه ايجاد كند.

وي افزود: هدف شاه سعودي از تشكيل اين محور جديد در منطقه محافظت از ساختارهاي پادشاهي جهان عرب و در صدر آن عربستان سعودي براي مقابله با انقلاب هاي مردمي است كه خواهان تغييرات هستند.

عبدالباري عطوان گفت: اقدام سعودي ها و سپس برخي ديگر از كشورهاي شوراي همكاري خليج فارس در اعزام نيروهاي نظامي خود به بحرين براي محافظت از ر‍ژيم اين كشور در برابر انتفاضه مردمي را مي توان در همين راستا تفسير كرد.

وي تاكيد كرد: انتفاضه مردمي در بحرين خواهان اصلاحات در اين كشور مي باشد اما نيروهاي ياد شده به بحرين اعزام شدند تا از ر‍‍ژيم اين كشور در مقابل خواسته هاي مردم محافظت كنند.

عبدالباري عطوان يكي ديگر از اهداف آل سعود از تشكيل اين محور جديد در منطقه را براي مقابله با آنچه سعودي ها "خطر ايران " مي خوانند، دانست و گفت: شاه سعودي مي خواهد با تشكيل اين محور جديد با خطر ناشي از جانب ايران مقابله كند.

اين نويسنده برجسته عرب نوشت: انتخاب اردن و مغرب براي پيوستن به شوراي همكاري خليج فارس بي هدف يا اتفاقي نبوده است زيرا اين دو كشور قويترين دستگاه اطلاعاتي را در خاورميانه و روابط ائتلاف راهبردي را با واشنگتن دارند.

عبدالباري عطوان تصريح كرد: روشن است كه شاه سعودي از موفقيت انقلاب مصر در سرنگوني رژيم "حسني مبارك " ديكتاتور سابق اين كشور ناراضي و از سپرده شدن او و اعضاي خانواده‌اش و همدستانش به دادگاه خشمگين است.

وي در ادامه مقاله خود با برشمردن يك سري دلايل از جمله استقبال سرد مغرب و اختلاف نظر اعضاي شوراي همكاري، بر ناكامي طرح شاه سعودي و به نتيجه نرسيدن آن تاكيد كرد و نوشت: ما از موضع ساير كشورهاي شوراي همكاري خليج فارس از اين پيشنهاد غيرمنتظره عربستان آگاهي نداريم اما اين را مي دانيم كه برخي كشورهاي اين شورا از اين پيشنهاد ناخرسند هستند و با شتاب كردن در پيوستن اردن و مغرب به شوراي همكاري بدون بررسي جوانب آن مخالفند زيرا اين امر به معناي اضافه شدن يك موضوع اختلاف برانگيز جديد به پرونده اختلافات اعضاي شوراي همكاري خواهد بود چرا كه هم‌اكنون اعضاي اين شورا اختلافاتي نظير اختلاف مرزي امارات و عربستان، اختلاف درباره پول واحد كشورهاي شوراي همكاري و توافقنامه امنيتي و برخي قوانين اقامت و كار دارند.

هاشم صفي‌الدين:
پيشرفت مهمي در تشكيل دولت لبنان حاصل شده است



خبرگزاري فارس: رئيس شوراي اجرايي حزب‌الله لبنان تصريح كرد كه با تلاش‌هاي انجام شده در روزهاي اخير پيشرفت مهمي در زمينه تشكيل دولت لبنان به دست آمده است.


به گزارش فارس به نقل از الانتقاد نت، سيد "هاشم صفي‌الدين " رئيس شوراي اجرايي حزب‌الله لبنان تصريح كرد كه تلاش‌هاي زيادي كه در روزهاي اخير (در زمينه تشكيل دولت آينده لبنان) انجام شده، پيشرفت مهمي را در زمينه حل بسياري از موانع پيش روي اين موضوع صورت داده است.

وي با اشاره به اينكه اوضاع به پيگيري بيشتري نياز دارد، تصريح كرد كه در روزهاي آينده تلاش‌ها براي از بين بردن باقي موانع در اين مسير ادامه دارد تا دولت لبنان تشكيل شود و بتواند به وظايف خود در زمينه‌هاي سياسي و خدماتي و توسعه‌اي عمل نمايد.

صفي الدين كه در مراسم موسسه اسلامي تعليم و تربيت و كميته امداد امام خميني در بيروت سخن مي‌گفت، تاكيد كرد: هر قدر كه غرب سخن از دادگاه بين‌المللي را افزايش دهد و بخواهد آن را به عنوان سلاحي عليه مقاومت استفاده كند، ضعف و وهن اين دادگاه را موجب خواهد شد و آن را در رسوايي‌هاي بيشتري فرو خواهد برد.

اين مقام حزب‌الله تصريح كرد كه دادگاه بين‌المللي ثابت كرده كه يك سناريوي مسخره سياسي و تبليغاتي است و هيچ ارتباطي با مسايل قضايي ندارد، دادخواستي كه اين دادگاه صادر خواهد كرد نيز به نظر نمي‌رسد كه به پايان برسد و معلوم نيست كه در كدام نقطه عطف سياسي ديگري اين دادگاه اقدام به صدور دادخواست جديد بنمايد.

وي با تاكيد بر قدرت مقاومت و ملت لبنان، مقاومت را مبتني بر فرهنگ و ديدگاه اصيلي دانست كه قوي‌تر از هر زمان ديگري است و راه خود را به سوي پيشرفت ادامه خواهد داد.

بر اساس يك نظرسنجي؛
60 درصد انقلابيون يمن در انتظار نتايجي مشابه انقلاب مصر هستند



خبرگزاري فارس: بر اساس يك نظرسنجي در يمن، 60 درصد انقلابيون يمني بر اين باورند كه نتيجه انقلاب كشورشان مشابه انقلاب مصر خواهد بود يعني ديكتاتور بركنار و محاكمه خواهد شد.


به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري "مارب پرس "، بر اساس نتايج يك نظرسنجي كه بطور ميداني در ميدان‌هاي مختلف استان "عدن " انجام شده‌است، 60 درصد جوانان معتقدند كه انقلاب جاري در يمن در مسير انقلاب مصر است و به زودي به ثمر خواهد نشست و ماجراي سقوط ديكتاتور و محاكمه او و زيردستانش در يمن نيز تكرار خواهد شد.

بر اساس اين نظرسنجي، تنها 14 درصد از شركت‌كنندگان در نظرسنجي معتقدند كه جنگ داخلي مشابه جنگ ليبي در يمن نيز محقق خواهد شد و 12 درصد نيز معتقدند كه نتيجه انقلاب يمن مشابه انقلاب تونس خواهد بود يعني فرار رئيس‌جمهور و درخواست‌ها براي تسليم شدن او و محاكمه او و ساير عناصر رژيم حاكم.

اين نظرسنجي بدست "عاد نعمان " فعال حقوقي و "رضوان فارغ " روزنامه‌نگار تحت عنوان "انقلاب در يمن...و روياي تغيير " در ميان 100 جوان انقلابي، تعدادي از رهبران انقلاب مسالمت‌آميز يمن و تعدادي از رهبران احزاب مختلف و ائتلاف‌هاي سياسي متعدد و شخصيت‌هاي مستقل در سراسر استان عدن انجام شد.

بر اساس نتايج اوليه اين نظرسنجي، 48 درصد جوانان انقلابي يمن خواستار تحقق تمام اهداف انقلاب، 36 درصد خواستار تحقق برخي از اهداف، 12 درصد خواستار توافق رژيم حاكم با احزاب ديدار مشترك هستند. 52 درصد خواستار رفتن رئيس‌جمهور و سرنگوني رژيم حاكم، 26 درصد خواستار تشكيل نظامي جديد، 10 درصد خواستار تقسيم قدرت با باقي‌ماندگان رژيم حاكم، 6درصد خواستار رفتن صالح و باقي ماندن رژيم حاكم، 2 درصد خواستار باقي ماندن صالح و سرنگوني رژيم حاكم و 2 درصد خواستار باقي ماندن صالح و رژيمش هستند.

در اين نظرسنجي آمده است كه 48 درصد از جوانان يمني معتقدند كه دو استان صنعا و تعز بطور همزمان از مهمترين استان‌هايي بودند كه انقلاب از آنها شروع شده است و پس از آنها به ترتيب استانهاي عدن، اب، الحديدة، الضالع، ابين و لحج قرار دارند.


جهت اعلام حمايت از انتفاضه سوم ملت فلسطين؛
كاروان آزادي از ميدان تحرير به سمت غزه به حركت درآمد



خبرگزاري فارس: در اعلام حمايت از انتفاضه سوم ملت مظلوم فلسطين و بزرگداشت شصت و سومين سالروز نكبة، جوانان مصري با تشكيل كاروان آزادي در ميدان تحرير قاهره به سمت غزه به حركت درآمدند.


به گزارش فارس به نقل از فلسطين اليوم، روز گذشته جوانان مصري با تشكيل كاروان آزادي در ميدان تحرير قاهره حركت خود را به سمت شمال سينا و از آنجا به غزه آغاز كردند.

اين جوانان به اين وسيله اعلام كردند كه از انتفاضه سوم ملت فلسطين در برابر اشغالگران صهيونيست حمايت مي‌كنند.

سازمان‌دهنده اين كاروان ائتلاف كميته هماهنگي براي حمايت از قضيه فلسطيني است كه چندين جنبش و نيروي سياسي از جمله جنبش 6 آوريل و جمعيت ملي براي تغيير و فعالان در فيس‌بوك و شخصيت‌هاي سياسي مستقل را در برمي‌گيرد.

سازمان‌دهندگان كاروان تاكيد كردند: هدف از تشكيل اين كاروان رساندن اين پيام به جامعه بين المللي و عربي است كه قضيه فلسطيني قضيه تمام مسلمانان و اعراب است و حمايت از آن همواره ذهن انقلاب مصري را به خود مشغول داشته است.

جوانان مصري شركت‌كننده در اين كاروان بامداد امروز و پيش از حركت كاروان بر تحقق خواسته‌هاي خود كه در حمايت از ملت فلسطين و تحقق خواسته‌هاي برحق آنها نمود پيدا مي‌كنند، تاكيد كردند.

همچنين اين جوانان خواستار گشودن دائمي گذرگاه رفح و آزادي تمام زندانيان فلسطيني در داخل و خارج سرزمين‌هاي اشغالي شدند.


در سالروز نكبة؛
لبنان تظاهرات گسترده ضدصهيونيستي برگزار مي‌كند

خبرگزاري فارس: مردم لبنان امروز و در آستانه روز نكبة در مرزهاي فلسطين اشغالي تظاهرات گسترده ضد صهيونيستي برگزار مي‌كنند.


به گزارش فارس به نقل از الجزيره، در آستانه سالروز روز نكبة در سرزمين‌هاي اشغالي آوارگان فلسطيني در اردوگاه‌ها و مردم لبنان امروز در مرزهاي ميان لبنان و سرزمين‌هاي اشغالي تظاهرات گسترده برگزار مي‌كنند.

انتظار مي‌رود در اين تظاهرات جمع زيادي از مردم لبنان و آوارگان شركت كنند و جمعيت حاضر در آن به دهها هزار نفر برسد.

"ياسر عزام " يكي از اعضاي كميته مقدماتي برگزاري اين تظاهرات با اشاره به اينكه تظاهرات در مرزهاي سرزمين‌هاي اشغالي پيش از اين با استقبال خوبي مواجه نمي‌شد، گفت كه اعتقاد دارد با توجه به انقلاب‌هاي عربي در كشورهاي منطقه شاهد حضور گسترده مردم در اين طرح مردمي و جوان پسند باشد.

وي پيش بيني كرد بين 30 تا 50 هزار نفر در اين تظاهرات شركت كنند.


تظاهرات‌كنندگان يمني در نيويورك خواستار شدند؛
تشكيل نشست فوق‌العاده‌ شوراي امنيت درباره جنايات صنعاء



خبرگزاري فارس: يمني‌هاي ساكن نيويورك ديروز با برپايي يك تظاهرات گسترده، خواستار برگزاري نشست فوق‌العاده شوراي امنيت براي توقف جنايات ديكتاتور يمن شدند.


به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري "مارب پرس "، نيويورك ديروز شاهد تظاهرات گسترده‌اي در حمايت از مردم يمن بود. تظاهرات‌كنندگان ديروز حملات وحشيانه رژيم صالح و سرويس‌هاي امنيتي صنعاء عليه انقلابيون را محكوم كردند.

شركت‌كنندگان در اين تظاهرات با در دست داشتن تصاوير شهداي انقلاب مسالمت‌آميز يمن خواستار محاكمه صالح شدند و از "باراك اوباما " رئيس‌جمهور آمريكا خواستند كه از اين سكوت شرم‌آور در قبال جنايات صالح دست بردارد و مانع تداوم كشتار انقلابيون يمني شود.

تظاهرات‌كنندگان همچنين خواستار بلوكه كردن تمام دارايي‌هاي صالح،خانواده‌اش و تمام عاملان كشتار انقلابيون يمني در آمريكا شدند و از شوراي امنيت سازمان ملل خواستند تا نشست فوق‌العاده‌اي را براي بررسي جنايات وحشاينه جاري در استان‌هاي يمني تشكيل دهد.

يمني‌هاي ساكن آمريكا اعلام كردند كه از انقلاب مردمي در يمن و افزايش دامنه اين انقلاب مسالمت‌آميز حمايت مي‌كنند و آنها نيز در حمايت از اين انقلاب به تحصن‌هاي خود در مقابل كنگره آمريكا و كاخ سفيد سپس گسترش اين تحصن‌ها در ساير ايالت‌هاي آمريكا ادامه خواهند داد و اين اقدام تا سرنگوني طاغوت در يمن ادامه خواهد يافت.

بنا بر اين گزارش، شركت‌كنندگان در اين تظاهرات تاكيد كردند كه قصد دارند، دادخواست‌هايي عليه صالح تدوين كنند و به مرجع قضايي تحويل دهند تا هيچ جنايتكار جنگي ديگري مثل صالح از مصونيت برخوردار نشود.

تظاهرات‌كنندگان يمني در آمريكا اعلام كردند كه انقلابيون يمني برغم برخورداري از سلاح، انقلاب مسالمت‌آميز را برگزيده‌اند و با اين‌كار مايه سربلندي و افتخار يمني‌ها در سراسر جهان شدند.
 
استقبال وزير خارجه بحرين از اظهارات صالحي


خبرگزاري فارس: وزير امور خارجه بحرين استقبال همتاي ايراني خود از اظهارات پادشاه بحرين را گامي مثبت و ترغيب‌كننده در پيشبرد و بهبود روابط دوجانبه بين دو كشور همسايه مسلمان اعلام كرد.


به گزارش فارس، شيخ "خالد بن احمد بن محمد آل خليفه " گفت آنچه كه در اظهارات وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران مبني بر استقبال از سخنان حمد بن عيسي آل خليفه پادشاه بحرين آمده، گامي مثبت و ترغيب‌كننده در پيشبرد و بهبود روابط دو جانبه بين دو كشور همسايه مسلمان است.

وزير خارجه بحرين در واكنش به درخواست وزير خارجه ايران از آل خليفه براي پاسخ دادن به خواسته‌هاي مشروع ملت بحرين تاكيد كرد: قانون اساسي جديد بحرين كه محور اصلي طرح اصلاحات در دوره حمد بن عيسي بوده است، درباره تحقق خواسته‌هاي مردم بحرين ضمانت داده است و هر خواسته‌اي در داخل مجلس ملي و مجلس نمايندگان كه اعضاي آن را خود مردم با برگزاري انتخابات آزاد و شفاف انتخاب مي‌كنند، تحقق پيدا مي‌كند.

شيخ خالد بن احمد در پايان اظهارات خود تاكيد كرد: منافع كشورهاي منطقه حفظ ثبات و امنيت آن را مي‌طلبد و اين امر تنها با ايجاد روابط خوب بين همه كشورهاي منطقه، حمايت از اصول احترام متقابل و اعتمادسازي و حسن همسايگي، تحقق اراده صادقانه و جمعي ايجاد مي‌شود تا روابط بين كشورهاي منطقه به ويژه روابط كشورهاي عضو شوراي همكاري با كشور مسلمان ايران تحكيم و تقويت يابد و آينده بهتر سرشار از موفقيت‌ها و پيروزي‌ها محقق شود.

علي اكبر صالحي ديروز شنبه (24 ارديبهشت ماه 90) در حاشيه افتتاح نمايشگاه نقشه‌هاي تاريخي آرشيو وزارت خارجه با استقبال از اظهارات اخير پادشاه بحرين كه خواستار گفت‌وگو با ايران شده است، گفت: ‌اين قدم خوبي است كه برداشته شد و اميدواريم در همين راستا حركت شود و شاهد حل و فصل موضوع بحرين باشيم به نحوي كه مردم بحرين از زير فشار ظالمانه خارج شده و به خواسته‌هاي مشروعش برسند و دولت و ملت بحرين با يكديگر زندگي مسالمت‌آميزي را داشته باشند.

وي افزود: ‌اميدواريم دولت بحرين احساس كند كه اين مردم، مردم خودش است و بايد بر همين مردم حكومت كند.
صالحي پاسخ دادن به خواسته‌هاي مشروع مردم توسط دولت بحرين را باعث نزديكي دولت به ملت دانست و افزود: پاسخ دادن به اين خواسته‌ها باعث مي‌شود كه دولت و مردم از رفاه و زندگي آرامي برخوردار باشند.

وزير خارجه كشورمان تصريح كرد: هيچ دليلي وجود ندارد كه دولت بحرين به گونه‌اي رفتار كند كه مردمش را از خودش دور كند و اين از عقل و حكمت سياسي به دور است.

صالحي اضافه كرد: تمام تلاش ما اين است كه اين موضوع را به دولت بحرين بفهمانيم. تقاضاي مردم بحرين مثل تقاضاي ساير شهروندان در تونس، مصر و .. بوده است و هيچ بحث شيعه و سني، ايراني و بحريني و عرب و فارس مطرح نيست و اينها بهانه‌هايي براي فرافكني است.
وزير خارجه كشورمان با بيان اينكه در حال حاضر قضايا مكشوف شده است، از اظهارات پادشاه بحرين استقبال كرد و گفت:‌ اگر در اين راستا حركت شود اميدواريم مسئله بحرين به خوبي حل و فصل شود.


وزير خارجه فرانسه در مصاحبه با "الحيات ":
قذافي ديگر جايي براي ماندن در قدرت ندارد



خبرگزاري فارس: وزير امور خارجه فرانسه روز گذشته ضمن اشاره به كشتار هزاران نفر از مردم ليبي توسط نيروهاي رژيم "معمر قذافي "، خواستار تشديد فشارهاي نظامي بر اين رژيم شد.


به گزارش فارس، "آلن ژوپه " روز گذشته در گفت‌وگو با روزنامه فرامنطقه‌اي "الحيات " در اظهاراتي اعلام كرد: «فشارهاي نظامي عليه رژيم معمر قذافي بايد تشديد شود زيرا با توجه به شناختي كه از شخصيت قذافي وجود دارد، وي جز زبان زور چيز ديگري را نمي‌فهمد.»

وي افزود: «به موازات اقدامات سياسي شوراي انتقال ملي ليبي، فشارهاي نظامي عليه قذافي نيز بايد تشديد شود. قذافي به پايان راه رسيده و من كاملا به اين موضوع ايمان دارم.»

وزير امور خارجه فرانسه در ادامه خاطرنشان كرد: «در شرايطي كه قذافي هزاران نفر از مردم كشورش را قرباني كرده، وي ديگر جايي براي باقي ماندن بر قدرت ندارد.»

ژوپه افزود: «حملات نظامي سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) عليه قذافي ظرف هفته‌هاي آينده پايان خواهد يافت و ديگر اثري از رژيم او باقي نخواهد ماند.»

آلن ژوپه در پايان تأكيد كرد: «سركوب جنبش‌هاي حامي دموكراسي در جهان عرب غيرقابل قبول است.»

ايتاليا، فرانسه و قطر تنها كشور‌هايي هستند كه شوراي ملي انتقالي ليبي را به رسميت شناختند.

 
بازاريان و ناشران جنايات آل‌سعود و آل‌خليفه را محكوم كردند




خبرگزاري فارس: جامعه انجمن‌هاي اسلامي اصناف و بازار و انجمن اسلامي صنف ناشران با امضاي طوماري جنايات آل‌سعود و آل‌خليفه را محكم كردند.


به گزارش خبرگزاري فارس، سيدمجتبي قائم‌مقامي عضو هيئت عامل جامعه انجمن‌هاي اسلامي اصناف و بازار گفت: اعضاي اين انجمن با امضاي طوماري 7 متري جنايات آل‌سعود و آل خليفه را در كشتار مردم بي‌گناه انقلابي بحرين و تخريب مساجد و حسينيه‌ها و هتك حرمت قرآن كريم محكوم كردند.

در اين طومار آمده است: جنايات آل‌سعود و آل‌خليفه ‌در كشتار مردم بيگناه بحرين و تخريب مساجد و حسينيه‌ها و اهانت به ساحت مقدس قرآن كريم كتاب آسماني مسلمانان جهان و سكوت مجامع بين‌المللي مدعيان حقوق بشر در قبال اين جنايت را محكوم مي‌كنيم و از سازمان ملل متحد انتظار داريم كه بيش از اين چشمان خود را به روي اين جنايت نبندند.

اين طومار كه از سوي جامعه انجمن‌هاي اسلامي اصناف و بازار منتشر شده، در بازار تهران به امضاي بازاريان و مردم رسيده و بيش از 7 متر طول و نيم متر عرض دارد.

قرار است اين طومار به دفتر سازمان ملل متحد در تهران ارسال شود.


مرتضي آخوندي عضو انجمن اسلامي صنف ناشران نيز به خبرنگار فارس گفت: در جريان نمايشگاه بين‌‌المللي كتاب تهران 2 طومار 40 متري و يك بنر 56 متري در حمايت از قيام مردم مسلمان بحرين و جنايات رژيم آل‌خليفه و آل‌سعود امضاء شده كه آن هم به دفتر سازمان ملل ارسال خواهد شد.


جنبش كفايه مصر:
عربستان در امور داخلي مصر دخالت نكند



خبرگزاري فارس: يكي از رهبران جنبش كفايه مصر با بيان اينكه برخي كشورهاي منطقه نمي خواهند كه انقلاب مصر با موفقيت روبرو شود ، به اين كشورها به ويژه به عربستان سعودي درباره دخالت در امور داخلي مصر به شدت هشدار داد.


به گزارش فارس، " جرج اسحاق " در مصاحبه با شبكه خبري العالم ، به رياض درباره هرگونه دخالت در امور داخلي قاهره هشدار داد و گفت: سعودي ها بايد دست از سر مصر بردارند و ما به هيچ وجه به آنان اجازه دخالت در امور كشورمان را نمي دهيم.

وي افزود: ما به هيچ وجه دخالت هيچ يك از كشورهاي منطقه يا دخالت هاي بين المللي را در امور مصر نمي پذيريم و درباره دخالت در امور كشورمان هشدار مي دهيم .

*گذرگاه رفح بايد بازگشايي شود

عضو ارشد جنبش كفايه مصر ضمن تاكيد بر اهميت موضوع فلسطين بر همبستگي با ملت فلسطين و لزوم گشايش گذرگاه مرزي رفح تاكيد كرد.

اسحاق، آشتي ميان فتح و حماس را دستاوردي بزرگ دانست و گفت بايد به اين جنبش ها فرصت دهيم كه مشكلات خود را در آرامش كامل حل كنند.

وي بر لزوم گشايش گذرگاه رفح براي سهولت در رفت و آمد ميان مصر و نوار غزه تاكيد كرد.

اسحاق راهپيمايي اهالي مناطق سينا و العريش به سمت مرزهاي فلسطين به نمايندگي از طرف همه گروه هاي سياسي را اقدامي نمادين و محدود ولي درعين حال ضروري دانست و گفت: ما در مرحله بسيار دشواري قرار داريم و با اوضاع بي ثبات امنيتي روبرو هستيم .

وي تصريح كرد: گروه هاي ترتيب دهنده اين راهپيمايي ها ، درآن شركت خواهند كرد ولي از موضع نيروهاي مسلح و امنيتي ابراز بي اطلاعي كرد.

عضو ارشد جنبش كفايه مصر اظهار داشت: ما مي خواهيم حامل اين پيام جدي باشيم كه تمايلي به درگيري نداريم بلكه مي خواهيم برخواسته خود مبني بر لزوم گشايش گذرگاه رفح تاكيد و با ملت فلسطين اعلام همبستگي كنيم و خرسندي خود را از گفتگوي ميان فتح و حماس و توافق ميان آنان نشان دهيم.

وي افزود: وقتي كه مصر به كشوري قدرتمند تبديل شود ، موضوع فلسطين كه از جمله اولويت ها و خواسته هاي اصلي مردم در انقلاب 25 ژانويه بود ، به قضيه اصلي و محوري اين كشور تبديل خواهد شد.

*لزوم بازنگري در توافقنامه ذلت بار كمپ ديويد

اين مسوول ارشد جنبش كفايه ، توافقنامه كمپ ديويد را ذلت بار و ننگين توصيف كرد و گفت: بعد از ثبات اوضاع مصر بايستي دراين پيمان بازنگري شود زيرا اين پيمان براي مصري ها ذلت آور است و ما انتقادات بسياري از آن داريم چرا كه طرف مقابل بارها آنرا نقض كرده است و مصر بايد به طور كامل بر منطقه سينا تسلط پيدا كند.

اسحاق درباره تظاهرات گسترده ديروز (جمعه) مردم مصر در ميدان التحرير قاهره ، خاطرنشان كرد: اين تظاهرات واكنش شديدي به فتنه گران و برخي از تندروها و عناصر و مزدوران وابسته به رژيم سابق مصر و نيروهاي امنيت سابق بود كه درصدد ايجاد اختلاف و تفرقه ميان امت مصر هستند.

وي با اشاره به حوادث امبابه در قاهره مصر، عناصر رژيم سابق و مزدوران و نيروهاي امنيتي وابسته را عامل اين حوادث معرفي كرد و تصريح كرد: كساني كه اين عمل شنيع را انجام دادند ، عليه منافع ملي مصر اقدام كرده و مي خواهند كه به اين كشور و انقلاب مردم مصر ضربه بزنند.

اسحاق همچنين تظاهراتي را كه با هدف بين المللي كردن حوادث امبابه در قاهره برگزار شد و به سمت سفارت آمريكا ادامه پيدا كرد ، محكوم كرد و گفت: كساني كه درصدد بين المللي كردن اين مساله هستند ، دراشتباهند چرا كه ما مصري هستيم و بايد مشكلاتمان را در داخل كشور حل كنيم و حاضريم براي از بين بردن فتنه جان خود را نيز فدا كنيم.

اتفاق‌نظر انقلابيون يمن براي حركت به‏سمت كاخ عبدالله صالح




خبرگزاري فارس: عضو كميته سازمان‎دهي انقلاب جوانان يمن اعلام كرد كه آنچه مسلم است، اين‎كه تمام جريان‌ها و جناح‌هاي انقلابي براي حركت به‏سمت كاخ رياست جمهوري توافق نظر دارند.


به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري الجزيره قطر، ميليون‌ها يمني روز گذشته با وجود تدابير شديد و بي‌سابقه امنيتي در مناطق مختلف يمن عليه ديكتاتوري علي عبدالله صالح تظاهرات كرده اين هفته را "هفته پاياني زمامداري صالح " ناميدند.

"وسيم القرشي "، عضو كميته سازماندهي انقلاب جوانان يمن در اين‌باره گفت: انقلابيون يمن تصميم گرفتند اين هفته را هفته نهايي زمامداري علي عبد‌الله صالح بنامند.

وي افزود: اين مرحله از انقلاب مردم يمن دو هفته به‏طول خواهد انجاميد و براي آن تدابير و راهبردهاي خاص و دقيقي براي مقابله با رژيم عبدالله صالح در نظر گرفته شده است.

القرشي درباره حركت به سمت كاخ رياست جمهوري در منطقه "النهدين " كه محل اقامت علي عبد‌الله صالح به‏شمار مي‌آيد؛ گفت: اگرچه درباره زمان دقيق اين حركت هنوز تصميمي اتخاذ نشده، اما آنچه مسلم است اين‏كه تمام جريان‌ها و جناح‌هاي انقلابي بر اين حركت توافق نظر دارند و زمان آن متعاقباً به اطلاع عموم خواهد رسيد.

تشكل علماي آزاده (تكتل العلماء الأحرار) نيز با انتشار بيانيه‌اي از ميدان تغيير صنعا پايتخت يمن كشتار تظاهرات كنندگان يمني و ريختن خون بي‌گناهان را محكوم كرد.

اين بيانيه ايستادن كنار علي عبد‌الله صالح و اقدام عليه انقلاب مردمي يمن را همكاري با ظلم، طاغوت و خيانت به ملت يمن برشمرد.


تظاهرات امروز در يمن 7 مجروح به همراه داشت


خبرگزاري فارس: ده‌ها هزار يمني امروز در تظاهراتي عليه ديكتاتور اين كشور، به خيابان‌ها آمدند ولي هفت نفر با شليك افراد مسلح مجروح شدند.


به گزارش فارس، در تظاهرات امروز در شهرهاي يمن عليه علي عبدالله صالح ديكتاتور اين كشور، هفت نفر با شليك افراد مسلح مجروح شدند.

شاهدان عيني به خبرگزاري فرانسه اعلام كردند كه تظاهرات كنندگان در شهرهاي تعز و جنوب صنعاء پايتخت يمن به خيابان‌ها آمدند و عليه عبدالله صالح شعار سر دادند.

تعز دومين شهر بزرگ يمن است كه مردم در آن همزمان با شهرهاي عدن، لحج و شبوه دست به اعتصاب زدند.

در همين خصوص، هزاران تظاهرات‌كننده يمني ديروز جمعه در 17 شهر در سراسر كشورشان عليه رژيم حاكم تظاهرات گسترده برپا كردند و از "علي عبدالله صالح " ديكتاتور يمن خواستند تا هرچه سريع‌تر از قدرت كناره‌گيري كند.


موافقت مالزي با عربستان براي لشكركشي به بحرين




خبرگزاري فارس: همزمان با تلاش عربستان براي همراه كردن مالزي با سياست‌هاي اين كشور در بحرين، نخست‌وزير مالزي پس از ديدار با پادشاه عربستان در رياض از آمادگي كشورش براي لشكركشي به بحرين خبر داد.


به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري "الجزيره "، "نجيب عبدالرزاق "‌ شب گذشته با "ملك عبدالله "‌، پادشاه عربستان در رياض درباره تحولات منطقه و جهان گفت‌وگو كرد.

نخست‌وزير مالزي پس از اين ديدار تاكيد كرد در صورت موافقت دولت منامه، مالزي آماده اعزام نيرو به بحرين به منظور جلوگيري از افزايش تنش‌ها و ناآرامي‌ها در اين كشور است.

عبدالرزاق در ادامه اين اظهارات كه در قالب صدور بيانيه آمده بود گفت: مالزي از طرح گفت‌وگوي ملي كه شيخ سلمان بن حمد آل خليفه براي توقف تنش‌ها پيشنهاد داده است استقبال كرد.

بحرين از چهاردهم فوريه (25 بهمن‌ماه) گذشته صحنه اعتراضات مردمي عليه نظام حاكم و اعمال تبعيض‌هاي مذهبي عليه اكثريت شيعه است و در جريان اين اعتراضات، خاندان حاكم ضمن فراخواندن نيروهايي از كشورهاي امارات عربي متحده و عربستان سعودي، بيش از 35 نفر را كشتند و ده‌ها نفر ديگر را زخمي كردند و بيش از يك هزار نفر را بازداشت كردند كه در اين ميان، بيش از 500 نفر همچنان در بازداشت به سر مي‌برند و حدود 100نفر از آنان زن هستند.

هنيه: مقاومت همچنان ادامه خواهد داشت



خبرگزاري فارس: نخست‌وزير دولت منتخب فلسطين ضمن تقدير از مردم مصر به‎خاطر حمايت از ملت فلسطين بر ادامه مقاومت و عدم چشم‌پوشي از آرمان فلسطين تأكيد كرد.


به گزارش فارس به نقل از رسانه‌هاي فلسطين، "اسماعيل هنيه " ديروز در پيامي به تظاهرات‌كنندگان در ميدان التحرير قاهره از آنها به خاطر حمايت از ملت فلسطين تقدير و تشكر كرد.

وي تصريح كرد: اين‎گونه اقدامات دشمن صهيونيستي را خشمگين مي‌سازد و اركان آن را به لرزه درمي‌آورد.

هنيه همچنين بر عدم به رسميت شناختن رژيم صهيونيستي تاكيد كرد.

هزاران نفر از مردم مصر صبح ديروز در پاسخ به دعوت گروهي از جوانان در سايت فيس بوك براي اقامه نماز در روزهاي جمعه، شنبه و يك‎شنبه آينده با هدف ياري ملت فلسطين نماز صبح موسوم به "نماز صبح ميليوني " برگزار كردند.

بر اساس اين گزارش تنها در مسجد النور حدود 6 هزار نفر در داخل مسجد و خيابان‌هاي اطراف آن نماز صبح به‎جا آوردند و نمازگزاران اعم از جوانان و زنان و مردان بودند و در داخل و محيط اطراف مسجد نيز پرچم‌هاي فلسطين را برافراشته بودند.


ادامه موج بازداشت معترضين در عمان




خبرگزاري فارس: نيروهاي امنيتي عمان در ادامه موج بازداشت معترضين اين كشور كه به منظور سركوب اعتراضات صورت مي‌گيرد، ده‌ها نفر را صبح امروز در شهر صلاله بازداشت كردند.


به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري "رويترز "‌، نيروهاي امنيتي عمان ده‌ها نفر از جوانان اين كشور را كه در جريان تظاهرات اعتراض‌آميز خواهان اشتغال‌زايي و افزايش حقوق بودند صبح امروز شنبه بازداشت كردند.

موج بازداشت معترضين عماني طي روزهاي گذشته در شهرهاي مختلف اين كشور به ويژه در شهر بندري صلاله بالا گرفته است.

نيروهاي امنيتي عمان پنجشنبه گذشته نيز با حمله به معترضين متحصن در برابر دفتر استانداري صلاله، اقدام به شليك هوايي و برچيدن چادرهاي آنها و همچنين بازداشت صدها نفر از آنها كردند.

يك شاهد عيني به رويترز گفت: نيروهاي امنيتي با باتوم به معترضين حمله كرده و آنها را با سه دستگاه اتوبوس حامل ارتش بردند.

درگيري‌هاي شديد بين نيروهاي امنيتي عمان و معترضين تا ساعات اوليه بامداد امروز ادامه داشت و نيروهاي امنيتي همچنان در محل تحصن حضور دارند ت


تاریخ: یک شنبه 25 ارديبهشت 1390برچسب:,
ارسال توسط arman


بازاريان و ناشران جنايات آل‌سعود و آل‌خليفه را محكوم كردند


خبرگزاري فارس: جامعه انجمن‌هاي اسلامي اصناف و بازار و انجمن اسلامي صنف ناشران با امضاي طوماري جنايات آل‌سعود و آل‌خليفه را محكم كردند.


به گزارش خبرگزاري فارس، سيدمجتبي قائم‌مقامي عضو هيئت عامل جامعه انجمن‌هاي اسلامي اصناف و بازار گفت: اعضاي اين انجمن با امضاي طوماري 7 متري جنايات آل‌سعود و آل خليفه را در كشتار مردم بي‌گناه انقلابي بحرين و تخريب مساجد و حسينيه‌ها و هتك حرمت قرآن كريم محكوم كردند.

در اين طومار آمده است: جنايات آل‌سعود و آل‌خليفه ‌در كشتار مردم بيگناه بحرين و تخريب مساجد و حسينيه‌ها و اهانت به ساحت مقدس قرآن كريم كتاب آسماني مسلمانان جهان و سكوت مجامع بين‌المللي مدعيان حقوق بشر در قبال اين جنايت را محكوم مي‌كنيم و از سازمان ملل متحد انتظار داريم كه بيش از اين چشمان خود را به روي اين جنايت نبندند.

اين طومار كه از سوي جامعه انجمن‌هاي اسلامي اصناف و بازار منتشر شده، در بازار تهران به امضاي بازاريان و مردم رسيده و بيش از 7 متر طول و نيم متر عرض دارد.

قرار است اين طومار به دفتر سازمان ملل متحد در تهران ارسال شود.


مرتضي آخوندي عضو انجمن اسلامي صنف ناشران نيز به خبرنگار فارس گفت: در جريان نمايشگاه بين‌‌المللي كتاب تهران 2 طومار 40 متري و يك بنر 56 متري در حمايت از قيام مردم مسلمان بحرين و جنايات رژيم آل‌خليفه و آل‌سعود امضاء شده كه آن هم به دفتر سازمان ملل ارسال خواهد شد.


جنبش كفايه مصر:
عربستان در امور داخلي مصر دخالت نكند

خبرگزاري فارس: يكي از رهبران جنبش كفايه مصر با بيان اينكه برخي كشورهاي منطقه نمي خواهند كه انقلاب مصر با موفقيت روبرو شود ، به اين كشورها به ويژه به عربستان سعودي درباره دخالت در امور داخلي مصر به شدت هشدار داد.


به گزارش فارس، " جرج اسحاق " در مصاحبه با شبكه خبري العالم ، به رياض درباره هرگونه دخالت در امور داخلي قاهره هشدار داد و گفت: سعودي ها بايد دست از سر مصر بردارند و ما به هيچ وجه به آنان اجازه دخالت در امور كشورمان را نمي دهيم.

وي افزود: ما به هيچ وجه دخالت هيچ يك از كشورهاي منطقه يا دخالت هاي بين المللي را در امور مصر نمي پذيريم و درباره دخالت در امور كشورمان هشدار مي دهيم .

*گذرگاه رفح بايد بازگشايي شود

عضو ارشد جنبش كفايه مصر ضمن تاكيد بر اهميت موضوع فلسطين بر همبستگي با ملت فلسطين و لزوم گشايش گذرگاه مرزي رفح تاكيد كرد.

اسحاق، آشتي ميان فتح و حماس را دستاوردي بزرگ دانست و گفت بايد به اين جنبش ها فرصت دهيم كه مشكلات خود را در آرامش كامل حل كنند.

وي بر لزوم گشايش گذرگاه رفح براي سهولت در رفت و آمد ميان مصر و نوار غزه تاكيد كرد.

اسحاق راهپيمايي اهالي مناطق سينا و العريش به سمت مرزهاي فلسطين به نمايندگي از طرف همه گروه هاي سياسي را اقدامي نمادين و محدود ولي درعين حال ضروري دانست و گفت: ما در مرحله بسيار دشواري قرار داريم و با اوضاع بي ثبات امنيتي روبرو هستيم .

وي تصريح كرد: گروه هاي ترتيب دهنده اين راهپيمايي ها ، درآن شركت خواهند كرد ولي از موضع نيروهاي مسلح و امنيتي ابراز بي اطلاعي كرد.

عضو ارشد جنبش كفايه مصر اظهار داشت: ما مي خواهيم حامل اين پيام جدي باشيم كه تمايلي به درگيري نداريم بلكه مي خواهيم برخواسته خود مبني بر لزوم گشايش گذرگاه رفح تاكيد و با ملت فلسطين اعلام همبستگي كنيم و خرسندي خود را از گفتگوي ميان فتح و حماس و توافق ميان آنان نشان دهيم.

وي افزود: وقتي كه مصر به كشوري قدرتمند تبديل شود ، موضوع فلسطين كه از جمله اولويت ها و خواسته هاي اصلي مردم در انقلاب 25 ژانويه بود ، به قضيه اصلي و محوري اين كشور تبديل خواهد شد.

*لزوم بازنگري در توافقنامه ذلت بار كمپ ديويد

اين مسوول ارشد جنبش كفايه ، توافقنامه كمپ ديويد را ذلت بار و ننگين توصيف كرد و گفت: بعد از ثبات اوضاع مصر بايستي دراين پيمان بازنگري شود زيرا اين پيمان براي مصري ها ذلت آور است و ما انتقادات بسياري از آن داريم چرا كه طرف مقابل بارها آنرا نقض كرده است و مصر بايد به طور كامل بر منطقه سينا تسلط پيدا كند.

اسحاق درباره تظاهرات گسترده ديروز (جمعه) مردم مصر در ميدان التحرير قاهره ، خاطرنشان كرد: اين تظاهرات واكنش شديدي به فتنه گران و برخي از تندروها و عناصر و مزدوران وابسته به رژيم سابق مصر و نيروهاي امنيت سابق بود كه درصدد ايجاد اختلاف و تفرقه ميان امت مصر هستند.

وي با اشاره به حوادث امبابه در قاهره مصر، عناصر رژيم سابق و مزدوران و نيروهاي امنيتي وابسته را عامل اين حوادث معرفي كرد و تصريح كرد: كساني كه اين عمل شنيع را انجام دادند ، عليه منافع ملي مصر اقدام كرده و مي خواهند كه به اين كشور و انقلاب مردم مصر ضربه بزنند.

اسحاق همچنين تظاهراتي را كه با هدف بين المللي كردن حوادث امبابه در قاهره برگزار شد و به سمت سفارت آمريكا ادامه پيدا كرد ، محكوم كرد و گفت: كساني كه درصدد بين المللي كردن اين مساله هستند ، دراشتباهند چرا كه ما مصري هستيم و بايد مشكلاتمان را در داخل كشور حل كنيم و حاضريم براي از بين بردن فتنه جان خود را نيز فدا كنيم.

اتفاق‌نظر انقلابيون يمن براي حركت به‏سمت كاخ عبدالله صالح




خبرگزاري فارس: عضو كميته سازمان‎دهي انقلاب جوانان يمن اعلام كرد كه آنچه مسلم است، اين‎كه تمام جريان‌ها و جناح‌هاي انقلابي براي حركت به‏سمت كاخ رياست جمهوري توافق نظر دارند.


به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري الجزيره قطر، ميليون‌ها يمني روز گذشته با وجود تدابير شديد و بي‌سابقه امنيتي در مناطق مختلف يمن عليه ديكتاتوري علي عبدالله صالح تظاهرات كرده اين هفته را "هفته پاياني زمامداري صالح " ناميدند.

"وسيم القرشي "، عضو كميته سازماندهي انقلاب جوانان يمن در اين‌باره گفت: انقلابيون يمن تصميم گرفتند اين هفته را هفته نهايي زمامداري علي عبد‌الله صالح بنامند.

وي افزود: اين مرحله از انقلاب مردم يمن دو هفته به‏طول خواهد انجاميد و براي آن تدابير و راهبردهاي خاص و دقيقي براي مقابله با رژيم عبدالله صالح در نظر گرفته شده است.

القرشي درباره حركت به سمت كاخ رياست جمهوري در منطقه "النهدين " كه محل اقامت علي عبد‌الله صالح به‏شمار مي‌آيد؛ گفت: اگرچه درباره زمان دقيق اين حركت هنوز تصميمي اتخاذ نشده، اما آنچه مسلم است اين‏كه تمام جريان‌ها و جناح‌هاي انقلابي بر اين حركت توافق نظر دارند و زمان آن متعاقباً به اطلاع عموم خواهد رسيد.

تشكل علماي آزاده (تكتل العلماء الأحرار) نيز با انتشار بيانيه‌اي از ميدان تغيير صنعا پايتخت يمن كشتار تظاهرات كنندگان يمني و ريختن خون بي‌گناهان را محكوم كرد.

اين بيانيه ايستادن كنار علي عبد‌الله صالح و اقدام عليه انقلاب مردمي يمن را همكاري با ظلم، طاغوت و خيانت به ملت يمن برشمرد.

تظاهرات امروز در يمن 7 مجروح به همراه داشت




خبرگزاري فارس: ده‌ها هزار يمني امروز در تظاهراتي عليه ديكتاتور اين كشور، به خيابان‌ها آمدند ولي هفت نفر با شليك افراد مسلح مجروح شدند.


به گزارش فارس، در تظاهرات امروز در شهرهاي يمن عليه علي عبدالله صالح ديكتاتور اين كشور، هفت نفر با شليك افراد مسلح مجروح شدند.

شاهدان عيني به خبرگزاري فرانسه اعلام كردند كه تظاهرات كنندگان در شهرهاي تعز و جنوب صنعاء پايتخت يمن به خيابان‌ها آمدند و عليه عبدالله صالح شعار سر دادند.

تعز دومين شهر بزرگ يمن است كه مردم در آن همزمان با شهرهاي عدن، لحج و شبوه دست به اعتصاب زدند.

در همين خصوص، هزاران تظاهرات‌كننده يمني ديروز جمعه در 17 شهر در سراسر كشورشان عليه رژيم حاكم تظاهرات گسترده برپا كردند و از "علي عبدالله صالح " ديكتاتور يمن خواستند تا هرچه سريع‌تر از قدرت كناره‌گيري كند.

موافقت مالزي با عربستان براي لشكركشي به بحرين




خبرگزاري فارس: همزمان با تلاش عربستان براي همراه كردن مالزي با سياست‌هاي اين كشور در بحرين، نخست‌وزير مالزي پس از ديدار با پادشاه عربستان در رياض از آمادگي كشورش براي لشكركشي به بحرين خبر داد.


به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري "الجزيره "، "نجيب عبدالرزاق "‌ شب گذشته با "ملك عبدالله "‌، پادشاه عربستان در رياض درباره تحولات منطقه و جهان گفت‌وگو كرد.

نخست‌وزير مالزي پس از اين ديدار تاكيد كرد در صورت موافقت دولت منامه، مالزي آماده اعزام نيرو به بحرين به منظور جلوگيري از افزايش تنش‌ها و ناآرامي‌ها در اين كشور است.

عبدالرزاق در ادامه اين اظهارات كه در قالب صدور بيانيه آمده بود گفت: مالزي از طرح گفت‌وگوي ملي كه شيخ سلمان بن حمد آل خليفه براي توقف تنش‌ها پيشنهاد داده است استقبال كرد.

بحرين از چهاردهم فوريه (25 بهمن‌ماه) گذشته صحنه اعتراضات مردمي عليه نظام حاكم و اعمال تبعيض‌هاي مذهبي عليه اكثريت شيعه است و در جريان اين اعتراضات، خاندان حاكم ضمن فراخواندن نيروهايي از كشورهاي امارات عربي متحده و عربستان سعودي، بيش از 35 نفر را كشتند و ده‌ها نفر ديگر را زخمي كردند و بيش از يك هزار نفر را بازداشت كردند كه در اين ميان، بيش از 500 نفر همچنان در بازداشت به سر مي‌برند و حدود 100نفر از آنان زن هستند.

هنيه: مقاومت همچنان ادامه خواهد داشت



خبرگزاري فارس: نخست‌وزير دولت منتخب فلسطين ضمن تقدير از مردم مصر به‎خاطر حمايت از ملت فلسطين بر ادامه مقاومت و عدم چشم‌پوشي از آرمان فلسطين تأكيد كرد.


به گزارش فارس به نقل از رسانه‌هاي فلسطين، "اسماعيل هنيه " ديروز در پيامي به تظاهرات‌كنندگان در ميدان التحرير قاهره از آنها به خاطر حمايت از ملت فلسطين تقدير و تشكر كرد.

وي تصريح كرد: اين‎گونه اقدامات دشمن صهيونيستي را خشمگين مي‌سازد و اركان آن را به لرزه درمي‌آورد.

هنيه همچنين بر عدم به رسميت شناختن رژيم صهيونيستي تاكيد كرد.

هزاران نفر از مردم مصر صبح ديروز در پاسخ به دعوت گروهي از جوانان در سايت فيس بوك براي اقامه نماز در روزهاي جمعه، شنبه و يك‎شنبه آينده با هدف ياري ملت فلسطين نماز صبح موسوم به "نماز صبح ميليوني " برگزار كردند.

بر اساس اين گزارش تنها در مسجد النور حدود 6 هزار نفر در داخل مسجد و خيابان‌هاي اطراف آن نماز صبح به‎جا آوردند و نمازگزاران اعم از جوانان و زنان و مردان بودند و در داخل و محيط اطراف مسجد نيز پرچم‌هاي فلسطين را برافراشته بودند.

ادامه موج بازداشت معترضين در عمان




خبرگزاري فارس: نيروهاي امنيتي عمان در ادامه موج بازداشت معترضين اين كشور كه به منظور سركوب اعتراضات صورت مي‌گيرد، ده‌ها نفر را صبح امروز در شهر صلاله بازداشت كردند.


به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري "رويترز "‌، نيروهاي امنيتي عمان ده‌ها نفر از جوانان اين كشور را كه در جريان تظاهرات اعتراض‌آميز خواهان اشتغال‌زايي و افزايش حقوق بودند صبح امروز شنبه بازداشت كردند.

موج بازداشت معترضين عماني طي روزهاي گذشته در شهرهاي مختلف اين كشور به ويژه در شهر بندري صلاله بالا گرفته است.

نيروهاي امنيتي عمان پنجشنبه گذشته نيز با حمله به معترضين متحصن در برابر دفتر استانداري صلاله، اقدام به شليك هوايي و برچيدن چادرهاي آنها و همچنين بازداشت صدها نفر از آنها كردند.

يك شاهد عيني به رويترز گفت: نيروهاي امنيتي با باتوم به معترضين حمله كرده و آنها را با سه دستگاه اتوبوس حامل ارتش بردند.

درگيري‌هاي شديد بين نيروهاي امنيتي عمان و معترضين تا ساعات اوليه بامداد امروز ادامه داشت و نيروهاي امنيتي همچنان در محل تحصن حضور دارند تا مانع بازگشت معترضان شوند.

عمان از روز 26 مارس گذشته شاهد تحركات اعتراضي مردم عليه دولت پادشاهي اين كشور در شهر صحار بود كه از آنجا به مسقط پايتخت اين كشور كشيده شد.

معترضان خواستار كاهش بيكاري، فساد و اصلاحات سياسي و اقتصادي هستند و سلطان قابوس مجبور شد 13 وزير خود را تغيير بدهد.

نامزد مورد علاقه اوباما براي رياست‌جمهوري مصر


خبرگزاري فارس: يك روزنامه آمريكايي در گزارشي در خصوص دخالت آمريكا در مصر اينگونه نوشت كه رئيس‌جمهوري آمريكا تمايل دارد كه يكي از فعالان سياسي و عضو ائتلاف انقلاب مصر، رئيس‌جمهور آينده مصر شود.


به گزارش فارس، روزنامه "نيويورك تايمز " چاپ آمريكا در گزارش خود فاش كرد كه "باراك اوباما " رئيس‌جمهور آمريكا به يكي از معاونين خود اعلام كرد كه مي‌خواهد "وائل غنيم " يكي از فعالان سياسي و عضو ائتلاف انقلاب مصر، رئيس جمهور آينده اين كشور شود.

بر اساس اين گزارش، يكي از مشاوران اوباما تصريح كرد كه زماني‌كه از اوباما درخواست كرده است كه در خصوص رخدادهاي مصر پيش‌بيني انجام دهد، وي گفته است: آنچه كه من مي‌خواهم اين است كه جواناني كه در خيابان‌هاي مصر هستند پيروز شوند و وائل غنيم، فعال اينترنتي رئيس‌جمهوري مصر شود. من فكر مي‌كنم كه اين امر بسيار طولاني‌مدت و دشوار خواهد بود.

"توماس دانيلون " مشاور امنيت ملي اوباما نيز اعلام كرده است كه اوباما عميقاً در تمامي كشورهاي عربي كه دچار ناآرامي‌هاي سياسي شده‌اند، غوطه‌ور شده است.

وي تصريح كرد: رئيس‌جمهوري آمريكا در تمامي ناآرامي‌هاي كشورهاي عربي به عنوان يك نيروي هوشمند در تصميم‌گيري‌ها بوده است و بسياري از موارد، رويكردها را طراحي كرده است.

يكي از مشاوران اوباما اعلام كرد كه اوباما اغلب اوقات وبلاگ‌هاي كارشناسان در امور عربي و همچنين سايت‌هاي اخبار منطقه‌اي را بررسي مي‌كند تا اطلاعاتي در خصوص اين رخدادها دريابد.وي نظرات روزنامه‌نگاران برجسته‌اي چون "فريد زكريا " از نيويورك‌تايمز و سي ان ان و "توماس فرايدمن " ستون نويس نيويورك‌تايمز به دليل سفرهايي كه به منطقه داشته‌اند، بهره مي‌جويد.

ضرب‌الاجل مردم عربستان به رژيم آل سعود براي تحقق مطالباتشان



صدها نفر از ساكنان شهر القطيف عربستان با برپايي تظاهرات ضددولتي براي تحقق مطالباتشان از جمله آزادي زندانيان سياسي به مقامات سعودي ضرب‌الاجل تعيين كردند.





به گزارش کلمه ، صدها نفر از ساكنان شهر القطيف در شرق عربستان عصر ديروز جمعه[13 ماه مه 2011] با برپايي تظاهراتي مسالمت‌آميز همچون هفته‌هاي گذشته بار ديگر ضمن همبستگي با ملت انقلابي بحرين از حكومت سعودي خواستند به مطالبات آنها در آزادي زندانيان و رفع تبعيض نژادي در عربستان پاسخ دهد.

اين در حالي است كه گروهي از جوانان شيعي شركت كننده در اين تظاهرات اعلام كردند كه به منظور اعطاي فرصت به مقامات براي پاسخگويي به خواسته‌هاي مردم، تظاهرات براي مدت معيني متوقف مي‌شود.
از جمله خواسته‌هاي اصلي مردم عربستان آزادي 9 زنداني سياسي است كه از 16سال پيش به اتهام دست داشتن در انفجار پادگان آْمريكايي در شهر الخبر عربستان بدون محاكمه در بازداشت به سر مي‌برند.

سعودي‌ها همچنين خواستار آزادي بيش از 180 نفر از جمله 20 كودك، نوجوان و شماري از نويسندگاني هستند كه در جريان تظاهرات مسالمت‌آميز اخير اين كشور بازداشت شدند.

شركت‌كنندگان در تظاهرات ديروز شهر قطيف همچنين از مسئولان منطقه الشرقيه به دليل بي‌توجهي به رفع تبعيض نژادي عليه شيعيان اين منطقه با وجود تعهدات خود به روحانيون و جمعي از جوانان الشرقيه در ديدار اخير فيمابين انتقاد كرد.

شهرها و روستاهاي منطقه شيعه‌نشين الشرقيه عربستان در دو ماه گذشته شاهد تظاهرات مسالمت‌آميز هفتگي مردم اين كشور عليه سياست‌هاي آل سعود بوده است.

تظاهرات‌كنندگان همچنين همبستگي خود را با ملت بحرين در سايه اقدامات رژيم آل خليفه در سركوب انقلاب در اين كشور اعلام مي‌كردند.

گزارش فارس از طومار محكوميت كشتار مردم بحرين در نمايشگاه كتاب؛
دبيركل سازمان ملل خود را آماده پاسخگويي جنايات بحرين كند

خبرگزاري فارس: در روزهاي پاياني نمايشگاه كتاب تهران به‎گونه‌اي شلوغ است كه مردم براي امضا كردن طومار محكوميت جنايات آل‎خليفه و آل‎سعود دقايقي را معطل مي‌شوند؛ آنها خواستار پاسخگويي آقاي بان كي مون دبيركل سازمان ملل به جنايات بحرين هستند.


به گزارش خبرنگار فرهنگي فارس «توانا» بيست و چهارمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران در حالي كار خود را پايان مي‌دهد كه شاهد رويدادي ماندگار در تاريخ برگزاري نمايشگاه كتاب خواهد بود. از آنجا كه شاهد بيداري اسلامي در كشورهاي عربي همانند تونس، مصر، ليبي، يمن، اردن، بحرين و غيره بوديم برخي از ناشران اين كشورها به دلايل مختلف از جمله اسارت و يا شهادت نتوانستند در بخش بين‌المللي بيست و چهارمين كتاب تهران حضور يابند.

«حاج عبدالكريم فخراوي بحريني» يكي از ناشران بحرين است كه هر سال در نمايشگاه كتاب تهران حضور مي‌يافت اما به دليل بيداري اسلامي در كشورش و اعتراض به تخريب مسجد محل سكونتش به زندان و پس از دو روز شكنجه‌هاي سخت در 23 فروردين سال جاري به شهادت رسيد.
مسئولين بخش بين‌المللي نمايشگاه كتاب به همراه ناشران ايراني براي گرامي‌داشت اين ناشر بحريني و حمايت از مردم مظلوم بحريني در كاري نمادين اقدام به ايجاد دو غرفه براي كشور بحرين كردند و همچنين نماد مقاومت و سمبل آزادي‎خواهي اين ملت را كه ميدان لؤلؤ است، در ضلع شرقي نمايشگاه قرار دادند.

قصي العريبي كه يكي از انقلابيون بحرين است در اين نمايشگاه حضور يافته در غرفه كشورش بحرين با ايجاد طوماري بزرگ در صدد است تا يك ميليون امضا براي محكوميت خشونت‌هاي آل خليفه و آل سعود جمع‌آوري كند. او كه معتقد است كشتار وحشيانه شهروندان بي‌دفاع بحريني ناقض اوليه حيات، حق تعيين سرنوشت و حق آزادي است و با جمع‌آوري يك ميليون امضا تلاش مي‌كند تا مداخله سريع و قاطع جهت توقف فوري و بي‌قيد و شرط كشتار بي‌رحمانه مردم كشورش را فراهم كند و شرايطي فراهم شود تا مداخله‌گران بيگانه اعم از نظامي و غيرنظامي از كشورش خارج گردند و ملت بحرين مقدمات و شرايط لازم را جهت تعيين سرنوشت خود به‎دست آورد.

مطالب نوشته‎شده در طومار امضاشده براي محكوميت جنايات و كشتار مردم مظلوم بحرين كه توسط سازمان‌هاي غيردولتي NGO به سازمان ملل ارسال خواهد شد نكته‌ها و مسائل جالبي را در خود نهفته دارد كه بدين گونه است:
- برادران عربي ما ايراني‌ها هميشه و همه جا در كنار شما هستيم.
- مردم بحرين دوستتان داريم توكل كنيد و صبور باشيد و مطمئناً پيروز خواهيد شد
- اندكي صبر، سحر نزديك است
- اگر جنگ را تمام نكنيم جنگ ما را تمام خواهد كرد
- مجمع علمي شرعا، زنان افغانستان: زنان بحرين، شما هرگز تنها نخواهيد ماند
- ما دانش‌آموزان ايراني از قتل‎عام مردم بحرين ناراحت هستيم
- اصفهان، اميدواريم در برابر رژيم آل‌سعود و آل خليفه پيروز شويم اگر چه هم‌اكنون نيز پيروز و سربلند مي‌باشيم
- ان ‌الله معكم ولاخوفا و لاتحزن
- دكتر دماوند: بحرين جزيره ميثم تمار، جزيره شيعيان و جزيره مقاومت عليه عمال آل سعود وهابي است ان‎شاء‌الله پيروزي را مشاهده مي‌كنيم
- خوشحاليم در اين وانفساي كربلاي بحرين شما برادران عزيز نگذاشتيد غرفه فرهنگي ملت بحرين تعطيل گردد
- سلام بر شهيد صبر و مقاومت فخرالدين بحريني
- مهندس روح‌اللّهي: اميدوارم كه انقلاب بحرين هم مثل انقلاب ايران پيروز شود و در تاريخ بماند
- سلام به روان پاك شهيدان كه ارزشمندترين سرمايه خود را در راه خدا اهدا كردند! اي‎كاش امسال تمام غرفه‌ها بوي بحرين مي‌داد.
- اليس الصبح بقريب
- پيروزي از آنِ انسان‌هاي آزاده است و اين وعده بزرگ الهي است
- به‎اميد قيام حضرت بقية ‌الله و نابودي ظلم در تمام دنيا علي‌الخصوص بحرين
- نويسنده: اين وعده خداوند است كه مستضعفان وارثان زمين شوند و اميدواريم براي هميشه پيروز باشيد
- يكي از مهاجرين افغانستان: ما مهاجرين افغانستان جناياتي را كه امروز در بحرين از طرف آل خليفه و آل سعود انجام مي‌گيرد به عنوان يك مسلمان به شدت محکوم مي‌كنيم و از خداوند بزرگ مي‌خواهيم كه اين سفاكان تاريخ را به جزاي اعمالشان برسانند.
- مردم بحرين صبور باشيد مطمئناً پيروز مي‌شويد
- برادران عربي اين همه فتنه از انگليس و از يهود است
- بحرين در آستانه آزادي و آزادي بحرين آرزوي ايرانيان است
- جناياتي كه آل سعود مرتكب مي‌شود از جنايات رژيم صهيونيستي وحشيانه‌تر است و اين غده سرطاني را بايد خشكاند
- به‎اميد پيروزي كه ام‌القراي اسلام به وسعت شيعيان فتح شود
- جاي همه مظلومان عالم هستيم چه در بحرين يا در يمن يا هر نقطه ديگر عالم
- مردم مظلوم بحرين آن طور زندگي كنيد كه مرگ پايان زندگي زيباي شما عزيزان نباشد
- سيد صلاح: وحدت برادران سني و شيعه پايدار است
- زهرا از اهواز: ما به فرمان امام خامنه‌اي منتظر جهاد و شهادت هستيم
- سازمان ملل به دليل حمايت‌هايش از جنايتكاران محكوم است
- حامي جنبش بيداري اسلامي: به‎پا خيزيد اي مسلمانان كه پيروزي در انتظار شماست!
- يك كشاورز: بنده به عنوان نماينده كشاورزان از نظر پشتوانه مالي و جاني شما را حمايت مي‌كنيم
- واعتصموا بحبل‌الله جميعاً ولاتفرّقوا
- نقش سازمان ملل چيست، چرا جلوي اين زورگيري را نمي‌گيريد؟
- الشعب يريد اسقاط النظام

حزب‌الله چگونه كاركنان سازمان جاسوسي اسرائيل را به‎استخدام خود درآورد




خبرگزاري فارس: در سال 1989 "شاباك " از شبه‎نظاميان مزدور ارتش آنتوان لحد واحد "مبات " را تشكيل داد تا با آن عمليات مسلحانه حزب الله را خنثي كند. ولي شاباك در تحقق اين هدف ناكام ماند. اين ناكامي به‎قدري مفتضحانه بود كه حزب‎الله موفق شد تعدادي از افراد "مبات " را به‎استخدام خود درآورد.


به گزارش خبرگزاري فارس، جنگ مخفي حزب‌الله و اسراييل سلسله مطالبي است به قلم حسن خامه‌يار محقق و پژوهشگر كه در چند شماره درباره تقابل اطلاعاتي حزب‌الله و اسراييل منتشر مي‌شود.
قسمت هشتم اين مجموعه خدمت خوانندگان محترم ارائه مي‌شود:

توضيح:
در شماره‌هاي پيشين به برخي از فعاليت‌هاي اطلاعاتي حزب الله در فلسطين اشغالي اشاره كرديم و در چند شماره آينده، ميزان گسترده و چشمگير فعاليت‌هاي جاسوسي و اطلاعاتي رژيم صهيونيستي در لبنان و ناكامي قطعي اين شبكه‌ها از نفوذ به درون حزب الله و سرانجام فروپاشي پي در پي آن‌ها در دوسال گذشته را مورد بررسي قرار خواهيم داد. در بحث‌هاي پيشين به اين نكته نيز اشاره كرده بوديم كه مأموريت‌هاي موساد در لبنان از زمان اعلام موجوديت كيان غاصب آغاز شد، ولي با انتقال جنبش مقاومت فلسطين از اردن به لبنان در پي جنگ‌هاي خونين سپتامبر سياه فعاليت‌هاي موساد بر ضد مقاومت فلسطين گره خورد. باز با شكست و خروج سازمان‌هاي فلسطيني از لبنان در سال 1982 و آغاز مرحله تازه از عمليات شهادت طلبانه ضد صهيونيستي و ضد نيروهاي غربي توسط جنبش‌هايي كه خود را سازمان مستضعفين و جنبش جهاني جهاد اسلامي و عناوين ديگري معرفي مي‌كردند، فعاليت‌هاي سرويس‌هاي جاسوسي و اطلاعاتي كيان غاصب در لبنان رنگ ديگري به خود گرفت.

*فروپاشي ده‌ها شبكه جاسوسي اسرائيل در لبنان

اسرائيل از اولين لحظه يورش نظامي به لبنان در سال 1982 تا زمان عقب نشيني از اين كشور در 25 ماه مي سال 2000 كوشيد يك پايگاه قوي جاسوسي در لبنان ايجاد كند تا جايي كه واحدهاي جاسوسي و جمع آوري اطلاعات تا اواخر دهه هشتم از قرن بيستم به هشت واحد افزايش يافت. اما اين شبكه‌ها نه فقط نتوانستند در درون حزب الله نفوذ كنند بلكه با هرج و مرج و آشفتگي دچار شدند.
تلاش صهونيست‌ها براي استخدام جاسوس در لبنان ابتدا از درون نيروهاي مزدور و شبه نظامي ارتش انتوان لحد آغاز شد و به همين منظور يك واحد اطلاعاتي از درون اين نيروها شكل گرفت. اسرائيل در پي يورش نظامي سال 1978 به لبنان به منظور دور كردن چريك‌هاي فلسطيني از مناطق مرزي جنوب لبنان، "ارتش جنوب لبنان " را به وجود آورد. ولي به مرور زمان و پس از تأسيس حزب الله، بجاي اينكه جاسوس‌هاي انتوان لحد به درون حزب الله رخنه كنند، اين سربازان گمنام حزب الله بودند كه در اين واحد راه يافتند، و شماري از افراد آن را به استخدام درآوردند.

* گشوده شدن پرونده‌هاي سرّي موساد ناتواني آن را از رخنه به درون حزب الله نشان خواهد داد

رونين برگمن پژوهشگر اسرائيلي در امور جاسوسي، چندي پيش با انتشار كتابي تحت عنوان "نقطه بازگشت ناپذير ـ سرويس‌هاي اطلاعاتي اسرائيل در مقابل حزب الله و ايران " دلايل ناتواني دستگاه‌هاي جاسوسي اسرائيل فعال در لبنان و نيز ناتواني آن‌ها از رخنه به درون حزب الله را تشريح كرده است. در اين كتاب آمده است كه اسرائيل شبكه‌هاي جاسوسي فراواني در لبنان به وجود آورد و افراد زيادي را استخدام كرد، ولي اطلاعات كم ارزش و ناچيزي به دست آورد.
برگمن در بخشي از كتاب مزبور ناكامي سرويس‌هاي جاسوسي اسرائيل در رويارويي با حزب الله لبنان را زير سؤال برده و گفته است : "چنانچه پس از گذشت نيم قرن پرونده‌هاي سرّي سازمان موساد گشوده شود، ميزان ناتواني و سرافگندگي اين سرويس‌ها از رخنه به درون حزب الله، همه تاريخ نگاران و پژوهشگران آينده را غافلگير خواهد كرد. آنگاه روشن خواهد شد كه "جيمز باند اسرائيلي بازپرس كلوز بوده است ".

* نويسنده اسراييلي: از 2000 درگيري ميان حزب الله و اسرائيل، 1920 مورد آن به ابتكار حزب الله بوده است

در ادامه كتاب آمده است: "از سال 1982 تا ماه مي سال 2000 حدود دو هزار درگيري ميان نيروهاي حزب الله و ارتش اسرائيل در جنوب لبنان روي داد كه 1920 مورد آن به ابتكار حزب الله بوده است. ارتش اسرائيل آگاه است كه سربازان خودي در نتيجه اطلاعات صفر، بهاي سنگيني پرداخت كردند. حزب الله يك سازمان نيرومند و نفوذ ناپذير و آموزش ديده است ولي اداره بازرسي ارتش اسرائيل جزئيات اطلاعات عملياتي جبهه‌هاي جنوب لبنان را كه توانمندي حزب الله را به عنوان يك سازمان ورزيده و كار آزموده و جنگجوي فداكار مي‌باشد سانسور مي‌كرد ".
رونين برگمن به نقل از سرهنگ اسحاق تدهار يكي از افسران سرويس‌هاي جاسوسي كه حدود 30 سال در جبهه لبنان به منظور استخدام جاسوس فعاليت مي‌كرده و از كارشناسان مسائل حزب الله است مي‌نويسد: "مردم لبنان، حزب الله را سازماني كه مقاومت را رهبري مي‌كند مي‌شناسند، و نه يك سازمان تروريستي. اين شناخت تلاش سرويس‌هاي جاسوسي اسرائيل را براي رخنه به درون حزب الله دشوار مي‌كرد. گفتن اين سخن كه سازمان‌هاي اطلاعاتي و امنيتي اسرائيل در برابر حزب الله متحمل شكست سنگين و جبران ناپذير شدند تأسف آور است.
در پي انتشار گزارش كميته (كميته كاهان) حقيقت ياب بررسي عوامل جنايت كشتار اردوگاه‌هاي صبرا و شاتيلا در جنوب بيروت در سال 1982، آرييل شارون وزير جنگ وقت اسرائيل از سمت خود كناره گيري كرد و مسئوليت اداره وزارت جنگ به موشه آرنز سپرده شد. در آن مرحله سرنوشت ساز از تاريخ لبنان سه دستگاه جاسوسي اسرائيل در صحنه لبنان فعاليت مي‌كردند كه رقابت و هرج و مرج تمام وجود آن‌ها را فراگرفته بود. اين سه دستگاه عبارتند از موساد، شاباك و اداره اطلاعات ارتش موسوم به (واحد 504 ) كه مسئوليت استخدام جاسوس را بر عهده داشت.

* استخدام جاسوس در درون حزب الله را در اولويت خود قرار دهيد

در حقيقت مأموريت و فعاليت اصلي دستگاه شاباك در برقراري امنيت در داخل اسرائيل و مبارزه با فعالان فلسطيني در سرزمين‌هاي اشغالي فلسطين متمركز بود و انتقال بخشي از فعاليت اين دستگاه در شنهاي متحرك لبنان يك حركت نا متعارف به نظر مي‌رسيد. ابراهام شالوم رئيس وقت شاباك با اين اقدام مخالفت كرد و گفت : "اين اولين بار است كه شاباك ناگزير مي‌شود در يك كشور بيگانه فعاليت كند ". در عين حال مسئول واحد 504 بر اين باور بود كه "شاباك پا را از گليم خود درازتر كرده و آنچه را در مناطق فلسطيني نشين انجام مي‌دهد در لبنان عملي نيست ".
در سال 1986 امنون شاحاك رئيس وقت اداره اطلاعات ارتش اسرائيل با افسران مسئول استخدام جاسوس در جنوب لبنان جلسه تشكيل داد و به آنها گفت: "عمليات حزب الله ارتش اسرائيل را سردرگم كرده و ما از اين سازمان شناختي نداريم. هيچ عامل نفوذي در درون حزب الله نداريم. راهكارها و عمليات حزب الله بسيار پيچيده و سرّي است. من از شما مي‌خواهم استخدام جاسوس در درون حزب الله را در اولويت اهداف و برنامه‌هاي خود قرار دهيد ". ولي هيچ كدام از سرويس‌هاي امنيتي و جاسوسي رژيم صهيونيستي توان اجراي اين دستورات را نيافتند.

* شكست استخدام يك جاسوس براي اطلاع از سرنوشت رون آراد

امنون شاحاك در سال 1988 يك نظامي خودخواه را به نام ياكوف برومر به سمت فرمانده واحد 504 در لبنان تعيين كرد. ولي نامبرده در مأموريت خود مبني بر گماشتن عوامل نفوذي در درون حزب الله با شكست فاحشي مواجه شد. رونين برگمن در اين باره در كتاب خود چنين نوشته است : "دو سال پس از ناپديد شدن رون آراد خلبان اسرائيلي در جنوب لبنان، واحد 504 يك شهروند لبناني را به استخدام در آورد تا از سرنوشت آراد اطلاعاتي كسب كند. اين جاسوس دوره‌هاي آموزشي پيچيده‌اي را گذراند، ولي سرانجام توسط افراد حزب الله شناسايي و بازداشت شد. "
برگمن در ادامه كتاب خود نوشته است: "روزي يك جاسوس وابسته به واحد 504 با نام مستعار "مسوربال " به پاسگاه سربازان اسرائيلي مستقر در مرز لبنان با فلسطين اشغالي نزديك شد تا به اسرائيلي‌ها اطلاع دهد كه حزب الله همان شب تصميم دارد به عمليات مسلحانه دست بزند. واحد 504، نظاميان مستقر در پاسگاه مرزي را از آمدن مسوربال بي‌خبر گذاشت و آنها به گمان اينكه او يكي از رزمندگان حزب الله مي‌باشد، با شليك گلوله به قتل رساندند. اين اقدام اوج كشمكش و سردرگمي ميان سرويس‌هاي اطلاعاتي و جاسوسي اسرائيل در رويارويي با حزب الله را آشكار مي‌كند. باوجودي كه توان عملياتي و آسيب رساني حزب الله روز به روز گسترش مي‌يافت، در عين حال دامنه اختلاف و شكاف و جبهه گيري و فريب كاري ميان دستگاه‌هاي امنيتي اسرائيل فراگير مي‌شد. تا جايي كه واحد 504 و شاباك بر ضد موساد متحد شده بودند و اين سازمان را به تكروي و خود خواهي متهم مي‌كردند ".

* سازمان جاسوسي اسراييل كه كاركنان آن به استخدام حزب‌الله درآمدند

در اين كتاب آمده است: "در سال 1989 و در پي وضعيت بحراني كه واحد 504 با آن رو به روشده بود، دستگاه شاباك كوشيد دامنه فعاليت‌هاي امنيتي خود را در لبنان گسترش دهد. براي تحقق اين هدف از ميان شبه نظاميان مزدور ارتش انتوان لحد واحد "مبات " را تشكيل داد تا افراد آن عمليات مسلحانه حزب الله را خنثي كنند. همچنين شاباك براي فعال نمودن اين مزدوران در زمينه شيوه جمع آوري اطلاعات و جنگ رواني بر ضد حزب الله براي آنها دوره‌هاي آموزشي داير كرد. ولي شاباك در تحقق اين هدف هم با ناكامي مواجه شد. اين ناكامي به قدري مفتضحانه بود كه كارگزاران امنيتي اسرائيلي نمي‌دانستند كه آيا بايد اطلاعات افراد "مبات " را باور كنند يا نه؟. اما بدتر از همه فاجعه به قدري دردناك بود كه حزب الله موفق شد به اين واحد پاتك زند و تعدادي از افراد مبات را به استخدام خود درآورد ".
در برابر افزايش اين شكست‌هاي مفتضحانه، تعدادي از افسران دستگاه‌هاي امنيتي اسرائيل مستقر در جنوب لبنان در سال 1991 با ارسال يادداشتي به اوري ساگي كه به تازگي به رياست اداره اطلاعات ارتش منصوب شده بود از او خواستند ياكوف برومر را از سمت خود بركنار كند. در بخشي از اين نامه آمده است "حزب الله به مرور زمان تقويت مي‌شود و ما تضعيف مي‌شويم ".

* عمليات هاي حزب الله به قدري دقيق است كه گويي شيوه جنگ را در مراكز نظامي راهبردي جهان فراگرفته‌اند

رونين برگمن در اين كتاب تأكيد كرده است: "عمليات مسلحانه رزمندگان حزب الله در جنوب لبنان به قدري دقيق بوده كه مانند اين است كه شيوه جنگ را در مراكز نظامي راهبردي جهان فراگرفته‌اند ". اين نويسنده به نقل از تعدادي از افسران بلند پايه امنيتي اسرائيل كه در جنوب لبنان فعاليت مي‌كرده‌اند نوشته است كه تلاش براي استخدام عوامل نفوذي در حزب الله كار بسيار دشواري است. "در ميان افراد حزب الله هرگز عامل خيانت وجود ندارد. امكان ندارد افراد حزب الله را به خيانت اصول و باورهاي ديني‌شان متقاعد كرد. آنها به طور غير طبيعي به هركسي مشكوك مي‌شوند ".

رايزني مخالفان قذافي در واشنگتن و لندن همزمان با تشديد حملات ناتو به طرابلس




همزمان با شدت گرفتن حملات ناتو به ليبي، فرستادگان انقلابيون با مقامات آمريكايي و انگليسي در واشنگتن و لندن ديدار و رايزني كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، «محمود جبريل» نخست وزيرشوراي ملي انتقالي ليبي»، ديروز در واشنگتن به نمايندگي از انقلابيون ليبيايي، با مقامات آمريكايي ديدار و در مورد شرايط كنوني ليبي با آنها گفت وگو كرد. جبريل قبل از ديدار، قصدش را دريافت دارايي هاي بلوكه شده قذافي از مقامات آمريكايي ذكر كرده بود. جبريل همچنين گفته بود كه از مقامات آمريكايي مي خواهد هيئتش را به عنوان نماينده مردم ليبي به رسميت بشناسند.
«مصطفي عبدالجليل» رئيس شوراي ملي انتقالي ليبي نيز ديروز در لندن با «ويليام هيگ» وزير خارجه و نخست وزير انگليس، ديدار و گفت وگو كرد. «ديويد كامرون»، نخست وزير انگليس، در ديدار با عبدالجليل، از شوراي ملي انتقالي ليبي خواست در لندن يك دفتر دائمي افتتاح كند. كامرون همچنين، اظهار داشت: ما درصدد انجام آخرين تلاش ها در خصوص تحويل دو ميليون يورو به پليس «بنغازي» هستيم. بنغازي در شرق ليبي قرار دارد و مركز استقرار مخالفان «معمر قذافي» است.
عبدالجليل نيز تأكيد كرد: از موضع دولت انگليس خوشحال هستيم و لندن هرگز به خاطر اين موضع، پشيمان نخواهد شد.
عبدالجليل كه قبلا وزير دادگستري قذافي بود، قصد دارد به جاي كشورهاي اسلامي، با آمريكا و انگليس روابط نزديكي برقرار كند.
همزمان با رايزني هاي مخالفان قذافي با رهبران آمريكا و انگليس، حملات ناتو به مركز استقرار نيروهاي دولتي ليبي و ساختمان هاي دولتي در طرابلس شديدتر شد. در ارتباط با وضعيت شخص قذافي، گزارشي نرسيد. قبل از بمباران هاي تازه، قذافي در تلويزيون دولتي ظاهر شده بود.

 
يورش مزدوران مسلح آل خليفه به نمازگزاران در مسجد منامه




مزدوران وابسته به رژيم آل خليفه با حمله به نمازگزاران از برگزاري تظاهرات بزرگ دفاع مقدس جلوگيري كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از شبكه خبري العالم، شاهدان عيني اعلام كردند كه روز گذشته نيروهاي مزدور رژيم آل خليفه پس از شكستن درهاي مسجد امام صادق(ع) كه در آن نمازگزاران مشغول نماز بودند با اعمال خشونت وارد شدند و نمازگزاران را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
مزدوران آل خليفه ضمن تعرض و اهانت به قرآن كريم و تربت امام حسين(ع) لوازم موجود در مسجد را تخريب و بمب هاي صوتي به سوي نمازگزاران پرتاب كردند.
اين در حالي است كه مخالفان بحريني با اعلام روز جمعه به نام «جمعه دفاع مقدس» از تمامي مردم اين كشور خواسته بودند كه در تظاهرات سرنوشت ساز شركت كنند.اين تظاهرات قرار بود در پاسخ به جنايات رژيم بحرين انجام شود.
نيروهاي امنيتي آل خليفه براي جلوگيري از تظاهرات مردم در تمامي خيابانهاي منامه و ديگر شهرهاي بحرين به حالت آماده باش كامل درآمده بودند و به سوي تظاهركنندگان گلوله و گازهاي اشك آور پرتاب مي كردند.
اين در حالي است كه مردم اعلام كردند اين اقدامات باعث مقاومت بيشتر انقلابيون در برابر رژيم آل خليفه خواهد شد.
تظاهركنندگان اظهار داشتند حمله به مساجد، نمازگزاران و هتك حرمت مقدسات اسلامي و همچنين ضرب و شتم مردم هيچ تاثيري در خواسته اصلي آنان كه سرنگوني نظام آل خليفه است ندارد و آنها همچنان بر خواسته خود اصرار مي ورزند.
عضو مركز حقوق بشر بحرين نيز گفت، كشتار انسان هاي بي گناه اقدامي ننگين است كه در مقابل آن نمي توان سكوت كرد.
وي افزود، رژيم بحرين خطوط قرمز را زير پا گذاشته و جوانان انقلابي بحرين معتقدند كه بايد اقدامات اعتراض آميز خود را افزايش دهند و عرصه را بر رژيم آل خليفه تنگ تر كنند.
دبيركل سازمان عفو بين الملل نيز گفت، سكوت جامعه بين الملل در برابر سركوب معترضان بحريني شرم آور است و بايد به اين تبعيض ها و بي عدالتي ها پايان داده شود.
وي افزود، آمريكا و دولت هاي غربي عليه رژيم قذافي در ليبي دست به اقدام نظامي مي زنند ولي در مقابل بحرين سكوت كرده و حتي رژيم آل خليفه را تشويق مي كنند.
از سوي ديگر، منابع خبري بحرين از بالا گرفتن اختلافات ميان اعضاي آل خليفه و درگيري ميان آنان خبر دادند.
به گفته اين منابع حمدبن عيسي آل خليفه پادشاه بحرين درصدد اجراي طرحي براي امتياز دادن به مردم است اما خليفه بن سلمان آل خليفه نخست وزير اين كشور و عموي پادشاه كه به شدت از جانب عربستان حمايت مي شود با اين موضوع مخالفت مي كند.
مقامات سعودي به شاه بحرين درباره بركناري عمويش كه مهره وابسته به آنهاست هشدار داده اند و تهديد به حضور نظامي بيشتر كرده اند. اين اختلافات باعث درگيري مسلحانه شديد ميان هواداران دو طرف شده است.
منابع خبري در بحرين همچنين اعلام كردند كه نيروهاي امنيتي بحرين با يورش خانه به خانه و بازرسي آن، تجهيزات تصويربرداران از جمله دوربين ها و رايانه هاي دستي و هزاران عكس متعلق به انقلاب بحرين را مصادره مي كنند.
گفته مي شود كه بيش از 10 تصويربردار بازداشت شده و تاكنون فقط سه نفر آنان آزاد شده اند و هفت نفر آنان هنوز در بازداشت و در زندان هستند.
دولت بحرين همچنين 300 كارمند وزارت نفت اين كشور را به دليل حضور در اعتراضات مردمي در دو ماه گذشته اخراج كرد.
طي دو ماه گذشته بيش از 1000 نفر در بحرين به دليل اعتراض بازداشت شده و دهها تن نيز به شهادت رسيده اند.
هفت جوان بحريني نيز كه طي روزهاي گذشته بازداشت شده بودند از سوي حكومت آل خليفه محكوم به اعدام و حبس ابد شده اند.
روز گذشته دهها نفر از مردم تونس در برابر سفارت بحرين در تونس تجمع كرده و سركوب مردم به دست رژيم آل خليفه را محكوم كردند.
تظاهركنندگان اعلام كردند كه ما به اينجا آمده ايم تا به برادران بحريني خود بگوييم از آنان و مبارزه شان حمايت مي كنيم.
عمان
در عمان نيز بازداشت معترضان در شهرهاي مختلف همچنان ادامه دارد و شماري از جوانان معترض اين كشور روز گذشته بازداشت شدند.
عمان از روز 26 مارس شاهد تحركات اعتراضي مردم عليه دولت پادشاهي اين كشور در شهر صحار بود كه از آنجا به مسقط پايتخت اين كشور كشيده شد.
معترضان خواستار كاهش بيكاري، فساد و اصلاحات سياسي و اقتصادي هستند و سلطان قابوس مجبور شد 13 وزير خود را تغيير بدهد.

نظرسنجي از ساكنان فلسطين اشغالي حكومت آينده مصر اسلامي خواهد بود




ساكنان اراضي اشغالي فلسطين، دولت آينده مصر را حكومتي مبتني بر تعاليم اسلام مي دانند.
به گزارش واحد مركزي خبر، نتايج نظرسنجي از ساكنان فلسطين اشغالي نشان مي دهد كه از نظر بيشتر فلسطيني ها، حكومت آينده مصر، اسلام گرا است.
براساس اين نظر سنجي كه از سوي مؤسسه آلماني «ماگرموشت» در آوريل سال جاري ميلادي به عمل آمد، 59درصد پاسخ دهندگان، نظام سياسي آينده مصر را مبتني بر اسلام گرايي دانستند.
اين نظرسنجي نشان مي دهد،21درصد پرسش شوندگان احتمال تشكيل يك حكومت سكولار در مصر را دور از ذهن نمي دانند و 16درصد ديگر نيز نظر خاصي از خود بروز ندادند.از سوي ديگر شبكه خبري روسيه (راشا تودي) در گزارشي از وضعيت جديد منطقه و به خصوص كشور مصر اعلام كرد: 54درصد از مصري ها مي خواهند پيمان صلح «كمپ ديويد» لغو شود.
به گزارش راشا تودي، اسرائيلي ها از وضعيت جديد مصر نگران و خشمگين هستند و مي گويند در صورتي كه مبارك بر سر قدرت بود، هرگز توافق آشتي بين حماس و فتح به امضا نمي رسيد.

فرياد ميليوني در خيابان هاي مصر براي قطع رابطه با اسرائيل




ميليون ها مصري همزمان با روز نكبت در حمايت از مردم فلسطين به خيابان ها ريختند و خواستار لغو پيمان كمپ ديويد و قطع رابطه با اسرائيل شدند.
به گزارش واحد مركزي خبر، بيش از يك ميليون نفر از مردم قاهره روز جمعه با تجمع در «ميدان التحرير» بر حمايت از ملت فلسطين تأكيد كردند.
براساس اين گزارش، اين تجمع با مشاركت صدها هزار نفر در نماز صبح روز جمعه در ميدان التحرير آغاز و رفته رفته گسترده تر شد.
به گزارش شبكه خبري «الجزيره»، تجمع كنندگان كه پرچم هاي فلسطين را در دست داشتند، اخراج سفير اسرائيل از قاهره و لغو پيمان كمپ ديويد را خواستار شدند.
تظاهرات مردم مصر كه در آستانه روز نكبت برگزار شده است امروز و فردا نيز ادامه خواهد داشت.
بر پايه اين گزارش دولت مصر در استان سينا، حالت آماده باش اعلام كرده است، تا در مقابل تهديد تظاهركنندگان براي راهپيمايي به سوي غزه مقابله كند.
وزارت كشور مصر نيز از برگزاركنندگان تظاهرات ضد اسرائيلي درخواست كرد كه با توجه به شرايط حساس كشور، راهپيمايي آزادي غزه را لغو كنند.
همچنين تظاهركنندگان مصري با سر دادن شعارها و پارچه نوشته هايي در ميدان التحرير مصر، خوشحالي خود را از توافقنامه اخير وحدت بين حماس و فتح ابراز كردند.
گزارش خبرگزاري ها حاكي است، در تجمع ميليوني مردم مصر، همچنين شعارهايي بر ضد توطئه گران اختلافات مذهبي در كشور سر داده و ياد قربانيان گرامي داشته شد.
در اين گزارش آمده است: ده ها هزار تن از مردم در شهر اسكندريه با تجمع در مقابل كنسولگري اسرائيل، عزم خود را براي شكستن محاصره غزه اعلام كردند.
براساس اين گزارش، چندين دستگاه اتوبوس حامل مردم اسكندريه از برابر «مسجد القائد» به سوي بندر «العريش» مصر در مجاورت نوار غزه به حركت درآمدند تا بتوانند از فاصله نزديك با غزه، با مردم تحت محاصره فلسطين ابراز همبستگي كنند.
رسانه هاي خبري همچنين از اقدام صهيونيست ها در برقراري حالت آماده باش و تدابير شديد امنيتي در قدس و شمال فلسطين اشغالي از ترس خشم فلسطيني ها در سالروز اشغال سرزمين فلسطين خبر دادند.
تظاهرات ميليوني موسوم به «وحدت ملي و حمايت از فلسطين» با حضور همه گروه هاي سياسي مصر تا روز يكشنبه ادامه


تاریخ: شنبه 24 ارديبهشت 1390برچسب:,
ارسال توسط arman


موسوی مبارکه در تذکر آیین‌نامه‌ای:
دولت جلوی برون‌سپاری و اخراج کارگران باسابقه را بگیرد


نماینده مردم مبارکه با انتقاد از عدم عقد قرارداد مستقیم برای کارگران کشور از سوی کارخانه‌ها تصریح کرد: دولت باید هرچه سریع‌تر از تعدیل، برون‌سپاری و اخراج کارگران باسابقه و زحمتکش جلوگیری کند.

به گزارش خبرنگار خانه ملت(www.icana.ir)، "سیدعلی محمد موسوی مبارکه" در جلسه علنی امروز مجلس - سه‌شنبه 20 اردیبهشت - در تذکر آیین‌نامه‌ای اظهار داشت: طبق مصوبه دولت کارخانه‌ها باید با همه کارگران مجموعه خود قرارداد مستقیم منعقد کند. این در حالی است که نه تنها عقد قرارداد مستقیم برای کارگران صورت نگرفته است، بلکه بسیاری از کارگران باسابقه کارخانه‌ها برون‌سپاری یا اخراج شده‌اند.

نماینده مردم مبارکه با اشاره به فراگیر بودن معضل بیکاری در کشور تاکید کرد: کارگرانی که از کارخانه‌ها اخراج می‌شوند هیچ شانسی برای یافتن شغل جدید و مرتبط نخواهند داشت و این مسئله بر مشکلات بیکاری جامعه خواهد افزود‌.

موسوی مبارکه ادامه داد: ضروری است دولت کارگروه تخصصی و فعالی را مسئول رسیدگی به وضعیت قراردادها و اخراج کارگران قرار دهد.

وی با اشاره به مشکلات خشکسالی و کم‌آبی در بسیاری از نقاط کشور تاکید کرد: پرداخت وام کشاورزان و وام‌های مربوط به خشکسالی مدت‌هاست به تاخیر افتاده و مبالغ پرداخت شده نیز برای حل مشکلات ناشی از خشکسالی بسیار اندک و ناچیز است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر ضرورت حمایت‌های دولتی از کشاورزان کشور گفت: دولت و به‌ویژه وزارت جهاد کشاورزی باید هر چه سریع‌تر در راستای پرداخت وام‌های کشاورزی اقدام کند.

کوهکن ریزی:
طرح نظارت مجلس بر نمایندگان جلوی تخلفات جدی وکلای ملت را می‌گیرد


سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات طرح نظارت مجلس بر نمایندگان گفت: با این طرح می توانیم پیش از این که رفتار نمایندگان به تخلف جدی تبدیل شود با دادن چند تذکر جلوی آن را بگیریم.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت (www.icana.ir) محسن کوهکن ریزی در جلسه علنی امروز سه شنبه- 20 اردیبهشت- با بیان این که مخالفان طرح نظارت مجلس بر نمایندگان با جزئیات آن مخالفت دارند، گفت: استنباط می‌کنم حتی مخالفان نیز با کلیات این طرح موافق هستند.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لازم می دانم به مردم بگویم نمایندگان باید با فرد عادی که در محاکم حاضر می شوند تفاوتی نداشته باشند و اگر منتخب ملت هم باشند قانون با آنها مثل فرد عادی برخورد می کند.

این نماینده با بیان این که افتخار جمهوری اسلامی ایران این است که با وکلای مردم نیز مانند فرد عادی برخورد قانونی می کنند، ادامه داد: اما این نظارتی که مدنظر مجلس است با نظارت های عادی فرق می کند، در این طرح عنوان شده است اول گزارش تخلفات احتمالی به ریاست نظارت مجلس ارسال شود و بعد از این که صحت گزارش تایید شد اقدام های بعدی صورت می گیرد.

کوهکن توضیح داد: هیات نظارت بعد از تایید تخلف، گزارش را به مراجع قضایی برای اجرای قانون ارسال می کند و حوزه قوه قضائیه برای رای دادن وارد می شود.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس در نهایت گفت: با این طرح می توانیم پیش از این که رفتار نمایندگان به تخلف جدی تبدیل شود با دادن چند تذکر جلوی آن را بگیریم.

نجفی در نطق میان دستور:
عدالت اجتماعی زمینه ساز ایجاد عدالت اقتصادی است


نماینده مدرم مراغه، عجب شیر و سراجو در مجلس، در نطق میان دستور خود، با تأکید بر لزوم ایجاد عدالت اقتصادی در سال جهاد اقتصادی، خواستار تکمیل پروژه‌های عمرانی حوزه انتخابیه خود شد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت (www.icana.ir) "یوسف نجفی" در نطق میان دستور خود در جلسه علنی روز سه‌شنبه ـ 20 اردیبهشت ماه ـ با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت هفته معلم، شوراها و کار و کارگر، سخنانش را در دو بخش ملی و منطقه ای بیان کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایران مردم و رهبری بود و تداوم و حفاظت آن نیز برپایه تداوم این رابطه است و بر این اساس است که اما فرمودن پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به مملکت شما نرسد.

وی ضمن تأکید بر همکاری مجلس و دولت در سال جهاد اقتصادی، ادامه داد: آمارهای موجود از شاخص های اقتصادی کشور، بیانگر ضعف و شکنندگی این حوزه است و بسیاری از مشکلات را نیز به وجود آورده است.

این ماینده با بیان این که فلسفه اقتصادی کشور ما در شرایط کنونی نه علمی است نه اسلامی، گفت: اتکای درآمدهای کشور به نفت، سهم پایین تولید ناخالص داخلی، رشد نرخ بیکاری و تورم، رشد سه درصدی اقتصادی، عدم ارتباط مناسب با بازارهای سرمایه خارج از کشور، کسب رتبه 129 در شاخص فضای کسب و کار و نرخ پایین جلب سرمایه گذاری خارجی از مهم ترین مشکلات موجود در مدیریت اقتصادی کشور است.

نجفی تأکید کرد: در سال جهاد اقتصادی دولت باید براساس اصل 48 قانون اساسی، تدوین نقشه راه عدالت اقتصادی را به عنوان مهم ترین نقش این دستگاه اجرایی، به ثمر برساند.

وی با یادآوری این نکته که عدالت اقتصادی سایه ای از عدالت اجتماعی است، اظهار کرد: قدرت سیاسی که نتواند به عدالت اجتماعی برسد به عدالت اقتصادی هم نمی رسد.

نماینده مردم مراغه توضیح داد: از دولت می خواهم که در احتساب هزینه برق آب و گاز طوری عمل کند که مشکلی برای مردم پیش نیاید.

نماینده دور هشتم مجلس، در بخش دوم سخنان خود، با اخطار به برخی مسئولین سیاسی استانی و کشوری بر اساس اصل 164 قانون اساسی درباره افزایش تعداد نمایندگان مردم در مجلس، گفت: اگر این افراد در اجرای قانون، براساس مطامع شخصی دخالت کنند ، اصحاب و اشخاص را به مردم آذربایجان معرفی می کنم و در صورت بروز هرگونه اتفاقی، آنان مسئول و مقصر خواهند بود.

وی در ادامه با تشکر از وزیر بهداشت برای تصویب 5 رشته در دانشکده پرستاری و مامایی مراغه و استقلال مالی و اداری آن در دو بخش بهداشت و درمان و برنامه های آوزشی و همچنین تصویب و شروع احداث بیمارستان 160 تخت خوابی مراغه و 96 تخت تخت خوابی عجب شیر و تحویل بیش از 12 آمبولانس به بیمارستان‌های این دو شهرو تجهیزات مورد نیاز بخش های سی.سی.یو، آی.سی.یو، ان، آی.سی.یو و تحویل بیش از 8 دستگاه دیالیز به این بیمارستان ها تشکر نمود.

این نماینده همچنین گفت: از رئیس جمهور می خواهم نسبت به تجدید نظر در مصوبه عالی شورای تخصیص آب در خصوص توقف احداث سدهای حوضه آب ریز دریاچه ارومیه اقدام نموده و به دلیل افزایش بارش های اخیر، دستور لازم را برای شروع عملیات اجرایی سد خراجو صادر نماید.

وی ادامه داد: از وزیر اطلاعات می خواهم نسبت به انتقال سایت برون مرزی از تپه تاریخی رصدخانه مراغه با توجه به مصوبه سفرهای دوم و سوم دولت، اقدام نمایند و با انتقال آن بر اساس توافق به عمل آمده، اجازه فعالیت و احداث موزه نجوم را صادر نماید.

وی با انتقاد از عملکرد "علی سعید لو"؛ رئیس سابق سازمان تربیت بدنی، افزود: در خصوص تکمیل ورزشگاه 5 هزار نفری مراغه که بیش از 18 سال از شروع آن می گذرد می خواهم که بر اساس قول و توافق در سفر سوم رئیس جمهور، نسبت به تأمین حداقل سه میلیارد تومان از بودجه 89 و تصویب ادتقای آن به 30 هزار نفری اقدام نمایند .

نجفی با تشکر از سرپرست وزارت راه و ترابری و مدیران عامل بانک های ملی و سپه، توضیح داد: در خصوص احداث آزاد راه مراغه – هشترود و استقرار کارشناسان و مهندسان مشاور از روز پنج شنبه 15 اردیبهشت امسال برای مطالعه و تعیین خط پروژه انتظار دارم برنامه ریزی طوری شود که در نیمه اول امسال شاهد کلنگ زنی آن باشیم.

وی همچنین تکمیل آزاد راه آذرشهر- میاندوآب و طرح‌های عمرانی راه آهن در این منطقه را خواستار شد.

امیدوار رضایی در پاسخ به اظهارات میرتاج‌الدینی:
نمایندگان می توانند تذکر شفاهی بدهند


عضو هیات رئیسه مجلس در پاسخ به اظهارات پارلمانی رئیس جمهور مبنی بر این که تذکرات شفاهی آخر جلسه قانونی نیست، گفت: نمایندگان طبق ماده 182 آئین نامه داخلی می توانند تذکر شفاهی بدهند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت (www.icana.ir) "امیدوار رضایی میرقائد" در جلسه علنی امروز ـ سه شنبه 20 اردیبهشت ماه ـ با استناد به ماده 182 آئین نامه داخلی مجلس تاکید کرد: در این ماده آمده است نمایندگان می‌توانند برای اجرای آیین‌نامه داخلی یا داخل دستور و یا خارج از دستور تذکر بدهند.

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین در ماده 33 آئین نامه داخلی آمده است نمایندگان می‌توانند جهت اجرای قوانین مصوب خود تذکر شفاهی بدهند.

عضو هیات رئیسه ادامه داد: در نتیجه تذکر شفاهی آخر جلسه برای پیگیری قوانین مصوبه مجلس هست آن طور که میرتاج الدینی می گوید غیرقانونی نیست.

بر اساس ماده 182 آیین‌نامه داخلی درصورتى که نمایندگان نسبت به اجراى آئین‏نامه داخلى مجلس تخلفى را که مربوط به همان جلسه باشد مشاهده نمایند، حق دارند بلافاصله مورد تخلف را با استناد به ماده مربوطه بدون خروج از موضوع حداکثر ظرف سه دقیقه تذکر دهند و اگر مربوط به آن جلسه نباشد بعد از نطق و یا پایان جلسه، قبل از اعلام ختم آن حداکثر ظرف سه‌ دقیقه تذکر دهند چنانچه رئیس تذکر را وارد بداند موظف است به آن ترتیب اثر دهد

پارلمان تایلند امروز سه شنبه منحل می‌شود
پارلمان تایلند امروز سه شنبه پس از دریافت حکم پادشاه ، منحل خواهد شد.



به گزارش خانه ملت (www.icana.ir ) به نقل از روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال، پارلمان تایلند که قرار بود هفته اول اردیبهشت جاری به دستور "آبهیست وجاجیوا" نخست‌وزیر این کشور منحل شود امروز سه‌شنبه منحل خواهد شد.
این تاخیر به دلیل حکم دادگاه قانون اساسی روی داده بود.
قرار است انتخابات زودهنگام پارلمانی در این کشور سوم ژولای آینده (12تیر) برگزار شود.
وجاجیوا در سخنرانی زنده تلویزیونی روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد: من باور دارم انحلال پارلمان می‌تواند آغاز دیگری برای مردم تایلند باشد و فرصت حل مشکلات مردم و خانواده‌های تایلندی طی سیستم دموکراتیک را فراهم سازد.
به گفته تحلیلگران سیاسی مسائل تایلند انتخابات زودهنگام پارلمانی این کشور می تواند آزمون مناسبی برای سنجش میزان مقبولیت دولت ائتلافی کنونی درمیان مردم باشد.
بر اساس قانون اساسی تایلند در صورت انحلال پارلمان راه برای برگزاری انتخابات پارلمانی در 45 تا 60 روز پس از اعلام انحلال هموار خواهد شد.
تصمیم انحلال پارلمان پس از افزایش فشارهای مخالفان در پارلمان علیه نخست وزیر اتخاذ شد.
نخست وزریر تایلند از سال 2008 تاکنون قدرت را در این کشور در دست دارد.
مخالفان دولت تایلند موسوم به "پیراهن قرمزها" که بانکوک پایتخت تایلند را از مارس تا ماه می 2010 در اختیار گرفته بودند دولت فعلی این کشور را فاقد مشروعیت دانسته و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی شدند.

انتقاد اکبرنژاد از عملکرد دولت در هدفمندی یارانه‌ها
اشتغال‌زایی بهتر از یارانه نقدی است


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که دولت باید به‌جای پرداخت یارانه نقدی، برای مردم اشتغال‌زایی کند، گفت: دولت باید با فراهم کردن بستر مناسب برای حضور صنایع در بازار رقابتی، از افزایش کاذب قیمت محصول‌های صنایع جلوگیری کند.

"شکور اکبرنژاد" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir)، با بیان این که هدف اصلی اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، جلوگیری از هدر رفتن سرمایه‌های کشور است، تصریح کرد: تدبیر اشتباه مسئولان در نحوه اجرای این قانون، کشور را از هدف اصلی دور کرده است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دولت باید به جای پرداخت پول نقد به مردم، راهکارهای مناسب برای کسب درآمد را به آن ها معرفی کند.

وی درباره نرخ تورم موجود در جامعه افزود: بانک مرکزی برای محاسبه نرخ تورم کلی کشور، نرخ تورم 359 قلم کالا و خدمت را محاسبه می‌کند و این در حالی است که مردم کالاها و خدمات بیشتری را مورد استفاده قرار می‌دهند.



نرخ تورم واقعی در جامعه بالاتر از آمار رسمی بانک مرکزی است

اکبرنژاد با بیان این که نرخ تورم کالاهای مورد استفاده مردم بالاتر از آمار رسمی بانک مرکزی است، گفت: به طور حتم نرخ تورم در جامعه بالاتر از آمار رسمی بانک مرکزی است.



دولت برای کنترل قیمت صنایع به قیمت مواد اولیه توجه کند

این نماینده مردم با بیان این که دولت باید بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها با تدبیر مناسب، نرخ تورم را کنترل کند، تصریح کرد: دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت محصول‌های صنایع باید به قیمت مواد اولیه و مورد نیاز آن صنایع هم توجه داشته باشد و زمینه را برای تثبیت قیمت در صنعت فراهم کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: اقتصاد دستور نیست و دولت باید با فراهم کردن زمینه مناسب برای حضور صنایع در بازار رقابتی از افزایش کاذب قیمت محصول‌های صنایع جلوگیری کند.

رئیس بانک مرکزی روز گذشته (یکشنبه 18 اردیبهشت) در جمع رؤسای بانک‌های استان مرکزی در شهرستان شازند نرخ تورم کنونی در کشور را 12.4 درصد اعلام کرده است.

بر اساس قانون دولت باید در راستای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، برای حمایت از بخش صنعت و کشاورزی، 30 درصد از دوآمد حاصل از اجرای این قانون را به این بخش‌ها اختصاص دهد.

طاهرپور با تأکید بر واضح و منقح بودن قوانین کشور:
دولت از ظن خودش، قانون تفسیر می‌کند


عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان این که قانون درباره ادغام وزارتخانه‌ها روشن است، گفت: مشکل اصلی در این میان، تفسیر متفاوت مسئولان از قانون به زعم خودشان است، در حالی که قانون واضح و روشن تکلیف را مشخص کرده است.

"شهریار طاهرپور" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir)، با بیان این که قانون برنامه پنجم توسعه درباره ادغام وزارتخانه‌ها روشن است، تصریح کرد: ماده 53 به صراحت گفته است وزارتخانه‌ها ادغام و دولت باید شرح وظایف وزارت جدید را به مجلس برای رأی گیری ارسال کند.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وقتی دولت تصمیم می‌گیرد که وزارتخانه‌ها را ادغام و وزارتخانه جدیدی تعریف کند، یعنی پذیرفته است که باید برای وزیران جدید رأی اعتماد بگیرد.

در ماده 53 قانون برنامه پنجم توسعه آمده است که، دولت مکلف است یک یا چند وزارتخانه را به نحوی در وزارتخانه های دیگر ادغام نماید که تا پایان سال دوم برنامه تعداد وزارتخانه ها از بیست و یک وزارتخانه به هفده وزارتخانه کاهش یابد.

وظایف و اختیارات وزارتخانه های جدید با پیشنهاد دولت به تصویب مجلس شورای اسلامی می رسد.

طاهرپور با بیان این که با بیان این که با وجود واضح و منقح بودن قوانین، هر کسی قانون را به زعم خود تفسیر می‌کند، اظهار کرد: مشکل اساسی درباره ادغام وزارتخانه‌ها و معرفی وزیران جدید، داشتن تفسیرهای مختلف از قانون برنامه پنجم توسعه است.

پیش از این "انوشیروان محسنی بندپی" نماینده مردم نوشهر و "حمیدرضا فولادگر" نماینده مردم اصفهان در مجلس از ارائه طرحی با دو فوریت برای الزام دولت به معرفی وزیر جدید وزارتخانه‌ها ادغامی به مجلس خبر داده اند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تأکید کرد: قانون برنامه مشخص است و تصور نمی کنم لازم باشد نمایندگان برای ملزم کردن دولت به معرفی وزیر جدید، طرحی با فوریت به مجلس ارائه کنند.

توضیح بودجه‌ای مفتح به نمایندگان در جلسه غیرعلنی مجلس



پیش از آغاز جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، "محمد مهدی مفتح" سخنگوی کمیسیون تلفیق نکاتی را درباره ویژگی های بودجه 90 برای نمایندگان بیان کرد.

"موسی قربانی" نماینده قائنات در گفت وگو با خانه ملت(www.icana.ir) ، گفت: پیش از آغاز جلسه علنی امروز ـ سه شنبه 20 ادیبهشت ماه - مجلس شورای اسلامی، در یک جلسه غیرعلنی غیررسمی، "محمد مهدی مفتح" سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1390 کل کشور نکات مهمی را درباره ویژگی های این لایحه مصوب مجلس به نمایندگان یادآور شد تا در صورت حضور آنها در حوزه‌های انتخابیه، توضیحات لازم را در صورت نیاز به مردم ارائه دهند.
وی افزود: همچنین در این جلسه "علاءالدین بروجردی" رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی" توضیحاتی در مورد تحولات منطقه به نمایندگان ارائه کرد.

شکور اکبرنژاد:
کاهش سود سپرده‌ها با افزایش تورم تناسبی ندارد


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی به توسعه اقتصاد و صنعت کشور شتاب می‌بخشد، گفت: کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی در شرایطی که نرخ تورم رو به رشد است منطقی نیست.

"شکور اکبرنژاد" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه‌ملت (www.icana.ir) با بیان این که باید بر اساس قانون، بانک‌های دولتی در سال 90 نرخ سود تسهیلات خود را کاهش دهند، تصریح کرد: بانک‌ها با کاهش نرخ سود تسهیلات خود، به توسعه اقتصاد و صنعت کشور شتاب می‌دهند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی در شرایطی که نرخ تورم رو به رشد است، منطقی نیست.



کاهش سود سپرده‌ها، علت سردرگمی سرمایه‌های مردم

وی ادامه داد: مردم با توجه به کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی، سرمایه‌های خود را از بانک‌ها خارج کرده‌اند و این موضوع به سود اقتصاد کشور نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که دولت باید میان نرخ سود تسهیلات بانکی، نرخ سود سپرده‌های بانکی و نرخ تورم رابطه متقابل برقرار کند، تصریح کرد: دولت باید با ارائه راهکار مناسب مردم را به سمت سرمایه‌گذاری مناسبی که هم سود مردم است و هم توسعه کشور را در پی دارد، هدایت کند.

بانک مرکزی نرخ سود تسهیلات مشارکتی بانک‌ها را در سال جهاد اقتصادی بین 14 تا 17 درصد اعلام کرده است.

موسی قربانی:
طرح نظارت بر نمایندگان، حقوق وکلای ملت را صیانت می‌کند


سخنگوی کمیسیون مشترک رسیدگی به طرح نظارت بر نمایندگان مجلس شورای اسلامی در باره مزایای این گفت: طرح نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان، از حقوق وکلای ملت صیانت می‌کند.

به گزارش خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir)، موسی قربانی در صحن علنی صبح امروز (سه‌شنبه 20 اردیبهشت) ضمن قرائت گزارش کمیسیون مشترک از طرح نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان گفت: این طرح افزون بر رسیدگی درست و عادلانه به رفتار نمایندگان مردم در مجلس، از حقوق وکلای ملت حفاظت می‌کند و عملکرد نمایندگان در مجلس را ضابطه‌مند می‌سازد.

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شکل‌گیری تفکرات نادرست درباره جایگاه نمایندگان مجلس، تصریح کرد: طرح نظارت بر نمایندگان، این تفکر نادرست را که نظارتی بر عملکرد نمایندگان مردم وجود ندارد، از بین می‌برد و از منزلت و جایگاه قانونی نمایندگان حراست می‌کند.

سخنگوی کمیسیون مشترک رسیدگی به طرح نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان تصریح کرد: بر اساس این طرح، رسیدگی به تخلفات نمایندگان بدون اعمال نظر و سلیقه اجرا خواهد شد و در موارد لزوم شورای نگهبان نیز بر اجرای درست آن نظارت خواهد کرد.

مهدی کوچک‌زاده، علی مطهری و محمدمهدی شهریاری در مخالفت با طرح نظارت بر نمایندگان و نورالله حیدری دستنایی، محسن کوهکن‌ریزی و محمود احمدی‌بیغش در موافقت با این طرح صحبت خواهند کرد.

کوچک زاده:
طرح فعلی نظارت بر نمایندگان کلی و مبهم است


عضو فراکسیون انقلاب اسلامی در مخالفت با طرح نظارت بر نمایندگان، این طرح را کلی و مبهم خواند.

به گزارش خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir) مهدی کوچک زاده در جلسه علنی امروز ـ سه شنبه 20 اردیبهشت ـ مجلس شورای اسلامی در مخالفت با طرح نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: این طرح در سه مرحله تدوین و اصلاح شد آخرین نسخه آن 11 ماده دارد.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان فرمودند «مجلس شأن نظارتی بر دستگاه های اجرایی دارد بهتر است نمایندگان با سازکار متقن و محکم یک شأن نظارتی برای خود و مجلس ایجاد کنند».

وی افزود: این طرح نظارت بر رفتار نمایندگان است و نظارت بر نحوه مدیریت و برنامه ریزی و عملکرد مجلس مغفول مانده است، ضمن آنکه 5 نفر نماینده چگونه و براساس چه صلاحیتی می خواهند بر کل مجموعه 290 نماینده نظارت کنند.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی اظهار کرد: مجلس در راس امور است و جز یک مجموعه ای که صلاحیت خود را از مقام معظم رهبری گرفته نمی تواند بر وکلای ملت نظارت کند.

کلیات طرح نظارت بر نمایندگان تصویب شد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح نظارت بر نمایندگان موافقت کردند.



به گزارش خبرنگار خانه ملت(www.icana.ir)، نمایندگان در جلسه علنی امروز سه شنبه – 20 اردیبهشت‌ماه – مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح نظارت برنمایندگان که دارای 11 ماده است موافقت کردند.

متن کامل طرح نظارت بر نمایندگان به این شرح است: ماده 1- به منظور حفظ شأن و منزلت نمایندگان و نظارت بر آنها در ابتدای هر دوره مجلس شورای اسلامی و حداکثر یک ماه پس از انتخاب هیأت‌رئیسه دائمی ، هیأت نظارت که از این پس هیأت نامیده می‌شود مرکب از افراد زیر برای همان دوره تشکیل می‌گردد:

الف- یکی از نواب رئیس به انتخاب هیأت رئیسه مجلس

ب- روسای کمیسیونهای قضائی و حقوقی و اصل نودم(90)

پ- چهار نفر از نمایندگان به انتخاب مجلس

تبصره 1- هیأت رئیسه مکلف است برای ثبت نام متقاضیان عضویت در هیأت یک هفته مهلت تعیین نماید.

تبصره 2- در جلسه‌ای متشکل از رئیس ، نواب رئیس و رؤسای کمیسیونها، هشت نفر از نمایندگان متقاضی واجد صلاحیت که عضو هیأت‌رئیسه مجلس نیستند برای انتخاب افراد موضوع بند (پ) این ماده به صحن علنی معرفی می‌شوند.

تبصره 3- هیأت از بین اعضاء خود یک رئیس و دو نایب رئیس و دو دبیر انتخاب می نماید.

تبصره 4- در صورت غیبت هر یک از اعضاء انتخابی در سه جلسه متوالی و یا یک چهارم جلسات متناوب در مدت شش ماه، یا ضرورت تغییر هر یک از آنها به تشخیص اعضاء جلسه موضوع تبصره (2) این ماده فرد جایگزین طبق روال این قانون انتخاب می‌شود.

ماده 2-هیأت صلاحیت رسیدگی به امور زیر را دارد.

الف- گزارشهای واصله درباره سوء استفاده و تخلف مالی یا اخلاقی نماینده و درآمدها و هزینه های غیر متعارف وی

ب- گزارشهای مربوط به رفتار خلاف شؤون نمایندگی

پ- گزارشهای واصله درباره اعمال خلاف امنیت ملی کشور و سایر اعمال مجرمانه از بعد انتظامی

ت- گزارشهای هیأت رئیسه درباره غیبت، تأخیر و بی‌نظمی نماینده موضوع مواد (78) تا (81) و (88) تا (91) آیین‌نامه داخلی مجلس

تبصره 1- منظور از موارد خلاف شؤون نمایندگی رفتار خلاف عرف مسلم نمایندگی است به نحوی که نوعاً نمایندگان آن را خلاف شأن بدانند.

تبصره 2- مراجع رسمی کشور اعم از انتظامی، قضائی و امنیتی موظفند کلیه گزارشهای واصله علیه نمایندگان را به هیأت رئیسه مجلس منعکس نمایند.

تبصره 3- گزارشهایی قابل رسیدگی در هیأت است که مشخصات کامل ارسال کننده را دارا است مگر اینکه مستندات ارائه شده کافی باشد یا اعتبار و هویت گزارش توسط هیأت احراز شود.

تبصره 4- هرگاه هیأت احراز نماید گزارش دهنده جهت هتک حرمت نماینده یا تشویش اذهان عمومی یا مسؤولین اقدام به تنظیم و ارسال گزارش کرده مکلف است مراتب را همراه با مدارک مربوطه جهت پیگیری قضائی به مرجع قضائی ارسال نماید و رونوشتی از آن را در اختیار نماینده قرار دهد.

تبصره 5- تعقیب کیفری نماینده مانع رسیدگی هیأت به تخلفات موضوع این قانون و شؤون نمایندگی نیست.

تبصره 6- هیأت ضمن رسیدگی به تخلفات موضوع این قانون، مراتب کیفری آن‌را به مرجع قضائی ذی‌صلاح اعلام می‌نماید.

ماده 3- هیأت به گزارشهای واصله درباره هر یک از نمایندگان به‌صورت محرمانه رسیدگی می‌نماید و در صورتی که تخلف را متوجه نماینده بداند در اولین جلسه از نماینده دعوت و پس از مذاکره با وی و نیز استعلام از مراجع ذی‌ربط تصمیم لازم را اتخاذ می نماید.

تبصره- هیأت موظف است قبل از صدور رای، دفاعیات نماینده را استماع نماید.

ماده 4- هیأت با توجه به اهمیت تخلفات و شرایط و موقعیت ارتکاب آنها نسبت به اعمال یک یا چند مجازات ذیل تصمیم می‌گیرد:

الف- تذکر شفاهی بدون درج در پرونده

ب- تذکر کتبی با درج در پرونده

پ- أخذ تعهد کتبی مبنی بر عدم تکرار تخلف

ت- کسر حقوق از یک ماه تا یک‌سال به میزان یک دوم()

ث- محرومیت از عضویت در مجامع و شوراها یا کمیته‌های تحقیق و تفحص

ج- محرومیت از نامزدی برای عضویت در هیأت رئیسه مجلس و هیأت رئیسه کمیسیونها

چ- لغو عضویت در مجامع و شوراها و یا کمیته های تحقیق و تفحص

ح- لغو عضویت در هیأت رئیسه مجلس و هیأت رئیسه کمیسیونها

خ- اعلام یک یا چند تخلف نماینده در جلسه رسمی غیر علنی توسط رئیس مجلس

د- اعلام یک یا چند تخلف نماینده در جلسه علنی توسط رئیس مجلس

ذ- محرومیت از شرکت در جلسات مجلس و کمیسیونهای تخصصی تا سه ماه با پیشنهاد هیأت و تصویب مجلس در جلسه رسمی غیر علنی

ر- لغو اعتبارنامه نماینده به پیشنهاد هیأت و تصویب مجلس در جلسه رسمی غیر علنی

تبصره 1- در جلسه رسمی غیر علنی قبل از رای گیری درخصوص اعمال بندهای (ذ) و (ر) این ماده، ابتدا گزارش هیأت قرائت می‌شود سپس نماینده متخلف به مدت نیم ساعت دفاعیات خود را مطرح می‌نماید. وی می‌تواند نیمی از وقت خود را به یکی دیگر از نمایندگان واگذار کند.

تبصره 2- اجرای مصوبات مجلس درباره بند (ر) این ماده مستلزم تأیید شورای نگهبان است.

ماده 5- هرگاه موضوع رسیدگی هیأت، گزارشهای واصله علیه یکی از اعضای هیأت مذکور باشد وی حق شرکت در جلسه مربوطه را ندارد.

ماده 6-نمایندگان در مقام ایفاء وظایف نمایندگی موضوع اصل هشتاد و ششم(86)قانون اساسی وماده(75) آیین‌نامه داخلی مجلس قابل تعقیب کیفری نیستند و در سایر موارد، احضار نماینده توسط مقامات قضائی از طریق هیأت صورت می‌گیرد و چنانچه رسیدگی قضائی مستلزم بازداشت نماینده باشد باید مراتب به تأیید هیأت برسد.

تبصره 1- تشخیص مصادیق موضوع اصلهشتاد و ششم(86) قانون اساسی و ماده (75) آیین‌نامه داخلی مجلس با هیأت است.

تبصره 2- تخلف از مفاد این ماده از سوی مراجع قضائی حسب مورد مستوجب مجازات انتظامی از درجه پنج تا هفت است.

ماده 7- قوه قضائیه موظف است در اجرای این قانون شعبه خاصی را جهت رسیدگی به موضوعات ارسالی تشکیل دهد و خارج از نوبت رسیدگی و نهایتا رای قطعی را ظرف سه ماه به هیأت اعلام نماید.

ماده 8- نمایندگان مجلس مشمول قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل مصوب 11/10/1373 می‌باشند.

ماده 9-در صورتی که هیأت تشخیص دهد دارایی نماینده به ناحق افزایش یافته است، تا قبل از انتخابات دوره بعد، موضوع را به اطلاع شورای نگهبان می‌رساند و جهت رسیدگی به دستگاه قضائی ارسال می‌نماید.

ماده 10-دریافت هرگونه هدیه نقدی یا غیر نقدی غیر متعارف از اشخاص حقیقی یا حقوقی خصوصی یا عمومی و دولتی داخلی یا خارجی تحت هر عنوان توسط نمایندگان ممنوع و مرتکب مستوجب اعمال مجازات ماده(4) این قانون است.

تبصره- دریافت یا اهداء هدایای متعارف در چهارچوب ضوابطی است که از سوی هیأت رئیسه ظرف سه ماه تهیه و ابلاغ می‌شود.

ماده 11-سوء استفاده از اختیارات نمایندگی و أخذ هر نوع امکانات و امتیازات از بخشهای دولتی، عمومی و خصوصی به هر عنوان و هر شکل، توسط نماینده به نفع خود و اقربای وی به ناحق و اعمال نفوذ و استفاده از سمت نمایندگی برای این منظور و سوء استفاده از اطلاعات و اسناد در دسترس وی ممنوع و مرتکب مستوجب اعمال مجازات ماده (4) است.

تبصره- مصادیق موضوع این ماده در جلسه‌ای متشکل از اعضاء کمیسیونهای اصل نودم(90) وآیین نامه داخلی مجلس و هیأت تعیین می‌شود.

سروری:
افرادی که شعار پیروی از ولی فقیه سر می‌دهند باید در عمل نشان دهند


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به سخنان برخی از افراد مبنی بر انکار حکم حکومتی رهبر معظم انقلاب، گفت: افرادی که شعار حمایت و پیروی از رهبری و ولی فقیه سر می‌دهند باید در عمل پیروی از ولی فقیه را نشان دهند.

"پرویز سروری" در گفت وگو با خبرنگار خانه ملت(www.icana.ir)، گفت: افرادی که خود را ولایت‌مدار می‌دانند بهتر است که در عمل ولایت مداری خود را ثابت کنند و در مسیر دغدغه‌ها و رهنمودهای ایشان حرکت کنند.

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات افزود: در گذشته نیز افرادی با طرح موضوعاتی مثل فرامین الزامی و ارشادی رهبری تلاش داشتند، با بیان توجیهاتی اوامر ولی فقیه را نادیده انگاشته و توجهی به آن نکنند.

عضو فراکسیون اصولگرایان با اشاره به حکم صریح مقام معظم رهبری در رابطه با ابقای وزیر اطلاعات، خاطر نشان ساخت: رهبری طی نامه‌ای به صراحت ابقای وزیر اطلاعات را خواستار شدند و رئیس جمهور نیز باید به این حکم حکومتی توجه کرده و از آن اطاعت می‌کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: افرادی که حکم رهبر معظم انقلاب را مصداق حکم حکومتی نمی‌دانند و آن را کتمان می‌کنند چشم بر روی واقعیت‌ها بستند و دوست ندارند برخی از واقعیت‌ها را تماشا و درک کنند.

با وجود عبور از موضوعات مطرح شده در رابطه با حوادث اخیر وزارت اطلاعات، همچنان برخی نزدیکان با وجود تاکید رهبر معظم انقلاب بر حفظ آرامش درکشور سعی دارند با طرح مطالبی به برخی مسائل در جامعه دامن بزنند. به نحوی که یکی از نزدیکان دولت در مصاحبه با یکی از روزنامه‎های رسمی کشور، نسبت به حکم حکومتی مربوط به ابقای وزیر اطلاعات ابراز تردید کرده است. موضوعی که البته از نظر مقامات ارشد کشور رفع و رجوع شده است.

غضنفرآبادی:
هیچ مقامی نباید در برخورد با عوامل انحرافی ایجاد اختلال کند


نائب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به لزوم برخورد با جریان‌های انحرافی، تاکید کرد: هیچ مقام و مسئولی نباید در برخورد با عوامل انحرافی ایجاد اختلال کند.

"موسی غضنفرآبادی" در گفت‌و‌گو با خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir) درخصوص راه‌های جلوگیری ازاقدامات جریان منحرف سیاسی، گفت: بروز و ظهور جریان انحرافی منحصر به حال حاضر نیست و از بدو پیروزی انقلاب گروه‌های مختلفی درصدد عوض کردن ماهیت نظام جمهوری اسلامی بودند.
نماینده بم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تنها راه مقابله با جریان یاد شده بصیرت بخشی به جامعه است تا همه اقشار مردم با چشمانی باز پشت سر ولایت حرکت کنند و مراقب باشند تا مبادا تحت تاثیر القائات بدخواهان از مسیر حق منحرف نشوند.



وزارت اطلاعات و دستگاه قضا در جلوگیری از فعالیت جریان‌های انحرافی مسئولند

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی با بیان اینکه افراط و تفریط انسان را به دام جریان‌های انحرافی می‌اندازد، افزود: امام (ره) فرمودند؛ "از ولایت فقیه تبعیت کنید تا به انقلاب آسیبی نرسد" این عبارت حکایت از آن می‌کند که مسئولان نظام، نخبگان، گروه‌ها، تشکل‌ها و احزاب برای اینکه از قافله انقلاب جا نمانند در تمام مسائل حتی خدمت به مردم باید در مسیری طی طریق کنند که مقام معظم رهبری می‌گویند.
نائب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، اظهار کرد: وزارت اطلاعات و دستگاه قضا در جلوگیری از فعالیت جریان‌های انحرافی مسئولند. سربازان گمنام امام زمان (عج) وظیفه شناسایی و ردیابی عوامل این جریان‌ها را برعهده دارند و قوه قضائیه نیز باید کارهای حقوقی را در این زمینه انجام دهد.
وی ادامه داد: هیچ مقام و مسئولی نباید در برخورد با عوامل انحرافی ایجاد اختلال کند و هرکس در چارچوب اختیاراتی که دارد موظف است اقدام لازم را در جهت انحراف زدایی از جامعه انجام دهد.

چندی پیش وزارت اطلاعات و دستگاه قضا طی عملیاتی، اعضای شبکه جریان انحرافی و مرتبطان با آنها را شناسایی و دستگیر کردند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:
همکاری ایران و ترکیه به نفع ملت‌های منطقه است


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سفر رئیس جمهور به ترکیه در راستای دیپلماسی منطقه‌ای و در جهت پیگیری توسعه مراودات تجاری بین دو کشور ایران و ترکیه است.

" حسین ابراهیمی" در گفت وگو با خبرنگار خانه ملت(www.icana.ir)، گفت: ایران و ترکیه از دیرباز ارتباطات گسترده اقتصادی با هم داشتند که این مراودات طی سال‌های اخیر گسترش قابل توجهی داشته است.

نماینده مردم بیرجند و درمیان افزود: علاوه بر تعاملات تجاری و اقتصادی بین دو کشور ایران و ترکیه، تحولات منطقه نیز شرایطی را به وجود آورده که اقدامات دیپلماتیک منطقه‌ای را ایجاب می‌کند.

وی تاکید کرد: ترکیه به دلیل ارتباطات خاص خود با کشورهای منطقه قابلیت تاثیر گذاری مثبت بر این تحولات را دارد که هماهنگی و همکاری بین دو کشور ایران و ترکیه در این مسیر به نفع ملت‌های منطقه خواهد بود.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس خاطر نشان ساخت: در آخرین سفر رئیس جمهور ترکیه به ایران هیئت بزرگی با وی به ایران آمد که قطعا نشان دهنده عمق روابط و تعاملات دو کشور ترکیه و ایران است که سفر رئیس جمهوری به ترکیه پاسخی به آن سفر خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: تحولات منطقه و همچنین پیگیری مراودات تجاری و اقتصادی دو کشور از مهمترین دلایل سفر رئیس جمهور به ترکیه است که امیدواریم موجب تحولات مثبت در منطقه و همچنین برای دو کشور ایران و ترکیه شود.

"محمود احمدی نژاد" رییس جمهور امروز- دوشنبه- در صدر یک هیئت عالی رتبه سیاسی در نخستین سفر خارجی خود در سال 1390 برای شرکت در چهارمین کنفرانس سازمان ملل متحد درخصوص کشورهای کمتر توسعه یافته عازم استانبول شد.

چهارمین کنفرانس سازمان ملل متحد در خصوص کشورهای کمتر توسعه یافته از 19 تا 23 اردیبهشت (برابر با 9 تا 13 می 2011) به میزبانی دولت ترکیه در شهر استانبول برگزار می‌شود.

مهمترین دستور کار این کنفرانس، بررسی روند اجرای برنامه‌های توسعه‌ای قبلی (برنامه 10 ساله قبلی برای دوره 2001 - 2010) و تدوین برنامه اقدام برای کشورهای کمتر توسعه یافته برای اجرا برای دوره زمانی 2011-2020 میلادی است.

مهمترین محورهای چهارمین کنفرانس سازمان ملل متحد درخصوص کشورهای کمتر توسعه یافته به شرح ذیل است :

1- ارزیابی جامع روند اجرای برنامه کار سومین کنفرانس در بروکسل برای کشورهای کمتر توسعه یافته طی یک دوره 10 ساله 2001 - 2010

2- تبادل تجربیات موفق در زمینه سیاست‌های توسعه‌ای، بررسی موانع و چالش‌های پیش رو و همچنین اقدامات لازم برای برطرف کردن مشکلات موجود

3- بررسی چالش‌ها و فرصت‌های جدید برای کشورهای‌ کمتر توسعه یافته و اقدامات لازم در سطوح ملی و بین‌المللی برای مواجهه موثر با آنها

4 - تاکید بر تعهدات جهانی در کنفرانس های سازمان ملل و نشست‌های سران برای رسیدگی به نیازهای خاص کشورهای کمتر توسعه یافته

5- تقویت هر چه بیشتر اقدامات حمایتی بین‌المللی برای کشورهای کمتر توسعه یافته

6- تدوین و پذیرش یک ساختار همکاری بازنگری شده میان کشورهای کمتر توسعه یافته و شرکای توسعه‌ای آنها

نماینده قروه خبرداد؛
تجدید بیعت اقشار مختلف مردم کردستان با مقام معظم رهبری


عضو مجمع نمایندگان استان کردستان با اشاره به دیدار اقشار مختلف استان کردستان با مقام معظم رهبری، گفت: این دیدار با هدف تجدید بیعت با مقام ولایت صورت گرفت.

"سیدعماد حسینی" در گفت‌و‌گو با خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir) در خصوص دیدار اعضای مجمع نمایندگان استان کردستان به همراه مردم این استان با مقام معظم رهبری، گفت: در این دیدار علاوه بر نمایندگان مجلس، مسئولان استان کردستان و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.
نماینده مردم قروه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دیدار با مقام معظم رهبری در دومین سالگرد سفر ایشان به استان کردستان صورت گرفت تا تجدید بیعت با مقام ولایت باشد.
وی افزود: مقام معظم رهبری به رفع مشکلات کردستان و اجرای مصوبات سفرهای استانی تاکید کردند. ایشان با اشاره به لزوم افزایش جهشی اعتبارات عمرانی استان کردستان جهت جبران عقب ماندگی‌ها و محرومیت زدایی، انجام اقدامات فرهنگی را امری ضروری دانستند.
عضو مجمع نمایندگان استان کردستان مهم‌ترین مشکل کردستان را معضل بیکاری خواند و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب به حل این معضل تاکید ویژه‌ای داشتند و اشتغال‌زایی و تسهیل سرمایه گذاری در استان را به مسئولان یادآور شد.
دیدار اقشار مختلف استان کردستان با رهبر معظم انقلاب امروزـ دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ـ انجام ‌شد.

توکلی در تذکر آیین‌نامه‌ای
4 هزار میلیارد تومان در گزارش کمیسیون تلفیق گم شده است


نماینده تهران از گزارش کمیسیون تلفیق درباره مبالغ قانون هدفمندی یارانه‌ها انتقاد کرد و گفت: این کمیسیون در گزارش خود 54 هزار میلیارد تومان درآمد از اجرای قانون در نظر گرفته اما تنها 50 هزار میلیارد تومان برای آن ردیف هزینه‌ای آورده است و 4 هزار میلیارد تومان در این گزارش گم شده است که به دلیل پوشاندن کسری درآمد دولت اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir) ، "احمد توکلی" در نشست علنی عصر امروز ـ دوشنبه 19 اردیبهشت ماه ـ که به بررسی آخرین بخش‌های بودجه 90 اختصاص دارد، از روند تدوین گزارش کمیسیون تلفیق درباره مبالغ ردیف‌های قانون هدفمندی یارانه‌ها انتقاد کرد و گفت: آنچه وظیفه تلفیق بود این بود که درآمد دولت از محل هدفمندی یارانه‌ها را محاسبه کند و آن را در یک ردیف درآمدی و سه ردیف هزینه‌ای برای مجلس ارسال کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با بیان اینکه در تلفیق 54 هزار میلیارد تومان درآمد برای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در نظر گرفته شده است، گفت: سهم خانوار و دولت از این درآمد 40 هزار میلیارد تومان و سهم تولید 10 هزار میلیارد تومان است و مشخص نیست چرا سرنوشت 4 هزار میلیارد تومان باقی‌مانده در این گزارش مشخص نشده است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس دلیل این کار کمیسیون تلفیق را پوشاندن کسری درآمد دولت و تراز کردن بودجه خواند و گفت: گزارش کمیسیون تلفیق نباید در دستور کار مجلس قرار گیرد، زیرا غیرشفاف و نادرست است.

وی تصریح کرد: ردیف هزینه‌ای دولت باید در این گزارش صفر در نظر گرفته شود و باقی مبالغ به طور مشخص بین تولید و یارانه نقدی تقسیم شود.

احمدرضا دستغیب:
مبارزه با قاچاق محصولات فرهنگی نیازمند قوانین جامع‌تر است


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از عدم برخورد جدی و قاطع با قاچاقچیان محصولات فرهنگی در کشور، تاکید کرد: بهترین راهکار، تصویب قانونی جامع در این زمینه است، قانونی که به‌روز باشد و ضمانت اجرایی هم داشته باشد.

"احمد رضا دستغیب "(فرزند علی اصغر) در گفت‌و‌گو با خبرنگار خانه ملت(www.icana.ir)، با انتقاد از قاچاق آثار سینمایی در حال اکران و عدم وجود قوانین کافی و کارآمد برای مقابله با این معضل فرهنگی در کشور، گفت: متاسفانه فقدان قانون جامع و مشخصی در این زمینه به مشکلات حوزه اکران فیلم آسیب زده است، البته حدود 3 سال پیش قانونی با عنوان مالکیت معنوی ثبت اختراعات و...به تصویب رسید که این قانون هم نتوانست مشکلی را حل کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: بهترین راهکار، تصویب قانونی جامع در این زمینه است، قانونی که به‌روز باشد و ضمانت اجرایی هم داشته باشد.

عضو کارگروه فرهنگ و گردشگری تصریح کرد: فقدان قانون حق کپی‌رایت نه تنها در داخل کشور مساله‌ساز شده است بلکه در حوزه بین الملل هم مشکلات بسیاری را بر کشور ما تحمیل کرده است، بسیاری از نرم‌افزارها و فیلم‌ها که به صورت غیر قانونی تکثیر می شوند، گاهی باعث ایجاد برخی محرومیت‌ها برای کشور می شود و حتی در دادگاه های مختلف ایران را محکوم می کنند.

دستغیب با بیان این که وزارت ارشاد باید در این زمینه گامی جدی بردارد، افزود: بارها تذکر داده‌ایم که قانون جامع رسانه‌ةا را که شامل قانون کپی رایت هم می شود را در دستور کار قرار دهند، تا این معضل رفته رفته در کشور کمرنگ شود اما متاسفانه تاکنون هیچ اقدام جدی از سوی وزارت ارشاد صورت نگرفته و کمیسیون فرهنگی خود در حال تدوین این قانون است تا از این طریق بتواند مشکلات حوزه رسانه را حل و فصل کند.

رادنیا خبر داد:
نمایندگان استان کردستان با مقام معظم رهبری دیدار می‌کنند


عضو مجمع نمایندگان استان کردستان از دیدار اعضای مجمع نمایندگان این استان با مقام معظم رهبری خبر داد.

"بهمن مرانیا" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir)، با بیان اینکه دیدار مجمع نمایندگان استان کردستان با رهبر معظم انقلاب امروزـ دوشنبه 19 اردیبهشت ماه ـ انجام می‌شود، تأکید کرد: این دیدار به مناسبت سالروز سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان انجام می‌شود.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه مجمع نمایندگان استان کردستان ساعت 10.30 به دیدار رهبر انقلاب می‌روند، ادامه داد: در این دیدار برخی از ائمه جمعه، استاندار، نمایندگان و برخی از مردم کردستان نیز حضور خواهند داشت.

رهبر انقلاب اردیبهشت سال 1388به کردستان سفر کرده بودند.

کاتوزیان با تأکید بر نقش کلیدی مدیر قوی در ترمیم ضعف عملکرد نفتی:
نیرو یک بخش ستادی از وزارت انرژی می‌شود، نه بیشتر


رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان این که واگذاری شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو حجم کاری این وزارت را در حد یک ستاد مدیرتی کاهش داده است، گفت: این وزارتخانه با ادغام در نفت، به عنوان یک ستاد، بخشی از وزارت انرژی می‌شود که با راهبری یک مدیر توانمند و باکیاست، خللی در نگاه تخصصی به این دو حوزه به وجود نمی‌آید.

"حمیدرضا کاتوزیان" در گفت و گو با خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir) افزود: با توجه این که جنس کاری دو وزارتخانه نفت و نیرو یکی است، ادغام این دو وزارتخانه منطقی و با اثر مثبت به نظر می‌رسد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسل


تاریخ: چهار شنبه 21 ارديبهشت 1390برچسب:,
ارسال توسط arman

پليس قطعه گمشده پازل طرح عفاف وحجاب

برخي صاحب‌نظران معتقدند 2 سال قبل نيروي انتظامي كاري را در بحث امنيت اخلاقي آغاز كرد اما پس از يك دوره كوتاه كار را نيمه تمام گذاشت. آيا پليس قطعه گمشده پازل طرح عفاف و حجاب و امنيت اخلاقي است؟


به گزارش بولتن به نقل از فارس، تابستان نيامده اما بهار بدحجابي‌ها آغاز شده، فصل بهار و تابستان مصادف با خودنمايي مانكن‌هاي بزك كرده با لباس‌ها تنگ و نامناسب در خيابان‌هاي شهر است. گرماي هوا بهانه‌اي مي‌شود تا عده‌اي به خود اجازه دهند لباس‌هاي نامناسب و آرايش هاي جلفي انجام دهند و به خيابان بيايند، اين روزها خيابان هاي شهر به نمايشگاه مد و آرايش تبديل شده است.

تابستان بدحجاب با لباس‌هاي داغ فرصتي براي عرض اندام عده‌ قانون شكن است كه براي آزادي و راحتي خود، به قانون، عرف و حتي آزادي ديگر شهروندان دهن كجي مي‌كنند. اين افراد به مقطعي بودن مبارزه با بدحجابي عادت كرده‌اند و با مشاهده حضور پررنگ پليس در خيابان‌ها پنهان مي‌شوند و منتظر فرصت دوباره‌اي مي‌شوند.

بدحجابي مردان و زنان به معضل تبديل شده، اين وضعيت باعث نگراني بسياري از مردم شده و آنها خواهان اجراي قانون طرح حجاب و عفاف در جامعه هستند‌. مردم از مقطعي و فصلي بودن مبارزه با بدحجابي و همچنين از شعارزدگي و بي‌توجهي مسئولان نسبت به فرهنگ عفاف و حجاب سخت گله مند هستند.

اين روزها حجاب مردان نيز دست كمي از زنان بدحجاب ندارد، پسران بزك كرده با ابرهاي نازك شده، رژ لب و گونه و روسرها و شال‌هايي كه به گردن بسته‌اند در جاي جاي شهر خودنمايي مي‌‌كند.

به راستي كدام نهاد و سازمان متولي اصلي حجاب و عفاف در كشور است و اساساً‌ براي جلوگيري از عرضه و فروش لباس‌هاي نامناسب بايد پليس وارد عمل شود يا ساير نهادهاي نظارتي و صنفي نيز در اين زمينه نقش دارند. حضور افراد بدپوشش و بدحجاب در خيابان‌ها خود گوياي عدم نظارت كافي بر توليد و عرضه لباس در كشور است.

* برخي مأمور ترويج بي‌بندوباري و فرهنگ بدحجابي هستند


عضو كميسيون امنيت ملي مجلس با تأكيد بر اين‌كه نيروي انتظامي مأموريت ذاتي خود را در زمينه گسترش فرهنگ حجاب انجام دهد و كوتاه نيايد،‌ مي‌گويد: برخي مأمور ترويج بي‌بندوباري و فرهنگ بدحجابي هستند.آرايش و پوشش نامناسب كه برخي مأمور به اجراي آن هستند، مشخصاً براي ترويج بي‌بند وباري و فرهنگ بدحجابي است تا به مرور جامعه را دچار استحاله كنند.

محمد كرمي‌راد معتقد است: حجاب عميقاً ريشه در آيات نوراني قرآن و روايات ائمه دارد و براي گسترش حجاب كار فرهنگي نياز است. انتظار مي‌رفت پس از پيروزي انقلاب اسلامي پوشش اسلامي زنان به نحو شايسته‌اي حفظ شود اما متأسفانه رفته رفته دست‌هاي بيگانگان و تهاجم فرهنگي براي اين منظور برنامه‌هاي خود را اجرا كردند، همچنين در دولت‌هاي گذشته نيز شاهد برخي ناهنجاري‏ها در مسئله بدحجابي بوديم.

نماينده مردم كرمانشاه در مجلس افزود: زن در اسلام به حجاب و عفاف سفارش شده است و بايد قداست خود را حفظ كند، فرهنگ عفاف و حجاب بايد در جامعه گسترش يافته تقويت شود. همه متعهدين به انقلاب بايد رسالت ترويج فرهنگ عفاف و حجاب را به‏عهده بگيرند و تمامي سازمان‌ها و نهادها نيز بي‌چون و چرا وارد عرصه شوند.

وي اظهار داشت: اين‌كه فقط پليس با استفاده از روش‌هاي فيزيكي يا دستگيري بدحجابان بخواهد وارد عمل شود و در كنار آن اقدامات فرهنگي انجام نشود، شايد نتيجه عكس داشته باشد. بايد اقدامات و برنامه‌هاي فرهنگي و ارشادي به نحو شايسته‌اي اجرا شوند و اگر به قانون نياز است مجلس آمادگي بررسي آن را دارد. نيروي انتظامي نيز مي‌تواند با كسب تجربه از طرح‌هاي قبلي خود يك راهكار قوي را در دستور كار خود قرار داده با هنجارشكنان برخورد قانوني كند.

عضو كميسيون امنيت ملي مجلس تأكيد كرد: نيروي انتظامي وظايف و مأموريت ذاتي خود را در زمينه گسترش فرهنگ عفاف و حجاب انجام دهد و كوتاه نيايد و در كنار آن نگاه و بعد فرهنگي اين اقدام را نيز تقويت كند.


* نيازمند تصويب قانون درباره حجاب و مقابله با بدحجابي هستيم

خليل حيات مقدم در گفت‌گو با فارس درباره پديده بدحجابي و همچنين عملكرد دستگاه انتظامي در برخورد با اين پديده مي‌گويد: در باب مقوله بدحجابي هيچ‌گونه تعريفي در قانون نداريم. ما در قانون تعريفي مبني بر اينكه چه لباسي نشان از حجاب دارد و چه لباسي بي‌حجابي است نداريم اما عرف و قوانين شرع اين را براي ما مشخص كرده است.

عضو كميسيون قضايي مجلس تصريح كرد: البته برخي از لباس‌ها در عرف به عنوان حجاب برتر شناخته مي‌شود و برخي ديگر به عنوان بدپوششي نام برده مي‌شود.

وي ادامه داد: البته درست است كه در مورد حجاب در قانون ماده‌اي وجود ندارد اما نبايد از اين نكته غافل شد كه در قانون آمده است كه اگر فردي كاري انجام شود كه عفت عمومي را جريحه دار كند مرتكب خطا شده و مي‌توان وي را كيفر كرد.

نماينده مردم ماهشهر تصريح كرد: بايد به اين نكته توجه داشت كه در برخورد با بدحجابي نمي‌توان صرفاً نيروي انتظامي را مسئول و موظف دانست بلكه اين موضوع حمايت همه دستگاه‌ها را مي‌طلبد.

حيات مقدم در پاسخ به اين پرسش كه آيا ما امروز به تصويب قانون و همچنين الگوسازي براي حجاب نيازمنديم يا خير مي‌گويد: بدون شك امروز نيازمند تصويب قانون و مشخص كردن الگوها هستيم. در مسير الگوسازي صدا و سيما و رسانه‌ها مي‌توانند نقش خوبي را ايفا كنند و به مقابله با بدحجابي كمك كنند.

*نيروي انتظامي اصلاً قوانين مربوط به مبارزه با بي‌حجابي را اجرا نمي‌كند

ابوطالب كوشا معتقد است: نيروي انتظامي به هيچ عنوان قوانين مربوط به مبارزه با بي‌حجابي را اجرا نمي‌كند.برخي از روي جهل و ناداني بي‌حجاب هستند اما برخي ديگر بدحجابي مي‌كنند كه امنيت جامعه را به خطر بيندازند و به اين ترتيب جامعه را با خطر روبه‌رو مي‌كنند.

رئيس سابق دانشگاه علوم قضايي كشور با اشاره به اين مطلب كه هدف برخي از بي‌حجابان اخلال در جامعه و ضربه زدن است مي‌گويد: عمل فردي برخي از بي‌حجابان به صرف خوش نيامدن از حجاب نيست بلكه بعد از تذكرات و ارشادات باز هم عناد پيشه مي‌كنند و اصرار مي‌كنند.

وي ادامه داد: در قانون حدود و صغور حجاب مشخص شده است و در قانون معلوم است كه ما به چه‎چيزي مي‌گوييم بي‌حجاب و به اين ترتيب پذيرفته نيست كه دستگاه انتظامي با اين موضوع برخورد نكند. ما نه‎تنها قانون در اين زمينه كم نداريم بلكه قوانين خوبي هم داريم اما متأسفانه اين قوانين اجرا نمي‌شود.در اين موارد قانون‎گذار اجرا شدن يا نشدن را تعيين مي‌كند اما متأسفانه امروز شاهد آن هستيم كه نيروي انتظامي خودش با ميل خود از اعمال قانون تخطي مي‌كند.

* پليس طي 2 سال گذشته هيچ كاري براي برخورد با بي‌حجابي انجام نداد

موسي قرباني در گفت‌وگو با خبرنگار قضايي فارس با اعلام اين مطلب افزود: متأسفانه ظرف 2 سال اخير نيروي انتظامي هيچ‌گونه كاري براي برخورد با بدحجابي انجام نداده است. 2 سال قبل نيروي انتظامي كاري را شروع كرد اما پس از يك دوره كوتاه كار را نيمه تمام رها كرد و بايد اذعان كرد كه اين نوع كار كردن 2 ضرر عمده دارد.

عضو كميسيون قضايي مجلس شوراي اسلامي تأكيد كرد: اولين ضرر رها شدن كار است كه با انجام ندادن آن هم رديف است اما ضرر دوم كه اهميت بيشتري دارد و مهم‌تر است آثار بد ذهني آن روي جامعه است. در اين نوع كار كردن شهروندان به اين نتيجه مي‌رسند كه نيروي انتظامي بعد از 2 روز كار را رها كرده و دوباره براي بدحجابان حاشيه امني ايجاد مي‌شود.

نماينده مردم قائنات در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: نيروي انتظامي بايد يك كار تعريف شده براي خود معين كند، توقع نداريم كاري كه براي خودشان تعريف مي‌كنند حداكثري اما منقطع باشد بلكه حداقلي اما مستمر باشد. در اين زمينه قانون كم نداريم و كسي نمي‌تواند ادعا كند كه با كمبود قانون مواجه هستيم.

موسي قرباني افزود: در آيين نامه تعزيرات براي بد حجابي تعزير در نظر گرفته شده كه به مثابه قانون است و اين در حالي است كه ما در آيين نامه ابلاغي شوراي عالي انقلاب فرهنگي نيز براي برخورد با بدحجابي طرح و برنامه داريم.

برخي آمارها و شرايط نشان مي‌دهد كه فرهنگ عفاف و حجاب در ايران نشانه گرفته شده تا با گسترش بي‌بندوباري و فساد اخلاقي، بنيان‌هاي اجتماعي و فرهنگي را ويران كنند، به آمار زير توجه كنيد:

* ايران بازار مصرف لوازم آرايشي

بر اساس آماري كه سال 2008 مركز تحقيقات بين‌الملل وابسته به اتحاديه اروپا منتشر كرد ايران با واردات و مصرف سالانه 1.2 ميليارد دلار لوازم آراشي، مقام هفتم را از اين حيث در جهان دارد. اين مركز گزارش مي‌دهد: «كل مصرف مواد آرايشي در خاورميانه در سال 2008 حدود 3.7 ميليارد دلار بوده كه تقريبا 29 درصد كل مصرف آنها، سهم 14 ميليون خانم ايراني است. دليل اين حجم مصرف هم به جوان بودن جمعيت زنان ايران برمي‌گردد.»

موسسه تحقيقات بين‌المللي وابسته به مركز صادرات كانادا در گزارش سال 2007 خود، اندازه بازار لوازم آرايشي ايران را 2.1 ميليارد دلار و مركز تحقيقات بهارات در لندن اين اندازه را 2 ميليارد دلار اعلام كرده است. ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز ايران نيز ورود 750 ميليون دلار لوازم آرايشي قاچاق به كشور در ماه‌هاي اخير را تأييد كرد.

* پوشش‌هاي بدن نما مانع پيشرفت زنان است

طبق آخرين تحقيقات انجام شده در دانشگاه لارنس آمريكا پوشش‌هاي مستهجن و بدن نما در محيط هاي كاري مي‌تواند تأثيرات منفي روي پيشرفت و طي كردن پله‌هاي ترقي توسط زنان داشته باشد.

پروفسور "پيتر گليك " كه در رأس اين پژوهش‌ها قرار دارد در اين باره گفت: پوشش‌هاي تحريك كننده در محيط كاري براي زنان مناسب نيست زيرا بررسي‌ها نشان مي‌دهد زنان كارمند يا مديري كه اين طريق پوشش را انتخاب كرده‌اند از ديدگاه ديگران توان و هوش كمتري دارند. اين در حالي است كه يك كارمند ساده زن در صورت داشتن پوششي ساده احمق يا بدون قابليت به نظر نمي‌رسد.

مطالعات نشان مي‌دهد آنچه باعث شده زنان به پوشش‌هاي نامناسب روي آورند برنامه‌ها و تبليغات تلويزيوني است كه زنان را به فرهنگ برهنگي سوق مي‌دهد. گاهي مواقع پوشش بي‌بند و بار كارمندان زن در محيط كار باعث اخراج‌شان شده است. نمونه اين افراد، مسئول آزمايشگاه دانشگاه هاروارد بود كه به خاطر پوشش و آرايش‌هاي تند و زننده‌اش 16 مرتبه از كسب رتبه كاري بالاتر بازماند.

امروزه، تقريباً مي توان گفت: 50 درصد محيط هاي كاري را زنان تشكيل مي‌دهند و تنها سوالي كه ذهن بسياري از افراد جامعه را اشغال كرده اينست كه چرا يك زن با نشان دادن جذابيت هاي جنسي خود كه ربطي به كارايي ها يا ناكارامدي او ندارند باعث تضعيف و خراب شدن مسير پيشرفت‌شان مي شوند.

چه درست و چه غلط، مردم از روي لباس افراد به قضاوت مي نشينند حال اگر كسي در يك محيط رسمي مانند بانك يا در يك مصاحبه با پوششي جلف ظاهر شود ديگران چقدر كار او را جدي مي‌گيرند و براي تلاشش ارزش قائلند.


* بهار و تابستان فصلي براي لباس‌هاي داغ و بدن نما

انگار موضوع مبارزه با بدحجابي فصلي شده و همه بهار و تابستان را فصل مبارزه با بدپوششي مي‌دانند. اين تصور غلط يك بار براي هميشه بايد از بين برود و مبارزه با معضل بدپوششي در تمام فصول سال به اجرا درآيد.
اين روزها بسياري از زنان اين شهر براي يافتن لباس مناسب، بايد فروشگاه‌هاي شهر را بگردند و هزينه و وقت خود را براي رسيدن به لباس مناسب هدر دهند اما همچنان لباس ساده و مناسب در بازار نيافتني است.

* گشتيم نبود، نگرد نيست!

حضور در مراكز خريد لباس زنانه فرصتي است براي گفت‌وگو با زناني كه هر چه مي‌گردند لباس مناسبي پيدا نمي‌كنند، زني 35 ساله‌ مي‌گويد: ‌مانتوهاي موجود در مغازه‌ها اصلاً مناسب نيست، اين مانتوها بيش از حد كوتاه هستند و بدن نما. راه رفتن با اين مانتوها دشوار است! اينجا كشور اسلامي است اما گويا نظارتي بر توليد و عرضه لباس وجود ندارد، به جاي اين‌كه لباس براي بدحجاب‌ها به سختي پيدا شود، يافتن لباس مناسب براي زنان محجبه دشوار شده است.

كافي است در مراكز فروش لباس مدانه و زنانه قدم بزنيد و نگاهي به لباس‌هاي عرضه شده بيندازيد، لباس‌هاي مردانه و زنانه اين روزها به طور عجيبي نامناسب هستند، اكثر لباس‌هاي عرضه‌شده در فروشگاه‌هاي مردانه و زنانه، بدن‌نما و نازك هستند.

اشكان جوان 25 ساله كه براي خريد لباس با مشكل مواجه شده مي‌گويد: براي خريد يك شلوار جين مناسب اكثر مراكز خريد لباس را گشته‌ام، اين روزها شلوارهاي جين بدن نما هستند و شكل‌هاي عجيب و غريبي بر روي‌شان طراحي شده است، خم شدن با اين شلوارها يا پريدن كار مشكلي است.

البته بايد به ويژگي شلوار‌هاي جين جديد، پاره بودن و كوتاهي را نيز اضافه كرد، اين روزها پارگي شلوار جين مد است و هر چه شلوار پاره تر باشد گران‌تر و با كلاس تر است، ايام كودكي وقتي شلوارمان پاره مي‌شد، براي پوشيدن شلوار رفو شده كلي خجالت مي‌كشيديم. اما اين روزها پوشيدن شلوار پاره كلاس دارد!

مجيد كه همراه همسرش براي خريد لباس آمده، از وضعيت لباس نامناسب فروشندگان گلايه دارد و مي‌گويد: فروشنده لباس شلوار و پيراهنش به حدي تنگ و كوتاه بود كه براي خم شدن يا بر داشتن لباس از قفسه‌هاي بالايي مشكل داشت و نيمي از بدنش مشخص مي‌شد، وقتي اعتراض كردم، جنس ها را برداشت و از من خواست مغازه‌اش را ترك كنم، گويا نظارتي بر وضعيت ظاهري فروشندگان هم نيست.‌

* مانتو‌ها بدن‌نما و آستين كوتاه

زن ميانسالي كه براي خريد مانتو آمده است، حرف‌هاي جالبي مي‌زند، حميده مي‌گويد: هر چه مي‌گذرد، ‌از عرض و طول مانتوها و لباس ها كمتر مي‌شود، اين روزها كوتاه شدن آستين مانتوها نيز به شرايط نامناسب اضافه شده است.

حميده كه مادر 2 دختر جوان است مي‌گويد: طرح مبارزه با بدحجابي را بايد از توليدكنندگان و فروشندگان آغاز كرد، وقتي لباس مناسبي نيست و شرايط براي عرض اندام بدحجاب‌ها فراهم است، هر اقدام ديگري نتيجه نخواهد داد، چند سال پيش سخت‌گيري‌ها شد اما بعداً موضوع را رها كردند.

اين روزها هر روز شاهد كوتاهتر شدن و تنگ شدن لباس‌ها هستيم، فقط كافي است براي خريد لباس به فروشگاه‌هاي لباس مراجعه كنيد، امكان پيدا كردن لباسي ساده كه خيلي باعث جلب توجه نشود، كار آساني نيست. اين موضوع دغدغه جديد خانواده‌هاست، گويا آزادي فقط براي بدحجاب‌ها و بدپوشش‌ها معنا دارد، واقعا پيدا كردن لباس‌هاي مرتب، شيك و ساده، كاري سخت شده است.

حفظ و تقويت حجاب يكي از خواسته‌هاي به حق مردم پس از انقلاب اسلامي است. پس از سال‌هاي پيروزي انقلاب موضوع حجاب اسلامي و بدحجابي يكي از مباحث مهم و اساسي در حوزه مسائل اجتماعي، فرهنگي و سياسي بوده است.

اين در حالي است كه پيش از اين قانون گسترش راهكارهاي اجرايي عفاف و حجاب در 13 دي 1384 به تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي رسيد. بدون ترديد رعايت حجاب و عفاف يك مسئله كاملا قانوني، شرعي و از ضروريات دين است و از سويي ديگر بي حجابي و بدحجابي در قانون جرم است.

در ماده 638 قانون مجازات اسلامي آماده است هر كس عملاً در انظار، اماكن عمومي و معابر تظاهر به عمل حرامي كند علاوه بر كيفر عمل به حبس از 10 روز تا دو ماه يا 74 ضربه شلاق جريمه مي‌شود و اگر مرتكب عملي شود كه نفس آن عمل داراي كيفر نباشد ولي عفت عمومي را جريحه دار كند فقط به حبس از 10 روز تا دو ماه يا 74 ضربه شلاق محكوم مي شود.

بر اساس بندي از قانون مجازات‌هاي اسلامي مصوب سال 1365 (قانون نحوه رسيدگي به تخلفات مجازات فروشندگان لباس‌هايي كه استفاده از آنها در ملا عام خلاف شرع بوده و يا عفت عمومي را جريحه دار مي‌كند) نحوه مجازات توليد كنندگان، وارد كنندگان، توزيع كنندگان و استفاده كنندگان لباس‌هاي غير شرعي اول تذكر و ارشاد، دوم توبيخ و سرزنش، سوم تهديد، چهارم تعطيلي محل كسب به مدت سه تا 6 ماه براي فروشندگان و توزيع كنندگان البسه و جريمه نقدي براي وارد كننده و توليد كننده و 10 تا 20 ضربه شلاق يا جريمه نقدي براي استفاده كننده از البسه غير شرعي است.

* گشت‌هاي ارشادي كه ديگر نيستند

اين روزها دوباره بدپوششي و بدحجابي جامعه را مبتلا كرده است و مردم از مسئولان و نيروي انتظامي مي‌خواهند اقدامي قاطع و بلند مدت را در دستور كار قرار دهند.

گشت‌هاي ارشاد توسط پليس امنيت اخلاقي اداره مي‌شوند و بنا به تدابيري نام ارشاد از روي خودروهاي پليس حذف شد، اين جملات را سردار روزبهاني در آخرين نشست خبري خود با خبرنگاران در زمستان سال 89 اعلام كرد.

سردار روزبهاني گفت: كمافي‌السابق گشت‌هاي پليس امنيت اخلاقي در سراسر كشور وظايف محوله خود را انجام مي‌دهند. ماموريت گشت‌هاي پليس امنيت اخلاقي برخورد با بدپوششي، برخورد را اراذل و اوباش برخورد با مزاحمان خياباني، آلودگي صوتي و ديگر موارد اخلاقي است.

اين مقام نيروي انتظامي درباره برخود با بدپوششي، افزود: گشت پليس امنيت اخلاقي با افرادي كه به صورت مانكني‌گونه ظاهر مي‌شوند و در رابطه با نوع پوشش و آرايش افراد آنان را به مقر پليس هدايت مي‌كنند. اين افراد در مقر پليس تحت مشاوره قرار گرفته و خانواده‌هايشان توسط پليس به مقر دعوت مي‌شوند تا در صورت لزوم لباس مناسبي براي اين افراد تهيه كنند.

سردار روزبهاني تصريح كرد: افراد بدپوشش و مانكن‌گونه به دليل اينكه در اولين فرصت پس از خروج از منزل ظاهر خود را تغيير مي‌دهند، خانواده‌هاي اين افراد پس از مراجعه به مقر پليس از وضعيت آنان اظهار بي‌اطلاعي مي‌كنند.

رئيس پليس امنيت اخلاقي گفت: براي گشت‌هاي پليس امنيت اخلاقي دستورالعملي تهيه شده و اين گشت‌ها بايد براساس ضوابط و مصاديقي كه اعلام كرده‌ايم عمل كنند.اين گشت‌ها از برخورد به صورت كلي منع شدند و بايد طبق ضوابط و مصاديق عمل كنند.

سردار روزبهاني در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه پوشش افراد به خودشان ارتباط دارد و جزيي از حقوق شهروندي است گفت: حقوق شهروندي در چارچوب قانون معنا مي‌يابد و نبايد خارج از آن باشد. حقوق شهروندي به معناي قانون شكني نيست.

دوباره بهار از راه رسيد و بدحجاب‌ها براي رژه در خيابان‌هاي شهر فرصت پيدا كرده اند، گشت ارشاد نيز تغيير نام داده و نامحسوس فعاليت مي‌كند. اما شهروندان از دهن كجي بخش اندكي به ارزش‌ها و اخلاقيات جامعه گلايه دارند.





قهرمان‌خیالی‌آمریکا به‌یاری‌جریان‌آشوب آمد!

دولت آمریکا برخلاف سکوتی که در قبال جنایات وابستگان خود در بحرین و یمن اتخاذ کرده، در سال‌های اخیر حمایت‌های سیاسی و حتی مالی گسترده‌ای را از جریان ضدانقلاب داخلی و خارجی به عمل آورده است.
دولت آمریکا در ادامه حمایت های ویژه خود از جریان ضدانقلاب و آشوب داخلی، این بار دست به انتشار یک سری "کتاب مصور اکشن" زده اند.
این سری کتاب که هفته جاری به بازار آمریکا می آید، بر اساس نقش آفرینی سوپرمن(قهرمان اسطوره ای آمریکا) تهیه و تدوین شده است.
در سری جدید از کتاب مصور سوپرمن، وی به ایران می آید تا به جریان آشوب در مبارزه با جمهوری اسلامی کمک کند.
مقامات آمریکایی و دولت این کشور برخلاف سکوتی که در قبال جنایات علیه مردم بحرین و یمن اتخاذ کرده اند، در سال های اخیر حمایت های سیاسی و حتی مالی گسترده ای را از جریان ضدانقلاب داخلی و خارجی کرده است.
محبوبیت سوپرمن شخصیت در فرهنگ آمریکا و نگرانی بسیاری از آمریکایی ها از کاهش قدرت و نفوذ این کشور، دو موضوعی است که رسانه دولتی انگلیس(بی بی سی فارسی) آن را علت انتشار سری جدید داستان این قهرمان خیالی آمریکا بیان کرده است.
گفتنی است، ناظران بین المللی رویدادها و تحولات کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا را موج بیداری اسلامی علیه استکبار جهانی و از نشانه های ضعف و کاهش قدرت آمریکا توصیف کرده اند.



شباهت شهربازی پینوکیو و اصلاح‌طلبان


همكار نشريات اصلاح طلب كه چند سالي است در آمريكا اقامت دارد، معتقد است اقامت در غرب به خاطر خودباختگي و شيفتگي، همان حكايت سفر پينوكيو به جزيره خوشي و درازگوش شدن در پايان ماجرا است.

داريوش سجادي در مطلبي با عنوان پينوكيوها در لندن به جنجال اخير عروسي شاهزاده ويليام در انگليس و هيجان كاذب حواشي آن در رسانه هاي شبه روشنفكري مي پردازد و مي نويسد: در داستان مشهور پينوكيو سرزميني تحت عنوان pleasure island يا جزيره خوشي وجود دارد كه پينوكيو با اغواي گربه نره و روباه مكار مفتون آن جزيره شده و با شوق و ابتهاج عازم آن «خوش باشي» مي شود. خوش باشي كه پينوكيو بعد از رسيدن به آن pleasure island با تلخي توام با تاخير متوجه توهمي بودن آن مي گردد. پينوكيو بعد از ورود به «جزيره خوشي» و چند روز خوشگذراني و خوش باشي تدريجاً با دراز شدن گوش ها و دم درآوردن متوجه «خر شدنش» مي شود. خريتي كه اينك صرفاً و بمنظور بقا در آن «جزيره موسوم به خوشي» ايشان را ملزم و محكوم به آن كرده و مي كند تا نه «مثل خر» بلكه «عين خر» كار كند. كار كردني براي زنده ماندن.

در واقع «كارلو كلودي» نويسنده و خالق پينوكيو زبردستانه به مخاطب تفهيم مي كند براي تن دادن به اين سفر توهمي و بمنظور رسيدن به جزيره خوش باشي ابتدا بايد «عقلا خر» شويد تا در انتها «واقعا خر» شويد.

سجادي ادامه مي دهد: توهمي عام كه در حال حاضر گريبان گير كسر بزرگي از خودباختگان و غرب شيفتگان در جهان شده تا ضمن باور چنين توهمي از غرب به عنوان «جزيره خوشبختي» خود را به آب و آتش براي رسيدن به آن شادكامي موهوم زده و بعد از رسيدن به آن با واقعيت تلخ آشنا شده و ضمن به رسميت شناختن اجتناب ناپذير آن «خريت توهمي» ناگزير و ناگريز براي تداوم بقاي خويش ملزم به تن دادن «كار خري» و «خركاري» در چنان ناكجا آبادي خواهند شد. تن دادن به مشاغل و حرفه هايي كه در اوطان خود هرگز حاضر نبوده و نيستند از كنارشان هم بگذرند. هرچند اكنون نيز ناصادقانه خود و حرفه خود در خارج از كشور را براي هموطنان و اقوام و دوستان شان در وطن كمتر از دكتري و مهندسي و ميليونر و تاجر و هنرمند موفق بودن، معرفي و ترسيم نمي كنند.

وي با ذكر برخي مثالها مي نويسد: «شهره دختري 28 ساله با مدرك كارشناسي از تهران است كه تقريبا دو سالي مي شود از ايران به آمريكا آمده. او اكنون در يكي از فروشگاه هاي زنجيره اي غرب آمريكا كارگري ساده است. شهره اي كه در ايران با پسر شاه نيز با اكراه پالوده مي خورد و در ايران از كنار شاغلين به شغل فعلي خود با افاده و تفرعن رد مي شد اكنون ولو، به اكراه امر بر صاحب كار آمريكائي اش شده. كار شهره از خالي كردن ظروف زباله تا تميز كردن دستشوئي و مبال هاي عمومي در كنار چيدن كالا در قفسه ها و صندوق داري را شامل مي شود. يا آن ديگري جواني حدودا 25 ساله است كه در يكي ديگر از فروشگاه هاي آمريكا به اتفاق چند جوان و ميان سال هم وطنش اشتغال به حرفه كارگري دارد. يك بار در يكي از فرصت هاي استراحت با ايشان هم نشين شدم و در حين صحبت با ايشان ناگهان مديريت آمريكائي فروشگاه به محوطه بيروني آمد و جواد و يارانش بلافاصله خود را پنهان كردند! وقتي از ايشان چرائي اين كار را پرسيدم گفتند چون تنها دو نوبت حق استراحت بين كار دارند و آنها دو نوبت خود را قبلا مصرف كرده اند اين بار خارج از نوبت مشغول استراحت بوده اند. آنها استفاده اين بنده هاي خدا در مورد استفاده غيرمجاز از يك فرصت استراحت 10 دقيقه اي در حين فعلگي كردن براي آمريكائي ها، آن هم علي رغم برخورداري از تحصيلات عاليه را زرنگي و باج ندادن معنا مي كردند!».




امروز تمام نقشه های دشمنان را نقش بر آب می کنم

دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور صبح امروز در دیدار عزت الله ضرغامی رئیس رسانه ملی با اشاره به شایعه های رخ داده در هفته گذشته گفت : مطالب مستندی درباره خرسندی دشمنان وسناریوهای خباثت آمیزرسانه های بیگانه وجریانهای معاند وضد انقلاب از حضور نیافتن رئیس جمهور در چند جلسه هیات وزیران مطرح شده است و من در نظر دارم در سخنان امروز خود در هیات وزیران تمام نقشه های دشمنان اسلام وانقلاب را نقش بر آب کنم ونشان خواهم داد که دشمنان ملت ایران از درک رابطه پدر وفرزندی رهبر انقلاب ورئیس جمهور عاجز وناتوانند وهمچون گذشته آب در هاون می کوبند .

همچنین رئیس جمهور با اشاره به اینکه در جلسه هیئت وزیران در بعد از ظهر امروزحتما حضور می یابد اضافه کرد : من جانم را براي ولايت گذاشتم و اعتقاداتم به ولايت فقيه قوي‌تر از گذشته شده است.
پس از غیبت یک هفته ای رئیس جمهور در جلسات هیئت دولت و برگزاری این جلسات به ریاست محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور جلسه امشب هیئت دولت با حضور تمامی وزرای کابینه به ریاست شخص رئیس جمهور برگزار می شود . رئیس جمهور امشب با حضور خود در کابینه به یک هفته شایعه سازی های رسانه های بیگانه پایان خواهد داد و باز هم با قدرت به کار و تلاش شبانه روزی در راستای فرامین رهبری خواهد پرداخت .

یک منبع آگاه نزدیک به رئیس جمهور در این زمینه به خبر نگار ما گفت رئیس جمهور امشب در هیئت وزیران با بررسی روال کاری دستگاه های اجرایی در سال جاری روند تصویب بودجه و اختصاص ردیف دستگاه های اجرایی را بررسی می کند و سپس با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات آنان پاسخ خواهد داد و باز هم مثل گذشته مردم را به اطاعت از رهبری و داشتن اتحاد دعوت خواهد کرد .



گفتنی است از یک هفته گذشته رسانه های بیگانه با شانتاژ تبلیغاتی سعی داشتند موضوع رفتن وزیر اطلاعات از این وزاتخانه و بازگشت وی با دستور رهبر معظم انقلاب را به نوعی ایجاد حاکمیت دوگانه در مسیر انقلاب نشان دهند و حضور نیافتن رئیس جمهور در این جلسات را به این موضوع نسبت دهند که با روشنگری های رهبری گرانقدر در این کار خود ناکام ماندند . همچنین شب گذشته نیز محمود احمدی نژاد در دیدار جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جانم را برای ولایت گذاشته ام گفت که اعتقادم به ولایت فقیه از قبل بیشتر شده است .




توهین مفتی سعودی به امام زمان(عج)

مفتي سعودي در خطبه هاي نماز جمعه شهر رياض، ضمن حمله شدید به شیعیان، وجود امام زمان (عج) را دروغي بزرگ دانست.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه خبري العالم،"شيخ عبدالعزيز آل الشيخ" مفتي و رئيس کميته علماي ارشد عربستان سعودي، در خطبه هاي نماز جمعه شهر رياض، وجود امام زمان(عج) را دروغي بزرگ توصيف کرد و گفت: کساني که اعتقاد دارند امام غايبي وجود دارد که با ظهور خود اوضاع را تصحيح و احکام شرعي جديدي را برپا مي کند دروغگو و مغالطه گر هستند، اينان بايد بدانند دين ما دين کاملي است و پيامبر اکرم(ص) ، همه رسالت را به طور کامل تبيلغ کرد و اسلام ديگر نيازي به اضافه چيزي ندارد.

به نوشته پايگاه اينترنتي التوافق مفتي عربستان افزود: کساني که ادعا مي کنند دين داراي نقص است و شخصيت هاي خيالي غايب به تصحيح آن خواهند پرداخت دروغگو هستند و راه آنان سراسر کذب، افترا و گمراهي و به دور از صراط مستقيم است.

شيخ آل الشيخ به هجمه شدید عليه شيعيان پرداخت و تصريح کرد: همه مسلمانان، دوست دار پيامبر(ص) و خاندانش هستند و کساني که خود را عاشق اهل بيت(ع) جلوه داده و عقايدشان را مرتبط با آنان مي دانند دروغگوياني هستند که در پي باطلند و سعي مي کنند تا فساد را در ميان امت ترويج داده و خون مسلمانان را جاري سازند. اهل بيت(ع) هيچ رابطه اي با اينان ندارند و مسلمانان بايد نسبت به اين فتنه گران هوشيار باشند.

مفتي عربستان بدون ارائه هيچ شاهدي بر سخنان کذبش، مدعي شد: پيروان اين مذهب گمراه، شريعت اسلامي را منحصر به گذشته مي دانند و اعتقاد دارند که احکام شرعي در زمان کنوني کاربردي ندارند و امت نيازمند نظم جديدي در شريعت است.

وي که به شدت تلاش مي کرد شيعيان را معتقد به وجود نقص در دين جلوه دهد، تاکيد کرد: اين افراد اعتقاد دارند که آموزه هاي مرتبط با اسلام و عقايدي که امت اسلامي دنبال مي کند از منابع تروريسم هستند، در حالي که امتي که بر پايه اخلاق و آموزه هاي ديني پرورش مي يابد از تروريسم و فتنه کاملا به دور است، زيرا دين اسلام، مردم را بر اساس وحدت کلمه، اخلاص، صداقت و همکاري متقابل پرورش مي دهد و کسي که ادعا مي کند شيوه هاي اسلامي، منبع فساد و تروريسم است سخت در اشتباه بوده و از بصيرت به دور است.

سخنان بزرگ ترين مرجع ديني وهابي ها در حالي صادر شده است که همه مسلمانان اعم از شيعه و سني بر وجود امام زمان(عج) اتفاق نظر دارند و تنها اختلاف آنان در اين است که شيعيان معتقد به غيبت اين امام هستند، ولي اهل سنت اعتقاد دارند که امام زمان هنوز به دنيا نيامده است.اظهارات مفتي عربستان نشان مي دهد که وهابيت به هيچ وجه با عقايد شيعيان آشنايي ندارند و تنها هم و غم آنان، سرکوب پيروان اهل بيت(ع) است.

وهابي ها که تلاش مي کنند خود را به اهل سنت نسبت دهند از زمان تاسيس تا عصر حاضر به دشمني شديد با شيعيان پرداخته اند که مي توان از کشتار شيعيان در عراق، پاکستان، هند و ساير کشورهاي اسلامي، اشغال نظامي بحرين و کشتار شهروندان بي گناه اين کشور، تخريب مساجد و حسينيه هاي شيعه به عنوان نمونه هاي برجسته از اين کينه و نفرت در حال حاضر ياد کرد.




حضور جمعي از كارگران در جلسه علني مجلس


همزمان با روز كارگر جمعي از كارگران در جلسه علني مجلس حضور يافتند.




جمعي از كارگران امروز يكشنبه همزمان با روز كارگر در جلسه علني پارلمان حضور يافتند.

‌نادر قاضي‌پور نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي نيز در قالب تذكري از سخنان ابتداي جلسه رئيس مجلس درباره ‌روز كارگر ‌تشكر و قدرداني كرد.

وي افزود: از اينكه اجازه داديد كارگران اولين بار در مجلس حضور داشته باشند، از شما تشكر مي‌كنم.

اين نماينده مجلس همچنين از ساير همكاران خود خواست ‌در بودجه سال 90 از محل درآمدهاي مازاد نفتي مبلغي را براي بيكاران كشور اختصاص دهند.

همچنين محمد دهقان عضو هيئت رئيسه مجلس نيز طي سخناني ضمن خيرمقدم‌گويي به كارگران براي حضور در صحن مجلس از زحمات آنان قدرداني و تشكر كرد



تغییر در سازمان سیا آغاز دور جدید اقدامات ضد ایرانی

رئیس جمهور آمریکا در دور جدید تغییرات خود اقدام به بزرگترین جا به جایی در تیم نظامی و امنیتی کابینه خود کرده است که با توجه به بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا و نزدیک شدن به زمان خروج سربازان آمریکا یی از عراق همه تحلیل گران احتمال تغییراتی را در تیم کاخ سفید پیشبینی می کردند .

پیش از این نیز رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا سخن رفتن از پنتاگون را علام کرده بود و اوباما به فکر جایگزین مناسبی برای او بود بهترین شخص که در این شرایط دشوار می تواند بر صندلی این وزارت خانه قرار بگیرد لئون پانتا رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) می باشد تا با داشتن تجربه امنیتی و اطلاعاتی خود هدایت نیروهای آمریکا را در افغانستان و عراق بر دست بگیرد و شاید بتواند با فشار بر مقامات عراقی زمینه تمدید حضور نیروهای این کشور را برای چندین سال دیگر بدست آورد .
اوباما برای ریاست سازمان سیا ژنرال دیوید پترائوس را بهترین گزینه در حال حاضر می داند به دلیل فرماندهی این فرد در دو جنگ عراق و افغانستان و آشنایی نسبتا خوبی که به منطقه حساس خاورمیانه در طی زمان خدمت در این بخش بدست آورده است می تواند برنامه های کاخ سفید را به راحتی در منطقه اجراء کند به صورتی که حتی قبل از تکیه زدن بر صندلی سازمان سیا طرحی را برای سرکوب مردم بحرین به رژیم آل خلیفه ارسال نموده است و این اقدام از برنامه ریزی کامل در تغییرات در کاخ سفید حکایت دارد.
با نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا اوباما برای پیروزی مجدد نیاز به یک پیروزی چشمگیر دارد و با توجه به شکست های برنامه های اقتصادی دموکرات های حاکم بر کاخ سفید در مهار بحران اقتصادی این کشور جمهوری خواهان با تمام توان وارد میدان نبرد های انتخاباتی شده اند تا دموکراتها را از کاخ سفید همانند مجلس نمایندگان بیرون نمایند و در این میان تنها راهی که برای اوباما باقی مانده است راضی نگاه داشتن کارتل های نفتی و صنایع نظامی می باشد که این امر فقط در صورتی امکان دارد : اولین گام بتواند قیمت نفت خام را پایین نگاه دارد تا با این کار به اقتصاد نیمه جان آمریکا روح جدیدی دمیده شود و صنایع داخلی این کشور را که نیز فشار ناشی از بحران اقتصادی تا مرز ورشکستگی رفته است نجات بدهد در این صورت خواهد توانست تا حدی شاخص های اقتصادی را مثبت یا حداقل برای مدتی ثابت نگاه دارد .
دومین گام این خواهد بود که صنایع نظامی را فعال نگاه دارد، به دلیل اینکه از هر 10 فرد آمریکایی 1 نفر در صنایع نظامی مشغول به کار می باشند برای همین یکی از اولویت های تمامی روسای جمهور آمریکا فعال نگاه داشتن بخش نظامی و امنیتی این کشور بوده و خواهد بود و تنها راه برای حیات آمریکا و این بخش وجود درگیری و جنگ در نقاط گوناگون جهان برای فروش این تسلیحات می باشد و امروز با درگیر بودن مستقیم آمریکا و چندین کشور اروپایی در عراق و افغانستان مقامات آمریکای به راحتی این بازار ها را برای فروش تجهیزات و تسلیحاتی نظامی از دست نخواهند داد و با توجه به درگیرشدن کشورهای اروپایی (ناتو) و آمریکا در لیبی بهترین زمان برای فروش تسلیحاتی نظامی آمریکا یی به هر دو طرف درگیری ها می باشد مقامات آمریکا یی به خوبی می دانند شلیگ هر یک از موشک های کروز به سمت لیبی باعث اشتغال برای حداقل 100 آمریکایی خواهد بود و در شرایط بحران اقتصادی یک جنگ محدود در یک منطقه دور از خاک آمریکا یعنی سرازیر شدن خون تازه به رگ های صنایع آمریکا خواهد بود.
یکی دیگر از دلایل انتخاب دیوید پترائوس به عنوان رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) شناخت و فعایت وی درباره جمهوری اسلامی ایران می باشد این ژنرال با تجربه که در عراق با گروهک های ضد نظام جمهوری اسلامی ایران مذاکرات گسترده ای را با هدف نا امن کردن مناطق غربی کشور انجام داده است و به دستور مستقیم او نیروهای آمریکایی اقدام به آموزش این تروریست ها برای انجام حملات تروریستی در غرب کشوراقدام کردند و با همایت مستقیم نیروهای بیگانه گروهک های پژواک و منافقین به اقدامات گسترده بر ضد نظام جمهوری اسلامی دست زده اند . این ژنرال آمریکایی با انجام مذاکراتی با نیروهای سپاه طّیبه پاکستان برای انجام عملیات هایی در عمق ایران بر ضد صنایع حساس انجام دهند که نمونه این اقدامات خراب کاری در بعضی خطوط انتقال گاز و نفت در نقاط مختلف کشور دست زده اند.
بعد از انتقال ژنرال پترائوس به افغانستان به عنوان فرمانده نیروهای نظامی آمریکا و ناتو در افغانستان تیمی از نیروهای امریکایی به صورت ویژه مسئول حمایت از بازماندهگان گروه تروریستی ریگی را بر عهده گرفتند که زیر نظر مستقیم ژنرال فعالیت میکردند و آخرین اقدام این فرد همکاری و مدیریت بخشی از برنامه ویروس اسکای نت با هدف ضربه زدن به برنامه غنی سازی هسته ای جمهوری اسلامی ایران بوده که با همکاری سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی موساد و شرکت زیمنس آلمان طراحی شود بود که با هوشیاری دانشمندان جوان ایران زمین این تیر دشمن نیز به سنگ نشست . مقامات کاخ سفید امروز به این نتیجه رسیده اند که بهترین فرد برای ریاست سازمان سیا ژنرال دیوید پترائوس می باشد تا بتواند برنامه های کاخ سفید را بر ضد ایران و دیگر کشور های هدف اجراء نماید و باید در آینده نزدیک منتظر اقدامات ژنرال با تجربه برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی ایران بود.





هدفمندي يارانه‌ها بسيار بهتر از حد تصور اجرا شد


محمد شريعتمداري با تأكيد بر اينكه اوضاع را رصد و از روند كارها به خوبي مطلع است، گفت: اصول و اساس كار هدفمندي يارانه‌ها كامل و درست ‌پيش رفته و نحوه اجراي كار از آن‌چيزي كه تصور مي‌شد، بسيار بهتر بوده است.

"محمد شريعتمداري " وزير بازرگاني در دولت اول و دوم محمدخاتمي و عضو شوراي راهبرد روابط خارجي در بخش پاياني گفت‌و‌گويي تفصيلي خود با فارس به تبيين ابعاد گوناگون قانون هدفمندي يارانه‌ها پرداخت؛ متن كامل اين بخش به شرح ذيل است.

- شريعتمداري: بنده به عنوان يك عضو دولت خاتمي هزار و يك نقد در مورد خودم وارد است، ‌بنده از نقد نمي‌ترسم اما نگاه دولت دهم و نهم به سفرهاي استاني واقعا نگاهي بي‌بديل است. بنده خودم هم به سفرهاي استاني مي‌رفتم و حدود دو هزار و 400 يا 500 كيلومتر در عمق برخي مناطق خشكسالي‌زده كشور كه حتي بعضاً خودرو هم در آن بخش‌ها امكان عبور و مرور نداشت، رفته و به مردم سر مي‌زديم؛ اما به اين شكل كه دولت به صورت جمعي به مناطق مختلف سفر كند، چنين چيزي در دولت اصلاحات وجود نداشت؛ لذا چنين اقدامي واقعاً بديع است.

البته گاهاً چنين اقداماتي انجام مي‌شد، مثلا در دوره دفاع مقدس در مورد خرمشهر چنين سفرهايي انجام گرفت؛ اما در مجموع اقداماتي اين چنيني بسيار اندك هستند كه دولت به صورت منظم به مناطق مختلف كشور سفر كند؛ بنابراين انتقاد و نقد در مورد سفرهاي استاني را مي‌توان در مورد همه دولت‌هاي قبل از دولت نهم وارد دانست؛ چراكه در آن دولت‌ها چنين اقدامي انجام نمي‌شد.

يكي از نقدهايي كه به آن دوران (اصلاحات) صرفنظر از ديدگاه‌هاي سياسي وارد مي‌دانم، اين است كه از زماني كه رهبر معظم انقلاب فرمودند كه مهمترين عامل توسعه سياسي كشور "فقر، تبعيض و فساد " ‌است، به اين مسئله توجهي نشد؛ مثلاً اگر همان زمان به تبعيض توجه مي‌كرديم، آيا امروز بدنام مي‌شديم؟‌ نه اينكه ما بي‌توجه بوديم؛ اما ما هم بايد همانند امروز براي از بين بردن تبعيض برنامه ريزي مي‌كرديم. يا اگر مثلا براي ريشه‌كني فقر فكري مي‌كرديم، بهتر نبود؟

دولت هشتم زماني كه پايان يافت‌ و مسئولان دولت را به احمدي نژاد تحويل دادند، صندوق ذخيره ارزي حدودا 15 ميليارد دلار پول داشت، ممكن است كه برخي از وزراي صنعتي ما هم خوشحال بودند از اينكه تمام تلاش خود را براي سرمايه‌گذاري و خرج نكردن صرف كردند؛ اما مهمتر از آن اين بود كه چرخ‌هاي توسعه وقتي مي‌چرخد كه مردم احساس كنند ‌كرامتشان حفظ و به فقر آنها توجه شده است.

امروز مردم يارانه‌هاي مستقيم را مي‌گيرند و اين خيلي خوب است، لذا اين انتقاد به دولت اصلاحات وارد است. من اين حرف‌هايي كه عده‌اي با اغراض مي‌گويند و از كلماتي مانند گداپروري استفاده مي‌كنند را درست نمي‌ دانم؛ همفكران ما مي‌گفتيم اين اقتصاد گداپروري بوده ولي بعد كه مردم به اينها رأي دادند انتظار داشته باشيم به دولت فعلي فحش بدهند و به ما آفرين بگويند. من مي‌‌گويم حداقل تامين معيشت براي افرادي كه زير چرخ دنده‌هاي زندگي له مي‌شوند، اين به معناي گداپروري و اقتصاد صدقه‌اي نيست، به كار بردن اين الفاظ توهين به مردم است و نبايد اين حرف‌ها را بزنند و من خودم هيچ وقت از اين كلمه استفاده نكرده‌ام.

توضيح بيشتري مي‌دهيد؟
- شريعتمداري: مي‌خواستند با دادن القاباتي مثل اقتصاد پويوليستي و ... بار ارزشي كارهاي دولت احمدي نژاد را مخدوش كنند و طوري بگويند كه اينها عوام‌فريبانه است. لذا منصفانه است بگويم علاوه بر رسيدگي به مردم به سرمايه‌گذار هم بايد بپردازيم. لذا من نمي‌فهمم چرا برخي اين حرف‌ها را مي‌زنند؛ توجه به حداقل‌هاي زندگي مردم يك امر ضروري بود و من خودم با يكي از آقايان كه در دولت فعلي مؤثر است چندي پيش ملاقات كرديم، به او گفتم بارك‌الله خوب كاري كرديد به مردم محروم توجه كرديد خدا پدرتان را بيامرزد؛ اما حالا كه اين كار خوب را كرديد، در توانمندسازي مردم هم قدم‌هاي بزرگ برداريد.

از آنجا كه دولت نهم و دهم دست به كارهاي بزرگ زده، اين‌بار نهضت توانمندسازي مردم را انجام دهيد. مثلا افزايش مهارت‌هاي شغلي در روستاها بوسيله جذب بدون كنكور دانشجو انجام دهيد؛ لذا از آنجا كه حوزه اقتصادي مراكز اصلي توليد كشور روستا است، بايد جوانان در آنجا بمانند و توليد كنند و به سمت شهرها روي نياورند و به جامعه مصرفي شهري اضافه نشوند؛ لذا براي اينكار بايد زيرساخت را فراهم، مهارت‌هاي ايشان را افزايش داده و تسهيلات ارزشمند را در اختيار آنها قرار دهيم تا اين نهضت بوجود آيد.

آقاي شريعتمداري! نمي‌ترسيد برخي به شما بگويند اين حرف‌ها را براي هدف ديگري مي‌زنيد؟
- شريعتمداري: من در مصاحبه‌هام اصلا قصد ندارم مجيز كسي را بگويم و بي جهت از كسي تمجيد بيهوده كنم، والله هرچه مي‌گويم از موضع انصاف، منافع ملي ايران و مردم متدين كشورم است؛ چراكه جمهوري اسلامي ايران را شجره طيبه مي‌دانم كه من مكلف به تقويت آن هستم.

من 30 سال در رده‌هاي بالاي حكومت كاركرده‌ام و به جاهايي كه بايد رسيده‌ام، لذا نيازي به هيچ چيز ندارم و هرچه بلد بوديم انجام داده‌ايم و گفته‌ايم ولي امروز نيز از موضع مشورت و كمك هر آنچه را كه احساس كنم لازم است خواهم گفت.

چه علتي وجود داشت كه دولت‌هاي هاشمي و خاتمي نتوانستند اين طرح(هدفمندي يارانه‌ها) را انجام دهند؟
- شريعتمداري: آقاي خاتمي در پايان دولتشان اظهار تاسف كردند كه يكي از كارهاي خوبي كه من مي‌توانستم انجام بدهم و ندادم همين طرح هدفمندي يارانه‌ها بود. در دولت آقاي هاشمي طرحي را اجرا كردند تحت عنوان «طرح تك نرخه كردن ارز ايران»؛ اما از آنجا كه كار كارشناسي دقيقي انجام نشده بود و نقاظ ضعف و قوت آن حتي در كلياتش، مطرح نشده بود، رقم قابل توجهي رشد نقدينگي براي اجراي اين طرح تك نرخي كردن ارز به وجود آمد و دولتي كه مي‌خواست تعزيرات حكومتي را منحل كند، قيد بندها را از اقتصاد كشور بردارد و رقابت‌پذيري را در اقتصاد حاكم و نظام عرضه و تقاضا را سامان دهد؛ مجبور شد در نهايت اقدام به ايجاد سازمان بازرسي و نظارت در وزارت بازرگاني كرده و براي جلوگيري از صدمات همين كاري كه درست انجام نداد صدها كار را جبراني و اصلاحي انجام دهد.

در دولت خاتمي و با حضور آقاي نوربخش در جلسات طولاني و مداوم مشغول هماهنگي اجراي كارها مي‌شديم و نتايج خوبي هم داشت يك طرح ديگري نيز انجام شد به عنوان "برداشتن نرخ يارانه مرغ "، دادن كوپن ريالي به جاي آن بود، كه مشكلات عجيب و غريبي در كشور به وجود آورد كه هر وقت صحبت از هدفمند كردن يارانه‌ها مي‌كرديم، مي‌گفتند مثل همان ماجراي مرغ مي‌شود، لذا اين دو موضوع باعث شده بود
 




تاریخ: یک شنبه 11 ارديبهشت 1390برچسب:,
ارسال توسط arman

حکم ولی فقیه تنها مسیر روشن حرکت متعالی است

آنچه در 32 سال اخير انقلاب اسلامي را با وجود همه توطئه‌ها، كودتاها، تحريم‌ها و فتنه‌ها بيمه كرده، قرار داشتن ولايت‌فقيه در رأس نظام و احكام حكومتي ولي‌فقيه است بنابراين دشمن قدرت از پا در آوردن چنين حكومتي را ندارد . . .


جایگاه ولی فقیه به عنوان راس خیمه نظام جمهوری اسلامی بر کسی پوشیده نیست . امام راحل عظیم الشان از ابتدای تشکیل نهضت اسلامی ولایت فقیه را به عنوان یکی از اصلی ترین موضوعات انقلاب نهادینه ساخت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز ولایت فقیه را به عنوان برجسته ترین جایگاه حکومتی کشور مطرح ساخت . در باب ولایت فقیه روایات و بحث های فرواوانی مطرح است که در این مجال فرصت پرداخت به آن نیست اما موضوعی که در این نوشتار با سه تن از چهره های حوزه علمیه در میان گذاشته و نظرات آنان را مطرح کردیم به جایگاه ولایت فقیه و نقش حکم حکومتی ولی فقیه در ساختار نظام اسلامی باز می گردد .

آیت الله سعیدی نماینده مقام معظم رهبری در سپاه پاسداران و از چهره های برجسته حوزه علمیه با اشاره به الزامات ولی فقیه می گوید : در طول بيش از هزار سال كه از ايام غيبت مي‌گذرد، الزامات تحقق حاكميت ديني توسط ولي فقيه نبود تا اينكه در دوره ما اين اتفاق افتاد و زمينه رهبري ولي فقيه عادل و جامع‌الشرايط به دست امام راحل(ره) فراهم شد. اين اختياراتي كه فقيه جامع‌الشرايط دارد، از ناحيه امام زمان(عج) به او تفويض شده و از اين منظر اختيارات ولي فقيه اندازه امام معصوم(ع) بوده و تبعيت از او هم به همان اندازه واجب است. هركجا در راس حكومت، ولي خدا قرار گرفت، شاهد شكل‌گيري حاكميت الهي بوديم. براي مثال در زمان موسي‌بن عمران(ع) انقلاب توحيدي به ثمر رسيد و يا در زمان پيامبر اعظم(ص) يك نظام اسلامي تمام عيار شكل گرفت اما پس از رحلت رسول اكرم(ع) ديديم كه مسئله امامت با چالش‌هاي جدي مواجه شد كه موانع زيادي را پيش روي حاكميت قرار داد و البته مهمترين دليل آن نيز حذف رهبري الهي حكومت بود؛ مسئله‌اي كه در آن زمان، مردم آن را نفهميدند.

سعیدی ادامه می دهد : با نگاهي به اين تاريخ 1000 ساله غيبت در مي‌يابيم كه هرگاه مردم در تبعيت از ولي‌فقيه جمع شدند، به نتايجي معجزه‌گون رسيده‌اند. وقتي ميرزاي بزرگ فتواي تحريم تنباكو را داد و اين فتوا با تبعيت مردم متدين كشورمان روبرو شد، كار به جايي رسيد كه شاه قاجار مجبور شد تا اين قرار داد را لغو كند. اساس انقلاب اسلامي نيز مبتني بر همين تبعيت مردم از فرمان ولي‌فقيه شكل گرفت . در طول اين سه دهه نيز هر كجا مانند جنگ تحميلي مردم و خواص از رهبري تبعيت كردند، نتايج دلخواه بدست آمد كه البته اين فرمول در تمامي عرصها چه نبرد سخت و چه نيمه سخت و نرم بر همين منوال است اما هر جا تمرد صورت گرفته، به همان ميزان شهاد به بار آمدن زيان و چالش براي انقلاب بوديم.

نماینده ولی فقیه در سپاه در خصوص تخلف از فرمان ولی فقیه تصریح می کند : در حاكميت اسلامي، هماهنگ كننده و سياست گذار اصلي نظام طبق قانون اساسي، ولي‌فقيه است و تخلف از فرمان او نيز در حكم تخلف از فرمان خدا و امام زمان(عج) محسوب مي‌شود و بر همين اساس مي‌بينيم وقتي حضرت امام(ره) به آقاي منتظري گفتند كه بيت خود را از باند مهدي هاشمي پاك كند و او توجه نكرد، در حقيقت اين عدم تبعيت، نافرماني از دستورات الهي بود. هر جا مسئولين به نوعي در برابر ديدگاه رهبري كه ستون فقرات و خيمه انقلاب محسوب مي‌شود، ايستاده و اما و اگر آوردند، به همان نسبت نظام دچار تزلزل و چالش شده و ما نيز در اين فرايند سي ساله انقلاب به خوبي نقش و اثر ولي فقيه را مشاهده كرده‌ايم.

نماينده ولي فقيه در سپاه يكي از مهمترين نشانه‌هاي ولايت‌مداري را تبعيت محض از ولي فقيه می داند و می گوید : اگر مي‌خواهيم خدا و امام زمان(عج) از ما راضي باشند، بايد همين‌طور رفتار كرد نه مانند "اصحاب سبت " كه خدا آنها را از ماهيگيري در روز شنبه منع كرد اما آنها با حقه‌بازي كاري كردند كه به زعم خودشان هم نافرماني خدا نشده باشد و هم ماهي‌هاي روز شنبه را گرفته باشند و همين باعث شد تا خدا تمام آنها به علاوه‌ دو دسته ديگر يعني مباشرين و ساكتين در برابر نافرماني خود را عذاب كند چراكه آنها دستور خدا را به بازي گرفتند. ما بنا به فرموده حضرت امام(ره) مكلف به انجام وظيفه هستيم و در همين راستا بايد هميشه گوش به فرمان ولي خدا باشيم تا لطف و عنايت او نصيبمان شود.

حجت‌الاسلام والمسلمين سعيدي ادامه می دهد: در همين دولت نيز در مقاطعي اختلاف ميان دستگاه‌ها رخ داد و فشار زيادي بر آقاي احمدي‌نژاد به عنوان رييس جمهور وارد شد تا او را از پا دربياورند اما اين رهبري بود كه به خاطر ارزش‌ها و شاخص‌هايي كه در دولت مي‌ديد، ايستاد و از آن دفاع كرد. اين موارد در مقابل حمايت‌هاي بي‌دريغ ايشان بسيار ناچيز است و مسئولين هم بايد با دل و جان اين موارد را بپذيرند چراكه ممكن است نفعي در آن باشد كه آنها متوجه نشوند ولي رهبري با اشراف كاملي كه دارند، اين موراد را درك مي‌كنند.

حجت‌الاسلام والمسلمين سعيدي در بخش ديگري از گفتگوي خود به مسئله شيطنت رسانه‌هاي بيگانه در القاي دوگانگي در نظام گفت: بدون شك نظام اسلامي هماهنگ‌ترين و منسجم‌ترين حكمومت‌هاست در حالي كه مثلا در كشور امريكا ما بجاي دوگانگي با پنج‌گانگي روبرو هستيم كه در مسايل مختلف از جمله حوادث منطقه اختلافات زيادي ميان پنتاگون، رياست جمهوري، سيا، لابي صهيونيستي و كنگره وجود دارد و آنها مانده‌اند كه با اين موارد چه بكنند. اين شيطنت‌ها به منظور فرافكني صورت مي‌گيرد تا يكي از آرام‌ترين و باثبات‌ترين نظام‌هاي عالم را سست و بي‌پبات نشان دهند در حالي كه خودشان در اوج چالش و چنددستگي قرار دارند. البته وقتي دولت با اين سرعت در چند جبهه مشغول خدمت است، اين طبيعي است كه گاهي نقاط ضعفي هم بوجود بيايد كه لازم است رهبري آن را حل كند اما اين به معني دوگانگي در حكومت نيست.

آیت الله نمازی عضو دیگر مجلس خبرگان رهبری نیز با اشاره به لزوم وجود نظام ولایی افزود : نظام الهي مبتني بر ولايت است و در تمام اديان الهي شريعت آسماني بر محور ولايت قرار داشته است. چنانچه ولايت وجود نداشته باشد نظام تكوين از بين خواهد رفت لذا ولايت ذاتي متعلق به خداي سبحان است. خداوند ولي انسان‌ها و اهل توحيد است بر همين اساس ذات اقدس او هم داراي ولايت تكويني است و هم ولايت تشريعي دارد. ولايت تشريعي به معناي وضع قانون است؛ اين ولايت يعني فرستادن شريعت و دين به معناي قانون زندگي است. اين ولايت در عصر پيامبر خاتم (ص) از سوي خداوند به وجود مبارك نبي‌اكرم و ائمه معصومين عليهم‌السلام تنفيد شد بنابراين در عصر غيبت ولايت كبري الهيه در دست امام زمان (عج) قرار دارد. با توجه به غيبت امام زمان (عج) خداوند براي دوران خلأ رهبري يك جانشين قرار داده و آن نايب كسي است كه شاگرد مكتب اهل‌بيت عليهم‌السلام و قرآن و شريعت است.

آیت الله نمازی همچنین اشاره می کند : ولايت مطلقه فقيه در عصر غيبت همان مرتبه نازله ولايت كبري الهيه بوده كه از آن امام زمان (عج) است؛ مسلمانان در زمان غيبت نمي‌توانند بدون سرپرست باشند لذا مردم بايد حول شخص فقيهي حركت كنند. چنانچه ولي‌امر در مسائلي كه مربوط به اداره نظام و سه قوه است تدبيري كنند، حتي اگر در قانون اساسي نيز ذكر نشده باشد لازم‌الاجراست چراكه اين نظر در چارچوب اسلام و مصالح مسلمين است.

حكم حكومتي به معناي مديريت جامعه است؛ فقيه داراي دو نوع نظر است يكي نظر فقهي كه همان فتوا بوده و مربوط به مسائل حلال و حرام است و نظر ديگر مربوط به حكم حكومتي است. فتوا براي كساني كه از مجتهد خود تقليد مي‌كنند واجب است اما حكمي كه از حاكم صادر مي‌شود بر تمام افراد جامعه واجب است و اين تفاوت حكم و فتوا محسوب مي‌شود. حكم حكومتي در ساير نظام‌هاي سياسي دنيا وجود ندارد و در ساير كشورها نظر يك حاكم براي مردم لازم‌الاجرا نيست هرچند گاهي آن را به زور تحميل مي‌كنند اما در نظام اسلامي حكم حاكم همان حكم الله است. آنچه در 32 سال اخير انقلاب اسلامي را با وجود همه توطئه‌ها، كودتاها، تحريم‌ها و فتنه‌ها بيمه كرده، قرار داشتن ولايت‌فقيه در رأس نظام و احكام حكومتي ولي‌فقيه است بنابراين دشمن قدرت از پا در آوردن چنين حكومتي را ندارد.

آیت الله قره باقی عضو مجلس خبرگان رهبری نیز در این خصوص عقیده دارد : مدل حكومتي جمهوري اسلامي ايران بر پايه ولي‌فقيه كارآمدترين مدل حكومتي است چرا‌كه با حضور ولي‌فقيه‌ و فصل‌الخطاب بودن آن، هيچ‌بن بستي وجود ندارد. اگر احكام حكومتي امام راحل نبود، بني‌صدر جبهه ها را فلج و انقلاب را با مشكل جدي مواجه مي‌كرد، اما امام با قدرتي كه اسلام به ايشان داده بود، بني‌صدر را كنار گذاشت تا رزمندگان اسلام موفق به اجراي عمليات فتح‌المبين شوند. مشكل بني‌صدر اين بود كه نمي‌فهميد جلوي‌ولي فقيه ايستادن، يعني چه؟؛ بني‌صدر فكر مي‌كرد كه مردم به خاطر خودش به او رأي دادند، در حالي كه نمي‌دانست او بدون ولي‌فقيه هيچ‌مقبوليتي ندارد.
به هر حال این نظرات و بسیاری بررسی های دیگر نشان می دهد که انقلاب اسلامی ماندگاری خود را مدیون حضور ولی فقیه به عنوان شخصی که فارغ از نفسانیات تنها به اعتلای نظام اسلامی می پردازد است و جمهوری اسلامی ایران در 33 سال گذشته همه پیروزی های عظیم خود را مدیون درایت ولی فقیه به عنوان شخص اول نظام بوده است و در حال حاضر دستورات حکومتی و حتی غیر حکومتی رهبر معظم انقلاب اسلامی نه تنها موجب اختلال نیست بلکه بهترین راه برای نیل به اهداف متعالی کشورمان است .




منافقین: اشرف را به ما اجاره بدهید!


منافقین با درخواستی پر استیصال از دولت عراق خواستند آنها را از این کشور اخراج نکنند و آنها حاضرند پادگان اشرف را از دولت مرکزی عراق اجاره کنند.

به نقل از روزنامه الشرق‌الاوسط، سرکردگان فرقه تروریستی رجوی که تا به حال، با انکار حاکمیت مردم عراق بر خاک غصب شده پادگان اشرف،‌ خود را مدعی همیشگی این پادگان می‌دانستند، به وسیله یک میانجی، از دولت عراق درخواست کرده‌اند تا پادگان اشرف را به آنها اجاره دهد.

بر پایه این خبر، دولت عراق با رد این درخواست، اعلام کرده که برای اعمال حاکمیت مردم عراق بر خاک پادگان اشغال شده عراق جدید(اشرف) با هیچ کشور و گروهی وارد معامله نخواهد شد.
شایان ذکر است سرکرده منافقین قبل از حضور جدید پلیس عراق در پادگان اشرف،‌ اعلام کرده بود تنها با اخذ مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار حاضر به ترک این پادگان هستند.



با فساد در هر جا و هر مسند بايد برخورد شود


بازخواني فرمان 8 ماده‌اي رهبر معظم انقلاب:
با فساد در هر جا و هر مسند بايد برخورد شود

در امر مبارزه با فساد نبايد هيچ تبعيضي ديده شود. هيچكس و هيچ نهاد و دستگاهي نبايد استثنا شود
رهبر معظم انقلاب تأكيد كردند: در امر مبارزه با فساد نبايد هيچ تبعيضي ديده شود. هيچكس و هيچ نهاد و دستگاهي نبايد استثنا شود . هيچ شخص يا نهاد نمي تواند با عذر انتساب به اين جانب يا ديگر مسئولان كشور خود را از حساب كشي معاف بشمارد با فساد در هر جا و هر مسند بايد برخورد يكسان صورت گيرد.
به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس حضرت آيه‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب 10 سال پيش در چنين روزي به رؤساي قواي سه گانه فرمان مهمي در خصوص مبارزه همه جانبه و سازمان يافته با مفاسد مالي و اقتصادي صادر كردند.
متن فرمان مقام معظم رهبري به رؤساي قواي سه گانه بدين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
حضرات آقايان رؤساي محترم قواي سه گانه دامت تاييدائهم
تشكيل ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي طرح مبارزه با فساد كه دو قوه ي مجريه و قضاييه بدان همت گماشته اند عزم جدي مسئولان را به اقدام در اين امر اساسي و حياتي نويد مي دهد . حكومتي كه مفتخر به الگو ساختن نظام علوي است بايد در همه حال تكليف بزرگ خود را كم كردن فاصله ي طولاني خويش با نظام آرماني علوي و اسلامي بداند و اين جهادي از سر اخلاص و همتي سست ناپذير مي طلبد. جمهوري اسلامي كه جز خدمت به مردم و افراشتن پرچم عدالت اسلامي هدفي ندارد نبايد در اين راه دچار غفلت شود . رفتار قاطع و منصفانه ي علوي را بايد در مد نظر داشته باشد و به كمك الهي و حمايت مردمي كه عدالت و انصاف را قدر مي دانند تكيه كند.
نامگذاري امسال به نام مبارك ((رفتار علوي)) فرصت مناسبي است كه شما برادران عزيز مراقبت از سلامت نظام را كه بحمدالله در سالهاي گذشته همواره در كار بوده فعاليتي تازه نفس و سازمان يافته ببخشيد و با همكاري و اتحاد افق ها را در برابر چشم اين ملت نجيب و مؤمن روشنتر و شفاف تر سازيد . امروز كشور ما تشنه ي فعاليت اقتصادي سالم و ايجاد اشتغال براي جوانان و سرمايه گذاري مطمئن است و اين همه به فضايي نيازمند است كه در آن سرمايه گذار و صنعت گر و عنصر فعال در كشاورزي و مبتكر علمي و جوينده ي كار و همه ي قشر ها از صحت و سلامت ارتباطات حكومتي و امانت و صداقت متصديان امور مالي و اقتصادي مطمئن بوده و احساس امنيت و آرامش كنند . اگر دست مفسدان و سوء استفاده كنندگان از امكانات حكومتي قطع نشود و اگر امتيازطلبان و زياده خواهان پر مدعا و انحصار جو طرد نشوند سرمايه گذار و توليد كننده و اشتغال طلب همه احساس ناامني و نوميدي خواهند كرد و كساني از آن به استفاده از راه هاي نامشروع و غير قانوني تشويق خواهند شد.
خشكانيدن ريشه ي فساد مالي و اقتصادي و عمل قاطع و گره گشا در اين باره مستلزم اقدام همه جانبه به وسيله ي قواي سه گانه مخصوصا دو قوه ي مجريه و قضاييه است. قوه ي مجريه با نظارتي سازمان يافته و بي اغماض از بروز و رشد فساد مالي در دستگاه ها پيشگيري كند و قوه ي قضاييه با استفاده از كارشناسان و قضات قاطع و پاكدامن مجرم و خائن و عناصر آلوده را از سر راه تعالي كشور بردارد. بديهي است كه نقش قوه ي مقننه در وضع قوانين كه موجب تسهيل راه كارهاي قانوني است و نيز در ايفاء وظيفه ي نظارت بسيار مهم و كار ساز است.
لازم است نكاتي را به حضرات آقايان و ديگر دست اندركاران كشور كه مي توانند در مبارزه بافساد نقش ايفا كنند تذكر دهم
1- با آغاز مبارزه جدي با فساد اقتصادي و مالي يقينا زمزمه ها و به تدريج فريادها و نعره هاي مخالفت با آن بلند خواهد شد. اين مخالفت ها عمدتا از سوي كساني خواهد بود كه از اين اقدام بزرگ متضرر مي شوند و طبيعي است بددلاني كه با سعادت ملت و كشور مخالفند يا ساده دلاني كه از القايات آنان تاثير پذيرفته اند با آنان هم صدا شوند . اين مخالفت ها نبايد در عزم راسخ شما ترديد بيفكند! به مسئولان خير خواه در قواي سه گانه بياموزيد كه تسامح در مبارزه با فساد به نوعي هم دستي با فاسدان و مفسدان است. اعتماد عمومي به دستگاه ها در برخورد با مجرم و متخلف قاطعيت و عدم تزلزل خود را نشان دهد.
2- ممكن است كساني به خطا تصور كنند كه مبارزه با مفسدان و سوء استفاده كنندگان از ثروت هاي ملي موجب ناامني اقتصادي و فرار سرمايه ها است. به اين اشخاص تفهيم كنند كه به عكس اين مبارزه موجب امنيت فضاي اقتصادي و اطمينان كساني كه مي خواهند فعاليت سالم اقتصادي داشته باشند توليد كنندگان اين كشور خود نخستين قربانيان فساد مالي و اقتصاد ناسالمند.
3- كار مبارزه با فساد را چه در دولت و چه در قوه ي قضاييه به افراد مطمئن و برخوردار از سلامت و امانت بسپاريد. دستي كه مي خواهد با ناپاكي دربيفتد بايد خود پاك باشد و كساني كه مي خواهند در راه اصلاح عمل كنند بايد خود برخوردار از صلاح باشند.
4- ضربه ي عدالت بايد قاطع ولي در عين حال دقيق و ظريف باشد. متهم كردن بي گناهان يا معامله ي يكسان ميان خيانت و اشتباه يا يكسان گرفتن گناهان كوچك با گناهان بزرگ جايز نيست . مديران درستكار و صالح و خدمتگزار كه بي گمان اكثريت كارگزاران در قواي سه گانه كشور را تشكيل مي دهند نبايد مورد سوءظن و در معرض اهانت قرار گيرند و يا احساس ناامني كنند چه نيكو است كه تشويق صالحان و خدمتگزاران نيز در كنار مقابله با فساد و مفسد وظيفه اي مهم شناخته شود.
5- بخش هاي مختلف نظارتي در سه قوه از قبيل سازمان بازرسي كل كشور ديوان محاسبات و وزارت اطلاعات بايد با همكاري صميمانه نقاط دچار آسيب در گردش مالي و اقتصادي كشور را به درستي شناسايي كنند و محاكم قضايي و نيز مسئولان آسيب زدايي در هر مورد را ياري رسانند.
6- وزارت اطلاعات موظف است در چارچوب وظايف قانوني خود نقاط آسيب پذير در فعاليت هاي اقتصادي دولتي كلان مانند معاملات و قراردادهاي خارجي و سرمايه گذاري هاي بزرگ طرح هاي ملي و نيز مراكز مهم تصميم گيري اقتصادي و پولي كشور را پوشش اطلاعاتي دهد و به دولت و دستگاه قضايي در تحقق سلامت اقتصادي ياري رسانند و به طور منظم به رييس جمهور گزارش دهد.
7- در امر مبارزه با فساد نبايد هيچ تبعيضي ديده شود. هيچكس و هيچ نهاد و دستگاهي نبايد استثنا شود . هيچ شخص يا نهاد نمي تواند با عذر انتساب به اين جانب يا ديگر مسئولان كشور خود را از حساب كشي معاف بشمارد با فساد در هر جا و هر مسند بايد برخورد يكسان صورت گيرد.
8- با اين امر مهم وحياتي نبايد به گونه ي شعاري تبليغاتي و تظاهر گونه رفتار شود. به جاي تبليغات بايد آثار و بركات عمل مشهود گردد به دست اندركاران اين مهم تاكيد كنيد كه به جاي پرداختن به ريشه ها و ام الفسادها به سراغ ضعفا و خطاهاي كوچك نروند و نقاط اصلي را رها نكنند . هر گونه اطلاع رساني به افكار عمومي كه البته در جاي خود لازم است بايد به دور از اظهارات نسنجيده و تبليغات گونه بوده و حفظ آرامش و اطمينان افكار عمومي را در نظر داشته باشد . از خداوند متعال اخلاص و جد و توفيق را براي خود و شما و همه ي مسئولان اين امور مسالت مي كنم و اميدوارم اين اقدام مورد رضاي حضرت بقيه الله الاعظم روحي فداه قرار گرفته گام بلندي به سوي رفاه و آسايش عمومي را تدارك كند
والسلام عليكم
سيد علي خامنه اي



ارمغان هدفمندی یارانه‌ها در ایران


این یادداشت در ادامه با اشاره به اثرات اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در ایران نوشته است: به رغم افزایش قابل توجه قیمت ها اجرای این قانون در ایران با آرامش همراه بود.
به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس صندوق بین المللی پول در گزارش خود موسوم به «چشم انداز اقتصاد منطقه ای خاورمیانه و آسیای مرکزی» که روز گذشته منتشر شد یادداشتی را به موضوع اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها در ایران اختصاص داده است.
صندوق بین المللی پول در این یادداشت با تشریح متن قانون هدفمند کردن یارانه ها در ایران و نحوه اجرای آن نوشته است: ایران در دسامبر گذشته اجرای قانون اصلاحی یارانه های هدفمند را که یک سال قبل از آن به تصویب پارلمان رسیده بود آغاز کرد. با افزایش قابل توجه قیمت حامل های انرژی، حمل و نقل عمومی، آب و برخی اقلام غذایی مثل نان در ایران این کشور به عنوان نخستین کشور صادرکننده مهم انرژی شناخته شده که اقدام به حذف شدید یارانه های انرژی می کند و در عوض یک نظام واریز سراسری پول نقد به مردم را به اجرا می گذارد.
بر اساس این گزارش با افزایش قیمت ها 60 میلیارد دلار (معادل 15 درصد تولید ناخالص داخلی ایران) یارانه سالانه کالاهای مختلف در ایران حذف شده است. بر اساس قانون 30 میلیارد دلار از این رقم به طور برابر به حساب همه خانوارهای متقاضی واریز می شود که می توانند به هر شکل که خواستند یارانه دریافتی خود را خرج کنند. 18 میلیارد دلار نیز برای تامین مالی پروژه های کاهش مصرف انرژی و افزایش بهره وری در بخش خصوصی اختصاص می یابد و 12 میلیارد دلار باقیمانده نیز در اختیار دولت قرار می گیرد تا برای پرداخت قبض های انرژی شرکت های دولتی و افزایش بهره وری انرژی در بخش دولتی هزینه شود.
این یادداشت در ادامه با اشاره به اثرات اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در ایران نوشته است: به رغم افزایش قابل توجه قیمت ها اجرای این قانون در ایران با آرامش همراه بود.
به اعتقاد صندوق بین المللی پول اجرای این قانون به تحرک اقتصادی در ایران کمک کرده و آثار آن بر رشد اقتصادی کشور در حال نمایان شدن است.
این گزارش نوشته است: انتقال پول نقد به حساب خانوارها تقاضا برای کالاهای ایرانی در داخل را افزایش داده و به ویژه به نفع اقشار فقیر بوده است. نشانه هایی حکایت از آن دارد که جریان جدید انتقال پول به شهرهای کوچک و روستاها در حال دادن نیروی تازه ای به تحرک اقتصادی است. اگرچه هنوز بسیار زود است اثر این قانون بر مصرف انرژی در داخل را برآورد کنیم اما گزارش های اولیه از کاهش شدید مصرف برخی حامل های انرژی تا 20 درصد خبر می دهد.
این گزارش اثر اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها بر تورم را نیز معتدل ارزیابی کرده و در این زمینه به نقش موثر دولت اشاره کرده است.
صندوق بین المللی پول افزوده است: اثر افزایش قیمت انرژی بر قیمت کالاهای مصرفی محدود بوده است که اقدامات مقامات کشور برای افزایش واردات، ذخیره کردن کالاهای اساسی و اتخاذ سیاست های اجرایی علل این امر بوده است.
صندوق بین المللی پول در بخشی دیگر از گزارش خود تحت عنوان «درس ها و نگاه به آینده» شفافیت، آمادگی فنی و اطلاع رسانی گسترده را از لوازم پیشرفت در زمینه اجرای این قانون در آینده دانسته است.
این گزارش نوشته است: اجرای آرام اصلاح قیمت ها به تبیین شفاف اهداف اصلاحی، آماگی فنی، و تلاش های اطلاع رسانی گسترده توسط دولت در مورد مزایای این طرح و شرایط برخورداری از یارانه های نقدی بستگی دارد.
گزارش مزبور در مورد چالش ناشی از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها نیز نوشته است: اصلاح بخش کشاورزی و شرکتی ایران که مصرف کننده بزرگ انرژی هستند برای جبران اثر منفی افزایش قیمت های انرژی بر صورتحساب های مالی خود شاید تنها چالش بزرگ برای ایران باشد. شرکت های ایرانی باید خطوط تولید خود را به سمت کالاهای دارای بهره وری بیشتر از نظر انرژی هدایت کنند و تکنولوژی های خود را با هدف کاهش هزینه های تولید اصلاح کنند. این کار که ممکن است سال ها به طول بیانجامد به حمایت از ناحیه سیاست های خرد و کلان اقتصادی و محرک ها نیاز دارد.
صندق بین المللی پول در پایان افزوده است: دولت ایران به خوبی از این چالش آگاهی دارد و در حال برنامه ریزی برای کمک به شرکت ها در تلاش های خود در این زمینه است.



برخی مأمور ترویج بی‌بندوباری هستند

زن در اسلام به حجاب و عفاف سفارش شده است و باید قداست خود را حفظ کند، فرهنگ عفاف و حجاب باید در جامعه گسترش یافته تقویت شود.
محمد کرمی‌راد گفت: حجاب عمیقاً ریشه در آیات نورانی قرآن و روایات ائمه دارد و برای گسترش حجاب کار فرهنگی نیاز است.
وی اظهار داشت: انتظار می‌رفت پس از پیروزی انقلاب اسلامی پوشش اسلامی زنان به نحو شایسته‌ای حفظ شود اما متأسفانه رفته رفته دست‌های بیگانگان و تهاجم فرهنگی برای این منظور برنامه‌های خود را اجرا کردند، همچنین در دولت‌های گذشته نیز شاهد برخی ناهنجاری‏ها در مسئله بدحجابی بودیم.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس افزود: آرایش و پوشش نامناسب که برخی مأمور به اجرای آن هستند، مشخصاً برای ترویج بی‌بند وباری و فرهنگ بدحجابی است تا به مرور جامعه را دچار استحاله کنند.
کرمی‌راد گفت: زن در اسلام به حجاب و عفاف سفارش شده است و باید قداست خود را حفظ کند، فرهنگ عفاف و حجاب باید در جامعه گسترش یافته تقویت شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: همه متعهدین به انقلاب باید رسالت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را به‏عهده بگیرند و تمامی سازمان‌ها و نهادها نیز بی‌چون و چرا وارد عرصه شوند.
وی اظهار داشت: این‌که فقط پلیس با استفاده از روش‌های فیزیکی یا دستگیری بدحجابان بخواهد وارد عمل شود و در کنار آن اقدامات فرهنگی انجام نشود، شاید نتیجه عکس داشته باشد.
نماینده مردم کرمانشاه گفت: باید اقدامات و برنامه‌های فرهنگی و ارشادی به نحو شایسته‌ای اجرا شوند و اگر به قانون نیاز است مجلس آمادگی بررسی آن را دارد.
کرمی‌راد افزود: نیروی انتظامی نیز می‌تواند با کسب تجربه از طرح‌های قبلی خود یک راهکار قوی را در دستور کار خود قرار داده با هنجارشکنان برخورد قانونی کند.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تأکید کرد: نیروی انتظامی وظایف و مأموریت ذاتی خود را در زمینه گسترش فرهنگ عفاف و حجاب انجام دهد و کوتاه نیاید و در کنار آن نگاه و بعد فرهنگی این اقدام را نیز تقویت کند.




آسمان و ريسمان بافي آقاي جوانفكر


آقاي علي اكبر جوانفكر، مشاور رسانه اي رئيس جمهور محترم، مدير عامل خبرگزاري جمهوري اسلامي- ايرنا- و سرپرست مؤسسه مطبوعاتي ايران، در «وب سايت» شخصي خود مقاله اي نوشته است كه به لحاظ متن ناشيانه آن، تأسف بار و به لحاظ آسمان و ريسمان كردن هاي كودكانه و غير منطقي، تعجب آور است.
ايشان در اين يادداشت كه ظاهراً در دفاع از آقاي دكتر احمدي نژاد نوشته شده، آورده است؛ «او دردمند است، گويا خاري در گلويش فرو رفته است. نه مي تواند آن را فرو برد و نه مي تواند آن را برون كشد. از توهين هاي ناجوانمردانه اي كه به نام دفاع از دين و انقلاب نثارش كرده اند، دلش به درد آمده است.
قلبش را شكسته اند. مي گويد كه پس از سال ها نوكري مردم و حركت بر مدار ولايت، به ضديت با انقلاب و رهبري متهم شده است.
همكارانش را فراماسونر و منحرف خوانده اند و او زانوي غم بغل كرده است. كساني كه بايد زبانهايشان به مدح و ثنا باز شود، زشت گويي و لعن و نفرين را نثار ياران وفادارش مي كنند»!

درباره اين يادداشت گفتني است كه:
الف: آقاي جوانفكر توضيح نمي دهد چه اتفاقي افتاده است و از كنار اين نكته بسيار ساده و بديهي به آساني - و شايد به خيال خود با زرنگي!- عبور مي كند كه ماجرا به عزل آقاي مصلحي از وزارت اطلاعات و حكم رهبر معظم انقلاب مبني بر ابقاي ايشان در پست وزارت مربوطه مي شود. فقط همين! و راه حل قانوني، شرعي، ولايي و عقلايي آن نيز پذيرش بي چون و چراي اين حكم ولايي و قانوني است.
بنابراين، اينهمه آسمان و ريسمان كردن هاي كودكانه براي چيست؟ و چرا جرم خود را به ديگران نسبت مي دهيد؟!

ب: آقاي جوانفكر به بهانه دفاع از رئيس جمهور محترم، همه تلاش خود را براي تبرئه يك جريان انحرافي به كار گرفته است، يعني باز هم آقاي احمدي نژاد را براي جريان انحرافي ياد شده هزينه كرده است و اين، دقيقاً همان برخورد غيردوستانه و سودجويانه با رئيس جمهور محترم است.

ج: حضور جريان انحرافي مورد اشاره در كنار رياست محترم جمهوري اگرچه همواره مورد اعتراض دوستداران واقعي آقاي احمدي نژاد بوده است ولي در ماجراي اخير، سخن درباره ابقاي وزير اطلاعات است و معلوم نيست - البته براي ما معلوم است- كه چرا جريان انحرافي ياد شده سعي دارد از اين نمط براي خود كلاهي دست و پا كند!

د: و بالاخره؛ خدا بر درجات امام راحل(ره) بيفزايد كه در اينگونه موارد به داستاني اشاره كرده و مي فرمودند؛ يك آدم ترسناك و بدقواره، كودكي را در آغوش گرفته و سعي در آرام كردن وي داشت، اما ناآرامي كودك هر لحظه بيشتر مي شد. شخص عاقل و كارداني به وي گفت؛ مرد حسابي! اين كودك از خود تو مي ترسد و گريه مي كند. او را زمين بگذار و از كنارش دور شو، آرام مي شود.
و گفتني هاي فراوان ديگري كه به بعد موكول مي كنيم.




نامه تاج زاده از زندان به شریعتمداری و پاسخ کیهان


سايت هاي وابسته به ضدانقلابيون فراري و رسانه هاي بيگانه اخيراً از نامه اي خبر داده اند كه ادعا مي كنند مصطفي تاجزاده از زندان خطاب به مدير مسئول كيهان فرستاده و در آن از شريعتمداري دعوت به مناظره كرده است!

اين نامه اگرچه در سطح وسيعي از سوي رسانه هاي حامي فتنه و راديوها و شبكه هاي تلويزيوني بيگانه منتشر شده ولي هيچ نسخه اي از آن براي كيهان ارسال نشده است و حال آن كه اگر ارسال نامه از سوي تاجزاده صحت داشته و مانند بيانيه هاي حزب مشاركت و سازمان مجاهدين انقلاب از لندن نوشته نشده باشد، لااقل بايستي نسخه اي از آن براي كيهان فرستاده مي شد. ولي صرفنظر از واقعي يا جعلي بودن اين نامه بايد گفت مدير مسئول كيهان بارها آمادگي خود را براي مناظره با سران و عوامل اصلي فتنه اعلام كرده است و براي انجام آن هيچ قيد و شرط و اما و اگري هم قائل نشده است ولي براي مناظره با آقاي تاجزاده فقط يك شرط قائل است و آن، اين كه، سران فتنه و يا لااقل يكي از آنان اعلام كند كه تاجزاده نماينده آنهاست و نتيجه مناظره را، هرچه باشد مي پذيرند، اين شرط براي آن است كه فتنه گران بعد از انجام مناظره «جرزني» نكنند، چرا كه پيش از اين وقتي آقاي تاجزاده با صراحت در جمع دوستان و همفكران خود در زندان- كه فيلم آن نيز منتشر شده است- اعتراف كرد «در انتخابات رياست جمهوري دهم هيچ تقلبي صورت نگرفته است» و تأكيد كرد كه «من معاون وزير كشور بودم و چند انتخابات برگزار كرده ام و مي دانم كه با توجه به ساختار و مكانيسم انتخابات تقلب غير ممكن است» و... همين سران فتنه و گروههاي ضد انقلاب فراري كه نمي توانستند اصل خبر و اعتراف تاجزاده را انكار كنند، اعلام كردند» «تاجزاده» اگرچه عضو مركزيت حزب مشاركت و سازمان مجاهدين انقلاب بوده است ولي در جايگاهي نيست كه بتواند به نمايندگي از جنبش سبز -بخوانيد فتنه آمريكايي، اسرائيلي- اظهار نظر كند!
ادعاي آقاي تاجزاده براي مناظره با مدير مسئول كيهان در حالي است كه درجريان فتنه ۸۸ هيچ يك از آنها حاضر به مناظره با شريعتمداري نشده بودند و در چند مورد نيز كه قرار به مناظره در فضاي دانشجويي بود، بعد از اعلام حضور مدير مسئول كيهان، آقايان انصراف خود را اعلام داشته و پيشنهاد كرده بودند كه طرف مناظره را خودشان انتخاب خواهند كرد.
و اما، به نظر ما- كه دلايل و شواهد فراواني هم براي اثبات آن داريم- آقاي تاجزاده درباره مناظره فقط بلوف زده است و هدف اصلي از اين بلوف، رسوايي ناشي از شكست فتنه آمريكايي- اسرائيلي ۸۸ و فشار هواداران فريب خورده به سران و عوامل فتنه است كه آنان را ستون پنجم دشمن و عامل فريب خود مي دانند. سران فتنه قصد دارند از اين طريق براي فريب خوردگان و رهايي از فشار شديد خانواده هاي آنان، توجيهي دست و پا كنند و از سوي ديگر براي مديران بيروني فتنه پالس بفرستند كه هنوز زنده هستند و نبايد از آنها قطع اميد شود. ولي با اين فرض كه آقاي تاجزاده واقعاً حاضر به مناظره است، مدير مسئول كيهان آمادگي كامل خود را اعلام مي دارد و از هم اكنون تأكيد مي كند كه موضوع مناظره «وابستگي سران و عوامل فتنه به مثلث آمريكا، اسرائيل و انگليس» است و كيهان آماده است بدون آن كه حتي به يك «سند محرمانه» اشاره كند، با استناد به شواهد و اسناد آشكار ثابت كند كه تاجزاده و ساير عوامل اصلي و سران فتنه ۸۸ در ارتباط مستقيم با سرويس هاي اطلاعاتي موساد، سيا و MI۶ بوده اند و هيچ يك از مراحل چندگانه فتنه ۸۸ بيرون از دستورالعمل - از قبل اعلام شده- سرويس هاي مورد اشاره نبوده است و تأكيد مي شود مدير مسئول كيهان در اين مناظره فقط به اسنادي تكيه مي كند كه مورد تأييد سران و عوامل فتنه نيز هست. با اين حساب اگر آقاي تاجزاده، خود و دوستانش را وطن فروش و عامل مستقيم سرويس هاي اطلاعاتي آمريكا و انگليس و اسرائيل نمي داند بايد از موضوع مناظره استقبال كند.
گفتني است در همه نظام هاي حقوقي هرگاه «جرم مشهودي» واقع شود مثلاً؛ شخصي در مقابل چشم همگان، مرتكب قتل يا سرقت شده باشد، ارائه دليل و سند براي رفع اتهام برعهده مجرم مشهود است، يعني قاتل بايد دليل و سندي ارائه كند كه في المثل قصد قتل طرف مقابل را نداشته است و يا از روي اشتباه!! وارد منزل ديگري شده و باز هم به طور تصادفي و اشتباهاً اموال را به سرقت برده است!! از اين زاويه حقوقي، سران و عوامل اصلي فتنه كه آشكارا با دشمنان بيروني و گروههاي ضدانقلاب و تروريستي همكاري و ائتلاف داشته اند بايد پاسخگوي جنايت خويش باشند و دليل و سند قابل قبولي ارائه كنند كه اين همراهي و ائتلاف و جناياتي كه مرتكب شده اند به طور - مثلاً- تصادفي و اتفاقي بوده است!!
و اما در حالت دوم گفته مي شود كه «البينه علي المدعي» يعني ارائه دليل و سند برعهده ادعا كننده است. از اين زاويه حقوقي نيز كيهان اسناد فراوان و غير قابل ترديد و ضمناً كاملاً آشكاري در دست دارد كه از رابطه مستقيم سران و عوامل اصلي فتنه با سرويس هاي اطلاعاتي آمريكا و اسرائيل و انگليس حكايت مي كند. خب! ملاحظه مي كنيد كه كيهان از هر طريق و در هر بستر و چارچوبي كه آقاي تاجزاده بخواهد حاضر به مناظره با ايشان و اثبات قطعي وابستگي آنها به سرويس هاي اطلاعاتي بيگانه است. ولي براي آن كه آقايان مثل هميشه بعد از انجام مناظره جرزني نكنند و مثلاً ادعا نكنند كه تاجزاده به آنها ربطي ندارد، لازم است لااقل يكي از سران فتنه اعلام كند كه نتيجه مناظره را هر چه باشد مي پذيرد.






ساخت فیلم تازه‌ای درباره فتنه 88

حمید بهمنی قصد ساخت فیلم سینمایی «آ‌ن‌سوی اغما» را با موضوع دفاع مقدس و فتنه سال 88 دارد.
این کارگردان به فارس گفته: «اگر شرایط ساخت فیلم مهیا شود، قصد دارم فیلمنامه‌ای با عنوان «آن‌سوی اغما» را که به موضوع دفاع مقدس می‌پردازد، جلوی دوربین ببرم.» وی درباره داستان فیلم توضیح داد:«90 درصد فیلم در زمان حال می‌گذرد. بخشی از فیلم به شهدای دفاع مقدس می‌پردازد؛ شهدایی که متأسفانه به فراموشی سپرده شده‌اند و بخشی از داستان به فتنه سال 88 خواهد پرداخت.»
وی درباره «گلوگاه شیطان» و نمایش آن توضیح داد:«فیلم در بخش‌هایی نیاز به اصلاح جلوه‌های ویژه رایانه‌ای دارد اما ما در انتظار اعتبارات هستیم تا بتوانیم اصلاحات را در بخش تروکاژ انجام دهیم.» بهمنی در خاتمه افزود:«فیلم سینمایی «آن مرد آمد» متأسفانه هنوز نتوانسته است به نمایش عمومی درآید و این درحالی است که فیلم در جشنواره بیست و ششم فیلم فجر توانست در بخش تجلی اراده ملی مورد توجه قرار گیرد، اما هنوز شرایط اکران آن مهیا نشده است و این مهم نیاز به حمایت وتوجه بیشتر مسئولان فرهنگی کشور به فیلم‌هایی با مضمون دفاع مقدس دارد.»



نقش زنان در فتنه

ابن ابی الحدید گوید: اعتقاد علی بر این بود که عایشه همسر پیامبر صلی الله علیه و آله ، زمینه ای را فراهم نمود تا ابوبکر برای مردم نماز بخواند او می گوید که علی علیه السلام این مطلب را بارها در خلوت برای اصحاب نزدیک خود بیان می کرد





ب) عصر رسالت

جنگ احد، تنها جنگی است که مسلمانان طعم تلخ شکست را در آن می چشند و با شهدای فراوان به مدینه باز می گردند. در این جنگ زنان در لشکر دشمن نقش فعالی داشتند. در منابع تاریخی نام هند همسر ابوسفیان، ام حکیم همسر عکرمة بن ابی جهل، فاطمه دختر ولید، همسر عمروعاص، سلافه، خناس و عمره در زمره زنان لشکر قریش ثبت شده و البته تعداد زنان بیش از این بوده است.(8)

زنان در این جنگ به رهبری هند همسر ابوسفیان، به دف زدن و تصنیف خواندن در پشت سر مردان سپاه می پرداختند و بدینوسیله آنان را بر جنگ دلیر می ساختند و کشتگان بدر را به آنان یادآوری می کردند.

حساس تر از آن، اینکه عمره دختر علقمه دوازدهمین و آخرین پرچمدار قریش در جنگ احد است که پس از افتادن پرچم و پراکنده شدن مشرکان قریش آن را بلند کرده سبب انسجام لشکر می گردد، با کشته شدن یازده نفر از پرچمداران قریش، زمان شکست آنان فرا رسیده بود و مردان جنگی و زنان همگی پا به گریز نهاده بودند و اگر دختر علقمه پرچم را به دست نگرفته بود و دوباره لشکر قریش را سروسامان نداده بود، پیروزی مسلمانان قطعی به نظر می رسید. ولی این بار چون پرچمدار، یک زن بود، مسلمین بدلیل برخورد از سر رحمت نسبت به زنان، او را نکشتند و لذا پرچم دشمن استوار شده و مشرکین دوباره تجمع خود را باز یافتند.

زنان لشکر قریش که کینه نسبت به پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و حکومت اسلامی، تمام وجودشان را آکنده ساخته بود در صحنه جنگ، پیکر مطهر شهدای اسلام را مثله کرده و گوش و بینی آنان را بریدند.

هند، از گوش و بینی شهدا، خلخال ها و گردن بندهایی به خود آویخت و آنچه زینت داشت همه را به وحشی غلام جبیر بن مطعم، قاتل حمزه داد. جگر حمزه را در آورد و جوید. اما نتوانست فرو ببرد و بیرونش انداخت. سپس روی سنگی بالا رفت و اشعاری در باره این انتقام جویی گفت که هند، دختر اثاثه بن عبد المطلب که از زنان مؤمن حاضر در صحنه پیکار بود، با اشعاری پاسخ هند جگر خواره را داد.(9)

تمامی این حرکات در تقویت روحیه مردان جنگی قریش برای نابودی مسلمین تأثیر به سزایی داشت.

در روز فتح مکه نیز با تدابیر سیاسی پیامبر صلی الله علیه و آله زمینه ای فراهم شد تا ابوسفیان در مکه مردم را از مخالفت و ایستادگی برحذر دارد. هنگام ورود و ممانعت مردم از مقاومت در برابر لشکر اسلام، همسر او هند با خشم فراوان سبیل او را گرفت و گفت: مردم، این خیک روغن گوشت آلود را بکشید، چه زشت قراولی که تو بودی.(10)

هند تلاش داشت تا پایگاه شرک تسلیم نشده و مقاومت در برابر لشکر اسلام تداوم یابد.

به دلیل توطئه های سیاسی فراوان او بر علیه اسلام و مسلمین بود که در روز فتح مکه علیرغم عفو قریب به اتفاق مشرکین، پیامبر صلی الله علیه و آله امر به کشتن هند نمودند. هر چند پس از تقاضای عفو، رسول خدا صلی الله علیه و آله او را نیز عفو نمودند.

در ماجرای فتح مکه نیز زنی دیگر از اهل مدینه به نام ساره، به توطئه چینی بر علیه حکومت اسلامی پرداخت. او که در مکه موجب آزار پیامبر صلی الله علیه و آله می گردید در مدینه، پیش از فتح مکه، نامه حاطب بن ابی بلتعه مبنی بر گزارش آمادگی لشکر مسلمین را در لا به لای موهای بافته سر خود پنهان کرد تا در مکه به سران شرک تحویل دهد. در روز فتح مکه این زن جاسوس از جمله افراد معدودی بود که عفو عمومی پیامبر صلی الله علیه و آله را شامل نگردید. هر چند در نهایت با در خواست برخی مسلمانان با امان رسول خدا صلی الله علیه و آله زنده ماند.

فرتنی و قریبه نیز دو کنیز آوازه خوان ابن خطل بودند که با اشعار مشتمل بر طعن و ناسزا بر پیامبر صلی الله علیه و آله ، آوازه خوانی می کردند و به عزت و اقتدار اسلام لطمه می زدند. این دو که با کلام خویش بر علیه اسلام مبارزه و تلاش کرده بودند، از عفو عمومی پیامبر صلی الله علیه و آله استثناء شدند و قریبه در روز فتح مکه کشته شد، فرتنی که اسلام آورده بود به زندگی خود ادامه داد.(11)

از دیگر زنانی که با سخنان محرک و اشعار خویش در تضعیف اسلام بسیار مؤثر بودند از عصماء دختر مروان یهودی می توان نام برد که پیامبر را نیز بسیار اذیت می نمود، بیان شده که عصماء در مجالس اوس و خزرج حضور می یافت و با اشعار خود آنان را تحریک می نمود تا پیامبر را نابود سازند. به دلیل نقش تخریبی او در تضعیف اسلام و مسلمین بود که توسط عمیر کشته شد.(12)

قابل توجه آنکه اشعار و سخنان زنان قریش در تحریک مردان برای جنگ با مسلمین بسیار مؤثر بوده و سران شرک نیز با بهره گیری از قدرت زنان، در تهییج احساسات لشگر، از آنها استفاده می نمودند. در تاریخ بیان شده که رهبران کفار به این دلیل در جنگ احد، زنان را با خود همراه بردند که سربازان را به جنگ با رسول اللّه صلی الله علیه و آله تشجیع نمایند.(13)

در جنگ احزاب نیز آنگاه که علی علیه السلام با عمروبن عبدود «به تعبیر رسول خدا صلی الله علیه و آله کل ایمان با کل شرک» روبرو شدند، ابتدا حضرت علی علیه السلام از عمرو خواستند تا ایمان آورد و در نتیجه آن حضرت از جنگ با او دست بردارد عمرو نپذیرفت. آنگاه علی علیه السلام به او گفتند: باز گرد و لشگر را نیز بازگردان که در اینصورت از جانب ما هیچ ضرری متوجه شما نخواهد شد. عمرو با همه شجاعتش ابراز داشت: از ترس آنکه مبادا زنان قریش او را مسخره کرده و هجو نمایند چنین نخواهد کرد.(14)

از جمله تحرکات سیاسی زنان در مسیر باطل، می توان از زنی یهودی در جنگ احزاب یاد کرد. در این نبرد، مشرکین مکه با همیاری قبایل اطراف به مرکز حکومت اسلامی، مدینة النبی صلی الله علیه و آله هجوم آوردند. آنان پس از مشاهده خندق ها که مانع حمله آنها به مسلمانان می شد، دست به دامان یهود داخل مدینه شدند. یهودیان بنی قریظه نیز به آنان قول همکاری دادند و بر علیه مسلمین مشغول به توطئه شدند. بدین جهت مسلمانان نیز با یهودیان درگیر شدند. در این جنگ یکی از زنان یهود، سنگ آسیائی را بر سر رزمنده مسلمانی بنام خلاّد بن سُوَید انصاری انداخت و او را کشت. جزای این توطئه نیز آن بود که دستور دادند تا او را در ردیف مردان بنی قریظه اعدام نمایند.(15)

بار دیگر زن یکی از اشراف یهود به نام زینب بعد از جنگ خیبر گوسفندی را بریان کرد و در گوشت آن سم وارد نمود و به عنوان هدیه خدمت پیامبر فرستاد. پیامبر نخستین لقمه را که در دهان خود قرار دادند احساس کردند که مسموم است. فورا آن را از دهان در آوردند. ولی بشیر بن براء بن معرور که چند لقمه از آن را خورده بود پس از مدتی بر اثر سم در گذشت. معروف آن است که پیامبر در بیماری وفات خود می فرمودند: این بیماری از آثار غذای مسمومی است که آن زن یهودی پس از فتح برای من آورد. ابن اسحاق روایت می کند که: رسول خدا صلی الله علیه و آله در مرض وفات خود به ام بشر دختر براء بن معرور که برای عیادت ایشان آمده بود فرمود: ای ام بشر از همان خوراکی که با برادرت در خیبر خورده ام اکنون رگ دلم قطع می شود و بدین جهت مسلمانان رسول خدا صلی الله علیه و آله را علاوه بر افتخار نبوت، دارای مقام شهادت هم می دانستند.(16)

لذا شيخ عباس قمي در منتهي الآمال (17) پيرامون چگونگي رحلت پيامبر اعظم مي نويسد: در احاديث معتبر وارد شده است كه آن حضرت به شهادت از دنيا رفت.چنانكه صفار،به سند معتبر از حضرت صادق(ع) روايت كرده است كه در روز خيبر آن حضرت را در دست بزغاله زهر دادند... پس حضرت در مرض موت خود مي فرمود كه امروز پشت مرا درهم شكست،آن لقمه كه در خيبر تناول كردم،و هيچ پيغمبر و وصي نيست،مگر آنكه به شهادت از دنيا بيرون مي رود.

در كتاب تبار انحراف(18) با استناد به تهذيب الاحكام(19) و تفسير عياشي(20)آمده است:مطابق روايات معتبر،رسول گرامي اسلام، با شهادت از دنيا رفته اند.برخي شهادت حضرت را در سمي دانسته اند كه زن يهودي در عمليات خيبر، در گوشت گوسفند كرده و به ايشان خورانده بود. اما بر اين نظر اشكال وارد است، چون فاصله عمليات خيبر تا شهادت رسول الله(ص)سه سال است.آيا اين زهر سه سال طول كشيده است تا اثر كند؟ بنابراين نمي توان پذيرفت كه اين سم مربوط به سه سال پيش در خيبر باشد.شايد در تاريخ دست برده و كلمه ي «خيبر»را بدان افزوده باشند تا خطي را در كوره راههاي تاريخ گم كنند.
 




تاریخ: شنبه 10 ارديبهشت 1390برچسب:,
ارسال توسط arman

محسن رضایی فعالیت انتخاباتی را تکذیب کرد

دبیر مجمع تشخص مصلحت نظام در اولین نشست کارگروه جهاد اقتصادی در دانشگاه تهران گفت: در انتخابات پیش رو هم راستا با منشور جامعتین حرکت می کنم.





محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، گفت: اصولگرایان برای پیروزی در انتخابات مجلس نهم بایستی در راستای منشور جامعتین و پیروی از آن گام بردارند.

رضایی افزود: روحانیت باید به عنوان یک جریان موثر و ارزشمند در نظام جمهوری اسلامی ایران همواره مدنظر باشد، لذا جریان اصولگرایی بایستی با اتخاذ برنامه های منسجم و پیروی از منشور جامعتین که در راستای نظام و ارزش های آن تدوین شده است، گام بردارند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: پیروزی جریان اصولگرایی در انتخابات مجلس نهم در گرو پیروی از منشور جامعتین و حرکت در راستای آن می باشد.

رضایی در خصوص شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و تشکیل ستاد انتخاباتی از سوی خود گفت: اخبار و مطالب منتشر شده در این خصوص صحت ندارد و تاکنون هیچ فعالیتی از سوی من در راستای انتخابات مجلس نهم صورت نگرفته است.

نشست مشترک مجاهدین و مشارکت برای انتخابات مجلس


شماري از احزاب و گروه هاي عضو شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات نشست مشتركي برگزار كردند. اين نشست در حالي برگزار شد كه دو حزب مشاركت و سازمان مجاهدين انقلاب به اعتبار عملكرد خيانت بارشان در فتنه سال ۸۸ منحل شده اند.

فرج كميجاني دبير كل مجمع فرهنگيان كه رياست ادواري «شورا» را از حزب جوانان ايران اسلامي تحويل گرفته، درباره تركيب شركت كنندگان در جلسه عصر يكشنبه توضيحي نداد اما تصريح كرد «حاضران شركت در انتخابات مجلس را بررسي كردند و مقرر شد همه احزاب و گروه ها تحليل خود درباره نحوه مواجهه با انتخابات را تا پايان ارديبهشت به شورا ارائه دهند.»
نشست ياد شده در حالي برگزار شده كه گروه هاي مذكور هنوز موضع خود را با فتنه و آشوب آفريني افراطيون جبهه اصلاحات و سران اين حركت كه هماهنگي كاملي با آمريكا و رژيم صهيونيستي داشتند، روشن نكرده اند.
همزمان انتشار گزارش مبهم نشست گروه هاي اصلاح طلب، برخي خبرها از رايزني پنهان فتنه گراني چون خاتمي در مجمع روحانيون با برخي چهره هاي سياسي به اصطلاح خاكستري و كم حاشيه تر براي حضور در انتخابات حكايت مي كند. گفته مي شود افراد ياد شده از جمله (ح-خ) تشويق به نامزدي در انتخابات شده اند.
هدفگذاري طيفي از اعضاي جبهه نيمه تعطيل اصلاحات براي حضور در انتخابات، در حالي است كه اين محافل مورد انتقاد شديد جريان هاي برانداز و ضد انقلاب بدون نقاب قرار دارند. سايت ضدانقلابي بالاترين كه در جريان فتنه گري و آشوب طلبي سال ۸۸، همكاري كاملي با احزاب افراطي و ساختارشكن مدعي اصلاحات داشت، خطاب به جبهه اصلاحات مي نويسد: شما خجالت نمي كشيد كه باز هم دعوت به رأي و انتخابات مي كنيد؟ شما چقدر فراموشكاريد. يادتون نيست گفتيم رأي ما رو دزديدند. آقاي خاتمي يادت نيست ما را دعوت به اعتراض كردي. ندا را يادت رفت!؟ [بنا به گفته مادر ندا آقا سلطان، وي اساساً در انتخابات رياست جمهوري شركت نكرده بود]. از ما چي مي خواي آقاي خاتمي، كتك خور؟ تا موسوي و كروبي آزاد نشوند، ما حتي به انتخابات فكر هم نمي كنيم. فقط يك كمي خجالت بكشيد. آنها در حصر و زندان و شما ساكت به دنبال انتخابات؟
در همين حال بيانيه اي با امضاي جبهه مشاركت در پايگاه هاي اينترنتي ضد انقلاب منتشر شده است. اين بيانيه هاي جعلي نوعاً توسط رجب مزروعي و پسر وي كه هر دو از كشور گريخته اند، منتشر مي شود. نويسندگان خارج نشين بيانيه بدون اينكه توضيح دهند چرا خود در كشور نمانده و به كشورهاي بيگانه پناهنده شده اند ادعا كرده اند؛ نبايد گذاشت زندان خانگي آقايان موسوي و كروبي در گذر زمان به موضوعي عادي و كم هزينه براي حاكميت اقتدارگرا تبديل شود. موج دموكراسي خواهي و تغييرات در كشورهاي منطقه جاي هيچ ترديدي باقي نمي گذارد كه سرانجام پيروزي با جنبش هاي مردمي است». مزروعي و پسرش البته بهتر از هر كسي مي دانند كه نمي توان زير خيمه آمريكا و انگليس رفت و دم از مردم زد و ملت هاي منطقه نيز به دنبال انقلاب اسلامي ملت ايران بر عليه رژيم ها و جريان هاي آمريكايي رو به انقلاب كرده اند، همچنان كه در ايران، جريان هاي وابسته به غرب را از عرصه سياست پاكسازي كردند.





برگی از خاطرات سید مهدی طاهری خرم آبادی
خاطراتی از امام خمینی در نجف

جذابیتی که امام خمینی بر روح حساس من داشت، هنوز هم در خود حس می کنم. آن زمان تمام محاسن ایشان سفید نشده بود. امام در مدرسه آیت الله بروجردی نجف اشرف نماز مغرب و عشا را به جماعت اقامه میکردو طلاب مدرسه و فضلا به ایشان اقتدا می نمودند. من هم با پدرم به نماز آن مسجد می رفتم. مدرسه آیت الله بروجردی در نجف درست شبیه همین مدرسه ای بود که ایشان در قم بازسازی کرده بودند...


سید مهدی خرم آبادی در خاطرات خود به شرح اولین دیدارش با امام خمینی اشاره کرده و می گوید:

اواخر سال 1347 پنج سالم تمام شده بود. سه چهار ماهی از شش سالگی ام می گذشت که به همراه پدر و مادرم به زیارت عتبات عالیات رفتم. از تهران سوار اتوبوس شدیم و به مقصد عراق سفر کردیم. یک شب در کرمانشاه ماندیم و روز بعد یا شب بعدش وارد عراق شدیم و به شهر مقدس کاظمین رفتیم. چند روزی در کاظمین مشغول زیارت بودیم. در روز عید غدیر (18 ذیحجه 1389) وارد نجف اشرف شدیم و حرم مولا امیرالمؤمنین (ع) را زیارت کردیم.
من در این سفر برای اولین بار امام خمینی را دیدم. قبل از آن، در چند سال ابتدای کودکی ام همواره عکس امام را در طاقچه ی خانه مان در قم دیده بودم.



جذابیتی که امام خمینی بر روح حساس من داشت، هنوز هم در خود حس می کنم. آن زمان تمام محاسن ایشان سفید نشده بود. امام در مدرسه آیت الله بروجردی نجف اشرف نماز مغرب و عشا را به جماعت اقامه میکرد و طلاب مدرسه و فضلا به ایشان اقتدا می نمودند. من هم با پدرم به نماز آن مسجد می رفتم. مدرسه آیت الله بروجردی در نجف درست شبیه همین مدرسه ای بود که ایشان در قم بازسازی کرده بودند: مدرسه خان. تمام شوق و اشیاق من در آن سنین این بود که بعد از نماز جماعت در مدرسه آیت الله بروجردی دست امام را ببوسم. گفتنی است در آن سال، اولین بار حجاج ایرانی موفق شده بودند بعد از اتمام مراسم حج، به زیارت کربلا و عتبات عالیات تیز مشرف شوند، لذا ازدهام جمعیت در نماز جماعت امام و اطراف ایشان زیاد بود. اکثر این جمعیت شرکت کننده در نماز در لحظاتی که امام مشغول تعقیبات نماز بودند، دست ایشان را می بوسیدند.



امام خمینی حدود ساعت 9 شب به حرم جدش، امیرالمؤمنین (ع) مشرف می شد، در جای معینی می نشست و زیارتنامه می خواند. این موضوع در خاطرات پدرم نیز امده است.
من با مادر و خواهرم ساعت 9 صبح به حرم حضرت علی (ع) می رفتیم. دم در ورودی حضرت امیرالمؤمنین (ع) جایی مخصوص (دفتر حرم) وجود داشت که راه ورودی را تنگ می کرد. من هر شب آنجا می ایستادم تا امام تشریف بیاورند و به ایشان سلام کنم. البته تعداد زیادی از زائران به امام سلام می کردند و امام فقط به جواب سلام اکتفا می کرد و میگفت: سلام، سلام علیکم، علیکم السلام. ایشان با هیئت پرشکوه و متواضعی وارد حرم می شدند و پشت سر ایشان جمعیتی هجوم می آورد... .
امام خمینی در مدرسه شیخ انصاری تدریس می کرد و پدرم در دو سه ماهی که مقیم نجف بودیم، به کلاس درس امام می رفت و ظهرها هم در نماز امام، در همان مسجد شرکت می کرد. وقتی امام وارد مسجد می شدف چند دقیقه ای می نشست بعد از درس هم که از منبر پایین می آمد، باز هم چند دقیقه ای توقف می کرد.
در آن حال من که ایشان را تماشا می کردم، تصور می نمودم سیمای ایشان عین همان عکسی است که در قم گرفته شده است. در آن عکس به چند بالش تکیه داده بود که یک قطعه از آن عکس در خانه ی ما در قم وجود داشت و من همیشه نگاهش می کردم.
سال 1347 به پایان خود نزدیک می شد و سال 1390 قمری با ماه محرم و ایام عاشورا فرا می رسید. لذا دروس حوزه نجف تعطیل می شد. ما چند روز مانده به عاشورا از نجف به کربلا می رفتیم و آستان سالار شهیدان، اباعبدالله الحسین (ع) و یارانش را زیارت کردیم. عاشورا گذشت و چند روز دیگر در کربلا بودیم وبا شروع درس های حوزه علمیه به نجف برگشتیم. پدرم در یکی از کوچه پس کوچه های نجف خانه ای اجاره کرده بود که در آن اسکان داشتیم و ایشان از آنجا به درس امام می رفت.
یک روز عصر، طبق معمول همراه پدرم به مدرسه ایت الله بروجردی رفتیم تا در نماز امام شرکت کنیم. همه منتظر ماندیم، ولی امام نیامد. جماعت کم کم نگران شدند که یکدفعه بلند گو اعلام کرد: «امشب اقا تشریف نمی آورد». همه تعجب کردیم، زیرا امام خیلی منظم و حساس بود و هرگز برنامه اش را به هم نمی زد. وقتی از علت نیامدن ایشان سؤال شد. اعلام کردند که امام به خاطر کشیدن دندانشان نمی توانند امشب به نماز جماعت بیایند و استراحت می کنند.
آن شب با پدرم به نماز جماعت یکی از علمای نجف رفتیم . سه ماه در عتبات و نجف اشرف بودیم. خاطرات این سفر زیارتی و معنوی مثل رؤیایی شیرین و صادق بر لوح دلم نقش بسته است.


پذیرش دانشجوی پولی از دکتری کلید خورد!




بولتن نیوز :کاش این موضوع زمینه ای برای پولی کردن همه مقاطع تحصیلی نشود و اصول قانون اساسی را برای تحصیل رایگان را به فراموشی نسپرند لازم بذکر است اصل 30 قانون اساسی بر تحصیل رایگان برای عموم مردم ایران تصریح دارد در حالیکه امروزه شاهد اوج گرفتن مدارس غیرانتفاعی ،دانشگاههای غیرانتفاعی و امروز هم خبر پدیرش دانشجوی پولی توسط آموزش عای کشور هستیم آیا این موضوع نمی تواند موجب گسترش بی عدالتی تحصیلی در کشور گردد!!!
پذیرش دانشجوی پولی از دکتری کلید خورد/ مرجع تعیین شهریه دانشجوی پولی
مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی از تدوین آئین نامه پذیرش دانشجوی پولی در خردادماه خبر داد و مرجع تعیین میزان شهریه افرادی که در قالب این شیوه دانشجو می شوند را اعلام کرد.

ابوالفضل حسنی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره شیوه پذیرش دانشجوی پولی که در برنامه پنجم توسعه مصوب شده است، گفت: در حال تدوین دستورالعمل پذیرش دانشجوی پولی هستیم تا در اسرع وقت ابلاغ شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا شیوه پذیرش دانشجوی پولی از کنکور سال 90 اعمال می شود، گفت: فعلا در مرحله بحث بر روی پذیرش دانشجوی پولی در مقطع دکتری هستیم برای پذیرش دانشجوی پولی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد هم باید جلساتی برگزار و جزئیات آن را تعیین کنیم.

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی درباره نحوه اجرایی شدن پذیرش دانشجوی پولی در مقطع دکتری گفت: روند پذیرش دانشجوی پولی در مقطع دکتری به این صورت است که به فرض یک گروه آموزشی در یک دانشگاه 10 نفر ظرفیت پذیرش دارد، وقتی از میان قبول شدگان آزمون نیمه متمرکز دکتری به اندازه سه برابر این ظرفیت برای مصاحبه معرفی می شوند، پس از مصاحبه به اندازه ظرفیت اعلام شده پذیرش می شوند.

وی اظهار داشت: اگر گروه تشخیص دهد نفر یازدهم و دوازدهم از نظر علمی اعتبار دارند و مصاحبه را جواب داده اند، می توانند پیشنهاد دهند که آن دو نفر به صورت دانشجوی پولی ثبت نام کنند.

حسنی افزود: از سال آینده تصمیمی اتخاذ خواهیم کرد که وقتی دانشجویان برای ثبت نام در آزمون نیمه متمرکز دکتری اقدام می کنند یک بخش در زمان ثبت نام پیش بینی شود که اگر ثبت نام کنندگان تمایل به تحصیل به شیوه دانشجوی پولی را داشتند در آن بخش آمادگی خود را اعلام کنند.

وی درباره پذیرش دانشجوی پولی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد نیز گفت: فعلا برنامه ای برای پذیرش دانشجوی پولی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد نداریم. برای پذیرش دانشجوی پولی در این دو مقطع باید جلساتی برگزار کنیم که اگر نیاز باشد و نیازش را احساس کنیم به این سمت می رویم.

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی افزود: بحث پذیرش دانشجوی پولی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در شرایط فعلی ضروری نیست چرا باید در مقطع کارشناسی پذیرش دانشجوی پولی داشته باشیم در حالی که 200 هزار صندلی خالی داریم اما برنامه پذیرش دانشجوی پولی را برای مقطع دکتری آغاز کرده ایم و به تدریج به سمت اجرای این برنامه برای مقاطع دیگر می رویم.

حسنی مرجع تعیین شهریه دانشجوی پولی را هیئت های امنای دانشگاهها اعلام کرد و در پاسخ به اینکه شهریه دانشجوی پولی در قیاس با شهریه ای که دانشجویان دوره های شبانه یا دانشجویان دانشگاههای غیرانتفاعی پرداخت می کنند چگونه است به مهر گفت: کم و زیاد کردن شهریه افرادی که در قالب دانشجوی پولی ثبت نام می کنند در اختیار هیئت امنای هر دانشگاه است.

به گزارش مهر، "دانشجوی پولی" در دو مقطع به طور جدی وارد ادبیات آموزش عالی کشورمان شد؛ یکی در اوایل دهه 80 و دیگری در اوایل دهه 90 . مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی در پاسخ به اینکه تفاوت دیدگاه برنامه ریزان در وارد کردن عنوان "دانشجوی پولی" در آموزش عالی کشورمان در این دو مقطع زمانی چیست، گفت: در برنامه چهارم توسعه دچار کمبود صندلی در آموزش عالی کشورمان بودیم. پیش بینی برنامه ها در آن مقطع چنین بود که با ایجاد شیوه پذیرشی جدید با عنوان دانشجوی پولی بتوان ظرفیتی جدید ایجاد کرد.

ابوالفضل حسنی افزود: اما در برنامه پنجم توسعه برنامه مان این است که آموزش کم هزینه تری نسبت به کشورهایی که استانداردهایشان نیز از ما کمتر است برگزار کنیم وزارت علوم این هزینه را می دهد تا افراد بتوانند در کشور خودشان ادامه تحصیل دهند.

نقش بنی صدر در پناهندگی سبزها

در این خصوص شخصی بنام لوران به عنوان دیپلمات دوم این کنسولگری مسئولیت انتقال عناصر فرار فتنه سبز را بر عهده دارد.

به تازگی برخی از عناصر فتنه سبز که در اغتشاشات سال 88 و 89 شرکت داشتند به کشور عراق فرار نموده و اغلب توسط کنسولگری فرانسه در اربیل عراق به اروپا اعزام می گردند.

در این خصوص شخصی بنام لوران به عنوان دیپلمات دوم این کنسولگری مسئولیت انتقال عناصر فرار فتنه سبز را بر عهده دارد.

برای انجام پناهندگی عناصر فتنه سبز ، نیاز به تأیید شخص بنی صدر می باشد که بعد از تأیید کتبی نامبرده مراحل پناهندگی به فرد اجراء می شود.


نقشه فتنه و اصالت اصول


ميدان رزم و جبهه جنگ را تصور كنيد. با چند روش مي توان وارد اين ميدان شد. غريب ترين شيوه آن است كه انسان با مقتضيات بزم وارد ميدان رزم شود! دو روش ديگر را نيز براي ورود به جبهه جنگ مي توان سراغ گرفت، يكي بدون نقشه و اطلاعات و ديگري با شناسايي منطقه و اقتضائات آن. فرجام ورود بدون نقشه و اطلاعات به منطقه جنگي به احتمال قريب به يقين، غافلگيري و شكست است. اما جبهه اي كه مصمم به پيروزي است، قطعا شناسايي ظرفيت ها و موانع موجود در منطقه و استعداد نيروي دشمن و ميدان مين و تله هاي كار گذاشته شده را اولويت خود قرار مي دهد. جهان و جامعه بشري بي شباهت به اين ميدان رزم نيست. قواعد و قوانيني آن را احاطه كرده كه تخلف ناپذير است. مردماني در اين پهنه پيروزند كه اولا فرمول ها و قواعد حاكم را بشناسند و ثانيا به آن قوانين جاري ملتزم باشند.
كساني در گذار پرپيچ و خم زندگي سالم و غانم به مقصد مي رسند كه تابلوهاي راهنما- چه قرمز و چه آبي، چه به نشانه ممنوعيت و چه به علامت مجاز بودن يك رفتار- را رصد كنند و پايبند باشند. بله، راننده اي هم مي تواند «غفلت» كند يا «لجاجت» به خرج دهد و مثلا وقتي به تابلوي خطر و گردش به راست رسيد، به جاي پيچيدن به سمت راست، به چپ بپيچد يا اصلا مطابق اقتضاي جاده نپيچد؛ صاف به عمق دره پرواز كند! هستي و حيات انساني به غايت قاعده مند است، مجموعه اي از بايدها و نبايدها، بشارت ها و خطرها و هشدارها. و خدا مي داند كه اين قاعده مندي هستي وحيات بشري چه نعمت بزرگ اما مغفولي است. فرض كنيد اين قاعده مندي حيات طبيعي و انساني نبود. آتش كه نوبتي به كار پختن مي آمد، نوبت ديگر ناگهان منجمد مي كرد. يا آب يخ به جاي فرونشاندن آتش عطش، ناگهان تا عمق جان آدمي را مي سوزاند. از بزرگ ترين موهبت هاي پروردگار به آدمي، همين قاعده مند ساختن طبيعت و حيات انساني از يك طرف و ارائه «نقشه زندگي» از طرف ديگر است. نقشه اي كه مقصد، مسير، امكانات و خطرها و كمين ها و ميادين مين را يكجا در خود دارد. و شگفتا از خيل بني آدم كه به اين كليدها و فرمول هاي طلايي نجات و تجارت پرسود، پشت پا زدند. شنيدند و به كار نبستند. ديدند و نديدند. ديدند و عبرت نياندوختند. و شگفت تر و باورنكردني تر از همه، اهل ايماني بودند كه در اين مسابقه عقبگرد انساني، تنه به تنه بي ايمان ها زدند و روي دست آنان بلند شدند. اين قدر پرت؟! آيا ارتفاع اين دره سقوط را مي توان متر زد؟ برخي صحابه پيامبر اعظم(ص) كه دل هاشان بيمار بود - تا آنجا كه شمشير بر جانشين او كشيدند و هلاك شدند- از پرتگاهي به ارتفاع چند هزار كيلومتر پرت شدند؟
عبارتي دارد امير ايمان و كلام، علي ابن ابيطالب عليه السلام درباره برپاكنندگان فتنه جمل كه به غايت عبرت آموز است. قانوني طلايي براي امروز و فرداي ماست. با همه اختصار، يك نقشه كامل است براي هركس كه بخواهد اصول گرايانه مشي كند و به فلاح برسد. اميرمؤمنان قاعده زاد و ولد و تكثير شيطان- دشمن بزرگ انسان- را در متن تحليل فتنه گران جبهه جمل يادآور شده و مي فرمايد «آنان شيطان را تكيه گاه (ملاك) كار خويش گرفتند و شيطان نيز آنها را به عنوان شريكان و دام هاي خود قرار داد. بدين ترتيب در سينه آنها تخم گذاشت و جوجه درآورد و باليد و تدريجا در آغوش آنان جاي گرفت. پس با چشم آنها نگريست و با زبان آنان سخن گفت و بر آنها سوار شد و به سوي لغزشگاه ها راند و خطا و انحراف را براي آنها آراست، رفتار كسي كه شيطان در قدرت او شريك شده و با زبان او به باطل سخن مي راند» (خطبه 7 نهج البلاغه). شيطان در ذات خود عقيم و نازاست اما رمز موفقيت او در اين است كه سينه هايي براي القائات خود و رحم هايي براي پروراندن جنين خيانت و انحراف پيدا مي كند. موجهيني پيدا مي كند كه حاملان بار انحراف و اغوا مي شوند. جماعتي را مي جويد كه چشم و ذهن و جان و زبان خود را به اجاره مي دهند و به نام اجاره، صاحب خانه و مالك وجود آنان مي شود. اگر متذكر نشدند و بازنگشتند، تسخيرشان مي كند. از آن پس مي شوند جن زده. و چه تعبير نغزي است سرزنش امير مؤمنان خطاب به آن كه شب هنگام براي حضرتش به نام ارمغان، رشوه آورده بود؛ «أمختبط انت ام ذوجن ّه ام تهجر؟ آيا خرد آشفته اي يا جن زده و يا هذيان مي گويي؟» (خطبه 422 نهج البلاغه). ديوانه و جن زده و پريشان گو! كدام غفلت باعث مي شود آدمي رشوه را هديه پندارد، بوي تعفن را از مشورت مسموم نشنود و نصيحت خيال كند و... تا به خود آيد ببيند دور تا دورش را شيطانك هايي چون وليد و مروان و... يا رجوي و مهدي هاشمي معدوم- و جوجه هاي امروزي تر شيطان- گرفته اند.
آيات 25 تا 55 سوره حج در تبيين نقشه شيطان و نقش فتنه در چالش با تمام انبياي الهي است، آنجا كه مي فرمايد: «هيچ پيامبري را پيش از تو نفرستاديم مگر اينكه هرگاه آرزو مي كرد (و طرحي براي پيشبرد اهداف الهي مي ريخت) شيطان القائاتي در آن مي كرد اما خداوند القائات شيطان را از ميان مي برد، سپس آيات خود را استحكام مي بخشد... هدف اين بود كه خداوند القائات شيطان را فتنه و آزموني قرار دهد براي آنها كه در دل هاشان بيماري است، و آنها كه سنگ دلند... و هدف اين بود كه عالمان بدانند اين حقي از سوي پروردگار توست، بنابراين ايمان بياورند و دل هايشان در برابر آن خاشع شود. و خداوند كساني را كه ايمان آوردند، به سوي صراط مستقيم هدايت مي كند.» اگر دل بيمار علاج نشد، سرانجام، همان گفتار و رفتاري از آن برمي خيزد كه از سنگدلان اهل قساوت. ناگهان چشم باز مي كني و مي بيني از مقام «زبير منّا اهل البيت» رسيده اي به هم اردوگاهي با منافقين لجوج عنود و كيسه دوختگان بيت المال و جبهه اي كه مي خواهند انتقام نبي اعظم(ص) را از وليّ اعظم بگيرند! يا گيج و گنگ كه باشي، تازه مي شوي حارث بن حوط- خوارج بعدي- كه در ميانه كارزار جمل به علي(ع) مي گويد «پس من اكنون كه متحيرم كناره مي گيرم از جنگ همراه سعيدبن مالك و عبدالله بن عمر» و پاسخ مي شنود «آن دو هرگز حق را ياري نكردند و هيچگاه باطل را خوار نساختند». (كلمه قصار 262 نهج البلاغه).
فتنه سبز سال 88 در چنين بستري باليد و برآمد. و پس از اين نيز شياطين هر فتنه ديگري تدارك كنند، از همان مسير، جوجه كشي و يارگيري خواهند كرد. شياطين روزگار ما به سان بزرگ خود يقين دارند بي آيندگي و نازايي و ميرايي خود را، و مدام به جست وجوي سينه هايي براي تخم گذاشتن- بخوانيد رحم هاي اجاره اي- در تب و تاب و تقلا هستند. شوخي نيست، بازي مرگ و زندگي براي آنهاست. اگر ديرباوري هنوز فرمول فتنه در كلام اميرمؤمنان را يقين نكرده، به هزاران اظهارنظري مراجعه كند كه در اردوگاه دشمنان جمهوري اسلامي، درباره لزوم پرورش جنين براندازي در آغوش منافقين جديد گفته شد. يكي از آنها اين تحليل پايگاه ضدانقلابي راهبرد به قلم «حبيب-ت» (هوادار گروهك تروريستي منافقين، مقيم سوئد) كه در تاريخ 12 مرداد 8813 منتشر شده است: «ما بايد از موسوي و اصلاح طلبان دفاع كنيم. بايد با رويكرد تاكتيكي جنبش سبز مبني بر دفاع از جمهوري اسلامي، از ظرفيت ريزش نيرو در طرف رژيم و درون ساختار قدرت بهره گرفت. جلب حمايت يا حتي بي طرفي و انفعال برخي روحانيون و اصولگرايان در اين رويارويي از اهميت استراتژيك برخوردار است و نبايد فعلا در دام شعار عبور از جمهوري اسلامي افتاد. فراموشي اين واقعيت كه موازنه نيرو به نفع ما نيست، به ضررمان تمام مي شود... بايد توجه داشت كه تقويت نقش نيروهايي چون موسوي و كروبي و خاتمي و... به معناي تخريب يا تضعيف نيروهاي تحول طلب معارض رژيم نيست زيرا در گفتمان افراد مذكور ظرفيت پيشرفتي [!؟] ماوراي تصور به چشم مي خورد. تقويت نقش اين افراد به سود كل اپوزيسيون است. نمي توان مسئله را از اين ساده تر توضيح داد؛ كوشش براي بديل سازي يا جلو افتادن از آنها، جز كمك به سقط اين جنين بسته نيست».
حقيقتاً هم نمي توان مسئله را ساده تر از اين توضيح داد. مؤمن و جامعه ديني مگر چند بار مي تواند از يك سوراخ گزيده شود؟ آيا غير از اين است كه غفلت هاي بزرگ برخي مدعيان همراهي با خط امام، مجال تباهي مصلحت ها- بخوانيد نشستن مفسده جاي مصلحت- را فراهم كرد و آيا جز اين است كه در القا و دميدن بر اين غفلت، نفوذي هاي زنجيره اي نقش آفرين اصلي بودند؟ خطاي بزرگ آن طيف كه به تدريج تبديل به خط شد، اباحي گري و وسوسه يارگيري بي پروا و رقابت به هر قيمت- بدون رعايت اصول و موازين شرعي و اخلاقي و مصالح عاليه- بود. و اگر بعد از اين هم انحرافاتي بزرگ از خطاهايي به ظاهر كوچك پديد آيد، از همين گارد باز خواهد بود، آنجا كه دافعه هاي مبتني بر اصول، كمرنگ و جاذبه هاي معارض با اصول پررنگ شود. هرجا كه وسوسه ها و غفلت ها، عرصه را بر اخلاص تنگ كند، شيطان سر از مخفي گاه بيرون مي آورد و فرامي خواند و جواب مي گيرد.
اصالت اصول ما و اصلي ترين اصل اصولگرايي، «ولايت» است و اقتضاي ولايت، «برائت» از هرچه غير آن است. ملت ما با همين فرمول طلايي كمر شيطان را شكست تا امروز كه از هر گوشه خاورميانه، ناله شياطين به گوش مي رسد. مشاهده نصرت هاي بزرگ الهي، جايي براي كمترين ترديد و تزلزل يا تحيّر و نااميدي باقي نمي گذارد. اما غفلت و بي احتياطي- ولو در بحبوحه جنگ پيروز احد- ممنوع است. حقيقت آن است كه در اين 23سال به يك معنا و در 2 ساله اخير به يك معناي ديگر، پاي برخي همراهان جبهه بزرگ انقلاب به اعتبار غفلت از تابلوها لغزيد، برخي جنبيدند و از سقوط جستند و حرّيت و آزادگي را معنا كردند و شماري، براي مدتي كه به قيمت تباهي آنان سپري شد، اسباب زحمت و كاستن از سرعت شتابان كاروان انقلاب را فراهم كردند. تكليف ملت روشن ضمير و اصولگرايان تراز انقلاب در اين ميان همواره روشن بوده است، از دوران دفاع مقدس و سازندگي تا اصلاحات و عدالتخواهي. هر جا رويكرد و عملكردها مبني بر شعارها و آرمان هاي انقلاب بود، پاي مسئولان و سينه سپر آنان در دفاع از آنان با افتخار ايستاديم و هر جا خطايي ديديم، مشفقانه تذكر داديم و اگر انحراف و خيانتي پديد آمد، در مواجهه با آن ترديد نكرديم. كه شنيده بوديم خطاب عتاب آميز اميرمؤمنان درباره جماعت متحير آوردگاه جهل و از جمله حارث بن حوط را؛ «تو پيش پاي خود را ديدي و سربلند نكردي تا افق دورتر را ببيني و گمراه و متحير ماندي. تو حق را نشناخته اي تا ياران آن را بشناسي و باطل را نشناخته اي تا بداني اهل آن چه كساني هستند». شعار صحابه بصير اميرمؤمنان(ع) پرچم هميشگي ماست كه «صحابه شما محترميد، اما حق محترم تر است». صاحب منصبان و تريبون داران در نظام اسلامي محترم و معززند، بي ترديد. دست خدمت خدمتگزاران در هر موقعيتي كه باشند، بوسيدني است اما از غفلت بزرگان به سادگي نمي توان گذشت چندان كه غفلت يك راكب دوچرخه با غفلت يك خلبان يا لكوموتيوران برابر نيست. اولي به خود آسيب مي زند و دومي و سومي به صدها نفر.
يك نكته را به اجمال بايد گفت و گذشت. اختلاف سليقه سياستمداران امري طبيعي است. تا هر جا هم كه به حريم ها و قوانين آسيب وارد نشود، حق دارند به رقابت سياسي سالم- از جمله در مقاطع انتخابات- بپردازند. اما به اقتضاي عقل و شرع و قانون، هيچ كس مجاز نيست اولا اين اختلاف ها و دلخوري ها را بر سر سفره مردم بگذارد و ثانياً براي فيصله اختلاف يا پيروزي در رقابت هاي انتخاباتي و غير آن، از اغيار و نامحرمان و بدنامان يارگيري كند. چه آن كه خود را حامي خاص دولت و مجلس و مجمع تشخيص معرفي كند و چه ديگري كه خود را اصولگراي منتقد مي نامد، حق ندارد به واسطه جماعت فرصت طلب و بدسابقه و خيانت پيشه يا منافق «دوپينگ» كند. اگرچه كم اما متأسفانه بعضاً مواردي از اين دوپينگ ها در تشكيل حلقه هاي سياسي و راه اندازي روزنامه و سايت ديده مي شود. به خدمت گرفتن برخي عناصر ورشكسته زنجيره اي- كه اگر شفا مي دادند احزاب و رسانه هاي زنجيره اي شبه اصلاح طلب را به انتحار نمي كشاندند- از سوي برخي محافل و رسانه ها، جاي سؤال و ملامت جدي دارد، فرقي هم نمي كند در روزنامه ها و سايت هاي منتسب به مجلس و دولت باشد يا مجمع تشخيص و شهرداري. و شگفت اينكه اجاره اي هاي زنجيره اي هر از چند گاهي از سايت و روزنامه يك رقيب به سايت و روزنامه رقيب ديگر در جبهه اصولگرايان اسباب مي كشند، همچنان كه برخي از آنان در ميان اضلاع اين رقابت ها و اختلاف ها پراكنده شده اند و داغ تر از رئوس آن اضلاع، با توسن قلم مي تازند. جز اختلاف، بدگماني، شك، يأس، تفرقه و تحريف و انحراف بار اين قلم ها نيست. آنها كارفرمايان و راكبان خود را جز به جانب بن بست و گرفتاري نمي برند.
محمد ايماني

نگرانی شیرین عبادی ازگسترش نفوذ ایران




به گزارش جام نیوز شیرین عبادی در مصاحبه ای با شبکه سی ان ان با ابراز نگرانی از قدرت روز افزون جمهوری اسلامی ایران بین کشورهای اسلامی گفت:« مشخص است که وقتی مردم یمن و بحرین به قدرت برسند، ایران نفوذ بسیاری بر روی آنها خواهد داشت. بهترین راه برای غرب، خصوصاً برای آمریکا، این است که در قبال سرکوب مردم در بحرین و یمن بی تفاوت باقی نماند.»

شیرین عبادی با اشاره به حمایتهای ایران از حرکت های آزادی خواهانه مردمی منطقه اعتراف کرد:« شیعیان در بحرین و یمن به اعتراض پرداخته اند زیرا با تبعیض روبرو هستند و شرایط آنها خوب نیست.
شیعیان کشته می شوند و این باعث جلب حمایت ایران از آنها شده است. ایران حتی نامه ای هم به سازمان ملل نوشت و خواستار طرح این موضوع در شورای امنیت سازمان ملل شد. غرب سکوت پیشه کرده درحالیکه ایران به شیعیان می گوید همانطور که مشاهده می کنید، ما تنها کشوری هستیم که از شما پشتیبانی می کند.»

وی در ادامه با اشاره به روابط رو به بهبود ایرن ومصر تلاش کرد با طرح مسئله شیعی و سنی دوستی بین این دو کشور را در نهایت غیر ممکن جلوه دهد وافزود :« اسلام گراها در مصر قدرتمند هستند و این احتمال هست که در ابتدا به دولت ایران خیلی نزدیک شوند،ولی هیچ منافع مشترکی میان ایران و مصر وجود ندارد زیرا آنها سنی هستند درحالیکه ایرانی ها شیعه هستند و احساس نژادپرستی میان دولت های ایران و عربی وجود دارد. »

او همچنین افزود :«مصر خود را برادر بزرگ کشورهای اسلامی و عربی می داند و ایران هم خود را رهبر کشورهای اسلامی می بیند... بنابراین اگر مصر و ایران روابط سیاسی خود را بهبود بخشند، مصر مطمئناً به عروسک ایران تبدیل نخواهد شد.


اعتراف‌مجری BBCبه‌داشتن‌رابطه‌نامشروع

اندرو مار از مجریان مشهور تلویزیون 'بی بی سی' به برقراری رابطه نامشروع با یکی از خبرنگاران زن اعتراف کرد.

ايرنا:

وی در مصاحبه ای با روزنامه 'دیلی میل' لندن که بازتاب گسترده ای در دیگر رسانه های انگلیس داشت، اعتراف کرد که حدود هشت سال پیش و زمانی که سردبیر سیاسی 'بی بی سی' بوده با یکی از خبرنگاران زن همکار خود ارتباط جنسی داشته است.
وی گفت: من در سال 2008 میلادی و برای جلوگیری از انتشار اخبار این رابطه به دادگاه مراجعه کردم و حکمی را برای ممنوعیت انتشار این خبر از دادگاه دریافت کردم.
'اندرو مار' که متاهل می باشد با ابراز تاسف از این مساله گفت: من به هرحال مجبور بودم که به فکر خانواده خودم باشم.


وی افزود: البته من با هدف جلوگیری از انتشار خبر توسط دیگر روزنامه نگاران وارد این حرفه نشده ام... ولی معتقد بودم که این موضوع یک مساله خصوصی است و ارتباطی به دیگران و منافع عموم ندارد و به همین دلیل با حکم دادگاه جلوی انتشار خبر را گرفتم.
این مجری مشهور 'بی بی سی' در این گفت و گو اعتراف کرد که از این پیشامد شرمسار است.
بر اساس گزارش رسانه های انگلیس، اندرو مار از این رابطه نامشروع که تاکنون پنهان بوده، صاحب فرزند نیز شده است.
'ایان هیسلاپ' یک فعال مدنی و سردبیر نشریه 'چشم خصوصی' در مصاحبه ای با شبکه 4 رادیو 'بی بی سی' گفت: من هفته گذشته ممنوعیت انتشار خبر روابط نامشروع اندرو مار را در دادگاه به چالش کشیدم چون معتقدم کسی که به عنوان خبرنگار فعالیت می کند نباید خودش مانع انتشار اخبار به بهانه حفاظت از حریم خصوصی شود.
وی افزود: وقتی آقای مار به عنوان مجری تلویزیون افراد مختلف را به چالش می کشد باید اجازه دهد که دیگران هم او را نقد کنند... گرفتن حکم ممنوعیت انتشار خبر از دادگاه توسط چنین فردی نشانگر دو رویی است.


گفتنی است طی هفته های اخیر تعدادی از افراد مشهور بویژه فوتبالیست ها و بازیگران سینما و تلویزیون با مراجعه به دادگاه احکامی را برای جلوگیری از انتشار اخبار و گزارش های مربوط به روابط غیراخلاقی و نامشروع خود دریافت کرده اند.
صدور چنین احکامی که معمولا نیازمند صرف هزینه های هنگفتی است، انتقادات گسترده ای را در میان مقامات و افکار عمومی انگلیس برانگیخته است.
منتقدان می گویند: دادگاه نباید به بهانه حفاظت از حریم خصوصی، اجازه دهد رفتارهای غیراخلافی افراد مشهور از دید عموم پنهان بماند.

مردمسالاری دینی بن‌بست ندارد




عضو کابینه احمدی‌نژاد در دولت نهم تأکید کرد: به‌خلاف نظام‌های به ظاهر دموکراتیک غربی، در نظام مردمسالاری دینی به دلیل محوریت ولی‌فقیه بن‌بستی وجود ندارد.
کامران باقری لنکرانی عضو کابینه دولت نهم و استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه امروز اجرایی کشور طبیعتاً دارای فراز و نشیب‌هایی است، اظهار داشت:‌ آنهایی که دلشان برای انقلاب می‌تپد تلاش می‌کنند این فراز و نشیب‌ها باعث اختلاف و جدایی نشود و برعکس دشمنان سعی دارند که از هر اختلاف و فراز و نشیبی سوء‌استفاده کرده و مسیر وحدت آفرین انقلاب را مخدوش کنند که وقایع اخیر نیز از این قاعده کلی مستثنی نیست.
وی با اشاره به اینکه در چند روز اخیر بیش از همه دشمنان انقلاب تلاش کردند از اتفاقات و شایعات برای القای نوعی ناکارآمدی یا احیانا اختلافن‌ظر در درون نظام سوءاستفاده کنند، تأکید کرد: مهمترین چیزی که باید بدان توجه کنیم این است که نظام ما یک نظام ولایی است و مشروعیتش به ولایت فقیه است و این موضوع نقش اساسی و زیربنایی در همه ارکان نظام دارد.
این عضو کابینه احمدی‌نژاد در دولت نهم خاطرنشان کرد: خوشبختانه مسئولان کشورمان از جمله ریاست محترم جمهوری در عمل نشان داد‌ه‌اند که محوریت ولایت فقیه را از عمق جان قبول دارند و با شناختی که از ریاست محترم داریم این خط و مسیر را همیشه پیگیری خواهند کرد.
باقری‌لنکرانی ادامه داد: باید تلاش کنیم از این اتفاقاتی که در چند روز اخیر افتاد این درس را بگیریم که دشمن هیچ وقت غافل نیست و از کوچکترین مسائل بیشتری سوء استفاده‌ها را می‌کند لذا باید در حفظ وحدت و نمایش عمومی آن بیش از همیشه هوشیار باشیم چرا که ایام کنونی ایامی نیست که بخواهیم با اختلاف‌نظر‌ها آب به آسیاب دشمن بریزیم.
وی درباره برخی هوچی‌گری‌های رسانه‌های بیگانه در ماجراهای اخیر و 'القای مضحک' حاکمیت دوگانه در ایران خاطرنشان کرد:‌ احتمالاً این رسانه‌ها از ولایت فقیه و نقش مهم آن و ابعادش غافل هستند؛ ولی فقیه حافظ آرمان‌ها و ارزش‌ها و جهت‌گیری‌های کلی نظام است و وقتی بین قوای مختلف اختلاف نظر هست رسیدگی کرده و جلوی ناکارآمدی‌ها را می‌گیرد.
وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه نقش ولی فقیه در نظام مردمسالاری دینی هم محافظتی و هم تضمین‌کننده جهت‌گیری الهی و هم راهگشایی و تضمین کارآمدی است که اختلاف‌نظرها منجر به ناکارآمدی نشود، اظهار داشت: نظام مردمسالاری ما برخلاف نظام‌های دیگر بن‌بست ندارد.
باقری لنکرانی در همین زمینه به مثالی از ناکارآمدی و بن‌بست در نظام دموکراسی غربی موجود در آمریکا اشاره کرد و گفت: چند وقت پیش در دموکراسی آمریکایی به دلیل اختلاف‌نظری که بین کنگره و رئیس‌جمهورشان به وجود آمد، اعلام کردند دولت تعطیل خواهد شد و تنها با عوارض جدی که منجر به فجایع اقتصادی در آمریکا می‌شود این عدم تعطیلی دولت محقق نشد.
وی افزود: این قبیل بن‌بست ها در اکثر کشورها رخ می‌دهد اما نظام ما با محوریت ولی فقیه با این بن‌بست‌ها روبرو نیست و این بن‌بست‌ها به راحتی قابل حل و رفع است.
این عضو کابینه احمدی‌نژاد در دولت نهم در ادامه با اشاره به حمایت‌های رهبر معظم انقلاب از دولت‌ها و بخصوص دولت احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: آنچه که رهبر معظم انقلاب تاکید فرمودند این است که رهبری همواره حامی دولت‌ها بوده‌اند و همانطور که رهبر معظم انقلاب تأکید کردند رئیس‌جمهور محترم انصافا به صورت شبانه‌روزی کار می‌کند و از این جهت کمتر شخصیت اجرایی در کشور را می‌توان با وی مقایسه کرد.
باقری‌لنکرانی در پایان حمایت‌های رهبر معظم انقلاب از دولت کنونی را یکی از مدال‌های افتخار برای رئیس‌جمهور دانست.



دختری که بخاطر حفظ دین کچل کرد


اخبار رسیده از پاریس پایتخت فرانسه حاکی از آن است که "سنیت دوجانی" دختر جوان 15 ساله فرانسوی ترک تبار که از دختران محجبه در فرانسه به شمار می رود، پس از صدور قوانین جدید علیه حجاب، از حضور در مدرسه منع شده بود.
به گزارش شیعه آنلاین، فرانسه یکی از کشورهای اروپایی است که نسبت قابل توجهی از جمعیتش را مسلمانان تشکیل می دهند اما در همین حال یکی از بیشترین کشورهایی است که با دین مبین اسلام و به ویژه مسأله حجاب و ساخت مساجد مخالفت می ورزد.

در همین حال اخیرا چندین قانون علیه حجاب و نقاب صادر شده که موجب محدود شدن زنان و دختران محجبه در این کشور گردیده است.

اخبار رسیده از پاریس پایتخت فرانسه حاکی از آن است که "سنیت دوجانی" دختر جوان 15 ساله فرانسوی ترک تبار که از دختران محجبه در فرانسه به شمار می رود، پس از صدور قوانین جدید علیه حجاب، از حضور در مدرسه منع شده بود.

گفته می شود وی که از یکسو مصمم به ادامه تحصیل بوده و از سوی دیگر حاضر به کنار گذاشتن حجاب و نشان دادن موی خود به نامحرمان نبوده، در اقدامی جالب و اعتراضی تمام موی سر خود را تراشیده و با چهره جدید خود در مدرسه حاضر شد.

این اقدام وی جنجالی گسترده در فرانسه به وجود آورده و اعتراض برخی سازمان ها و مؤسسات مدافع حقوق بشر را برانگیخته است. در همین حال بحث و جدل های وسیعی در فضای مجازی و سایت های اجتماعی و تالارهای گفتگو به وجود آورده است.

گفتنی است "سنیت دوجانی" دانش آموز مدرسه "لویس پاستیر" در شهر "استراس بورگ" در منطقه "آلزاس" در شمال فرانسه است.

مقامات این مدرسه به وی اطلاع داده بودند که قرار است بر اساس قانون جدید صادر شده، حجاب او را در مقابل دید همگان از سرش بردارند، همین امر موجب شد که وی پیش از این اقدام، موهای سر خود را بتراشد تا وقتی حجابش را بر می دارند، مویی بر سر وی نباشد.

'ثمره هاشمي' خبر استعفايش را تكذيب كرد

سيدمجتبي ثمره هاشمي مشاور ارشد رييس جمهوري برخي اخبار منتشره مبني بر استعفاي او از اين سمت را تكذيب كرد.

ثمره هاشمي عصر سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ايرنا گفت: 'اخبار منتشره در مورد استعفاي بنده صحت ندارد.'

خاطرنشان مي سازد، برخي رسانه ها امروز گزارش دادند كه ثمره هاشمي از سمت خود به عنوان مشاور ارشد رييس جمهوري استعفا كرده است.

شرمندگي همكاري با سران فتنه يا خجالت حضور در انتخابات؟

شماري از احزاب و گروه هاي عضو شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات نشست مشتركي برگزار كردند. اين نشست در حالي برگزار شد كه دو حزب مشاركت و سازمان مجاهدين انقلاب به اعتبار عملكرد خيانت بارشان در فتنه سال 88 منحل شده اند.

فرج كميجاني دبير كل مجمع فرهنگيان كه رياست ادواري «شورا» را از حزب جوانان ايران اسلامي تحويل گرفته، درباره تركيب شركت كنندگان در جلسه عصر يكشنبه توضيحي نداد اما تصريح كرد «حاضران شركت در انتخابات مجلس را بررسي كردند و مقرر شد همه احزاب و گروه ها تحليل خود درباره نحوه مواجهه با انتخابات را تا پايان ارديبهشت به شورا ارائه دهند.»

نشست ياد شده در حالي برگزار شده كه گروه هاي مذكور هنوز موضع خود را با فتنه و آشوب آفريني افراطيون جبهه اصلاحات و سران اين حركت كه هماهنگي كاملي با آمريكا و رژيم صهيونيستي داشتند، روشن نكرده اند.

همزمان انتشار گزارش مبهم نشست گروه هاي اصلاح طلب، برخي خبرها از رايزني پنهان فتنه گراني چون خاتمي در مجمع روحانيون با برخي چهره هاي سياسي به اصطلاح خاكستري و كم حاشيه تر براي حضور در انتخابات حكايت مي كند. گفته مي شود افراد ياد شده از جمله (ح-خ) تشويق به نامزدي در انتخابات شده اند.

هدفگذاري طيفي از اعضاي جبهه نيمه تعطيل اصلاحات براي حضور در انتخابات، در حالي است كه اين محافل مورد انتقاد شديد جريان هاي برانداز و ضد انقلاب بدون نقاب قرار دارند. سايت ضدانقلابي بالاترين كه در جريان فتنه گري و آشوب طلبي سال 88، همكاري كاملي با احزاب افراطي و ساختارشكن مدعي اصلاحات داشت، خطاب به جبهه اصلاحات مي نويسد: شما خجالت نمي كشيد كه باز هم دعوت به رأي و انتخابات مي كنيد؟ شما چقدر فراموشكاريد. يادتون نيست گفتيم رأي ما رو دزديدند. آقاي خاتمي يادت نيست ما را دعوت به اعتراض كردي. ندا را يادت رفت!؟ [بنا به گفته مادر ندا آقا سلطان، وي اساساً در انتخابات رياست جمهوري شركت نكرده بود]. از ما چي مي خواي آقاي خاتمي، كتك خور؟ تا موسوي و كروبي آزاد نشوند، ما حتي به انتخابات فكر هم نمي كنيم. فقط يك كمي خجالت بكشيد. آنها در حصر و زندان و شما ساكت به دنبال انتخابات؟

در همين حال بيانيه اي با امضاي جبهه مشاركت در پايگاه هاي اينترنتي ضد انقلاب منتشر شده است. اين بيانيه هاي جعلي نوعاً توسط رجب مزروعي و پسر وي كه هر دو از كشور گريخته اند، منتشر مي شود. نويسندگان خارج نشين بيانيه بدون اينكه توضيح دهند چرا خود در كشور نمانده و به كشورهاي بيگانه پناهنده شده اند ادعا كرده اند؛ نبايد گذاشت زندان خانگي آقايان موسوي و كروبي در گذر زمان به موضوعي عادي و كم هزينه براي حاكميت اقتدارگرا تبديل شود. موج دموكراسي خواهي و تغييرات در كشورهاي منطقه جاي هيچ ترديدي باقي نمي گذارد كه سرانجام پيروزي با جنبش هاي مردمي است». مزروعي و پسرش البته بهتر از هر كسي مي دانند كه نمي توان زير خيمه آمريكا و انگليس رفت و دم از مردم زد و ملت هاي منطقه نيز به دنبال انقلاب اسلامي ملت ايران بر عليه رژيم ها و جريان هاي آمريكايي رو به انقلاب كرده اند، همچنان كه در ايران، جريان هاي وابسته به غرب را از عرصه سياست پاكسازي كردند.



مخالفت بدنه اعتماد ملی با مواضع کروبی




تلاش کمیسیون برای بازگرداندن حزب اعتماد ملی به عرصه سیاسی، ادامه فعالیت رایحه خوش خدمت و لزوم ساماندهی فعالیت حامیان دولت و جزییات حزبی که از ابتدای تشکیل کنگره‌ای برگزار نکرده از محورهای گفتگوی مشروح با مدیر کل سیاسی وزارت کشور است.


محمود عباس زاده مشکینی به تشریح برنامه کمیسیون ماده ده احزاب در سال ۹۰ و تلاش این کمیسیون برای برگزاری مستمر جلسات در سال جاری پرداخت.

وی همچنین در خصوص تعداد احزاب فعال در کشور گفت که هم اکنون ۲۳۰ حزب مجوز دار در کشور وجود دارد و ۹ حزب نیز در شرف تاسیس است .

عباس زاده مشکینی به تشکل انشعابی از جامعه وعاظ تهران اشاره کرد و درباره جزئیات روند بررسی صدور مجوز آن در وزارت کشور توضیح داد .

وی در این مصاحبه به صراحت در خصوص آینده برخی احزاب اظهار نظر کرد و معتقد بود که کمیسیون ماده۱۰ احزاب علاقه مند به حضور همه احزاب و همه سلیقه ها در کشور بوده و از جمله با سعه صدر به دنبال این است تا بسترهای فعالیت آنان را فراهم آورد.

مدیر کل سیاسی وزارت کشور در این گفتگو در خصوص رویکرد دولت به احزاب، فعالیت رایحه خوش خدمت بدون دریافت مجوز و دیگر مسائل مطرح در حوزه احزاب به اظهارنظر پرداخت.

به گفته وی در حال حاضر نزدیک به ۲۳۰ حزب دارای مجوز در کشور وجود دارد و از سال گذشته نیز ۹ درخواست تاسیس گروه سیاسی در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب آماده رسیدگی و صدور است .

بخش اول گفتگوی مهر با مدیر کل سیاسی وزارت کشور و دبیرکل کمیسیون ماده ده احزاب به شرح زیر است:

* رویکردهها و محورهای جلسه کمیسیون ماده ده احزاب در سال ۹۰ در دوره جدید چگونه است؟
عباس زاده مشکینی: از اوایل دولت نهم سیاست ما در دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب این بوده است که با برگزاری مستمر و منظم جلسات کارها را به روز کنیم و به درخواست‌های مجوز تشکل ‌های صنفی – سیاسی و تشکل‌های مربوط به اقلیت‌های دینی به موقع پاسخگو باشیم و بتوانیم بر رفتار و عملکرد تشکل‌های سیاسی نظارت کنیم و لذا تصمیم بر این شد که جلسات به صورت مداوم و حتی المقدور هر هفته در هر شرایطی تشکیل شود.
شاید برای اولین بار است که پرونده‌ای در نوبت رسیدگی نداریم و اگر پرونده و درخواستی به موقع به نتجیه نمی‌رسد به دلیل اشکالاات و ایرادهای قانونی موجود و یا نقایص مدارک و مستندات است.
 




تاریخ: چهار شنبه 7 ارديبهشت 1390برچسب:,
ارسال توسط arman

عليرضا رجايي بازداشت شد

عليرضا رجايي به دليل ارتكاب جرايم امنيتي بازداشت شد.

عليرضا رجايي به اتهام ارتكاب جرايم امنيتي از سوي مامورين بازدداشت شد.

وي پيش از اين نيز در جريان اغتشاشات پس از انتخابات رياست جمهوري 88 دستگير شده بود.

رجايي كه عضو گروهك موسوم به ملي‌ـ‌مذهبي و نهضت آزادي بوده در سوابق خود دبيري اجتماعي نشريه گروهك نهضت آزادي (ايران فردا) و دبيري سرويس سياسي در روزنامه‌هاي دوم‌خردادي جامعه، توس، خرداد، نشاط و عصر آزادگان را دارد.


سقوط آزاد سران فتنه
یك مجله آمريكايي با نااميدي از دست اندركاران فتنه ۸۸، نام آنان را از فهرست ۱۰۰ نامزد چهره هاي اثرگذار حذف كرد.




مجله تايم در حالي كه سال ۲۰۱۰ نام ميرحسين موسوي، زهرا رهنورد و شيرين عبادي را در شمار نامزدهاي خود گنجانده بود، امسال اسامي آنان را از فهرست شخصيت هاي اثرگذار و پرنفوذ حذف كرد. اين مجله سال گذشته تلاش كرده بود با گنجاندن نام سه تن از فتنه گران ايراني در كنار چهره هاي سياسي جهان، به شارژ روحي عوامل ميداني فتنه بپردازد و در اين راه حتي موسوي، رقيب ليدي گاگا رقاصه مبتذل آمريكايي هم در دور نهايي شد اما از وي عقب افتاد.
اما امسال با توجه به مرگ و فراموشي فتنه سبز، مجله آمريكايي نيز ترجيح داد نام موسوي، رهنورد و عبادي را كلاً از فهرست اسامي خود حذف كند تا ترديدهاي گسترده نسبت به سنديت فهرست اين مجله در افكار عمومي- مانند پارسال- پديد نيايد.


همزمان با حذف نام دست اندركاران فتنه از فهرست مجله تايم، محافل ضد انقلاب نيز معتقدند بانيان فتنه سبز به باد فراموشي سپرده شده اند و از سوي ديگر جريان اپوزيسيون واجد هيچ گزينه درخور ديگري هم نيست.
شبكه مجازي بالاترين در اين زمينه نوشت: پاي حرف هاي رضاپهلوي مي نشيني، ميگن باباش دزد بوده، آدم كشته ، ساواك راه انداخته و و و... مياي از كشتار پادگان اشرف بگي، ميگن ول كن منافقين تروريست را، يا ميگن؛ مگه نديدي مسعود رجوي با صدام ماچ و بوسه كرده و... از خاتمي و اصلاح طلبا ميگي، ميگن بابا خاتمي بي بخاره و بقيه شون با رژيم هماهنگ هستند. اصلاً ميگي گور پدر همه اپوزيسيون، زنده باد موسوي، ميگن تكليف اعدام هاي دهه شصت چي ميشه. بابا آقايان روشنفكر سياسي! يكي تكليف ما را روشن كنه، بالاخره تحت كدوم گروه و اپوزيسيوني بايد با جمهوري اسلامي مبارزه كرد؟


بالاترين در مطلب ديگري با زير سؤال بردن گروه نيمه تعطيلي موسوم به شوراي هماهنگي راه سبز خارج كشور نوشت: اولش همه مي گفتيم جنبش نياز به سر نداره. حالا كه موسوي و كروبي توي حصرند، لينك هايي منتشر مي شود كه كساني كه در آن سوي مرزها به خوبي و خوشي زندگي مي كنند و هر روز براي تفريح و سرگرمي در تلويزيون هاي خود ظاهر مي شوند را به عنوان رهبر قالب جنبش سبز كنند، و برخي با به به و چه چه به آن دامن مي زنند. كساني مي خواهند خود را رهبر جنبش جا بزنند كه به چالش كشيدنشان فحش هاي چاله ميداني است، و كيلومترها دورتر از مردم و كشورشان زندگي مي كنند، و با راه حل هاي نانوايي وارشان مي خواهند بگويند درد مردم را مي فهمند. آيا از چند هزار كيلومتر آن طرف تر مي شود با افكار عمومي ارتباط گرفت؟!
در همين حال نامه ۲۸ وبلاگ نويس و سايت ضدانقلاب در فضاي مجازي و خطاب به شوراي هماهنگي راه سبز منتشر شده كه اين شورا را متهم به بي كفايتي مي كند. در اين نامه آمده است: امروز كه قريب به ۲ ماه از شكل گيري شوراي هماهنگي مي گذرد، امضاكنندگان اين نامه نه در قالب يك تشكل سياسي يكپارچه و در راستاي اهداف سياسي و منافع گروهي بلكه از روي احساس وظيفه و مسئوليت به نقد عملكرد و كارنامه «شوراي هماهنگي راه سبز اميد» مي پردازند. اگر واقع بينانه به عملكرد اين شورا نگاه شود، انفعال و بي تحركي مجموعه مذكور چنان بوده كه كارنامه كاركردش اصولاً خالي تر از آن است كه قابل نقد باشد. اما با درك حساسيت ها و شرايط موجود، مي توان از اين نقدها موقتاً عبور كرد و تنها از منظر عملكرد شورا در مديريت اعتراضات و حوادث پيش روي جنبش سبز به بررسي و نقد شورا و تحرك اعضايش پرداخت. اما متأسفانه در اين سوي داستان نيز چيز چندان قابل عرضي وجود ندارد و بيم آن مي رود كه چنانچه اين سكوت و انفعال ادامه پيدا كند، نه تنها نقش اين شورا در سايه ترديد قرار گيرد، بلكه خلأ رهبري جنبش باعث از هم پاشيدگي و سرخوردگي و يأس و فروپاشي جنبش شود.


در حالي كه بالاترين در مطلبي خطاب به برخي اعضاي لو رفته شورا نظير امير ارجمند و واحدي مي نوشت «آقايان، سكوتتان حال به هم زن است»، يكي از حاميان شورا در پاسخ نوشت: بالاترين زماني رونق داشت و براي داغ شدن يك لينك در اين سايت بايد ۸۰-۷۰ تا رأي مثبت مي گرفتي اما با سياست هاي مديريت سايت، تمام فعالين رفتند سمت سايت هاي ديگر و الان براي داغ شدن يك لينك ۳۰ تا بيشتر رأي مثبت نمي خواد.




نگرانی مجله‌تایم برای سگ‌بازان ایرانی!
خبرنامه دانشجویان ایران: مطرح شدن طرح ممنوعیت نگهداری برخی حیوانات خطرناک و نجس مانند سگ در اماکن و معابر عمومی که این روزها در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است، با واکنش یک مجله معروف امریکایی مواجه شده است.

مجله تایم در شماره جدید خود، این طرح را اقدامی افراطی از سوی سیاسیون ایرانی نامیده که موجب ناراحتی بسیاری از جوانان ایرانی که سگ‌ها بهترین دوستشان هستند، شده است!


برنامه فتنه گران برای انتخابات مجلس
یكی از سایت های جریان فتنه با اذعان به بی برنامگی،احساسی بودن و شعارزدگی مفرط در بین فرقه سبز ،خواستار برنامه ریزی برای بهره گیری از فضای انتخابات مجلس نهم شد.

،سایت جرس در یادداشتی با انتقاد از رویكرد دوگانه اصلاح طلبان مبنی بر «شراكتی- قهری» در فضای سیاسی كشور نوشت:کنش فعال در این هنگامه می‌تواند جنبش سبز را در موضع برتر در این میانه قرار دهد. ماه‌های منتهی به انتخابات مجلس فرصت‌های هرچه بیشتری را در اختیار جنبش قرار خواهد داد تا قدرت، توانایی، و خواسته‌های خویش را تحمیل نماید.

نویسنده این سایت همچنین«شعارزدگی»،« احساسی بودن»،«منفعل بودن» و... را از عواملی دانست كه فرقه سبز با آن درگیر بوده و در این زمینه تصریح كرد كه اصلاح طلبان باید برای مشاركت و یا تحریم انتخابات می بایست تصمیم لازم را اتخاذ كنند



برخورد عجیب با بد‌حجابی + عکس

مسئولین حراست دانشگاه هرمزگان برای مقابله با رواج بد حجابی در این دانشگاه، در اقدامی عجیب علاوه بر تذکر زبانی به دانشجویان بد حجاب، کارت دانشجویی افراد را گرفته و پشت شیشه اتاقک حراست ورودی دانشگاه نصب می کند تا دیگر دانشجویان این کارت ها را ببینند و درس عبرت بگیرند!


به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران، مسئولین حراست دانشگاه هرمزگان برای مقابله با رواج بد حجابی در این دانشگاه، در اقدامی عجیب علاوه بر تذکر زبانی به دانشجویان بد حجاب، کارت دانشجویی افراد را گرفته و پشت شیشه اتاقک حراست ورودی دانشگاه نصب می کند تا دیگر دانشجویان این کارت ها را ببینند و درس عبرت بگیرند!





قرار گرفتن کارت دانشجویی در بر روی شیشه اتاقک به گونه ای است که تمام مشخصات شخصی این دانشجویان در مقابل دیدگان تمام دانشجویان قرار می گیرد.

نکته قابل توجه آنکه نه تنها این اقدام تاثیر مثبتی بر نحوه پوشش دانشجویان نداشته است بلکه با بوجود آوردن وجهه ی بسیار بد در موضوع مقابله با بی حجابی موجبات سوئ استفاده ی برخی افراد سودجو را فراهم کرده است.

این اقدان عجیب و نسنجیده مسئولین حراست این دانشگاه نه تنها به رعایت شئونات کمکی کرده بلکه حواشی مختلفی را هم با خود به دنبال داشته است که می توان از سوء استفاده ی برخی افراد سودجو نسبت به مشخصات نمایان شده ی دانشجویان به عنوان یکی از نمونه های این تبعات منفی نام برد.





تحلیل رسانه‌های ضدانقلاب درباره یک استعفا

رسانه‌های ضدانقلاب در روزهای اخیر تحلیل‌ها و خبرهای متعددی در مورد استعفای وزیر اطلاعات منتشر کرده‌اند، هدفی که توجه به آن موضوعات متعددی را روشن می‌کند.
رسانه‌های ضدانقلاب در روزهای اخیر تحلیل‌ها و خبرهای متعددی در مورد استعفای وزیر اطلاعات منتشر کرده‌اند، هدفی که توجه به آن موضوعات متعددی را روشن می‌کند.
به گزارش فارس، استعفای حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر اطلاعات و پذیرفتن این استعفا از سوی محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان و توصیه رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهور درباره ادامه فعالیت وزیر اطلاعات، سوژه‌ای بود که سایت‌های فارسی زبان بیگانه و ضدانقلاب تحلیل‌های گوناگونی در مورد آن به خورد افکار عمومی دادند.
بررسی این تحلیل‌ها همگی نشان از یک هدف دارد و آن اینکه ضد انقلاب با استفاده از رسانه‌های خود قصد القاء وجود اختلاف میان رهبر معظم انقلاب و مسئولان کشور را دارد، ادعای مضحکی که بیشتر شبیه به یک دروغ بزرگ است تا تحلیل و خبر.
در سال‌های اخیر، از محمود احمدی‌نژاد که در سال 84 با شعار عدالت و مهرورزی به میدان مبارزات انتخاباتی وارد شده و با کسب اکثریت آراء در دور دوم به پیروزی رسید و دولت نهم را تشکیل داد و سپس در انتخابات دور دهم ریاست جمهوری نیز باز هم با جذب اکثریت آراء مردم، پیروز انتخابات شد، همواره به عنوان یکی از مصادیق بارز ولایتمداری در میان شخصیت‌ها نام‌ برده شده است.
اکثر کارشناسان سیاسی و مسئولان کشور، احمدی‌نژاد را یکی از ولایتمدارترین و انقلابی‌ترین شخصیت‌های سیاسی می‌دانند چرا که ارادت وی به ولی‌فقیه و موضع‌گیری‌های رئیس جمهور علیه دشمنان در کمین نشسته‌ انقلاب و البته سخنان مکرر وی درباره رهبر معظم انقلاب و تقدیر از ایشان به خاطر زحمات فراونی که در هدایت کشتی انقلاب کشیده‌اند، نشان از اعتقاد قلبی رئیس‌جمهور به "خط نورانی ولایت " دارد، امری که امروز دشمنان درپی لطمه زدن به آن و یا حداقل لکه‌دار کردن آن هستند.
نگاهی اجمالی به موضع‌گیری‌های این رسانه‌ها نشان می‌دهد که آنها چگونه به کمین نشسته‌اند تا در لحظه‌ای به پیکره انقلاب اسلامی ضربه زده و آنرا پاره پاره کنند.

سایت رادیو فردا
این سایت که زیرنظر مستقیم وزارت امور خارجه آمریکا اداره می‌شود یک نظر سنجی با طرح این سوال که «آیا به نظر شما اختلاف‌ها میان نزدیکان محمود احمدی‌نژاد و هواداران آیت‌الله خامنه‌ای به یک رویارویی همه‌ جانبه میان دو طرف منجر خواهد شد؟» در گوشه‌ای از سایتش قرار داده است، امری که القاء بروز اختلاف و درگیری میان مردم را هدف گرفته است.

بی بی سی فارسی
این سایت که در جریان فتنه 88 در پشتیبانی از فتنه‌گران نقش‌آفرینی زیادی داشت، پس از ارائه تحلیل‌های ظاهراً بی‌طرفانه اما در باطن اختلاف افکن و تحریک آمیز پیرامون موضوع استعفای وزیر اطلاعات باز هم از نقش خود یعنی پشتیبانی از ناآرامی در ایران کوتاه نیامد، این سایت با طرح این سوال که "شما درباره اختیارات رهبر و رئیس جمهوری ایران در خصوص تعیین اعضای کابینه دولت چه فکر می کنید؟ " سعی دارد که ادعای مضحک "حاکمیت دوگانه " را همچون هم‌قطاران خود را تکرار کند.

سایت رادیو اسرائیل این سایت که پیش از این در تعیین شعار راهپیمایی روز جهانی یعنی همان شعار "نه غزه، نه لبنان " کوشش فراوانی کرد تا این شعار، شعار پیروان قلیل فتنه در راهپیمایی‌های روزجهانی قدس در ایران باشد، این بار ناچار به تحریف سخنان آیت‌الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری شد.
به این تیتر دقت کنید، "مهدوی کنی: احمدی نژاد اگر لازم باشد باید خودش کنارگیری کند "؛ این تیتر خبر سایت رادیو اسرائیل است. اگر به متن خبر هم دقت شود، مشخص می‌شود که ایراد کار کجاست. "رییس مجلس خبرگان در ایران، در هشداری آشکار به محمود احمدی نژاد گفت: ایشان باید بداند که در صورت لزوم، کناره گیری ایشان هیچ مشکلی ایجاد نمی کند. "، " شیخ محمد رضا مهدوی کنی افزود: هدف اصلی ما حفظ نظام و ولایت فقیه است و در این میان حتی مقام ریاست جمهوری هم اگر احساس کند که رفتنش به مصلحت نظام است، همین الان باید کناره‌گیری کند. "
اما ماجرا از این قرار است که آیت‌الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری اخیراً در دیدار با برخی مسئولان حزب مؤتلفه گفته بود که "هدف اصلی ما حفظ انقلاب و نظام است که امام فرمود حفظ نظام از اوجب واجبات است و حفظ نظام وابسته به حفظ ستون آن است و ستون آن ولایت‌فقیه و ولی فقیه زمان است. "
این همان جمله‌ای است که سایت رادیو اسرائیل در میان آن جمله‌ای را اضافه کرده و آن را به نقل از رئیس مجلس خبرگان منتشر کرده است.

سایت ضد انقلاب اخبار روز

اگر به یکی از جمله‌هایی که در تحلیل‌های این سایت دقت شود، روشن می‌شود که همه این سایت ها زنجیروار مأموریت یافته‌اند که ادعایی مضحک و البته خنده‌دار را پیگیری کنند، این ادعا همان ادعای وجود اختلاف بین مسئولان عالی نظام است.
این سایت در خبری نوشت است که "تلاش برای تسلط بر وزارت اطلاعات به رودرویی بی‌سابقه طرفداران ولی‌فقیه با دولت احمدی‌نژاد انجامیده است.

دانشجو نیوز
این سایت هم که معمولا با انتشار اخباری هدف‌دار درصدد تحریک دانشجویان و قشر تحصیل‌کرده کشور است، این بار با انتشار تحلیلی درباره استعفای وزیر اطلاعات، تحریک حامیان دولت را دنبال کرده و نوشت: "پس از جنجال بر سر انتشار خبر استعفای وزیر اطلاعات در برخی سایت‌های حامی دولت و به دنبال آن حمایت آیت‌الله خامنه‌ای از حیدر مصلحی و ابقای وی به عنوان سرپرست وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی، درگیری‌های لفظی و تهدید به حذف در بین حامیان احمدی‌نژاد و منتقدان حکومتی وی به شدت بالا گرفته است. "

دویچه‌وله این سایت نیز با انتخاب تیتر "پس‌لرزه‌های ماجرای استعفا " به بررسی موضوع از یک زاویه متفاوت پرداخت و نوشت: "نامه نمایندگان مجلس و انتشار علنی نامه آیت‌الله خامنه‌ای به وزیر اطلاعات تازه‌ترین واکنش‌ها به استعفایی است که از روز یکشنبه 28فروردین (17 اوریل) تا کنون در صحنه سیاسی ایران جنجال به‌پا کرده و به عاملی برای اختلافات بیشتر میان آیت‌الله خامنه‌ای و محمود احمدی‌نژاد و نیز گسترش شکاف در جناح اصول‌گرا بدل شده است. "

سایت خودنویس خودنویس نیز همراه با زنجیره سایت‌های ضد انقلاب دیگر، به تحلیل‌های واهی پیرامون استعفای وزیر اطلاعات پرداخت و در مطلبی نوشت: "این هفته، یکی از پرتنش‌ترین هفته‌های تاریخ معاصر ایران بود، هفته‌ای که رئیس دولت وزیری را دور انداخت و حاکم به پشت میز وزارت بازگرداند. "

پیک ایران این سایت هم نوشت: از زمان انتشار اخباری مبنی بر مخالفت آیت‌الله خامنه‌ای با تغییر وزیر اطلاعات، چهره‌ها و وب‌سایت‌های هوادار محمود احمدی‌نژاد، تمایلی به پذیرش این حکم از خود نشان ندادند و علاوه بر خبرگزاری دولتی ایرنا که مخالفت رهبر جمهوری اسلامی با تغییر وزیر اطلاعات را "ادعای " برخی خبرگزاری‌ها خوانده بود، برخی سایت‌های غیررسمی حامی رئیس دولت از اصرار وی بر تغییر وزیر اطلاعات خبر دادند.
سایت مذکور بدون اینکه از سایت‌های حامی دولت که عنوان کرده‌اند که رئیس دولت بر تغییر وزیر اطلاعات اصرار دارد، به ارائه تحلیل پیرامون این مسئله و گمانی‌زنی‌ بی‌پایه در این باره پرداخت.

روز آنلاین
اما سایت هتاک روز آنلاین پا را فراتر گذاشته و خبر از درگیری شدید میان حامیان احمدی‌نژاد و منتقدان وی خبر داد، ادعایی که همچون دیگر سایت‌های هدایت شده توسط وزارت خارجه آمریکا همسو بود.
توجه به این جمله که "برکناری یا کنار رفتن اسفندیار رحیم‌مشایی، مرد جنجالی چهره کابینه احمدی‌نژاد سرآغاز اختلافات و دعواهای جدید شده است و هواداران محمود احمدی‌نژاد، منتقدان محافظه‌کار وی را "ناجوانمرد " خوانده و آنها را به مقابله خونین تهدید کرده‌اند "، نشان می‌دهد که دشمنان درصدد ایجاد درگیری میان مردم هستند.
* این موارد تنها بخشی از مجموعه عظیم تبلیغاتی است که رسانه‌های ضد انقلاب و البته فارسی زبان در مورد یک استعفا در روزهای اخیر منتشر کرده‌اند، موضوعی که رهبر معظم انقلاب در بیانات امروزشان هم به آن اشاره کردند.
حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه ملت و دولت باید این حالت صخره‌گون نظام اسلامی را حفظ کنند، فرمودند: نگذارید اختلاف و شکاف بوجود آید و آنچه را که دشمن در "تبلیغات " و "خباثت‌های سیاسی " خود می‌خواهد، روی دهد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به قضایای چند روز اخیر درباره وزارت اطلاعات افزودند: تبلیغات رسانه‌های بیگانه را در مورد این قضایا که آن‌چنان اهمیتی هم ندارد ببینید، که چه جنجالی به راه انداخته‌اند و در تحلیل‌های خود می‌گویند در جمهوری اسلامی ایران شکاف و حاکمیت دوگانه به‌وجود آمده و رئیس‌جمهور، حرف رهبری را گوش نکرده است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: تبلیغات دشمنان در روزهای اخیر بار دیگر نشان داد که آنها چگونه منتظر بهانه هستند و همچون گرگ برای حمله در کمین نشسته‌اند.






اینبار خاتمی لیدر اپوزیسیون فتنه گر می شود!

شیرین عبادی در تازه ترین مصاحبه با یک رسانه آمریکایی؛ خود را مخالف با قانون اساسی ایران و طرح هدفمندی یارانه ها از یک سو و از سوی دیگر همراه با سران فتنه نامید.
به نقل از وال استریت ژورنال، عبادی در گفتگویی اعلام داشت: من موافق "محمد خاتمی" به عنوان رییس جمهور بودم. وی رییس جمهور خوبی بود و لذا وی بعنوان لیدر ما مطرح است.
بنابر این گزارش، عبادی در این مصاحبه به قانون اساسی کشوری که سال ها در آنجا زندگی نموده بود حمله ور شده و گفت: کاملا موافقم که قانون اساسی ایران اشتباه است.
عبادی همچنین بشدت به طرح هدفمندی یارانه ها حمله ور شده و آرزو نمود تا ایران با تورم شدید مواجه شده و دولت کنونی سقوط نماید.
وکیل مدافع فراریان و بی پروایان جنسی؛ برنامه های هسته ای ایران را نامحبوب بین مردم نامیده و عنوان داشت: ایرانیان به این مسئله توجهی نمی کنند. وی در خاتمه از سران آمریکا درخواست کرد تا امکانات اینترنتی بیشتری برای مخالفان جمهوری اسلامی پدیدار شود.


رهبر انقلاب در دیدار پرشور مردم استان فارس:
تا من زنده هستم نخواهم گذاشت حرکت ملت منحرف شود + فیلم

رهبر معظم انقلاب اسلامی یادآور شدند: تا من زنده هستم، نخواهم گذاشت حرکت ملت منحرف شود.
حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار پرشور هزاران نفر از مردم استان فارس در سخنان بسیار مهمی ضمن تبیین شرایط حساس کنونی دنیا و منطقه، با توجه به بیداری اسلامی، همه مردم و مسئولان را به حفظ اتحاد و انسجام و کار و تلاش بی‌وقفه، و بهانه ندادن به‌دست دشمنان نظام اسلامی توصیه و تأکید کردند: امروز، قوای سه‌گانه به‌ویژه دولت، حقاً و انصافاً در حال خدمت و تلاش هستند و ملت و رهبری همواره از خط کار و خدمت در کشور حمایت خواهند کرد؛ اما هرجا که رهبری احساس کند از مصلحت بزرگی غفلت می شود، وارد خواهد شد و رهبری تا زنده است هیچ‌گاه نخواهد گذاشت در حرکت عظیم ملت ایران به‌سوی آرمان‌ها، ذره‌ای انحراف ایجاد شود.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، ایستادگی ملت ایران بر موضع حق خود و الگو شدن آن را برای ملت‌های منطقه علت اصلی فشارها و تبلیغات خصمانه ضد نظام اسلامی دانستند و افزودند: با وجود همه این فشارها، نظام جمهوری اسلامی محکم ایستاده و کوتاه هم نیامده است و همین استحکام نظام اسلامی موجب شده است تیغ آنها کند شود و بر صخره فرود آید.

ایشان با تأکید بر اینکه ملت و دولت باید این حالت صخره‌گون نظام اسلامی را حفظ کنند، خاطرنشان کردند: نگذارید اختلاف و شکاف بوجود آید و آنچه را که دشمن در تبلیغات و خباثت های سیاسی خود می‌خواهد، روی دهد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به قضایای چند روز اخیر درباره وزارت اطلاعات افزودند: تبلیغات رسانه‌های بیگانه را در مورد این قضایا که آن‌چنان اهمیتی هم ندارد ببینید، که چه جنجالی به راه انداخته اند و در تحلیل‌های خود می‌گویند در جمهوری اسلامی ایران شکاف و حاکمیت دوگانه به‌وجود آمده و رئیس‌جمهور، حرف رهبری را گوش نکرده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: تبلیغات دشمنان در روزهای اخیر بار دیگر نشان داد که آنها چگونه منتظر بهانه هستند و همچون گرگ برای حمله در کمین نشسته‌اند.

ایشان با تأکید بر اینکه اعضای دولت و شخص رئیس جمهور حقاً و انصافاً مشغول خدمت در کشور هستند خاطرنشان کردند: ملت و رهبری همواره از خط کار و خدمت حمایت می کنند و ملاک هم اشخاص نیستند بلکه ملاک اصلی خط کار و خدمت است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مشخص بودن مسئولیت‌ها و وظایف در قانون اساسی افزودند: رهبری هیچ‌گاه بنای دخالت در تصمیم‌ها و کارهای دولت را ندارد، مگر آنجایی که احساس کند مصلحتی مورد غفلت قرار گرفته است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: در قضیه اخیر هم که چندان مهم نیست، احساس شد از مصلحت بزرگی غفلت شده است.

ایشان با توصیه به عناصر داخلی و دلسوزان کشور برای پرهیز از بگومگوها و تحلیل‌های پوچ بر ضد یکدیگر و زمینه ایجاد نکردن برای فضای تبلیغاتی بیگانگان، خاطرنشان کردند: نظام جمهوری اسلامی، دستگاه مقتدری است و رهبری هم محکم در مواضع صحیح خود ایستاده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: تا زمانی‌که من زنده هستم و مسئولیت دارم، نخواهم گذاشت حرکت عظیم ملت ایران به‌سوی آرمان‌ها، ذره‌ای منحرف شود.

ایشان با تأکید بر اینکه تا زمانی‌که مردم با شور، شعور، بصیرت و عزم راسخ در میدان هستند، لطف الهی هم شامل خواهد بود، خاطرنشان کردند: اگر مسئولان به سراغ مسائل شخصی بروند و اهداف را فراموش کنند، کمک الهی هم کم خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: امروز علاوه بر مردم، مسئولان در قوای سه گانه نیز در میدان کار و تلاش و مجاهدت و در حال انجام مسئولیت های سنگین خود هستند.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال جهاد اقتصادی، تأکید کردند: همه مردم و مسئولان باید دست به دست هم دهند تا این حرکت آغاز شود زیرا هدف از نامگذاری های هر سال، ایجاد زمینه برای شروع حرکت به سمت شعار و هدف انتخاب شده است.

ایشان با تأکید بر اینکه رؤسای قوا و مسئولان خالی از نقص نیستند، خاطرنشان کردند: باید همواره به خدا پناه ببریم و با شناخت نقص های خود و کاستن از آنها، در مسیر حرکت ملت ایران گره ایجاد نکنیم.

رهبر انقلاب اسلامی در سخنان خود به تحولات کنونی منطقه نیز اشاره کردند و افزودند: امروز به برکت اسلام و انقلاب اسلامی، بیداری عمومی اسلامی درمنطقه روی داده است که قطعاً به نتیجه خواهد رسید، همانگونه که در برخی نقاط تاکنون به نتیجه رسیده است.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: هرچه عزم، ایمان و آمادگی مردم برای فداکاری بیشتر شود، احتمال پیروزی هم بیشتر خواهد شد.

ایشان با اشاره به غافلگیری امریکا، اروپا و صهیونیستها در قبال تحولات منطقه خاطرنشان کردند: تمام تلاش قدرتهای استکباری بر این است که بر تحولات منطقه مسلط شوند اما این بیداری اسلامی تمام شدنی نیست و این حرکت رو به جلو، بازگشتی به عقب نخواهد داشت.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: نهایت و آینده این حرکت، به نفع مردم منطقه خواهد بود اما آنان باید کاملاً هوشیار و مراقب باشند زیرا دشمن برای منحرف کردن این حرکت، در کمین نشسته است.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به ظلم آشکار به مردم بحرین، یمن و لیبی تأکید کردند: داوری منصفانه قضایای کنونی منطقه بویژه در این سه کشور، نشان می دهد، قدرتهای غربی به مردم ظلم کرده اند، و جنایتکار و مقصر غیرقابل اغماض هستند.

ایشان دلیل اصلی ظلم امریکا و غرب به مردم منطقه را، دولت جعلی اسرائیل دانستند و خاطرنشان کردند: در تحولات کنونی منطقه بیشترین ظلم به مردم بحرین شده است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تبلیغات گسترده غرب بر ضد ایران افزودند: از آنجایی که جمهوری اسلامی ایران موضع حقی را انتخاب و صراحتاً آن را اعلام کرده، قدرتهای غربی حملات تبلیغاتی خود را به سمت ایران متمرکز کرده اند.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: جمهوری اسلامی ایران بر خلاف خواسته قدرتهای استکباری، در قبال تحولات منطقه یک تماشاگر بی تفاوت نیست و ملت، دولت و نخبگان سیاسی ایران در برابر این اقدامات ظالمانه مستکبران، تماشاگر نخواهند بود.

ایشان با اشاره به ادعای دخالت ایران در امور منطقه آن را بی اساس خواندند و افزودند: جمهوری اسلامی ایران به غیر از اعلام صریح موضع خود، چه دخالتی در بحرین، یمن و لیبی کرده است.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: جمهوری اسلامی ایران در اعلام نظر حق و صریح خود هیچگاه از اخم قدرتهای پوشالی دنیا نترسیده و نخواهد ترسید و ملاحظه آنها را هم نخواهد کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: اعتراض مردم بحرین بجا و به حق است و اگر وضعیت مردم بحرین و نوع حکومت آنها و نحوه استفاده حاکمان از حکومت برای هر انسان صاحب بینش بیان شود، قطعاً رفتار حکومت بحرین محکوم خواهد شد.

ایشان افزودند: رفتار حکومت بحرین در مواجهه با مردم اشتباه است زیرا اینگونه اقدامات جز افزایش عقده ها و عصبانیت مردم، فایده ای ندارد و ممکن است خشم مردم بار دیگر هنگامی سرباز کند که حکومت نتواند هیچ کاری انجام دهد.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: علاوه بر حکومت بحرین، کسانی هم که از خارج به بحرین نیرو اعزام کردند دچار اشتباه شده اند.
حضرت آیت الله خامنه ای قضایای لیبی را هم نمونه دیگری از ظلم قدرتهای استکباری به مردم برشمردند و افزودند: غربیها نمی خواهند در لیبی که در نزدیکی اروپا قرار دارد و سرشار از نفت است، حکومتی مردمی و مسلمان سرکار بیاید، بنابراین سیاست بازی با ملت لیبی را در پیش گرفته اند اما مردم متوجه این سیاست غربی ها شده اند.

ایشان مجرم اصلی در حوادث اخیر منطقه را مستکبران دنیا و شبکه صهیونیستی بین المللی دانستند و خاطرنشان کردند: آنها با استفاده از شرایط کنونی، در حال فشار آوردن به مردم غزه و به شهادت رساندن روزانه مردم هستند، و باید ملتهای منطقه و دولتها از عملکرد رژیم صهیونیستی غفلت نکنند.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سابقه تاریخی و برجسته علما و مردم استان فارس بویژه شیراز در عرصه های مبارزه، جهاد، تدین، علم، ادب و مسائل سیاسی و اجتماعی افزودند: مردم فارس همواره جزو پیشروها بوده اند، و استان فارس حقاً و انصافاً یک قله است.

حضرت آیت الله خامنه ای اظهار ارادت و اخلاص روزافزون مردم فارس به حرم احمد بن موسی و برادران آن حضرت و همچنین تقدیم چهارده هزار و ششصد شهید در دوران دفاع مقدس را نمونه بارزی از تدین، و ایثار و فداکاری مردم این استان دانستند و تأکید کردند: کلید اصلی پیشرفت ملتها ایستادگی آنان بر سخن حق خود است و ملت ایران با ایستادگی بر راهی که انتخاب کرده، توانسته است علاوه بر پیشرفت روزافزون در زمینه های مختلف، برای دیگر ملتها نیز الگو شود.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین ایمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز در سخنانی، وجود سومین حرم اهل بیت در شیراز، علمای بزرگ استان فارس، نقش مردم در دوران نهضت اسلامی و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، تقدیم چهارده هزار و ششصد شهید در دوران دفاع مقدس را از جمله ویژگیهای برجسته مردم متدین و ادب پرور استان فارس برشمرد.

سردار غیب پرور فرمانده سپاه پاسداران استان فارس هم در سخنانی گزارش از برگزاری کنگره سرداران و چهارده هزار و ششصد شهید استان فارس ارائه کرد.




نباید در مقابل اشتباهات اصولگرایان سکوت کرد

نماینده ولی فقیه در سپاه بر لزوم شناخت و معرفی جریان‌های سیاسی پس از فتنه 88 تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی در همایش اساتید و مربیان عقیدتی، سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که شامگاه شنبه در مجتمع فرهنگی کوثر قم برگزار شد، اظهار كرد: به دو دلیل سپاه از جایگاه ویژه و حساسی در نظام جمهوری اسلامی برخوردار است، نخست این‌که پاسدار انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن است و دیگری تبعیت از ولایت فقیه که ایجاب می‌کند الگو و اسوه باشد.
وی فاصله از جنگ و جهاد، جابجایی نسل‌ها، تحولات سیاسی در عرصه حاکمیت،حضور فراگیر رسانه‌ها و تکنولوژی پیشرفته را از جمله متغیرهای تاثیرگذار بر این نهاد انقلابی عنوان کرد.
سعیدی به آسیب‌هایی که سپاه را از رسالت اصلی خود باز می‌دارد، اشاره کرد و گفت: چرخش سپاه به سمت یک ارتش کلاسیک به نوعی انحراف از اصل هدف تاسیس آن به حساب می‌آید، ارتش حافظ مرزها و سپاه حافظ انقلاب اسلامی است.
وی افزود: درست است که در زمان جنگ سپاه در حفاظت از مرزها وارد می‌شود، اما این تنها رسالتش نیست.
وی ادامه داد: سپاه یک نهاد انقلابی منعطف و سیال است که باید در هر شرایطی خود را منطبق با آن شرایط کند، زمانی نیاز به حضور سپاه در جنگ سخت و امروز نیاز به حضور آن در جنگ نرم است.
نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: امروز پایگاه‌های بسیج به محلی برای فعالیت‌های فرهنگی تبدیل شده است و مهمترین رسالت سپاه و بسیج در این برهه از زمان رسوخ فرهنگی دینی مذهبی در جامعه است.
وی گرایش به درجه و جایگاه سازمانی را یکی از آسیب‌ها عنوان کرد و گفت: این خط و نشان‌ها برای آن است که راه را گم نکنیم، این عناوین و درجات اصل نیست، باید روحیه بسیجی در همه پاسداران موج بزند.
سعیدی ولایت‌مداری، معنویت، بصیرت، جریان شناسی و دشمن شناسی را از الزامات پاسداری عنوان کرد و گفت: برنامه‌های سپاه به گونه‌ای است که علاوه بر افزایش روحیه معنویت، بصیرت و آگاهی لازم را به پاسداران ارائه می‌نماید و البته این به همت اساتید و مربیان عقیدتی، سیاسی می‌باشد.
وی با بیان اینکه روحیه فراقانونی به هیچ عنوان نباید در سپاه مشاهده شود، اظهار كرد: قانون‌گرایی از بایسته‌های سپاه است که از سردار تا سربازش باید در چارچوب قانون حرکت کند.
نماینده ولی فقیه در سپاه تعبد شرعی و رعایت موازین، حفظ حقوق مردم و دولت، حفظ شئون سازمان، رعایت نظم و انضباط، رعایت سلسله مراتب، تدبیر گرایی را از دیگر بایسته‌های سپاه عنوان کرد.
سعیدی شناخت و معرفی جریان‌های سیاسی پس از فتنه 88 را برای پاسداران ضروری دانست و گفت: الان با سخت‌ترین و پیچیده‌ترین شرایط روبرو هستیم، بین اصولگرایان با اصولگرایی تفاوت دارد، باید این تفاوت‌ها برای پاسداران شفاف و روشن بیان شود.
وی افزود: امروز وضعیت اصولگرایان با ابتدای کار تفاوت کرده است، نمی‌توان چشم خود را در برابر اشتباهات برخی از کسانی که با عنوان اصولگرایی وارد عرصه سیاست شده‌اند، بست و چیزی به زبان نیاورد.
سعیدی عنوان كرد: این شرایط نقش مربیان و اساتید عقیدتی و سیاسی را بیش از پیش کرده است و شما باید با بینش و آگاهی بالا، در جهت افزایش بینش و بصیرت سیاسی پاسداران تلاش کنید.





فحش های یک سبز به سران فتنه!
یک هوادارسبز که از پوچ بودن جنبش خسته وازبازی خوردن سران فتنه خشمگین شده است در قلم فرسایی های خوددرفضای مجازی که بیشتر به فحش نامه علیه سران فتنه شبیه است تا نقد و بررسی خطاب به مثلث فتنه اعلام می دارد :
«... ما کم نگذاشتیم ، کم فروشی هم نکردیم ، فرار نکردیم ، شانه هم خالی نکردیم ،هرچه گفتید کردیم ، پس تا اینجا مشخص شد که ما اشکالی نداشته ایم .


اما سئوال اینجاست ، مگر نگفتید با همان شعارهای انقلابی و همان الله اکبر که انقلاب 57 را به پیروزی رساند ، رژیم 88 فروخواهد ریخت ، مگر نگفتید باید جهت ها را تغییر بدهیم و از همان الگو استفاده خواهیم کرد فقط بجای مرگ بر شاه بگوئید مرگ بر دیکتاتور !، مگر نگفتید دنیا مارا قبول کرده است و رژیم با یک تکان دیگر فرو می ریزد وکار تمام است !ما مانده ایم که پس چرا این نسخه جواب نداد !
باید ببینیم اشکال کار از کجا بوده است! ، مطمئنا از ما نبوده ، چرا که دقیقا مثل ..... مارو به اینور و اونور کشاندید ، وق وق کردیم و دم تکان دادیم دست آخر هم ماندیم معطل که این 14 میلیون کذایی چی شد ! واقعا شما اسم خود را گذاشتید رهبران جنبش ، آخه این خنده دارنیست که ما را فرستادید جلو و خودتان نشستید پای مذاکره و چونه زدن برای مثلا مشارکت سیاسی آنهم در چهار چوب همان رژیمی که خودتان نامشروع می دانستید و ....... چطور شد که پای شرط و شروط آقای هاشمی را امضاء کردید و حاضر شدید زیر علم قانون اساسی سینه بزنید !


آقایان ، مسئول همه آنچه به سر ما آمده است شمائید ، خانه نشینی از خیانت شما به آرمانهای جنبش (فتنه) کم نمی کندو مطمئن باشید همین تعداد کمی هم که هنوز پای جنبش ایستاده اند روزی گریبان شمارا خواهند گرفت وپاسخ خیانتتان را خواهند داد.»
سبزهای متوهم تصور می‌کردند که انقلاب اسلامی، با همان شعارهای انقلابی سرنگون می‌شود! خیال می‌کردند چون انقلاب با شعار «الله اکبر» به پیروزی رسیده، پس با همان «الله اکبر» هم فرو می‌ریزد! گمان می‌کردند چون شعار مردم مظلوم و محروم ایران «مرگ بر شاه دیکتاتور» بود، پس جمهوری اسلامی هم با شعار «مرگ بر دیکتاتور» فرو می‌پاشد!

یادمان نمی رود همان روزهای آشوب و اغتشاش، برخی کاربران بالاترین که بدجوری خواب و خیال پیروزی انقلابشان را می‌دیدند، برای تقویت روحیه خود و دوستانشان می‌نوشتند «بچه‌ها نا امید نشوید. انقلاب سال 57 هم از خیابان‌های شمال تهران آغاز شده بود!»





سایت دیگر آل سعود هک شد+تصویر

این اقدام اعلام موجودیت و شروع جنگی تمام عیار در فضای مجازی بر علیه کشور های هدف می باشد برنامه هایی که توضیح آنها در این مجال نمی گنجد اما آنچه مشخص است ما برنامه های خود را بعد و یا در زمان اجرا از طریق سایت خود اعلام میداریم اما این نکته قابل اعلام است که در شب گذشته یک(war) وار گیمی ترتیب داده ایم که حدود 8 گروه هکری ایرانی در این وار گیم انقلابی میهن دوستانه شرکت میکنند


بیش از خواندن مطب باید بدانید ما نیز مخالف فعالیت هکری و هک هستیم اما ظاهرا امروز تعدادی از جوانان ما یکی از راههای نشان دادن مخالفتشان با جنایات آل سعود را فعالیت هکری می دانند.

بدنبال تهدیدات و جنایات وحشیانه آل سعود و حکومت جنایتکار بحرین بر علیه مسلمانان انقلابی بحرینی تعدادی از جوانان انقلابی و مسلمان ایرانی تحت نام کلاه سیاه ها به حمایت از مظلومین تحت ستم بحرینی با نفوذ به سایتهای دولتی حکومتهای آل سعود و بحرینی تعداد بسیاری از آنها را هک نمودند و اعتراض خویش را به جنایات آل سعود بدین شکل به نمایش گذاشتند بعد از این خبر ما بر آن شدیم با ارتباط گیری با این جوانان پرشور انقلابی سوالاتی را از آنها داشته باشیم سوالات خویش را از طریق ایمیل برای آنها ارسال و پاسخ آنها برای ما ارسال گردید در پایان این گروه اعلام کرده بود به زودی تعداد بسیار زیادی از سایتهای دولتی آل سعود و بحرینی را مورد حمله هکری خویش قرار خواهند داد و نوشته بودند سعی می کنند فضای اینترنت را برای دشمنان مردم بحرین ناامن کنند و در نهایت شب گذشته طی خبری به سایت بولتن نیوز اطلاع دادند بیش از یکصد سایت دیگر مورد حمله واقع و هک گردید .

قبل از پاسخ به سوالات می خواستم بدانم با توجه به اینکه هک در جمهوری اسلامی یک تخلف و از جرایم اینترنتی می باشد شما با این مسئله چطور کنار آمده اید ؟

آنچه مشخص است در هر جنگ از 2 تاکتیک استفاده می شود آفند و پدافند ما معتقدیم آنچه امروز پیش رو داریم جنگی تمام عیار ولی اینبار در فضایی جهانی تر و مجازیست آنچنان که نمیتوان فقط پدافند را برای حفظ تمامیت ارضی در دستور کار قرارداد در این فضا نیز نیاز به عکس العملهای آفندی نیز احساس می شود.کشور ما در غالب پدافند ارگانی-سازمانی عمل کرده و هیچ مشکلی نداریم و حال این توان آفندی برای ما و جود دارد و ما از آن استفاده میکنیم .لازم به ذکر این عمل نمیتوان تعبیر به قانون شکنی دانست مگر آنکه آموزشهای نظامی و حتی تولید سلاح را نوعی جرم تلقی نمود این علم فی نفسه مجرمانه نیست و ما نیز این توانایی را در برابر دشمنانمان استفاده می کنیم آنچنان که در آیه 60 سوره انفال آمده است:" و در برابر دشمنان هر قدر توانایی دارید از نیرو و قدرت آماده سازید" ضمناً این توان در برابر سایتهای ایرانی استفاده نمیشود و کلیه اقدامات فرا مرزی است.همچون گذشته ما هیچ انتظاری از ارگانها و سازمانهای داخلی نداریم.



هدف شما از حمله به سایتهای وهابیون چه بود?

گروه کلاه سیاه در پاسخ به تهدیدهای سفیر عربستان مبنی بر حمله نظامی و همچنین جنایات وهابیون حاکم آل خلیفه وآل سعود نسبت به انقلابيون بحريني برنامه ریزی و اجرا شده است.

در این حمله دقیقا چند سایت مورد هدف قرار گرفت؟

حدود 92 سایت عربی و اسرائیلی و تاکید بر سایتهای دولتی و سازمانی

- سایتهایی که مورد حمله قرار گرفت فعالیت خاصی داشتند یا اینکه کلا هر سایتی که مربوط به وهابیون در حکومت آل سعود بود مورد حمله قرار گرفت؟

هدف ما بیشتر هک کردن سایت های دولتی و شخصیتهای حاکم دراین کشور بوده است و در نهایت حدود 80% سایت های هک شده سازمانی بوده اند

-چه تعداد نیرو برای هک این سایتها استفاده شد و رنج سنی این نیروها چقدر است؟

آنچه مشخص است ما تلاش در مدیریت پروژه داشته ایم که می تواند شمار زیادی از همکاران در بر بگیرد ولی مدیریت اصلی تیم ها را 5 نفر به عهده داشته اند .

ما جوانیم و سنی بین 15 تا 20 سال داریم.

-می توانید از اهداف آینده مورد نظرتان برای ما بگویید؟

این اقدام اعلام موجودیت و شروع جنگی تمام عیار در فضای مجازی بر علیه کشور های هدف می باشد برنامه هایی که توضیح آنها در این مجال نمی گنجد اما آنچه مشخص است ما برنامه های خود را بعد و یا در زمان اجرا از طریق سایت خود اعلام میداریم اما این نکته قابل اعلام است که در شب گذشته یک(war) وار گیمی ترتیب داده ایم که حدود 8 گروه هکری ایرانی در این وار گیم انقلابی میهن دوستانه شرکت میکنند و هدف اصلی هک کردن سایت های بیشتری از کشور عربستان می باشد و به محض اتمام این وار گیم اطلاع رسانی از طریق سایت رسمی این گروه به آدرسه security-war.com صورت خواهد گرفت.

بر اساس آخرین اخبار گروه کلاه سیاه ها اعلام کردند :

همانطور که در قبل اعلام شده بود همچنان هک سایت های عربستان ادامه دارد تا کنون بیش از100 سایت که غالبا دولتی و یا مربوط به حاکمان آل خلیفه و آل سعود است هک و این اقدام تا 4 صبح امروز ادامه دارد اینبار گروههای مختلف هکری در یک اقدام هماهنگ و مشترک با عنوان سربازان ایرانی اقدام به این هک نموده است در زیر لینک تایید و لیست سایتها آمده است:






کیفیت حجاب حضرت فاطمه زهرا (س)
حجاب در باورها و ارزش های ما ریشه دارد و رعایت پوشش به ویژه در میان بانوان، ایجاد مصونیت برای جلوگیری از عوارض منفی، مفاسد و ابتذال است. از دیدگاه اسلام، زن، شخصیتی شایسته دارد و می تواند مدارج کمال را بپیماید و به مراتب عالی انسانیت بار یابد. دامن زن، مدرسه بشر است و والایی مردان، بدون زنان ممکن نیست. اصلاح جامعه در گرو پارسایی، حیا و حجاب بانوان خواهد بود. جایگاه والای این گوهر گران بهای آفرینش، می طلبد که در صدف پوشش قرار گیرد تا ارزش هایش حفظ گردد.

حال با نگاهی بر کیفیت حجاب و پوشش حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) به تبیین هر چه بیشتر این موضوع می پردازیم.

اگر چه عمر شریفه حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) از هجده سال تجاوز نکرد، اما در ابعاد مختلف زندگی می تواند الگوی مناسبی برای بانوان باشد. از جمله موارد می توان در مورد حجاب ایشان الگو پذیری داشت. با توجه به منابع تاریخی، پیرامون حجاب حضرت می توان مواردی را به شرح ذیل نام برد:

حضرت در امر حجاب بسیار مواظبت می نمودند، تا آنجا که در مقابل افراد نابینا هم بی مبالاتی نداشتند، مرد نابینایی وارد منزل ایشان شد. حضرت برخاستند و به اتاق دیگر رفتند. پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند: دخترم! این مرد نابیناست.

حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) فرمودند: پدر اگر چه او مرا نمی بیند، ولی من که او را می بینم و او بوی من را استشمام می کند....

همچنین تا آنجایی که ضرورت نداشت، حضرت از خانه خارج نمی شدند. حتی زمانی هم که حضرت برای ایراد خطبه وارد مسجد شدند و برای احقاق حق و ابطال باطل سخن رانی کردند در عین حفظ حریم و عفت بودند. حضرت امام حسن علیه السلام در کیفیت این حضور حضرت در جمع می فرمایند:

مادرم روسری بر سر نمود و چارقد بلند خود را پوشید ... در حال راه رفتن بگونه ای بود که لباسش به پا گیر می کرد (کنایه از این که پوشش کامل رعایت شده بود.) ... او در میان زنان انصار از خانه خارج شد... همچون حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم با وقار و متانت حرکت می نمود ...

وجود این حالات بیان از اهتمام حضرت به مساله حجاب دارد. حضرت در توصیه ای به زنان می فرماید: آنچه برای زنان نیکو است، آن است که مردان را نبینند و مردان هم ایشان را نبینند. (به این معنی که تا موقعی که لزوم ندارد حضور در جمع مردان معنی ندارد.)

لذا در جایی دیگر می فرمایند: نزدیکترین حالت زن به خدا، موقعی است که در خانه بماند.خلاصه این که توجه حضرت به حجاب تا لحظه مرگ هم ادامه داشت، لذا از کیفیت حمل بدن محترمشان به صورتی که آن موقع مرسوم بود ـ حمل بر تابوت بدون پوشش ـ ابراز نگرانی کردند. لذا به همسر خود وصیت نمودند که تابوتی آماده کند، همان گونه که ملائکه شکل آن را به حضرت نشان داده بودند. فرهنگ سخنان فاطمه زهرا (سلام الله علیها)

در قضیه فدک نیز شکل خاص حجاب حضرت زهرا را هنگام خروج از منزل این گونه توصیف نموده است :حضرت زهرا(س) هنگام خروج از منزل مقنعه را محکم به سر بستند و جلباب (چادر) را به گونه ای که تمام بدن آن حضرت را می پوشاند و گوشه های آن به زمین می رسید به تن کردند و به همراه گروهی از نزدیکان و زنان قوم خود به سوی مسجد حرکت کردند. (طبرسی الاحتجاج ج 1 ص 98)

قضیه فوق گویای آن است که حجاب و پوشش بیرون از منزل حضرت در مواجهه با نامحرمان دقیقا همان دو پوشش معروف بانوان در قرآن یعنی خمار(مقنعه ) و جلباب (چادر) بوده است . بنابراین می توان این دو نوع حجاب و پوشش را حجاب و پوشش قرآنی و فاطمی دانست .
 




تاریخ: دو شنبه 5 ارديبهشت 1390برچسب:,
ارسال توسط arman
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 24
بازدید ماه : 172
بازدید کل : 8801
تعداد مطالب : 181
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1