بازاريان و ناشران جنايات آل‌سعود و آل‌خليفه را محكوم كردند


خبرگزاري فارس: جامعه انجمن‌هاي اسلامي اصناف و بازار و انجمن اسلامي صنف ناشران با امضاي طوماري جنايات آل‌سعود و آل‌خليفه را محكم كردند.


به گزارش خبرگزاري فارس، سيدمجتبي قائم‌مقامي عضو هيئت عامل جامعه انجمن‌هاي اسلامي اصناف و بازار گفت: اعضاي اين انجمن با امضاي طوماري 7 متري جنايات آل‌سعود و آل خليفه را در كشتار مردم بي‌گناه انقلابي بحرين و تخريب مساجد و حسينيه‌ها و هتك حرمت قرآن كريم محكوم كردند.

در اين طومار آمده است: جنايات آل‌سعود و آل‌خليفه ‌در كشتار مردم بيگناه بحرين و تخريب مساجد و حسينيه‌ها و اهانت به ساحت مقدس قرآن كريم كتاب آسماني مسلمانان جهان و سكوت مجامع بين‌المللي مدعيان حقوق بشر در قبال اين جنايت را محكوم مي‌كنيم و از سازمان ملل متحد انتظار داريم كه بيش از اين چشمان خود را به روي اين جنايت نبندند.

اين طومار كه از سوي جامعه انجمن‌هاي اسلامي اصناف و بازار منتشر شده، در بازار تهران به امضاي بازاريان و مردم رسيده و بيش از 7 متر طول و نيم متر عرض دارد.

قرار است اين طومار به دفتر سازمان ملل متحد در تهران ارسال شود.


مرتضي آخوندي عضو انجمن اسلامي صنف ناشران نيز به خبرنگار فارس گفت: در جريان نمايشگاه بين‌‌المللي كتاب تهران 2 طومار 40 متري و يك بنر 56 متري در حمايت از قيام مردم مسلمان بحرين و جنايات رژيم آل‌خليفه و آل‌سعود امضاء شده كه آن هم به دفتر سازمان ملل ارسال خواهد شد.


جنبش كفايه مصر:
عربستان در امور داخلي مصر دخالت نكند

خبرگزاري فارس: يكي از رهبران جنبش كفايه مصر با بيان اينكه برخي كشورهاي منطقه نمي خواهند كه انقلاب مصر با موفقيت روبرو شود ، به اين كشورها به ويژه به عربستان سعودي درباره دخالت در امور داخلي مصر به شدت هشدار داد.


به گزارش فارس، " جرج اسحاق " در مصاحبه با شبكه خبري العالم ، به رياض درباره هرگونه دخالت در امور داخلي قاهره هشدار داد و گفت: سعودي ها بايد دست از سر مصر بردارند و ما به هيچ وجه به آنان اجازه دخالت در امور كشورمان را نمي دهيم.

وي افزود: ما به هيچ وجه دخالت هيچ يك از كشورهاي منطقه يا دخالت هاي بين المللي را در امور مصر نمي پذيريم و درباره دخالت در امور كشورمان هشدار مي دهيم .

*گذرگاه رفح بايد بازگشايي شود

عضو ارشد جنبش كفايه مصر ضمن تاكيد بر اهميت موضوع فلسطين بر همبستگي با ملت فلسطين و لزوم گشايش گذرگاه مرزي رفح تاكيد كرد.

اسحاق، آشتي ميان فتح و حماس را دستاوردي بزرگ دانست و گفت بايد به اين جنبش ها فرصت دهيم كه مشكلات خود را در آرامش كامل حل كنند.

وي بر لزوم گشايش گذرگاه رفح براي سهولت در رفت و آمد ميان مصر و نوار غزه تاكيد كرد.

اسحاق راهپيمايي اهالي مناطق سينا و العريش به سمت مرزهاي فلسطين به نمايندگي از طرف همه گروه هاي سياسي را اقدامي نمادين و محدود ولي درعين حال ضروري دانست و گفت: ما در مرحله بسيار دشواري قرار داريم و با اوضاع بي ثبات امنيتي روبرو هستيم .

وي تصريح كرد: گروه هاي ترتيب دهنده اين راهپيمايي ها ، درآن شركت خواهند كرد ولي از موضع نيروهاي مسلح و امنيتي ابراز بي اطلاعي كرد.

عضو ارشد جنبش كفايه مصر اظهار داشت: ما مي خواهيم حامل اين پيام جدي باشيم كه تمايلي به درگيري نداريم بلكه مي خواهيم برخواسته خود مبني بر لزوم گشايش گذرگاه رفح تاكيد و با ملت فلسطين اعلام همبستگي كنيم و خرسندي خود را از گفتگوي ميان فتح و حماس و توافق ميان آنان نشان دهيم.

وي افزود: وقتي كه مصر به كشوري قدرتمند تبديل شود ، موضوع فلسطين كه از جمله اولويت ها و خواسته هاي اصلي مردم در انقلاب 25 ژانويه بود ، به قضيه اصلي و محوري اين كشور تبديل خواهد شد.

*لزوم بازنگري در توافقنامه ذلت بار كمپ ديويد

اين مسوول ارشد جنبش كفايه ، توافقنامه كمپ ديويد را ذلت بار و ننگين توصيف كرد و گفت: بعد از ثبات اوضاع مصر بايستي دراين پيمان بازنگري شود زيرا اين پيمان براي مصري ها ذلت آور است و ما انتقادات بسياري از آن داريم چرا كه طرف مقابل بارها آنرا نقض كرده است و مصر بايد به طور كامل بر منطقه سينا تسلط پيدا كند.

اسحاق درباره تظاهرات گسترده ديروز (جمعه) مردم مصر در ميدان التحرير قاهره ، خاطرنشان كرد: اين تظاهرات واكنش شديدي به فتنه گران و برخي از تندروها و عناصر و مزدوران وابسته به رژيم سابق مصر و نيروهاي امنيت سابق بود كه درصدد ايجاد اختلاف و تفرقه ميان امت مصر هستند.

وي با اشاره به حوادث امبابه در قاهره مصر، عناصر رژيم سابق و مزدوران و نيروهاي امنيتي وابسته را عامل اين حوادث معرفي كرد و تصريح كرد: كساني كه اين عمل شنيع را انجام دادند ، عليه منافع ملي مصر اقدام كرده و مي خواهند كه به اين كشور و انقلاب مردم مصر ضربه بزنند.

اسحاق همچنين تظاهراتي را كه با هدف بين المللي كردن حوادث امبابه در قاهره برگزار شد و به سمت سفارت آمريكا ادامه پيدا كرد ، محكوم كرد و گفت: كساني كه درصدد بين المللي كردن اين مساله هستند ، دراشتباهند چرا كه ما مصري هستيم و بايد مشكلاتمان را در داخل كشور حل كنيم و حاضريم براي از بين بردن فتنه جان خود را نيز فدا كنيم.

اتفاق‌نظر انقلابيون يمن براي حركت به‏سمت كاخ عبدالله صالح




خبرگزاري فارس: عضو كميته سازمان‎دهي انقلاب جوانان يمن اعلام كرد كه آنچه مسلم است، اين‎كه تمام جريان‌ها و جناح‌هاي انقلابي براي حركت به‏سمت كاخ رياست جمهوري توافق نظر دارند.


به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري الجزيره قطر، ميليون‌ها يمني روز گذشته با وجود تدابير شديد و بي‌سابقه امنيتي در مناطق مختلف يمن عليه ديكتاتوري علي عبدالله صالح تظاهرات كرده اين هفته را "هفته پاياني زمامداري صالح " ناميدند.

"وسيم القرشي "، عضو كميته سازماندهي انقلاب جوانان يمن در اين‌باره گفت: انقلابيون يمن تصميم گرفتند اين هفته را هفته نهايي زمامداري علي عبد‌الله صالح بنامند.

وي افزود: اين مرحله از انقلاب مردم يمن دو هفته به‏طول خواهد انجاميد و براي آن تدابير و راهبردهاي خاص و دقيقي براي مقابله با رژيم عبدالله صالح در نظر گرفته شده است.

القرشي درباره حركت به سمت كاخ رياست جمهوري در منطقه "النهدين " كه محل اقامت علي عبد‌الله صالح به‏شمار مي‌آيد؛ گفت: اگرچه درباره زمان دقيق اين حركت هنوز تصميمي اتخاذ نشده، اما آنچه مسلم است اين‏كه تمام جريان‌ها و جناح‌هاي انقلابي بر اين حركت توافق نظر دارند و زمان آن متعاقباً به اطلاع عموم خواهد رسيد.

تشكل علماي آزاده (تكتل العلماء الأحرار) نيز با انتشار بيانيه‌اي از ميدان تغيير صنعا پايتخت يمن كشتار تظاهرات كنندگان يمني و ريختن خون بي‌گناهان را محكوم كرد.

اين بيانيه ايستادن كنار علي عبد‌الله صالح و اقدام عليه انقلاب مردمي يمن را همكاري با ظلم، طاغوت و خيانت به ملت يمن برشمرد.

تظاهرات امروز در يمن 7 مجروح به همراه داشت




خبرگزاري فارس: ده‌ها هزار يمني امروز در تظاهراتي عليه ديكتاتور اين كشور، به خيابان‌ها آمدند ولي هفت نفر با شليك افراد مسلح مجروح شدند.


به گزارش فارس، در تظاهرات امروز در شهرهاي يمن عليه علي عبدالله صالح ديكتاتور اين كشور، هفت نفر با شليك افراد مسلح مجروح شدند.

شاهدان عيني به خبرگزاري فرانسه اعلام كردند كه تظاهرات كنندگان در شهرهاي تعز و جنوب صنعاء پايتخت يمن به خيابان‌ها آمدند و عليه عبدالله صالح شعار سر دادند.

تعز دومين شهر بزرگ يمن است كه مردم در آن همزمان با شهرهاي عدن، لحج و شبوه دست به اعتصاب زدند.

در همين خصوص، هزاران تظاهرات‌كننده يمني ديروز جمعه در 17 شهر در سراسر كشورشان عليه رژيم حاكم تظاهرات گسترده برپا كردند و از "علي عبدالله صالح " ديكتاتور يمن خواستند تا هرچه سريع‌تر از قدرت كناره‌گيري كند.

موافقت مالزي با عربستان براي لشكركشي به بحرين




خبرگزاري فارس: همزمان با تلاش عربستان براي همراه كردن مالزي با سياست‌هاي اين كشور در بحرين، نخست‌وزير مالزي پس از ديدار با پادشاه عربستان در رياض از آمادگي كشورش براي لشكركشي به بحرين خبر داد.


به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري "الجزيره "، "نجيب عبدالرزاق "‌ شب گذشته با "ملك عبدالله "‌، پادشاه عربستان در رياض درباره تحولات منطقه و جهان گفت‌وگو كرد.

نخست‌وزير مالزي پس از اين ديدار تاكيد كرد در صورت موافقت دولت منامه، مالزي آماده اعزام نيرو به بحرين به منظور جلوگيري از افزايش تنش‌ها و ناآرامي‌ها در اين كشور است.

عبدالرزاق در ادامه اين اظهارات كه در قالب صدور بيانيه آمده بود گفت: مالزي از طرح گفت‌وگوي ملي كه شيخ سلمان بن حمد آل خليفه براي توقف تنش‌ها پيشنهاد داده است استقبال كرد.

بحرين از چهاردهم فوريه (25 بهمن‌ماه) گذشته صحنه اعتراضات مردمي عليه نظام حاكم و اعمال تبعيض‌هاي مذهبي عليه اكثريت شيعه است و در جريان اين اعتراضات، خاندان حاكم ضمن فراخواندن نيروهايي از كشورهاي امارات عربي متحده و عربستان سعودي، بيش از 35 نفر را كشتند و ده‌ها نفر ديگر را زخمي كردند و بيش از يك هزار نفر را بازداشت كردند كه در اين ميان، بيش از 500 نفر همچنان در بازداشت به سر مي‌برند و حدود 100نفر از آنان زن هستند.

هنيه: مقاومت همچنان ادامه خواهد داشت



خبرگزاري فارس: نخست‌وزير دولت منتخب فلسطين ضمن تقدير از مردم مصر به‎خاطر حمايت از ملت فلسطين بر ادامه مقاومت و عدم چشم‌پوشي از آرمان فلسطين تأكيد كرد.


به گزارش فارس به نقل از رسانه‌هاي فلسطين، "اسماعيل هنيه " ديروز در پيامي به تظاهرات‌كنندگان در ميدان التحرير قاهره از آنها به خاطر حمايت از ملت فلسطين تقدير و تشكر كرد.

وي تصريح كرد: اين‎گونه اقدامات دشمن صهيونيستي را خشمگين مي‌سازد و اركان آن را به لرزه درمي‌آورد.

هنيه همچنين بر عدم به رسميت شناختن رژيم صهيونيستي تاكيد كرد.

هزاران نفر از مردم مصر صبح ديروز در پاسخ به دعوت گروهي از جوانان در سايت فيس بوك براي اقامه نماز در روزهاي جمعه، شنبه و يك‎شنبه آينده با هدف ياري ملت فلسطين نماز صبح موسوم به "نماز صبح ميليوني " برگزار كردند.

بر اساس اين گزارش تنها در مسجد النور حدود 6 هزار نفر در داخل مسجد و خيابان‌هاي اطراف آن نماز صبح به‎جا آوردند و نمازگزاران اعم از جوانان و زنان و مردان بودند و در داخل و محيط اطراف مسجد نيز پرچم‌هاي فلسطين را برافراشته بودند.

ادامه موج بازداشت معترضين در عمان




خبرگزاري فارس: نيروهاي امنيتي عمان در ادامه موج بازداشت معترضين اين كشور كه به منظور سركوب اعتراضات صورت مي‌گيرد، ده‌ها نفر را صبح امروز در شهر صلاله بازداشت كردند.


به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري "رويترز "‌، نيروهاي امنيتي عمان ده‌ها نفر از جوانان اين كشور را كه در جريان تظاهرات اعتراض‌آميز خواهان اشتغال‌زايي و افزايش حقوق بودند صبح امروز شنبه بازداشت كردند.

موج بازداشت معترضين عماني طي روزهاي گذشته در شهرهاي مختلف اين كشور به ويژه در شهر بندري صلاله بالا گرفته است.

نيروهاي امنيتي عمان پنجشنبه گذشته نيز با حمله به معترضين متحصن در برابر دفتر استانداري صلاله، اقدام به شليك هوايي و برچيدن چادرهاي آنها و همچنين بازداشت صدها نفر از آنها كردند.

يك شاهد عيني به رويترز گفت: نيروهاي امنيتي با باتوم به معترضين حمله كرده و آنها را با سه دستگاه اتوبوس حامل ارتش بردند.

درگيري‌هاي شديد بين نيروهاي امنيتي عمان و معترضين تا ساعات اوليه بامداد امروز ادامه داشت و نيروهاي امنيتي همچنان در محل تحصن حضور دارند تا مانع بازگشت معترضان شوند.

عمان از روز 26 مارس گذشته شاهد تحركات اعتراضي مردم عليه دولت پادشاهي اين كشور در شهر صحار بود كه از آنجا به مسقط پايتخت اين كشور كشيده شد.

معترضان خواستار كاهش بيكاري، فساد و اصلاحات سياسي و اقتصادي هستند و سلطان قابوس مجبور شد 13 وزير خود را تغيير بدهد.

نامزد مورد علاقه اوباما براي رياست‌جمهوري مصر


خبرگزاري فارس: يك روزنامه آمريكايي در گزارشي در خصوص دخالت آمريكا در مصر اينگونه نوشت كه رئيس‌جمهوري آمريكا تمايل دارد كه يكي از فعالان سياسي و عضو ائتلاف انقلاب مصر، رئيس‌جمهور آينده مصر شود.


به گزارش فارس، روزنامه "نيويورك تايمز " چاپ آمريكا در گزارش خود فاش كرد كه "باراك اوباما " رئيس‌جمهور آمريكا به يكي از معاونين خود اعلام كرد كه مي‌خواهد "وائل غنيم " يكي از فعالان سياسي و عضو ائتلاف انقلاب مصر، رئيس جمهور آينده اين كشور شود.

بر اساس اين گزارش، يكي از مشاوران اوباما تصريح كرد كه زماني‌كه از اوباما درخواست كرده است كه در خصوص رخدادهاي مصر پيش‌بيني انجام دهد، وي گفته است: آنچه كه من مي‌خواهم اين است كه جواناني كه در خيابان‌هاي مصر هستند پيروز شوند و وائل غنيم، فعال اينترنتي رئيس‌جمهوري مصر شود. من فكر مي‌كنم كه اين امر بسيار طولاني‌مدت و دشوار خواهد بود.

"توماس دانيلون " مشاور امنيت ملي اوباما نيز اعلام كرده است كه اوباما عميقاً در تمامي كشورهاي عربي كه دچار ناآرامي‌هاي سياسي شده‌اند، غوطه‌ور شده است.

وي تصريح كرد: رئيس‌جمهوري آمريكا در تمامي ناآرامي‌هاي كشورهاي عربي به عنوان يك نيروي هوشمند در تصميم‌گيري‌ها بوده است و بسياري از موارد، رويكردها را طراحي كرده است.

يكي از مشاوران اوباما اعلام كرد كه اوباما اغلب اوقات وبلاگ‌هاي كارشناسان در امور عربي و همچنين سايت‌هاي اخبار منطقه‌اي را بررسي مي‌كند تا اطلاعاتي در خصوص اين رخدادها دريابد.وي نظرات روزنامه‌نگاران برجسته‌اي چون "فريد زكريا " از نيويورك‌تايمز و سي ان ان و "توماس فرايدمن " ستون نويس نيويورك‌تايمز به دليل سفرهايي كه به منطقه داشته‌اند، بهره مي‌جويد.

ضرب‌الاجل مردم عربستان به رژيم آل سعود براي تحقق مطالباتشان



صدها نفر از ساكنان شهر القطيف عربستان با برپايي تظاهرات ضددولتي براي تحقق مطالباتشان از جمله آزادي زندانيان سياسي به مقامات سعودي ضرب‌الاجل تعيين كردند.





به گزارش کلمه ، صدها نفر از ساكنان شهر القطيف در شرق عربستان عصر ديروز جمعه[13 ماه مه 2011] با برپايي تظاهراتي مسالمت‌آميز همچون هفته‌هاي گذشته بار ديگر ضمن همبستگي با ملت انقلابي بحرين از حكومت سعودي خواستند به مطالبات آنها در آزادي زندانيان و رفع تبعيض نژادي در عربستان پاسخ دهد.

اين در حالي است كه گروهي از جوانان شيعي شركت كننده در اين تظاهرات اعلام كردند كه به منظور اعطاي فرصت به مقامات براي پاسخگويي به خواسته‌هاي مردم، تظاهرات براي مدت معيني متوقف مي‌شود.
از جمله خواسته‌هاي اصلي مردم عربستان آزادي 9 زنداني سياسي است كه از 16سال پيش به اتهام دست داشتن در انفجار پادگان آْمريكايي در شهر الخبر عربستان بدون محاكمه در بازداشت به سر مي‌برند.

سعودي‌ها همچنين خواستار آزادي بيش از 180 نفر از جمله 20 كودك، نوجوان و شماري از نويسندگاني هستند كه در جريان تظاهرات مسالمت‌آميز اخير اين كشور بازداشت شدند.

شركت‌كنندگان در تظاهرات ديروز شهر قطيف همچنين از مسئولان منطقه الشرقيه به دليل بي‌توجهي به رفع تبعيض نژادي عليه شيعيان اين منطقه با وجود تعهدات خود به روحانيون و جمعي از جوانان الشرقيه در ديدار اخير فيمابين انتقاد كرد.

شهرها و روستاهاي منطقه شيعه‌نشين الشرقيه عربستان در دو ماه گذشته شاهد تظاهرات مسالمت‌آميز هفتگي مردم اين كشور عليه سياست‌هاي آل سعود بوده است.

تظاهرات‌كنندگان همچنين همبستگي خود را با ملت بحرين در سايه اقدامات رژيم آل خليفه در سركوب انقلاب در اين كشور اعلام مي‌كردند.

گزارش فارس از طومار محكوميت كشتار مردم بحرين در نمايشگاه كتاب؛
دبيركل سازمان ملل خود را آماده پاسخگويي جنايات بحرين كند

خبرگزاري فارس: در روزهاي پاياني نمايشگاه كتاب تهران به‎گونه‌اي شلوغ است كه مردم براي امضا كردن طومار محكوميت جنايات آل‎خليفه و آل‎سعود دقايقي را معطل مي‌شوند؛ آنها خواستار پاسخگويي آقاي بان كي مون دبيركل سازمان ملل به جنايات بحرين هستند.


به گزارش خبرنگار فرهنگي فارس «توانا» بيست و چهارمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران در حالي كار خود را پايان مي‌دهد كه شاهد رويدادي ماندگار در تاريخ برگزاري نمايشگاه كتاب خواهد بود. از آنجا كه شاهد بيداري اسلامي در كشورهاي عربي همانند تونس، مصر، ليبي، يمن، اردن، بحرين و غيره بوديم برخي از ناشران اين كشورها به دلايل مختلف از جمله اسارت و يا شهادت نتوانستند در بخش بين‌المللي بيست و چهارمين كتاب تهران حضور يابند.

«حاج عبدالكريم فخراوي بحريني» يكي از ناشران بحرين است كه هر سال در نمايشگاه كتاب تهران حضور مي‌يافت اما به دليل بيداري اسلامي در كشورش و اعتراض به تخريب مسجد محل سكونتش به زندان و پس از دو روز شكنجه‌هاي سخت در 23 فروردين سال جاري به شهادت رسيد.
مسئولين بخش بين‌المللي نمايشگاه كتاب به همراه ناشران ايراني براي گرامي‌داشت اين ناشر بحريني و حمايت از مردم مظلوم بحريني در كاري نمادين اقدام به ايجاد دو غرفه براي كشور بحرين كردند و همچنين نماد مقاومت و سمبل آزادي‎خواهي اين ملت را كه ميدان لؤلؤ است، در ضلع شرقي نمايشگاه قرار دادند.

قصي العريبي كه يكي از انقلابيون بحرين است در اين نمايشگاه حضور يافته در غرفه كشورش بحرين با ايجاد طوماري بزرگ در صدد است تا يك ميليون امضا براي محكوميت خشونت‌هاي آل خليفه و آل سعود جمع‌آوري كند. او كه معتقد است كشتار وحشيانه شهروندان بي‌دفاع بحريني ناقض اوليه حيات، حق تعيين سرنوشت و حق آزادي است و با جمع‌آوري يك ميليون امضا تلاش مي‌كند تا مداخله سريع و قاطع جهت توقف فوري و بي‌قيد و شرط كشتار بي‌رحمانه مردم كشورش را فراهم كند و شرايطي فراهم شود تا مداخله‌گران بيگانه اعم از نظامي و غيرنظامي از كشورش خارج گردند و ملت بحرين مقدمات و شرايط لازم را جهت تعيين سرنوشت خود به‎دست آورد.

مطالب نوشته‎شده در طومار امضاشده براي محكوميت جنايات و كشتار مردم مظلوم بحرين كه توسط سازمان‌هاي غيردولتي NGO به سازمان ملل ارسال خواهد شد نكته‌ها و مسائل جالبي را در خود نهفته دارد كه بدين گونه است:
- برادران عربي ما ايراني‌ها هميشه و همه جا در كنار شما هستيم.
- مردم بحرين دوستتان داريم توكل كنيد و صبور باشيد و مطمئناً پيروز خواهيد شد
- اندكي صبر، سحر نزديك است
- اگر جنگ را تمام نكنيم جنگ ما را تمام خواهد كرد
- مجمع علمي شرعا، زنان افغانستان: زنان بحرين، شما هرگز تنها نخواهيد ماند
- ما دانش‌آموزان ايراني از قتل‎عام مردم بحرين ناراحت هستيم
- اصفهان، اميدواريم در برابر رژيم آل‌سعود و آل خليفه پيروز شويم اگر چه هم‌اكنون نيز پيروز و سربلند مي‌باشيم
- ان ‌الله معكم ولاخوفا و لاتحزن
- دكتر دماوند: بحرين جزيره ميثم تمار، جزيره شيعيان و جزيره مقاومت عليه عمال آل سعود وهابي است ان‎شاء‌الله پيروزي را مشاهده مي‌كنيم
- خوشحاليم در اين وانفساي كربلاي بحرين شما برادران عزيز نگذاشتيد غرفه فرهنگي ملت بحرين تعطيل گردد
- سلام بر شهيد صبر و مقاومت فخرالدين بحريني
- مهندس روح‌اللّهي: اميدوارم كه انقلاب بحرين هم مثل انقلاب ايران پيروز شود و در تاريخ بماند
- سلام به روان پاك شهيدان كه ارزشمندترين سرمايه خود را در راه خدا اهدا كردند! اي‎كاش امسال تمام غرفه‌ها بوي بحرين مي‌داد.
- اليس الصبح بقريب
- پيروزي از آنِ انسان‌هاي آزاده است و اين وعده بزرگ الهي است
- به‎اميد قيام حضرت بقية ‌الله و نابودي ظلم در تمام دنيا علي‌الخصوص بحرين
- نويسنده: اين وعده خداوند است كه مستضعفان وارثان زمين شوند و اميدواريم براي هميشه پيروز باشيد
- يكي از مهاجرين افغانستان: ما مهاجرين افغانستان جناياتي را كه امروز در بحرين از طرف آل خليفه و آل سعود انجام مي‌گيرد به عنوان يك مسلمان به شدت محکوم مي‌كنيم و از خداوند بزرگ مي‌خواهيم كه اين سفاكان تاريخ را به جزاي اعمالشان برسانند.
- مردم بحرين صبور باشيد مطمئناً پيروز مي‌شويد
- برادران عربي اين همه فتنه از انگليس و از يهود است
- بحرين در آستانه آزادي و آزادي بحرين آرزوي ايرانيان است
- جناياتي كه آل سعود مرتكب مي‌شود از جنايات رژيم صهيونيستي وحشيانه‌تر است و اين غده سرطاني را بايد خشكاند
- به‎اميد پيروزي كه ام‌القراي اسلام به وسعت شيعيان فتح شود
- جاي همه مظلومان عالم هستيم چه در بحرين يا در يمن يا هر نقطه ديگر عالم
- مردم مظلوم بحرين آن طور زندگي كنيد كه مرگ پايان زندگي زيباي شما عزيزان نباشد
- سيد صلاح: وحدت برادران سني و شيعه پايدار است
- زهرا از اهواز: ما به فرمان امام خامنه‌اي منتظر جهاد و شهادت هستيم
- سازمان ملل به دليل حمايت‌هايش از جنايتكاران محكوم است
- حامي جنبش بيداري اسلامي: به‎پا خيزيد اي مسلمانان كه پيروزي در انتظار شماست!
- يك كشاورز: بنده به عنوان نماينده كشاورزان از نظر پشتوانه مالي و جاني شما را حمايت مي‌كنيم
- واعتصموا بحبل‌الله جميعاً ولاتفرّقوا
- نقش سازمان ملل چيست، چرا جلوي اين زورگيري را نمي‌گيريد؟
- الشعب يريد اسقاط النظام

حزب‌الله چگونه كاركنان سازمان جاسوسي اسرائيل را به‎استخدام خود درآورد




خبرگزاري فارس: در سال 1989 "شاباك " از شبه‎نظاميان مزدور ارتش آنتوان لحد واحد "مبات " را تشكيل داد تا با آن عمليات مسلحانه حزب الله را خنثي كند. ولي شاباك در تحقق اين هدف ناكام ماند. اين ناكامي به‎قدري مفتضحانه بود كه حزب‎الله موفق شد تعدادي از افراد "مبات " را به‎استخدام خود درآورد.


به گزارش خبرگزاري فارس، جنگ مخفي حزب‌الله و اسراييل سلسله مطالبي است به قلم حسن خامه‌يار محقق و پژوهشگر كه در چند شماره درباره تقابل اطلاعاتي حزب‌الله و اسراييل منتشر مي‌شود.
قسمت هشتم اين مجموعه خدمت خوانندگان محترم ارائه مي‌شود:

توضيح:
در شماره‌هاي پيشين به برخي از فعاليت‌هاي اطلاعاتي حزب الله در فلسطين اشغالي اشاره كرديم و در چند شماره آينده، ميزان گسترده و چشمگير فعاليت‌هاي جاسوسي و اطلاعاتي رژيم صهيونيستي در لبنان و ناكامي قطعي اين شبكه‌ها از نفوذ به درون حزب الله و سرانجام فروپاشي پي در پي آن‌ها در دوسال گذشته را مورد بررسي قرار خواهيم داد. در بحث‌هاي پيشين به اين نكته نيز اشاره كرده بوديم كه مأموريت‌هاي موساد در لبنان از زمان اعلام موجوديت كيان غاصب آغاز شد، ولي با انتقال جنبش مقاومت فلسطين از اردن به لبنان در پي جنگ‌هاي خونين سپتامبر سياه فعاليت‌هاي موساد بر ضد مقاومت فلسطين گره خورد. باز با شكست و خروج سازمان‌هاي فلسطيني از لبنان در سال 1982 و آغاز مرحله تازه از عمليات شهادت طلبانه ضد صهيونيستي و ضد نيروهاي غربي توسط جنبش‌هايي كه خود را سازمان مستضعفين و جنبش جهاني جهاد اسلامي و عناوين ديگري معرفي مي‌كردند، فعاليت‌هاي سرويس‌هاي جاسوسي و اطلاعاتي كيان غاصب در لبنان رنگ ديگري به خود گرفت.

*فروپاشي ده‌ها شبكه جاسوسي اسرائيل در لبنان

اسرائيل از اولين لحظه يورش نظامي به لبنان در سال 1982 تا زمان عقب نشيني از اين كشور در 25 ماه مي سال 2000 كوشيد يك پايگاه قوي جاسوسي در لبنان ايجاد كند تا جايي كه واحدهاي جاسوسي و جمع آوري اطلاعات تا اواخر دهه هشتم از قرن بيستم به هشت واحد افزايش يافت. اما اين شبكه‌ها نه فقط نتوانستند در درون حزب الله نفوذ كنند بلكه با هرج و مرج و آشفتگي دچار شدند.
تلاش صهونيست‌ها براي استخدام جاسوس در لبنان ابتدا از درون نيروهاي مزدور و شبه نظامي ارتش انتوان لحد آغاز شد و به همين منظور يك واحد اطلاعاتي از درون اين نيروها شكل گرفت. اسرائيل در پي يورش نظامي سال 1978 به لبنان به منظور دور كردن چريك‌هاي فلسطيني از مناطق مرزي جنوب لبنان، "ارتش جنوب لبنان " را به وجود آورد. ولي به مرور زمان و پس از تأسيس حزب الله، بجاي اينكه جاسوس‌هاي انتوان لحد به درون حزب الله رخنه كنند، اين سربازان گمنام حزب الله بودند كه در اين واحد راه يافتند، و شماري از افراد آن را به استخدام درآوردند.

* گشوده شدن پرونده‌هاي سرّي موساد ناتواني آن را از رخنه به درون حزب الله نشان خواهد داد

رونين برگمن پژوهشگر اسرائيلي در امور جاسوسي، چندي پيش با انتشار كتابي تحت عنوان "نقطه بازگشت ناپذير ـ سرويس‌هاي اطلاعاتي اسرائيل در مقابل حزب الله و ايران " دلايل ناتواني دستگاه‌هاي جاسوسي اسرائيل فعال در لبنان و نيز ناتواني آن‌ها از رخنه به درون حزب الله را تشريح كرده است. در اين كتاب آمده است كه اسرائيل شبكه‌هاي جاسوسي فراواني در لبنان به وجود آورد و افراد زيادي را استخدام كرد، ولي اطلاعات كم ارزش و ناچيزي به دست آورد.
برگمن در بخشي از كتاب مزبور ناكامي سرويس‌هاي جاسوسي اسرائيل در رويارويي با حزب الله لبنان را زير سؤال برده و گفته است : "چنانچه پس از گذشت نيم قرن پرونده‌هاي سرّي سازمان موساد گشوده شود، ميزان ناتواني و سرافگندگي اين سرويس‌ها از رخنه به درون حزب الله، همه تاريخ نگاران و پژوهشگران آينده را غافلگير خواهد كرد. آنگاه روشن خواهد شد كه "جيمز باند اسرائيلي بازپرس كلوز بوده است ".

* نويسنده اسراييلي: از 2000 درگيري ميان حزب الله و اسرائيل، 1920 مورد آن به ابتكار حزب الله بوده است

در ادامه كتاب آمده است: "از سال 1982 تا ماه مي سال 2000 حدود دو هزار درگيري ميان نيروهاي حزب الله و ارتش اسرائيل در جنوب لبنان روي داد كه 1920 مورد آن به ابتكار حزب الله بوده است. ارتش اسرائيل آگاه است كه سربازان خودي در نتيجه اطلاعات صفر، بهاي سنگيني پرداخت كردند. حزب الله يك سازمان نيرومند و نفوذ ناپذير و آموزش ديده است ولي اداره بازرسي ارتش اسرائيل جزئيات اطلاعات عملياتي جبهه‌هاي جنوب لبنان را كه توانمندي حزب الله را به عنوان يك سازمان ورزيده و كار آزموده و جنگجوي فداكار مي‌باشد سانسور مي‌كرد ".
رونين برگمن به نقل از سرهنگ اسحاق تدهار يكي از افسران سرويس‌هاي جاسوسي كه حدود 30 سال در جبهه لبنان به منظور استخدام جاسوس فعاليت مي‌كرده و از كارشناسان مسائل حزب الله است مي‌نويسد: "مردم لبنان، حزب الله را سازماني كه مقاومت را رهبري مي‌كند مي‌شناسند، و نه يك سازمان تروريستي. اين شناخت تلاش سرويس‌هاي جاسوسي اسرائيل را براي رخنه به درون حزب الله دشوار مي‌كرد. گفتن اين سخن كه سازمان‌هاي اطلاعاتي و امنيتي اسرائيل در برابر حزب الله متحمل شكست سنگين و جبران ناپذير شدند تأسف آور است.
در پي انتشار گزارش كميته (كميته كاهان) حقيقت ياب بررسي عوامل جنايت كشتار اردوگاه‌هاي صبرا و شاتيلا در جنوب بيروت در سال 1982، آرييل شارون وزير جنگ وقت اسرائيل از سمت خود كناره گيري كرد و مسئوليت اداره وزارت جنگ به موشه آرنز سپرده شد. در آن مرحله سرنوشت ساز از تاريخ لبنان سه دستگاه جاسوسي اسرائيل در صحنه لبنان فعاليت مي‌كردند كه رقابت و هرج و مرج تمام وجود آن‌ها را فراگرفته بود. اين سه دستگاه عبارتند از موساد، شاباك و اداره اطلاعات ارتش موسوم به (واحد 504 ) كه مسئوليت استخدام جاسوس را بر عهده داشت.

* استخدام جاسوس در درون حزب الله را در اولويت خود قرار دهيد

در حقيقت مأموريت و فعاليت اصلي دستگاه شاباك در برقراري امنيت در داخل اسرائيل و مبارزه با فعالان فلسطيني در سرزمين‌هاي اشغالي فلسطين متمركز بود و انتقال بخشي از فعاليت اين دستگاه در شنهاي متحرك لبنان يك حركت نا متعارف به نظر مي‌رسيد. ابراهام شالوم رئيس وقت شاباك با اين اقدام مخالفت كرد و گفت : "اين اولين بار است كه شاباك ناگزير مي‌شود در يك كشور بيگانه فعاليت كند ". در عين حال مسئول واحد 504 بر اين باور بود كه "شاباك پا را از گليم خود درازتر كرده و آنچه را در مناطق فلسطيني نشين انجام مي‌دهد در لبنان عملي نيست ".
در سال 1986 امنون شاحاك رئيس وقت اداره اطلاعات ارتش اسرائيل با افسران مسئول استخدام جاسوس در جنوب لبنان جلسه تشكيل داد و به آنها گفت: "عمليات حزب الله ارتش اسرائيل را سردرگم كرده و ما از اين سازمان شناختي نداريم. هيچ عامل نفوذي در درون حزب الله نداريم. راهكارها و عمليات حزب الله بسيار پيچيده و سرّي است. من از شما مي‌خواهم استخدام جاسوس در درون حزب الله را در اولويت اهداف و برنامه‌هاي خود قرار دهيد ". ولي هيچ كدام از سرويس‌هاي امنيتي و جاسوسي رژيم صهيونيستي توان اجراي اين دستورات را نيافتند.

* شكست استخدام يك جاسوس براي اطلاع از سرنوشت رون آراد

امنون شاحاك در سال 1988 يك نظامي خودخواه را به نام ياكوف برومر به سمت فرمانده واحد 504 در لبنان تعيين كرد. ولي نامبرده در مأموريت خود مبني بر گماشتن عوامل نفوذي در درون حزب الله با شكست فاحشي مواجه شد. رونين برگمن در اين باره در كتاب خود چنين نوشته است : "دو سال پس از ناپديد شدن رون آراد خلبان اسرائيلي در جنوب لبنان، واحد 504 يك شهروند لبناني را به استخدام در آورد تا از سرنوشت آراد اطلاعاتي كسب كند. اين جاسوس دوره‌هاي آموزشي پيچيده‌اي را گذراند، ولي سرانجام توسط افراد حزب الله شناسايي و بازداشت شد. "
برگمن در ادامه كتاب خود نوشته است: "روزي يك جاسوس وابسته به واحد 504 با نام مستعار "مسوربال " به پاسگاه سربازان اسرائيلي مستقر در مرز لبنان با فلسطين اشغالي نزديك شد تا به اسرائيلي‌ها اطلاع دهد كه حزب الله همان شب تصميم دارد به عمليات مسلحانه دست بزند. واحد 504، نظاميان مستقر در پاسگاه مرزي را از آمدن مسوربال بي‌خبر گذاشت و آنها به گمان اينكه او يكي از رزمندگان حزب الله مي‌باشد، با شليك گلوله به قتل رساندند. اين اقدام اوج كشمكش و سردرگمي ميان سرويس‌هاي اطلاعاتي و جاسوسي اسرائيل در رويارويي با حزب الله را آشكار مي‌كند. باوجودي كه توان عملياتي و آسيب رساني حزب الله روز به روز گسترش مي‌يافت، در عين حال دامنه اختلاف و شكاف و جبهه گيري و فريب كاري ميان دستگاه‌هاي امنيتي اسرائيل فراگير مي‌شد. تا جايي كه واحد 504 و شاباك بر ضد موساد متحد شده بودند و اين سازمان را به تكروي و خود خواهي متهم مي‌كردند ".

* سازمان جاسوسي اسراييل كه كاركنان آن به استخدام حزب‌الله درآمدند

در اين كتاب آمده است: "در سال 1989 و در پي وضعيت بحراني كه واحد 504 با آن رو به روشده بود، دستگاه شاباك كوشيد دامنه فعاليت‌هاي امنيتي خود را در لبنان گسترش دهد. براي تحقق اين هدف از ميان شبه نظاميان مزدور ارتش انتوان لحد واحد "مبات " را تشكيل داد تا افراد آن عمليات مسلحانه حزب الله را خنثي كنند. همچنين شاباك براي فعال نمودن اين مزدوران در زمينه شيوه جمع آوري اطلاعات و جنگ رواني بر ضد حزب الله براي آنها دوره‌هاي آموزشي داير كرد. ولي شاباك در تحقق اين هدف هم با ناكامي مواجه شد. اين ناكامي به قدري مفتضحانه بود كه كارگزاران امنيتي اسرائيلي نمي‌دانستند كه آيا بايد اطلاعات افراد "مبات " را باور كنند يا نه؟. اما بدتر از همه فاجعه به قدري دردناك بود كه حزب الله موفق شد به اين واحد پاتك زند و تعدادي از افراد مبات را به استخدام خود درآورد ".
در برابر افزايش اين شكست‌هاي مفتضحانه، تعدادي از افسران دستگاه‌هاي امنيتي اسرائيل مستقر در جنوب لبنان در سال 1991 با ارسال يادداشتي به اوري ساگي كه به تازگي به رياست اداره اطلاعات ارتش منصوب شده بود از او خواستند ياكوف برومر را از سمت خود بركنار كند. در بخشي از اين نامه آمده است "حزب الله به مرور زمان تقويت مي‌شود و ما تضعيف مي‌شويم ".

* عمليات هاي حزب الله به قدري دقيق است كه گويي شيوه جنگ را در مراكز نظامي راهبردي جهان فراگرفته‌اند

رونين برگمن در اين كتاب تأكيد كرده است: "عمليات مسلحانه رزمندگان حزب الله در جنوب لبنان به قدري دقيق بوده كه مانند اين است كه شيوه جنگ را در مراكز نظامي راهبردي جهان فراگرفته‌اند ". اين نويسنده به نقل از تعدادي از افسران بلند پايه امنيتي اسرائيل كه در جنوب لبنان فعاليت مي‌كرده‌اند نوشته است كه تلاش براي استخدام عوامل نفوذي در حزب الله كار بسيار دشواري است. "در ميان افراد حزب الله هرگز عامل خيانت وجود ندارد. امكان ندارد افراد حزب الله را به خيانت اصول و باورهاي ديني‌شان متقاعد كرد. آنها به طور غير طبيعي به هركسي مشكوك مي‌شوند ".

رايزني مخالفان قذافي در واشنگتن و لندن همزمان با تشديد حملات ناتو به طرابلس




همزمان با شدت گرفتن حملات ناتو به ليبي، فرستادگان انقلابيون با مقامات آمريكايي و انگليسي در واشنگتن و لندن ديدار و رايزني كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، «محمود جبريل» نخست وزيرشوراي ملي انتقالي ليبي»، ديروز در واشنگتن به نمايندگي از انقلابيون ليبيايي، با مقامات آمريكايي ديدار و در مورد شرايط كنوني ليبي با آنها گفت وگو كرد. جبريل قبل از ديدار، قصدش را دريافت دارايي هاي بلوكه شده قذافي از مقامات آمريكايي ذكر كرده بود. جبريل همچنين گفته بود كه از مقامات آمريكايي مي خواهد هيئتش را به عنوان نماينده مردم ليبي به رسميت بشناسند.
«مصطفي عبدالجليل» رئيس شوراي ملي انتقالي ليبي نيز ديروز در لندن با «ويليام هيگ» وزير خارجه و نخست وزير انگليس، ديدار و گفت وگو كرد. «ديويد كامرون»، نخست وزير انگليس، در ديدار با عبدالجليل، از شوراي ملي انتقالي ليبي خواست در لندن يك دفتر دائمي افتتاح كند. كامرون همچنين، اظهار داشت: ما درصدد انجام آخرين تلاش ها در خصوص تحويل دو ميليون يورو به پليس «بنغازي» هستيم. بنغازي در شرق ليبي قرار دارد و مركز استقرار مخالفان «معمر قذافي» است.
عبدالجليل نيز تأكيد كرد: از موضع دولت انگليس خوشحال هستيم و لندن هرگز به خاطر اين موضع، پشيمان نخواهد شد.
عبدالجليل كه قبلا وزير دادگستري قذافي بود، قصد دارد به جاي كشورهاي اسلامي، با آمريكا و انگليس روابط نزديكي برقرار كند.
همزمان با رايزني هاي مخالفان قذافي با رهبران آمريكا و انگليس، حملات ناتو به مركز استقرار نيروهاي دولتي ليبي و ساختمان هاي دولتي در طرابلس شديدتر شد. در ارتباط با وضعيت شخص قذافي، گزارشي نرسيد. قبل از بمباران هاي تازه، قذافي در تلويزيون دولتي ظاهر شده بود.

 
يورش مزدوران مسلح آل خليفه به نمازگزاران در مسجد منامه




مزدوران وابسته به رژيم آل خليفه با حمله به نمازگزاران از برگزاري تظاهرات بزرگ دفاع مقدس جلوگيري كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از شبكه خبري العالم، شاهدان عيني اعلام كردند كه روز گذشته نيروهاي مزدور رژيم آل خليفه پس از شكستن درهاي مسجد امام صادق(ع) كه در آن نمازگزاران مشغول نماز بودند با اعمال خشونت وارد شدند و نمازگزاران را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
مزدوران آل خليفه ضمن تعرض و اهانت به قرآن كريم و تربت امام حسين(ع) لوازم موجود در مسجد را تخريب و بمب هاي صوتي به سوي نمازگزاران پرتاب كردند.
اين در حالي است كه مخالفان بحريني با اعلام روز جمعه به نام «جمعه دفاع مقدس» از تمامي مردم اين كشور خواسته بودند كه در تظاهرات سرنوشت ساز شركت كنند.اين تظاهرات قرار بود در پاسخ به جنايات رژيم بحرين انجام شود.
نيروهاي امنيتي آل خليفه براي جلوگيري از تظاهرات مردم در تمامي خيابانهاي منامه و ديگر شهرهاي بحرين به حالت آماده باش كامل درآمده بودند و به سوي تظاهركنندگان گلوله و گازهاي اشك آور پرتاب مي كردند.
اين در حالي است كه مردم اعلام كردند اين اقدامات باعث مقاومت بيشتر انقلابيون در برابر رژيم آل خليفه خواهد شد.
تظاهركنندگان اظهار داشتند حمله به مساجد، نمازگزاران و هتك حرمت مقدسات اسلامي و همچنين ضرب و شتم مردم هيچ تاثيري در خواسته اصلي آنان كه سرنگوني نظام آل خليفه است ندارد و آنها همچنان بر خواسته خود اصرار مي ورزند.
عضو مركز حقوق بشر بحرين نيز گفت، كشتار انسان هاي بي گناه اقدامي ننگين است كه در مقابل آن نمي توان سكوت كرد.
وي افزود، رژيم بحرين خطوط قرمز را زير پا گذاشته و جوانان انقلابي بحرين معتقدند كه بايد اقدامات اعتراض آميز خود را افزايش دهند و عرصه را بر رژيم آل خليفه تنگ تر كنند.
دبيركل سازمان عفو بين الملل نيز گفت، سكوت جامعه بين الملل در برابر سركوب معترضان بحريني شرم آور است و بايد به اين تبعيض ها و بي عدالتي ها پايان داده شود.
وي افزود، آمريكا و دولت هاي غربي عليه رژيم قذافي در ليبي دست به اقدام نظامي مي زنند ولي در مقابل بحرين سكوت كرده و حتي رژيم آل خليفه را تشويق مي كنند.
از سوي ديگر، منابع خبري بحرين از بالا گرفتن اختلافات ميان اعضاي آل خليفه و درگيري ميان آنان خبر دادند.
به گفته اين منابع حمدبن عيسي آل خليفه پادشاه بحرين درصدد اجراي طرحي براي امتياز دادن به مردم است اما خليفه بن سلمان آل خليفه نخست وزير اين كشور و عموي پادشاه كه به شدت از جانب عربستان حمايت مي شود با اين موضوع مخالفت مي كند.
مقامات سعودي به شاه بحرين درباره بركناري عمويش كه مهره وابسته به آنهاست هشدار داده اند و تهديد به حضور نظامي بيشتر كرده اند. اين اختلافات باعث درگيري مسلحانه شديد ميان هواداران دو طرف شده است.
منابع خبري در بحرين همچنين اعلام كردند كه نيروهاي امنيتي بحرين با يورش خانه به خانه و بازرسي آن، تجهيزات تصويربرداران از جمله دوربين ها و رايانه هاي دستي و هزاران عكس متعلق به انقلاب بحرين را مصادره مي كنند.
گفته مي شود كه بيش از 10 تصويربردار بازداشت شده و تاكنون فقط سه نفر آنان آزاد شده اند و هفت نفر آنان هنوز در بازداشت و در زندان هستند.
دولت بحرين همچنين 300 كارمند وزارت نفت اين كشور را به دليل حضور در اعتراضات مردمي در دو ماه گذشته اخراج كرد.
طي دو ماه گذشته بيش از 1000 نفر در بحرين به دليل اعتراض بازداشت شده و دهها تن نيز به شهادت رسيده اند.
هفت جوان بحريني نيز كه طي روزهاي گذشته بازداشت شده بودند از سوي حكومت آل خليفه محكوم به اعدام و حبس ابد شده اند.
روز گذشته دهها نفر از مردم تونس در برابر سفارت بحرين در تونس تجمع كرده و سركوب مردم به دست رژيم آل خليفه را محكوم كردند.
تظاهركنندگان اعلام كردند كه ما به اينجا آمده ايم تا به برادران بحريني خود بگوييم از آنان و مبارزه شان حمايت مي كنيم.
عمان
در عمان نيز بازداشت معترضان در شهرهاي مختلف همچنان ادامه دارد و شماري از جوانان معترض اين كشور روز گذشته بازداشت شدند.
عمان از روز 26 مارس شاهد تحركات اعتراضي مردم عليه دولت پادشاهي اين كشور در شهر صحار بود كه از آنجا به مسقط پايتخت اين كشور كشيده شد.
معترضان خواستار كاهش بيكاري، فساد و اصلاحات سياسي و اقتصادي هستند و سلطان قابوس مجبور شد 13 وزير خود را تغيير بدهد.

نظرسنجي از ساكنان فلسطين اشغالي حكومت آينده مصر اسلامي خواهد بود




ساكنان اراضي اشغالي فلسطين، دولت آينده مصر را حكومتي مبتني بر تعاليم اسلام مي دانند.
به گزارش واحد مركزي خبر، نتايج نظرسنجي از ساكنان فلسطين اشغالي نشان مي دهد كه از نظر بيشتر فلسطيني ها، حكومت آينده مصر، اسلام گرا است.
براساس اين نظر سنجي كه از سوي مؤسسه آلماني «ماگرموشت» در آوريل سال جاري ميلادي به عمل آمد، 59درصد پاسخ دهندگان، نظام سياسي آينده مصر را مبتني بر اسلام گرايي دانستند.
اين نظرسنجي نشان مي دهد،21درصد پرسش شوندگان احتمال تشكيل يك حكومت سكولار در مصر را دور از ذهن نمي دانند و 16درصد ديگر نيز نظر خاصي از خود بروز ندادند.از سوي ديگر شبكه خبري روسيه (راشا تودي) در گزارشي از وضعيت جديد منطقه و به خصوص كشور مصر اعلام كرد: 54درصد از مصري ها مي خواهند پيمان صلح «كمپ ديويد» لغو شود.
به گزارش راشا تودي، اسرائيلي ها از وضعيت جديد مصر نگران و خشمگين هستند و مي گويند در صورتي كه مبارك بر سر قدرت بود، هرگز توافق آشتي بين حماس و فتح به امضا نمي رسيد.

فرياد ميليوني در خيابان هاي مصر براي قطع رابطه با اسرائيل




ميليون ها مصري همزمان با روز نكبت در حمايت از مردم فلسطين به خيابان ها ريختند و خواستار لغو پيمان كمپ ديويد و قطع رابطه با اسرائيل شدند.
به گزارش واحد مركزي خبر، بيش از يك ميليون نفر از مردم قاهره روز جمعه با تجمع در «ميدان التحرير» بر حمايت از ملت فلسطين تأكيد كردند.
براساس اين گزارش، اين تجمع با مشاركت صدها هزار نفر در نماز صبح روز جمعه در ميدان التحرير آغاز و رفته رفته گسترده تر شد.
به گزارش شبكه خبري «الجزيره»، تجمع كنندگان كه پرچم هاي فلسطين را در دست داشتند، اخراج سفير اسرائيل از قاهره و لغو پيمان كمپ ديويد را خواستار شدند.
تظاهرات مردم مصر كه در آستانه روز نكبت برگزار شده است امروز و فردا نيز ادامه خواهد داشت.
بر پايه اين گزارش دولت مصر در استان سينا، حالت آماده باش اعلام كرده است، تا در مقابل تهديد تظاهركنندگان براي راهپيمايي به سوي غزه مقابله كند.
وزارت كشور مصر نيز از برگزاركنندگان تظاهرات ضد اسرائيلي درخواست كرد كه با توجه به شرايط حساس كشور، راهپيمايي آزادي غزه را لغو كنند.
همچنين تظاهركنندگان مصري با سر دادن شعارها و پارچه نوشته هايي در ميدان التحرير مصر، خوشحالي خود را از توافقنامه اخير وحدت بين حماس و فتح ابراز كردند.
گزارش خبرگزاري ها حاكي است، در تجمع ميليوني مردم مصر، همچنين شعارهايي بر ضد توطئه گران اختلافات مذهبي در كشور سر داده و ياد قربانيان گرامي داشته شد.
در اين گزارش آمده است: ده ها هزار تن از مردم در شهر اسكندريه با تجمع در مقابل كنسولگري اسرائيل، عزم خود را براي شكستن محاصره غزه اعلام كردند.
براساس اين گزارش، چندين دستگاه اتوبوس حامل مردم اسكندريه از برابر «مسجد القائد» به سوي بندر «العريش» مصر در مجاورت نوار غزه به حركت درآمدند تا بتوانند از فاصله نزديك با غزه، با مردم تحت محاصره فلسطين ابراز همبستگي كنند.
رسانه هاي خبري همچنين از اقدام صهيونيست ها در برقراري حالت آماده باش و تدابير شديد امنيتي در قدس و شمال فلسطين اشغالي از ترس خشم فلسطيني ها در سالروز اشغال سرزمين فلسطين خبر دادند.
تظاهرات ميليوني موسوم به «وحدت ملي و حمايت از فلسطين» با حضور همه گروه هاي سياسي مصر تا روز يكشنبه ادامه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 24 ارديبهشت 1390برچسب:,
ارسال توسط arman
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 147
بازدید کل : 8947
تعداد مطالب : 181
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1